Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack så mycket alla! :heart:

 

Pokerkuriosa om bröllopet:

 

Bröllopet betalades till hälften med bonuspengarna från Expekts $5000-promotion som jag pga att deras support inte kunde ge mig ett nytt lösenord till mitt konto blev tvungen att cleara på min mammas konto. Jag var hyfsat nervös när jag väntade på att den skulle betalas ut ("Tänk om de undrar hur en kvinna mitt emellan 50 och 60 kan spela 9 bord 6-max NLT200 samtidigt och vägrar betala ut den!").

 

Inga pokerspelare begästade på bröllopet, dock så omnämndes kortspelet bland annat i en sång som Sandra fick spela in på sin möhippa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket alla! :heart:

 

Inga pokerspelare begästade på bröllopet, dock så omnämndes kortspelet bland annat i en sång som Sandra fick spela in på sin möhippa.

 

Kanske lika bra att pokerspelarna höll sig borta. Ingen höjdare att komma ut efter vigseln och få spelkort slängt på sig istället för ris. Och att det står ett gäng och tar odds på hur långt till första barnet od. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag är på dåligt humör får jag hejda mig från att på måfå låsa trådar och banna folk pga att de är så jäkla dumma.

 

Jag vill ha user infractions som lyder "Du bidrar inte" samt "Gör det fysiskt ont att vara så där korkad?". Är det för mycket begärt?

 

Ja, jag har huvudvärk och är på dåligt humör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yay, jag klarade det!

 

Jag fick €25 i cashback på B2B efter att mitt konto varit utlånat till en kompis. Tack vare stor generositet fick jag behålla dessa €25.

 

Session 1, 0.25/0.50. 21 händer: +40

Session 2, 0.25/0.59, 35 händer: -14

Session 3, 0.5/1, 7 händer: +8

Session 4, 0.5/1, 11 händer: +50

Session 5, 0.5/1, 35 händer: +240

Session 6, 2/4, 24 händer: +200

 

Sedan klev jag ned och grindade på 0.25/0.50, vann lite mer där, och till sist nådde jag idag målet på €1000. Allt avklarat på 975 händer. Slutsumman landade på €1050. Jag är officiellt nöjd.

 

b2bmarbra.jpg

 

Om ni undrar så är min VPIP är lite lägre på 0.25/0.50 av flera orsaker. Dels spelade jag fyra bord där, medan jag på 0.5/1 även fick in några händer HU (därav att jag vann relativt mycket en session där i början) som bumpade upp den. Sedan är det ju rätt få händer också på 0.5/1 och 2/4, och jag fick hyfsade kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens länk

Dagens stora nyhet är att supervinnaren på FTPs PLO just nu, KaiBruxxe, tydligen har en blog. Tufft.

Qualifiervinst till WCOOPs PLO

 

Jag vann en plats i WCOOPs 6-max genom att spela en satellit för FPPs igår. Lite tur, det var en turbo rb och jag åkte på en enoutare när jag missade en checkraise på floppen och han checkade bakom och träffade ett högre set där jag blockade ett av hans två kort sista handen innan pausen. Jag fick köpa in mig igen och började på starststack+addon efter rb perioden men vann de tre av de fyra första potterna och lokaliserade en miniatyrrush med sjukt höga blinds, kom till finalbordet och överlevde t o m en liten beat där. Direkt efter blev jag tvungen att syna mig all-in preflop med T934ds, men efter det var det hyfsat lugnt.

 

Tack till Cassano som geistade bra under "finalbordet". Lite absurt att sitta och diskutera hans £40/£80 session under tiden jag spelar något som endast är ett snäpp upp från en freeroll.

 

Dagens skratt

Jag glömmer ibland bort att Cassano spelar så högt, så igår föreslog jag att han skulle använda sina FPPs till att spela SNG-qualifiers till Sunday Million (de för 5400 FPPs med fyra platser) och sedan avregistrera sig för att få T$. Den unge mannen vann 300+k förra månaden och jag presenterar ett master scheme för hur han kan få T$ på Stars. Normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Double Shoot Out till Seoul vunnen inatt, det konstiga var att jag hade 3200 vs 11800 i marker med ett pris.

 

Då frågar han om jag vill göra en deal att vinnarn skickar tvåan 500 dollar... Går givetvis med på det då han är grinder på sajten men sjukt att han ville det med så överlägsen chiplead. (=

 

Så följdfrågan blir om någon ska dit? Semibortförklarade förra resan jag vann till Filippinerna men måste nog åka på denna hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömmer ibland bort att Cassano spelar så högt, så igår föreslog jag att han skulle använda sina FPPs till att spela SNG-qualifiers till Sunday Million (de för 5400 FPPs med fyra platser) och sedan avregistrera sig för att få T$. Den unge mannen vann 300+k förra månaden och jag presenterar ett master scheme för hur han kan få T$ på Stars. Normalt.

 

Kan man göra så i alla FPP-turrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man göra så i alla FPP-turrar?

 

Nä, det han antaglien menar är att man "måste" spela turneringen och om man sedan kommer top 4 så kan man inkassera T$ istället för att spela turneringen om man vill. Det går inte att registrera sig och sedan avregistrera sig innan turneringen börja och få T$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...