Gå till innehåll

NLT - TPTK med AQ på torr bräda, bra spelat?


mgps

Recommended Posts

NLT100 6-handed. hittar ej HH_n så tar från minnet.

 

fi har fullt inköp och är dålig.

 

får AQ utg och höjer 3bb.

 

fi synar från bb.

 

flopp: Q-6-2 regnbåge.

 

fi bettar 4 in i mig, dvs 2/3 pott

 

kan betyda Q, mellanpar och bottenpar.

 

turn: 2 regnbåge

 

fi checkar. jag checkar bakom. kan betyda svag Q, mellanpar och triss som han slowspelar.

inte många kort som skrämmer på river så vill ej skrämma iväg fi.

 

river: 3

 

skulle kunna ha hålpipan också.

 

fi bettar 10, det ligger 14 i potten.

jag synar.

 

 

 

vad tycker ni om detta spel? standard? bör jag höja för värde någonstans? känns som jag antingen är långt före eller långt efter.

fi skulle antagligen ej betta set eller 2par(han skulle kunna ha 2par på den floppen) på detta sätt.

bör jag höja flopp för värde då eller skrämmer jag bort honom då bara? pratar nu mer generellt än om denna fi.

 

alltså mot en sådan här fi bör jag raisa flopp för värde men mot en bättre fi, är spelet bra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker du borde försöka vara mer aggresiv.

höjer du inte till 4 bb preflop?

Sen tycker jag att du direkt kan slå upp på floppen, minst till 12 gärna 16,

så sätter du lite press på honom, och får förhoppningsvis reda på var du står.

Att "skrämma bort honom"- tankarna känns lite fel. Detta är inte nötterna du vill slowplaya, bara ett par. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut du ska betta turn i alla fall, när du får en check mot dig. Om han har någonting kommer han ofta syna och om han inte har någonting kommer han förmodligen inte syna rivern ändå, så du har inte så mycket att vinna på att checka.

Checken funkar ju bäst om han är en väldigt bluffbenägen eller trixig spelare men om du inte har sådan information om honom är det dumt att anta att han skulle ha någon av dessa egenskaper.

 

Och som nån skrev är ju en höjning på floppen kanske bäst alternativ.

Skulle han verkligen ha någon bra anledning att lägga KQ/QJ där?

Och skulle han verkligen betala så mycket mer på senare gator med A6 om du bara synar floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En höjning på flop känns inget vidare. Då skrämmer du bort händerna du slår medan de som slår dig blir kvar. Detta beror ju iofs lite på hur dålig fi är. Men om du höjer flop och bettar turn så är det nog många som viker KQ, QJ och QT om inte på flop så i alla fall på turn. Bättre är då att syna flop, beta när han checkar turn och värdebeta river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det här är helt jävla perverst. När hh's postas på lowlimit/microlimit

NL så är det alltid samma visa. OM man höjde 3xBB pf så skulle man höjt 4 lr 5 och om man skulle höjt n skulle man höjt n+1.

 

3xBB är en standard raise pf här. Slå upp till 12 på floppen? Fortsätt o beta på turn och om han även synar där checka efter på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det här är helt jävla perverst. När hh's postas på lowlimit/microlimit

NL så är det alltid samma visa. OM man höjde 3xBB pf så skulle man höjt 4 lr 5 och om man skulle höjt n skulle man höjt n+1.

 

3xBB är en standard raise pf här. Slå upp till 12 på floppen? Fortsätt o beta på turn och om han även synar där checka efter på rivern.

 

Finns det inte en tanke i att bara checka turn (efter en höjning på floppen) och sedan syna river. Detta givet att du ändå hade tänkt checka bakom på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det här är helt jävla perverst. När hh's postas på lowlimit/microlimit

NL så är det alltid samma visa. OM man höjde 3xBB pf så skulle man höjt 4 lr 5 och om man skulle höjt n skulle man höjt n+1.

 

3xBB är en standard raise pf här. Slå upp till 12 på floppen? Fortsätt o beta på turn och om han även synar där checka efter på rivern.

 

Finns det inte en tanke i att bara checka turn (efter en höjning på floppen) och sedan syna river. Detta givet att du ändå hade tänkt checka bakom på river.

 

Jo såklart. Frågan är då hur stort riverbet man skall syna. Sen ger man freecard oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var länge sen jag spelade lågspel, ja det lägsta jag spelat är 2/4, och senste åren är det lägsta 10/20, men mot en dålig motståndare och då antar jag att du menar dålig=synar för mkt så skulle jag höja direkt på floppen. Troligen till 12-15 i detta fallet. På turn skulle jag beta pott och på river skulle jag beta pott alt. gå allin om det inte är FÖR stor överbet. Om jag hade synat floppen som du (isf för att han ofta betade in i mig tom OCH hade en benägenhet att sen fortsätta på turn, annars är det ingen mening att bara syna flopp) så hade jag bettat turn och river sen. Detta om jag inte var nästan helt säker på att han var tom i det läget OCH att han med god sannolikhet skulle bluffa rivern, annars ska du beta turn ändå för att han inte ska träffa ev 2, 3 eller 4-outare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det här är helt jävla perverst. När hh's postas på lowlimit/microlimit

NL så är det alltid samma visa. OM man höjde 3xBB pf så skulle man höjt 4 lr 5 och om man skulle höjt n skulle man höjt n+1.

 

3xBB är en standard raise pf här. .

 

Varför är 3xBB standard här? Varför inte 4-5 BB? För att du säger det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det här är helt jävla perverst. När hh's postas på lowlimit/microlimit

NL så är det alltid samma visa. OM man höjde 3xBB pf så skulle man höjt 4 lr 5 och om man skulle höjt n skulle man höjt n+1.

 

3xBB är en standard raise pf här. .

 

Varför är 3xBB standard här? Varför inte 4-5 BB? För att du säger det?

 

Nej, därför att det är helt orelevant.

 

Ivf så måste du slå om på floppen om du vill ha något värde ur handen. Du har trots allt träffat bra.

Är fi station så kan jag mycket väl tänka mig att beta alla gator, då det finns gott om puckon som gladeligen betalar av med q5. Men är han någorlunda duktig så checkar jag gärna bakom på turn för pottkontroll samt för att inducera bluff/bluffsyn från honom på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mot den här fienden borde jag höja flopp för värde varje gång märkte jag senare.

 

men jag är mer intresserad av att diskutera handen som vi spelar den mot en kompetent aggressiv spelare.

 

ska gå upp i nivå snart och möter antagligen lite vettigare motstånd då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan du bör ställa dig på floppen här är hur stor pott du vill spela. Med en stark träff med flera möjliga "second-best"-händer som kan betala av mot en dålig spelare vill jag spela en rätt hyffsat pott. Kanske inte skicka in allt på floppen men vill att den ska bli betydligt störra än som din linje ger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mot den här fienden borde jag höja flopp för värde varje gång märkte jag senare.

 

men jag är mer intresserad av att diskutera handen som vi spelar den mot en kompetent aggressiv spelare.

 

Jag tycker du borde skriva i första inlägget att han är aggressiv om du tror det. Om du inte har denna readen, varför då anta att han är det?

 

ska gå upp i nivå snart och möter antagligen lite vettigare motstånd då.

 

Och nu är du här. Du måste ju kunna anpassa ditt spel. Om du hela tiden antar att du spelar mot proffs när du inte gör det kommer du inte göra så mycket pengar som du skulle kunna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är okej när nån som nebb inte motiverar, men en fisk som du bör nog göra det

 

LOL. Känns väl som att den du ger dig på inte är the average fisk heller direkt.

 

Ang. handen så skulle mitt standardspel på nivån, mot en fiskig spelare, med den här handen på den här brädan vara att syna bakom på floppen, betta 2/3 turn när han checkar, och betta strax under halvpott på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är okej när nån som nebb inte motiverar, men en fisk som du bör nog göra det

 

LOL. Känns väl som att den du ger dig på inte är the average fisk heller direkt.

 

Ang. handen så skulle mitt standardspel på nivån, mot en fiskig spelare, med den här handen på den här brädan vara att syna bakom på floppen, betta 2/3 turn när han checkar, och betta strax under halvpott på river.

 

nehe, vem är det då om inte en average fisk?

 

OP ville för övrigt inte veta hur man spelar denna hand mot just denna motståndare på just denna nivå, utan högre och mot bättre (och aggressivare) motstånd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP ville för övrigt inte veta hur man spelar denna hand mot just denna motståndare på just denna nivå, utan högre och mot bättre (och aggressivare) motstånd...

 

OK. Mot en aggresivare och/eller bättre fi checkar jag oftare bakom på turn, för pottkontroll (om han ofta gör jobbiga, feta CR's med både drag och stål på turn) och för att kunna fånga bluffar på river. Det är väl skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...