Gå till innehåll

Internetpokerns överlevnad utan amerikaner?

eddiemedusa

Recommended Posts

Inom 2 veckor så har vi med all sannorlikhet spelat internetpoker färdigt med amerekanare.

Tror ni att man kan fortsätta som "pokerproffs" på nätet ändå? Och vart bör man isåfall spela? Spelar i dagens läge på party, men där är det väl ingen ide att fortsätta antar jag utan amerekanarna... Prima?

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alla storspelare i staterna gör nog allt vad de kan för att förhindra detta. Och skulle lagen gå igenom så lär den inte vara långlivad skulle jag tro. Känns inte så jävla hållbart helt enkelt.

För det andra kan man lira på exempelvis crypto eller svenskaspel under den här perioden innan allt har löst sig. Inte för att jag tror att stars eller PP går under men men..

Länk till kommentar

Det kommer nog ta avsevärt längre än 2 veckor, men att det ser ut att bli stora förändringar på, säg, 1 års sikt verkar tyvärr troligt om man ska tro media och de skribenter på 2+2 som verkar insatta. Det är dock inte klart än hur den här lagen kommer att se ut i detalj och vilka motåtgärder som kan komma att tas, blir en spännande måndag att se fram emot.

Återstår väl att se hur väl onlinepokern tas emot i sydeuropa, där kan det nog finnas potential, som kan dämpa förlusten av det stora flertalet amerkaner som riskerar att försvinna. På längre sikt kan kanske asien komma ifråga. Blir väl till att lära sig Badugi och 3patti. Vi får väl hålla tummarna för att pokerboomen fortsätter i någon form iaf.

Länk till kommentar

Det kommer nog ta avsevärt längre än 2 veckor, men att det ser ut att bli stora förändringar på, säg, 1 års sikt verkar tyvärr väldigt troligt om man ska tro media och de skribenter på 2+2 som verkar insatta. Det är dock inte klart än hur den här lagen kommer att se ut i detalj och vilka motåtgärder som kan komma att tas, blir en spännande måndag att se fram emot.

Återstår väl att se hur väl onlinepokern tas emot i sydeuropa, där kan det nog finnas potential, som kan dämpa förlusten av det stora flertalet amerkaner som riskerar att försvinna. På längre sikt kan kanske asien komma ifråga. Blir väl till att lära sig Badugi och 3patti. Vi får väl hålla tummarna för att pokerboomen fortsätter i någon form iaf.

Helt klart skrämmande! Frågan är dock om lagen verkligen kommer kvarstå särskilt länge.

Länk till kommentar

För det andra kan man lira på exempelvis crypto eller svenskaspel under den här perioden innan allt har löst sig. Inte för att jag tror att stars eller PP går under men men..

Problemet är att vad händer med dessa siter när vinnande/BE svenskar, britter och amerikanare emigrerar från party/stars för att fisken försvunnit därfifrån?

Försvinner en stor del av fiskarna från de stora amerikanska nätverken så slår de mot alla som idag tjänar pengar på poker, oavsett om du harvar 0.5/1 på SS eller grindar 10/20 på party så får det konsekvenser för dig.

Länk till kommentar

Ska dom förbjuda internetplånböcker med?

Om man vill spela poker så går det att ordna.... kanske kommer det inte bli lika många nya spelare som tidigare men tror inte många slutar pga detta.

EDIT: Är inte så påläst här, men det dom vill är väll att bankerna inte får skicka pengar till pokersajter ?

Eller ska internettrafiken stängas till sajterna?

Länk till kommentar

Inte än. Från att presidenten skriver under så dröjer det 270 dagar innan det får effekt. Vad allt kommer innebära går bara att gissa, men dystert är det...

När Bush aset skriver på detta så tar det bara nån dag tills bankerna inte längre får föra över pengar till pokersiterna. Däremot kommer dom kunna ta ut pengar i 270 dagar... Men fisken tar inte ut pengar. Han sätter in.

Länk till kommentar

Alla storspelare i staterna gör nog allt vad de kan för att förhindra detta. Och skulle lagen gå igenom så lär den inte vara långlivad skulle jag tro. Känns inte så jävla hållbart helt enkelt.

Varför skulle den inte vara långlivad?? Varken republikanerna eller demokraterna är för nätpoker. Vad är det det som kommer att ändra tillbaka allt??

Länk till kommentar

Ska dom förbjuda internetplånböcker med?

Om man vill spela poker så går det att ordna.... kanske kommer det inte bli lika många nya spelare som tidigare men tror inte många slutar pga detta.

EDIT: Är inte så påläst här, men det dom vill är väll att bankerna inte får skicka pengar till pokersajter ?

Eller ska internettrafiken stängas till sajterna?

Du kommer att begå ett brott om du tex skaffar ett utlänskt konto för att föra pengar in och ut från pokersiter. Vissa spelare kanske är villiga att göra det ändå, men dom spelarna klarar jag mig utan eftersom det ENDAST lär vara 2+2:are m.m. (okej, finns säkert en och annan spelmissbrukare som gör det åxå, men dom e nog ganska få)

Och dom kommer att förbjuda bankerna att föra pengar till eller från neteller åxå.

Länk till kommentar

Äh, jag inbillar mig att det på ett eller annat sätt löser sig.

Antingen att lagen implenteras på ett sätt som gör att de kan fortsäta spela, eller att pokersidorna söker nya marknader att hitta kunderna på. Detta är deras levebröd och de kommer garanterat inte ge upp i första taget.

Länk till kommentar

Du kommer att begå ett brott om du tex skaffar ett utlänskt konto för att föra pengar in och ut från pokersiter.

Det där är helt fel. Lagen är väldigt noga skriven så att den inte kriminaliserar spelare. Däremot begår du ett brott om du inte skattar för pengarna du har på de utländska kontona.

Länk till kommentar

Varför skulle den inte vara långlivad?? Varken republikanerna eller demokraterna är för nätpoker. Vad är det det som kommer att ändra tillbaka allt??

Jag tror att motståndet från allmänheten och spelföretagen kommer vara allt för stort för att upprätthålla en sådan lag en längre tid.

Länk till kommentar

Jag tror att motståndet från allmänheten och spelföretagen kommer vara allt för stort för att upprätthålla en sådan lag en längre tid.

Vilket motstånd? Det här är ju inte direkt några nyheter, det har varit på gång hela hösten och vad har spelföretagen gjort? Inte något som har varit i närheten av att ge några resultat iallafall.

Off-shore spelföretag baserade på Gibraltar och Malta har inte en chans att opponera sig mot etablissemanget i USA (och särskilt inte som nu när motståndet kommer från den kristna högern) och de flesta amerikanare stöder ett förbud mot online gambling, glöm inte det.

Lagen kommer finnas kvar, huruvida man kommer kunna implementera den, det är en annan fråga.

Länk till kommentar