Gå till innehåll

Internetpokerns överlevnad utan amerikaner?


eddiemedusa

Recommended Posts

Forfarande lika mycket folk på party.

Har de inte släppt bomben än?

Nope, det senaste jag har läst är att Bush inte skriver på förrän i början av November, och Party gör inget innan hans signatur sitter på pappret.

 

Nämen han skriver ju 13 Oktober, på Fredag? Han kan väl inte vänta tills i November? Trodde han var tvungen att skriva på inom 10 dagar från det att han får pappret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Forfarande lika mycket folk på party.

Har de inte släppt bomben än?

Nope, det senaste jag har läst är att Bush inte skriver på förrän i början av November, och Party gör inget innan hans signatur sitter på pappret.

 

Nämen han skriver ju 13 Oktober, på Fredag? Han kan väl inte vänta tills i November? Trodde han var tvungen att skriva på inom 10 dagar från det att han får pappret?

Jag är inte säker på om det var i november han skulle skriva på, läste det för ett par dagar sedan.

 

Skriver han inte på har jag fattat det som att lagen träder i kraft efter x antal dagar iaf,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte bli mycket bättre än så här!

 

http://www.pokerstars.com/legislation/uigea/

 

Synd bara att Stars licens inte ligger i Europa?

 

EDIT: Och snälla mod, rättstava titel på tråden?

Nej, men jag kommer inte tvinga dig att ta upp några vinster i deón deklaration...

 

Känns som ett mindre problem jämnfört med total avsaknad av amerikanska fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår av denna tråd att det i Nov stoppas en massa amerikanare från att spela på partypoker! stämmer det här så borde väl värdet i alla Gtd turneringar bli grymt fina! jag tänker då i första hand på deras Miljondollars där det brukar flöda av just Amerikanare! Vilka andra siter har Gtd med grymt bra värde. kanske kan moderatorerna i forumet starta en tråd om Gtd med bra värde just nu! Skönt att vi slapp Nisse Lingholm då hade vi oxå haft som i USA. Frihetens land my axxxx!

 

 

 

Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår av denna tråd att det i Nov stoppas en massa amerikanare från att spela på partypoker! stämmer det här så borde väl värdet i alla Gtd turneringar bli grymt fina! jag tänker då i första hand på deras Miljondollars där det brukar flöda av just Amerikanare! Vilka andra siter har Gtd med grymt bra värde. kanske kan moderatorerna i forumet starta en tråd om Gtd med bra värde just nu! Skönt att vi slapp Nisse Lingholm då hade vi oxå haft som i USA. Frihetens land my axxxx!

 

 

 

Champ

Så du tror på allvar att de kmr ha kvar dessa turneringar då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om dessa Miljonturnerinar kommer kvarstå men om dom får ihop 4651 spelare varje vecka så blir det 1 Miljon om jag räknat rätt. Världen består inte bara av Amerikanare som sagt så jag tror nog att dom kommer ha kvar den som dragplåster.

 

Det är bara spekulationer men gissa på dom som vill! Pokerstars hade senast 5501 deltagare och Party hade 4591. Det som är mer intressant är väl vad dom gör med alla Amerikanare som kvalat till Monster och andra event!

 

Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När amerikanarna sticker till stars så kommer resten följa efter. Party kommer då tolka lagen som stars gör....
Har inte riktigt fattat varför party eller de andra stora aktörerna skulle lämna WO till den amerikanska staten. Tydligen ändras ju inte själv lagen om onlinepoker utan enbart hur den ska upprätthållas så siterna är inte mindre olagliga i den amerikanska lagens ögon efter att denna lag skrivits på än de har varit tidigare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forfarande lika mycket folk på party.

Har de inte släppt bomben än?

Nope, det senaste jag har läst är att Bush inte skriver på förrän i början av November, och Party gör inget innan hans signatur sitter på pappret.

 

Nämen han skriver ju 13 Oktober, på Fredag? Han kan väl inte vänta tills i November? Trodde han var tvungen att skriva på inom 10 dagar från det att han får pappret?

Jag är inte säker på om det var i november han skulle skriva på, läste det för ett par dagar sedan.

 

Skriver han inte på har jag fattat det som att lagen träder i kraft efter x antal dagar iaf,

 

Om han nu skriver på imorgon, vad är det som händer i november? är det då lagen träder i kraft fullt ut eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om han nu skriver på imorgon, vad är det som händer i november? är det då lagen träder i kraft fullt ut eller?

 

Det som händer om lagen skrivs under är att flera siter kommer att stänga av sina amerikanska kunder från att spela på real money-borden. Själva lagen träder inte i kraft förrän efter 270 dagar, tror jag det är. Eftersom många siter är osäkra på hur lagen ska tolkas så tar de det säkra före det osäkra och stänger av amerikaner direkt, tills de vet vad som egentligen gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stora problemet för de siter som tillåter amerikanska spelare kommer ju att bli tillförseln av pengar - det är ju där som lagen försöker skära av tillgången. Syftet är att göra det olagligt för amerikanska finansiella institutioner (banker, kreditkortsföretag, e-wallets) att föra över amerikanska medborgares perngar till siter som sysslar med internetspel.

Att Party och Pacific tagit ett eget steg att stänga av amerikaner hänger nog mer på att de vill kunna resa i USA utan att behöva riskera åtal och fängelse som Sportingbet och BetonSports direktörer råkat ut för.

 

Här kommer de 270 dagarna in - någon på amerikanska finansinspektionen måste klura ut hur finansinstitutionerna skall stoppa överföringar till spelbolagen, utan att för den skull stoppa överföringar som kanske inte ska till spelbolagen... Risken/möjligheten är ju stor att det blir en mycket gammal, slö och tandlös vovve av den här lagen istället för den rytande vakthund som spelmotståndarna hoppades på.

Om inte annat får väl vi hoppas på det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om han nu skriver på imorgon, vad är det som händer i november? är det då lagen träder i kraft fullt ut eller?

 

Det som händer om lagen skrivs under är att flera siter kommer att stänga av sina amerikanska kunder från att spela på real money-borden. Själva lagen träder inte i kraft förrän efter 270 dagar, tror jag det är.

Lagen träder i kraft i samma ögonblick som Bush skriver på, inte efter 270 dagara. Där emo har banker osv 270 dagar på sig med att ta fram ett system för att hindra betalningarna till alla poker/gamingssiter. Men lagen gäller från dag ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om han nu skriver på imorgon, vad är det som händer i november? är det då lagen träder i kraft fullt ut eller?

 

Det som händer om lagen skrivs under är att flera siter kommer att stänga av sina amerikanska kunder från att spela på real money-borden. Själva lagen träder inte i kraft förrän efter 270 dagar, tror jag det är.

Lagen träder i kraft i samma ögonblick som Bush skriver på, inte efter 270 dagara. Där emo har banker osv 270 dagar på sig med att ta fram ett system för att hindra betalningarna till alla poker/gamingssiter. Men lagen gäller från dag ett.

 

Om jag då har fattat det rätt så har bankerna alltså 270 dagar på sig att komma på en lösning på hur de ska skära av amerikanernas möjlighet att för a över pengar till spel siter, men lagen träder i kraft direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om han nu skriver på imorgon, vad är det som händer i november? är det då lagen träder i kraft fullt ut eller?

 

Det som händer om lagen skrivs under är att flera siter kommer att stänga av sina amerikanska kunder från att spela på real money-borden. Själva lagen träder inte i kraft förrän efter 270 dagar, tror jag det är.

Lagen träder i kraft i samma ögonblick som Bush skriver på, inte efter 270 dagara. Där emo har banker osv 270 dagar på sig med att ta fram ett system för att hindra betalningarna till alla poker/gamingssiter. Men lagen gäller från dag ett.

 

Om jag då har fattat det rätt så har bankerna alltså 270 dagar på sig att komma på en lösning på hur de ska skära av amerikanernas möjlighet att för a över pengar till spel siter, men lagen träder i kraft direkt?

Correctomundo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som fisken jag är, pratade jag med några amerikanare om just det här i chatten, de var inte alls oroliga utan tog det mer som en klackspark precis som vi gör med fildelnings lagen. de påpekade hela tiden att det kommer bli omöjligt att stoppa amerikanarna från att fortsätta spela, att det redan jobbas på enkla sätt att kringå lagen osv, så vi kanske inte behöver vara så oroliga trots allt? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om han nu skriver på imorgon, vad är det som händer i november? är det då lagen träder i kraft fullt ut eller?

 

Det som händer om lagen skrivs under är att flera siter kommer att stänga av sina amerikanska kunder från att spela på real money-borden. Själva lagen träder inte i kraft förrän efter 270 dagar, tror jag det är.

Lagen träder i kraft i samma ögonblick som Bush skriver på, inte efter 270 dagara. Där emo har banker osv 270 dagar på sig med att ta fram ett system för att hindra betalningarna till alla poker/gamingssiter. Men lagen gäller från dag ett.

 

Så är det naturligtvis. Tack för klargörandet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu lagen gäller amerikanska banker så vad är problemet för en amerikan att använda en internetplånbok eller ett konto som inte ligger hos ett amerikanskt finansbolag??

 

Vet inte så mycket så frågan kanske är dum men förklara då för mig tack.

Internetplånböcker och banker förbjuds att transferera pengar från amerikanska kunder till spelbolag. Även om de ligger utanför USA's kontroll kan avträdelser från detta göra att de blir arresterade när de beträder Amerikansk mark. Det är sådana risker de inte vill ta.

 

En del storspelare försöker nu att skaffa en utländsk address för att på så sätt kringå det hela. Finns massor av info på 2+2 under Legislationforumet om du vill läsa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som fisken jag är, pratade jag med några amerikanare om just det här i chatten, de var inte alls oroliga utan tog det mer som en klackspark precis som vi gör med fildelnings lagen. de påpekade hela tiden att det kommer bli omöjligt att stoppa amerikanarna från att fortsätta spela, att det redan jobbas på enkla sätt att kringå lagen osv, så vi kanske inte behöver vara så oroliga trots allt? 8-)

 

Det är STOR skillnad jämfört med fildelningslagen. Det är inte tekniskt omöjligt att dela filer trots lagen, men att sätta in pengar på ett spelkonto kommer inte vara lika lätt för en amerikan. En privatperson kommer inte kunna sätta in pengar på ett spelkonto utan att göra det via någon typ av bank, neteller etc. Så några "lätta" sätt att kringgå det hela kommer inte att vara möjliga. De hade inte stiftat lagen om den hade varit så pass enkel att kringgå som vissa tror...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...