Gå till innehåll

Lira in hyran?


Rotoroberts

Recommended Posts

Nej, men jag har inte kunnat sätta in så pass mycket pengar så att jag kan förlora några inköp p.g.a. Bad-Beats eller liknande.

 

 

lol, var nog det sämsta jag hört i hela mitt liv. Lixom är du en bra pokerlirare så kan man börja på microlimits och bygga rulle, man behöver inte starta på NL50 direkt. No offence men du låter som en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja,

Jag lirar för tillfället på ukbetting, plussar runt 1 000 - 1 500 pund i månaden, alltså 15 000-20 000 sek i månaden.

Jag kikade på min kompis som är nybörjare som lirade typ 1/2 på Svenska Spel, och jag kan säga att där är det LÄTT att tjäna pengar.

Spela ABC-poker (typ top 10-15 händer) på de lägre nivåerna, och se till att du klarar av att släppa AA på ett farligt bord, så kan du lätt tjäna ihop till hyran där.

 

MVH Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som säger att jag "suger på poker" har inte en janne om vad ni pratar om. Bara för att jag inte har ekonomi för att lägga in 10 000:- på ett pokerkonto och sedan satsa stenhårt o lägga åtskilliga timmar när man har studier vid sidan av. Just för tillfället lirar jag 2.50/5 och 100:-Sit'n'Go's och är en vinnande spelare på dessa spel. Som sagt så ska jag enbart ha ETT konto för att ENDAST lira in till hyran. Så då kanske det inte är så gutt att sätta in allt på $0.5/1 direkt eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför du surrar om att ha ett konto att spela in hyran på hela tiden... Tycker det är en bra jävla dålig idé. Varför inte bara spela poker som vanligt på ett konto istället för att tjafsa på om massa olika konton hit och dit.

 

Nej, men nu har han ju ändrat sig.

Han ska bara ha ett enda konto, och där ska han enbart spela för att tjäna in hyran. Det verkar som att han inte ska spela någon annan poker alls. :lol:

 

Som sagt så ska jag enbart ha ETT konto för att ENDAST lira in till hyran.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag själv bott i Nybro i ett tjugotal år (innan jag lyckades ta mig därifrån dvs) så känner jag att jag bara måste fråga:

 

Flytta in till stan och leva loppan? Såvitt jag vet så finns det inte ett endaste sätt att leva loppan i nybban ;) Fast du kanske menar kalmar iofs? Isåfall köper jag det.

Hade jag vart i dina skor hade jag fortsatt lira poker under detta år och sparat slantarna. Eftersom du är nybroit och nybro är en utflyttningskommun så gissar jag att du ska studera eller göra lumpen efter studierna på åkrahäll? Då kan de sparade pokerpengarna, i vilket fall som helst, vara jäkligt sköna att ha.

 

I bästa välmening,

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som en dålig idé. Bo hemma och var glad och spela på sidan av din skola. Uppläggningen låter inte bra, ibland drar du säkert in mycket mycket mer och andra månader kan du bara inte vinna det du behöver. Lär väl ha ett ganska bra kapital, sen känns det som du är lite väl optimistisk, hyra på 2k? sen tillkommer väl el,internet och sådant? Sen kanske massa andra småavgifter. Du kan ju prova men jag skulle itne ens orka försöka om jag inte kände att mina marginaler var kraftiga, såvida du inte verkligen hatar att bo hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som säger att jag "suger på poker" har inte en janne om vad ni pratar om. Bara för att jag inte har ekonomi för att lägga in 10 000:- på ett pokerkonto och sedan satsa stenhårt o lägga åtskilliga timmar när man har studier vid sidan av. Just för tillfället lirar jag 2.50/5 och 100:-Sit'n'Go's och är en vinnande spelare på dessa spel. Som sagt så ska jag enbart ha ETT konto för att ENDAST lira in till hyran. Så då kanske det inte är så gutt att sätta in allt på $0.5/1 direkt eller hur?

 

Hur menar du nu? Min specialitet är att börja med minirulle, bara ett par hundra dollar sen klonka mig uppåt. Har gjort det många gånger. Nu senast satte jag in 200 dollar på stars, en månad senare jag har plussat 3k$ på 1/2 FL genom stars,crypto och party på någonstans mellan 30-50k händer (FL är nytt för mig, därav började jag så "extremt lågt") och jag vill till och med dra det så långt att dom som säger att man inte kommer någon vart för att dom inte "har ett ordentligt kapital" inte förstår poker. Det finns nivåer så att man kan jobba sig uppåt. På de lägre nivåerna behöver man inte ha så många inköp, sen ökar man allt eftersom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just för tillfället lirar jag 2.50/5 och 100:-Sit'n'Go's och är en vinnande spelare på dessa spel.

 

Varför fråga om det är möjligt att vinnna 2000Kr/månad om du är vinnande på NL1000Kr, det är ju bara två inköp.

 

Eller är du en sån som köper in dig för microinköp och anser sig spela på den nivån.

 

Nu menar jag inte dig personligen,kanske inte gäller dig, men jag blir skogstokig på folk som sitter med 10-20% av högsta inköpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är förnärvarande en "fattig student" som inte har någon speciell inkomst, förutom poker då. Så i och med att jag lirar poker just nu för nöjes skull då jag inte hinner koncentrera mig och satsa stenhårt ännu, ( 1 år kvar i skolan ). Kruxet nu är att jag funderar på att flytta till en lägenhet i stan och leva loppan. MEN...Jag vill inte lägga hela barn/studiebidraget och diverse andra pengar på hyran, utan jag vill ha dessa pengar att lägga undan, shoppa, äta på fina restaunger m.m m.m. Så därför funderar jag nu på att testa detta system, vilket jag tycker torde vara ganska enkelt att genomföra;

 

Låt oss säga att månadshyran för en lägenhet är 2000:-. Vi säger att jag har ungefär 20 tillfällen att spela poker på ungefär 1-2 timmar/gång / månad. Om vi tar 2000:-/20 tillfällen = 100:- / tillfälle för att få ihop till hyran. Detta tycker jag vore teoretiskt möjligt. Frågan är vad jag ska spela för något för att nästan vara säker på att dra in en hundring / tillfälle. Sen tänkte jag på om 100:- / tillfälle verkligen räcker? Låt oss säga att jag går back en utav dagarna, så då kanske 200:- / tillfälle nästan vore säkrare och även det teoretiskt möjligt. Jag ska ha även ha sådan pass bra disciplin att jag lägger av så fort jag har vunnit in mina 200:- . Kontot ska alltså ENBART vara till för att spela in hyran, inget annat. Tror ni att detta skulle fungera?

 

Tacksam för svar!

 

/Rob

 

Tjena.. Kan du inte göra tvärtom istället? Då blir inte pressen så jävla stor på dig!

 

Betala hyran med dina säkra pengar, typ studiebidrag och annat som du beskriver kommer in varje månad och sen så shoppar du och äter god mat på restauranger för dina pokerpengar istället!

 

Skulle du backa en månad eller två så har du ju i alla fall tak över huvudet och kan käka pasta och nudlar. Skulle det gå bra så kan du köpa jeansen och allt du ville ha och äta god mat med gott samvete.

 

Du kommer då dessutom inte känna dig lika pressad att prestera lika bra varje månad vilket borde FÅ dig att prestera BÄTTRE varje månad!

Pressen kan tvinga många kloka personer till felbeslut.

 

Hur du än gör så önskar jag dig lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som Emil_C säger om du nu vill flytta hemifrån.

Betala hyran med studiebidrag (om det nu räcker, men det förutsätter jag eftersom du skrivar att du inte VILL använda allt till det, om det inte skulle räcka, glöm det) och använd ev. vinstpengar till "lyx". Vissa månader kommer du ha råd att "göra vad du vill" och vissa kommer du få äta nudlar, så enkelt är det.

 

Och nej, argumentet "jag har inte kunnat vinna så mycket för jag har inte någon stor BR" håller ej.

 

Angående vinststopp, det kan säkert vara bra ibland. Men folk ser poker för mycket till session till session. Inse att poker är en lång jävla grind livet ut, spelar ingen roll vad du vinner en viss dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag spelar ca 1h /dag eller tills jag ligger $30k +, när kan jag köpa mitt privatjet då tror ni?

 

Nu börjar allt detta gå överstyr lol.. borde inte ens skriva den här posten själv men är nog nästan läge snart för en moderator att låsa detta inlägget? Alla skriver samma saker i varje svar så känns utmattat tT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter bara här och undrar varför du skapade den här tråden när du uppenbarligen är alldeles för stolt för att ta åt dig av nånting av det som skrivs.

 

Du frågar vad folk tycker om din idé baserat på de uppgifter du skriver här och när sen spelare med en rutin och erfarenhet du kanske aldrig ens kommer vara i närheten av ger sina analyser av din situation så viftar du bort alla goda råd på en gång.

 

Har du bara en backup-plan, typ kan leva med att flytta hem igen ganska snart, har pengar undanstoppade eller ett jobb så tycker jag verkligen att du ska testa att flytta hemifrån men att räkna med pokern låter lite fel när du simmar runt i de allra grundaste vattendragen.

 

Är du bra på att tackla förluster? Vad tror du är värst, att blåsa halva rullen på en vecka eller att jobba på ICA en vecka? Det lättaste här, i mina ögon, är att du skaffar ett extraknäck, flyttar hemifrån och betalar de där viktiga utgifterna (nudlar, hyra, el osv) med de pengarna. Se kanske tom till att budgetera med några pavor vin eller vad du nu vill släcka törsten och ensamheten med på kvällarna.

 

Sen ska du plugga också, det klarar du säkert bra. Du kommer fortfarande ha mycket tid till poker. Tänk dig hur sugen du kommer vara på att lattja lite på svenska spel efter några timmars hårt och väldigt lönsamt arbete!? Tänk dig vad skönt att känna att du kan casha ut den där turneringsvinsten och leva livet ett tag utan att behöva lägga pengarna på att ha råd att inte frysa.

 

Du gör som du vill, hoppas bara du tar åt dig lite grann av nånting i den här tråden som är så full av lärdom man helt enkelt inte kan gissa sig till. Var glad att du hittat till pokerforum liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter bara här och undrar varför du skapade den här tråden när du uppenbarligen är alldeles för stolt för att ta åt dig av nånting av det som skrivs.

 

Du frågar vad folk tycker om din idé baserat på de uppgifter du skriver här och när sen spelare med en rutin och erfarenhet du kanske aldrig ens kommer vara i närheten av ger sina analyser av din situation så viftar du bort alla goda råd på en gång.

 

Har du bara en backup-plan, typ kan leva med att flytta hem igen ganska snart, har pengar undanstoppade eller ett jobb så tycker jag verkligen att du ska testa att flytta hemifrån men att räkna med pokern låter lite fel när du simmar runt i de allra grundaste vattendragen.

 

Är du bra på att tackla förluster? Vad tror du är värst, att blåsa halva rullen på en vecka eller att jobba på ICA en vecka? Det lättaste här, i mina ögon, är att du skaffar ett extraknäck, flyttar hemifrån och betalar de där viktiga utgifterna (nudlar, hyra, el osv) med de pengarna. Se kanske tom till att budgetera med några pavor vin eller vad du nu vill släcka törsten och ensamheten med på kvällarna.

 

Sen ska du plugga också, det klarar du säkert bra. Du kommer fortfarande ha mycket tid till poker. Tänk dig hur sugen du kommer vara på att lattja lite på svenska spel efter några timmars hårt och väldigt lönsamt arbete!? Tänk dig vad skönt att känna att du kan casha ut den där turneringsvinsten och leva livet ett tag utan att behöva lägga pengarna på att ha råd att inte frysa.

 

Du gör som du vill, hoppas bara du tar åt dig lite grann av nånting i den här tråden som är så full av lärdom man helt enkelt inte kan gissa sig till. Var glad att du hittat till pokerforum liksom.

 

nuff said.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dig hur sugen du kommer vara på att lattja lite på svenska spel efter några timmars hårt och väldigt lönsamt arbete!? Tänk dig vad skönt att känna att du kan casha ut den där turneringsvinsten och leva livet ett tag utan att behöva lägga pengarna på att ha råd att inte frysa.

 

Mycket sunt råd som många som borde ta till sig.

Det är ju bättre att ha en stadig inkomst för att betala det nödvändiga.

För hur kul är det att grinda och sen bara ha till hyra och mat? Bättre är ju att ha pokerinkomsterna som en extra krydda i tillvaron. I alla fall om man inte drar in väldiga summor varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...