Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Det här är en hand jag spelade på Svenska Spel som jag gärna vill ha lite reflektioner över.

Min image vid det här bordet är troligen rätt LAG, har spelat hårt både preflop och postflop och plockat ner en del händer där jag troligen inte leder. Fi i den här handen är metspoe som verkar villja "sätta dit mig" han har synat ofta när jag bettat och jag är lite smått irriterad på honom och han känner troligen likadant mot mig.

FRUKT sitter på plats 1 med 975.62

Filiano sitter på plats 2 med 1349.45

jam-jam sitter på plats 3 med 218.50

Erik87 sitter på plats 4 med 998.79

metspoe sitter på plats 5 med 1542.65

metspoe satsar s mörken 10.00

Erik87 satsar l mörken 5.00

Erik87: 10c, 8d

metspoe: --, --

FRUKT: --, --

Filiano: --, --

jam-jam: --, --

Pre-flop:

FRUKT: Syna 10.00

Filiano: Lägger mig

jam-jam: Syna 10.00

Erik87: Syna 10.00

metspoe: Höj 50.00

FRUKT: Syna 50.00

jam-jam: Lägger mig

Erik87: Syna 50.00

Synar ur SB med T8o BB höjer sedan till 50 och jag väljer att syna, efter att en spelare till synat, fel?

Flop (Board: 2d, 5c, 8s):

Erik87: Satsa 80.00

metspoe: Höj 160.00

FRUKT: Lägger mig

Erik87: ???

Floppar TP och väljer att leda rakt ut och vill väl egentligen plocka potten direkt men blir istället miniraisad, vad gör jag nu?

Postad
du råfoldar. Har metspoe haft för vana att raisa från bb mot limpare? Om inte, kan vara läge att tro att han har en hand kanske?

nja, vana och vana, han är defenitivt en motståndare som är kapabel att höja från BB för att sno blindarna. värt att nämna är nog också att han i princip alltid slår om mot ett bet från mig ifall han höjt preflop.

Postad

Släng preflop! 8 10 off suite på sb mot höjning suger fett!

Visst du floppar top-par med kass kicker men vad tjänar det till. Blir bara trubbel.

Som spelat får du nog folda. På dessa nivåer betyder en fiskig mini-raise ofta stål.

Postad

värt att nämna är nog också att han i princip alltid slår om mot ett bet från mig ifall han höjt preflop.

I så fall måste du ju inse att du måste ha en bättre hand än TP med T8o för att spela mot honom här, eller?

Personligen kan jag välja att syna med T8o IBLAND mot rätt motstånd, men då vill jag floppa minst tvåpar eller öppet stegdrag för att fortsätta... Alternativt TP som jag kan tänkas beta om det checkas fram till mig...

Postad

japp.. ivf på SS hittade han en stålflop så är de bra betalning som de ser ut nu så skulle jag reraisa och se var jag står.. oftast har du bästa hand..

ingen som tänkt på att FI kanske bara vill ha potten här med A9-AK KT-KQ osv..

Postad

Automuck?

9 gånger av 10 har fi KK+ om han inte är helt tokig.

Att "raisa för att se vart man står" är en absolut idioti på den brädan, iom din hand i princip blir sämre än en bluff, och du då har stoppat in halva stacken utan att han nån aning om Fi är svag lr inte.

Det är inte alls speciellt ofta som randoms raisar ur blindsen utan att hålla något riktigt trevligt...

Postad

Alternativt TP som jag kan tänkas beta om det checkas fram till mig...

ok...men svårt från sb.

Sen att syna 40 där för att hoppas på grym träff...är det verkligen rätt?

Jo, jag vill väl helst sitta i position också, det kan ju tilläggas... ALternativt beta blank turn när jag sitter i SB om det flopcheckas.

Att enbart vänta på grym träff räcker ju sällan, men i kombination med reads och bluffpotential etc behöver det inte vara helt fel. Men som jag skrev tidigare, IBLAND. Jag plussar (marginellt) med den handen i alla fall.

Postad
japp.. ivf på SS hittade han en stålflop så är de bra betalning som de ser ut nu så skulle jag reraisa och se var jag står.. oftast har du bästa hand..

Vem minraisar för att sno potten med överkort? Speciellt om han är irriterad på erik87 och vill sätta dit honom, då verkar det rimligare med en saftigare reraise. Minraisen här luktar bra hand, rimligen överpar.

Okej, du reraisar, hur mycket? Även om du höjer minsta möjliga är potten uppe i 800 inför turn. Fi synar minraisen med de flesta händer i sin handdistribution. Turn kommer, de flesta kort är skrämselkort och du sitter ur position med ett medelhögt par och ingen kicker, potten är lika stor som din kvarvarande stack. Ingen avundsvärd situation precis.

Vad gäller preflopsynen finns det väl roligare händer jag skulle kunna tänka mig att syna med, men jag kan inte se att det är ett jättedåligt spel i sig. Däremot är det lätt att göra misstag postflop med en sån här hand och då kan det bli dyrt. Som spelad preflop skulle jag nog checksyna floppen (om inte betten är för stor) och hoppas på ett tvåpar eller en triss för en checkraise all in på turn, då kommer han få svårt att släppa ett överpar -> förhoppningsvis lugn och ro för dig och stortilt för honom.

Nu när du bettar halvpott in i preflopraisaren ber du ju om att bli återhöjd och ställas inför ett svårt beslut. Det finns i princip inga händer han lägger på en sån här ofarlig flop, och få som han synar med. Ditt spel skapar dig en svår situation helt enkelt.

Postad

Vad gäller preflopsynen finns det väl roligare händer jag skulle kunna tänka mig att syna med, men jag kan inte se att det är ett jättedåligt spel i sig.

Eh...jo det är ett jättedåligt spel i sig att syna bb som höjer till 5bb när du sitter ur position med 8 10 off!

Det kan aldrig vara +EV. ALDRIG!!! :P

Postad

Vem minraisar för att sno potten med överkort? Speciellt om han är irriterad på erik87 och vill sätta dit honom, då verkar det rimligare med en saftigare reraise. Minraisen här luktar bra hand, rimligen överpar.

ungeför alla spelare på SS på 2.5/5 uppåt :P nje har inte så mycket info om dom nivåerna. men de jag spelat på dom så gayraisas de friskt bara för att stjäla potten, med tex missad flop som denna flop..

sen om de är EV+ lr EV- spel de är en annan sak men de är mer readberonde att raisa tillbaka.

beror på hur FI har spelat tidigare osv. de kan ju inte jag avgöra på denna hand,