Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$400 NL Texas Hold'em - Sunday, September 10, 15:49:49 ET 2006

Table Monster #1277508 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: HERO ( $912.95 )

Seat 5: lpjksa23 ( $394.76 )

Seat 1: scorpiopap ( $122.19 )

Seat 4: Wallstreet_24 ( $425.75 )

Seat 2: Unsyatisfied ( $466.88 )

Seat 6: gamla_bettan ( $396 )

lpjksa23 posts small blind [$2].

gamla_bettan posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 4h Th ]

Blir delad T4s i position, gillar spela såna här lösa suited händer, den här är väl dock marginell men.

scorpiopap folds.

Unsyatisfied folds.

HERO raises [$16].

Wallstreet_24 folds.

lpjksa23 raises [$28].

gamla_bettan folds.

HERO calls [$14].

Får miniraise på mig av FI som är en fisk enligt PT. Borde betyda Ax eller pocket.

** Dealing Flop ** [ Qc, 9h, 4d ]

Träffar bp + runner till färg på flop.

lpjksa23 bets [$55].

HERO calls [$55].

Han bettar pot på flop vilket luktar tomt, jag bestämmer mig för att kolla upp hur stark han är då jag har hyfsade outs att semibluffa med på en bra turn.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Klonk!

lpjksa23 is all-In.

HERO calls [$309.76].

Han styr in pengarna vilket leder till en enkel instacall från mig.

** Dealing River ** [ Jc ]

lpjksa23 shows [ Kd, Kh ] two pairs, kings and fours.

HERO shows [ 4h, Th ] three of a kind, fours.

The time at which hand ended:Sep 10 2006 15:50 ET

HERO wins $790.02 from the main pot with three of a kind, fours.

I alla fall, hur galet är den här handen spelad, eller var min analys hyfsad? Jag vill höra bra kommentarer med grund.

Postad
du synar 55$ på floppen, det har du inte implicerade odds till. borde väl en NL400-spelare veta...?

så om du ej tror du har bäst hand, fold...

det finns fisk på alla nivåer, right? ;)

det handlar ju inte bara om implied här, jag tycker han luktar tom eller kommer att gå att bluffa bort på turn så om han checkar turn kommer jag kunna ta ner den, alternativt ha ett hyfsat drag jag kommer semibluffa. bettar han däremot även ut turn kommer jag slänga

Postad

Är intresserad av hur du hade tänkt agera på turn om du blankat. Hade du foldat ifall han hade bettat 2/3-3/4 pott? Hade du 3/4pottat om han hade checkat?

Jag tycker inte heller att man ska släppa sig för lätt på floppen i de här situationerna om man nu har fiskstats på honom, men du har bara bottenparet i det här fallet. Känns nästan som att du vill ha en bättre flop för att försöka "fixa" honom på turnen.

Du skriver att du har hyfsade outs att semibluffa en bra turn med. Jo, om du drar in ett hjärtet till, men vad säger att du kommer få chansen att göra det (alltså bluffa turnen..)? Du säger att han känns tom när han pottar flop. Kan väl inte alls vara otroligt att han skjuter tom på turnen med, och då får du helt plötsligt ett jättetråkigt beslut. Har han ett överpar eller en hand så är ju risken att han checkraisar dig all-in på turn rätt stor, framförallt om han vet att du är kapabel att göra floatspel. Kan ju dessutom komma en hel del scarecards för dig.

Jag vet inte. Du har inte investerat SÅ mycket preflop, så det känns väl som att du skulle kunna släppa floppen. Frågan är ju hur pass bra floppen måste vara för att man inte ska släppa den, man vill ju inte vara exploaterbar på det sättet.

Postad

Jag gillar inte alls det här.

Återhöjd preflop brukar väl oftast betyda att man är uppe mot högt pocket. Att du säger att han är en fisk gör väl det bara ännu troligare att det är AA/KK.

Varför tycker du att ett pottbet efter en reraise preflop signalerar svaghet? I min värld betyder det högt pocket som vill beta bort färgdraget.

Och hur kan du ens räkna runner runner hålstegen som outs?

Eller är hela handen nåt slags ironiskt skämt?

Edit: Jag läste fel. Jag trodde att du hade färgdrag på floppen. Nu blev det ju ännu värre. ;) Du har ju inte odds nånstans.

Postad

Well,

du hade tur helt enkelt.

Han är 75% favorit på floppen och dina 25% motsvarar inte en syn som kostar 50%. Nu vet jag inte hur Fi spelar men det är iaf rimligt att tro att det enda du slår (utan förbättring) är AK,J10 eller motsv. Du har lägsta paret, dålig kicker, runner runner på både färg o stege. Helt uppriktigt så tycker jag det är en fiskig syn efter en reraise preflop, men som det visar sig nu så kan det ju ge utdelning.

tja jag vet inte om det var en "bra kommentar med grund" men jag tycker spelet var tveksamt. Det är inte många händer du slår om du inte sätter något på turn.

Postad
Är intresserad av hur du hade tänkt agera på turn om du blankat. Hade du foldat ifall han hade bettat 2/3-3/4 pott? Hade du 3/4pottat om han hade checkat?

Jag tycker inte heller att man ska släppa sig för lätt på floppen i de här situationerna om man nu har fiskstats på honom, men du har bara bottenparet i det här fallet. Känns nästan som att du vill ha en bättre flop för att försöka "fixa" honom på turnen.

Du skriver att du har hyfsade outs att semibluffa en bra turn med. Jo, om du drar in ett hjärtet till, men vad säger att du kommer få chansen att göra det (alltså bluffa turnen..)? Du säger att han känns tom när han pottar flop. Kan väl inte alls vara otroligt att han skjuter tom på turnen med, och då får du helt plötsligt ett jättetråkigt beslut. Har han ett överpar eller en hand så är ju risken att han checkraisar dig all-in på turn rätt stor, framförallt om han vet att du är kapabel att göra floatspel. Kan ju dessutom komma en hel del scarecards för dig.

Jag vet inte. Du har inte investerat SÅ mycket preflop, så det känns väl som att du skulle kunna släppa floppen. Frågan är ju hur pass bra floppen måste vara för att man inte ska släppa den, man vill ju inte vara exploaterbar på det sättet.

Fortsätter han kasta in på turn och jag inte förbättrat min hand (klonkat flushdrag, tvåpar, triss) kommer jag slänga, checkar han däremot tar jag ett skott på potten alla dar i veckan. Han är som sagt fisk vilket gör att han knappast ens vet ordet floats betydelse.

Jaja, fortsätt kommentera, även om det är totala sågningar.

Postad

Återhöjd preflop brukar väl oftast betyda att man är uppe mot högt pocket. Att du säger att han är en fisk gör väl det bara ännu troligare att det är AA/KK.

Varför tycker du att ett pottbet efter en reraise preflop signalerar svaghet? I min värld betyder det högt pocket som vill beta bort färgdraget.

För att jag är LAG? har inte 12/8 som vissa nl200 lirare ;)

missade att runnerstegen var ett hål. Sen så missläser du ang. drag.

Det handlar inte om vilka drag jag har för sista gången, det handlar om hur stor chans jag har att ta ner potten mot fi utan showdown, sen har jag ju en bakdörr iom att jag kan sätta en hand som håller vid river.

Postad
Well,

du hade tur helt enkelt.

Han är 75% favorit på floppen och dina 25% motsvarar inte en syn som kostar 50%. Nu vet jag inte hur Fi spelar men det är iaf rimligt att tro att det enda du slår (utan förbättring) är AK,J10 eller motsv. Du har lägsta paret, dålig kicker, runner runner på både färg o stege. Helt uppriktigt så tycker jag det är en fiskig syn efter en reraise preflop, men som det visar sig nu så kan det ju ge utdelning.

tja jag vet inte om det var en "bra kommentar med grund" men jag tycker spelet var tveksamt. Det är inte många händer du slår om du inte sätter något på turn.

det är ju bara en kommentar med kall fakta. jag sätter fi på Ax eller pp som sagt.

Postad

För att jag är LAG?

missade att runnerstegen var ett hål. Sen så missläser du ang. drag.

sista frågan lämnar jag obesvarad.

Jag läste din kommentar fel. :) Tyckte att du skrev att du plockade upp färgdrag på floppen. Jaja, du hade en jäkla tur helt enkelt.

Postad

nja,

kommentaren var att om man utvärderar situationen på floppen så inser man att synen är tveksam. precis som någon skrev så blir det jobbigt på turn om du inte träffar. hur var planen i det läget? syna ner en potbet till, raisa all in eller kasta?

Om fi har PP pre och inte set:ar så har du 5 outs, räkna med svag rr-flush och rr-stege så kan vi dra det till 7 outs. Syn på potbet om du räknar med att fi har pp är snällt sagt vågat.

Postad
Fortsätter han kasta in på turn och jag inte förbättrat min hand (klonkat flushdrag, tvåpar, triss) kommer jag slänga, checkar han däremot tar jag ett skott på potten alla dar i veckan. Han är som sagt fisk vilket gör att han knappast ens vet ordet floats betydelse.

Ja som sagt, problemet är ju att den typen av spelare antagligen kommer fullfölja sin "bluff" om han nu är tom på turn. Så som jag skrev, antingen bettar han tom och du blir då "tvungen" att folda, eller så har han en hand och checkraisar dig, vilket blir ännu kostsammare.

Man sätter sig alltså i en situation där man bara kan förlora, och det är ju inte så festligt. :)

Postad
nja,

kommentaren var att om man utvärderar situationen på floppen så inser man att synen är tveksam. precis som någon skrev så blir det jobbigt på turn om du inte träffar. hur var planen i det läget? syna ner en potbet till, raisa all in eller kasta?

Pottar han turn med kastar jag, då den kommer va på nästan allt vi har kvar.

Postad

Ja som sagt, problemet är ju att den typen av spelare antagligen kommer fullfölja sin "bluff" om han nu är tom på turn. Så som jag skrev, antingen bettar han tom och du blir då "tvungen" att folda, eller så har han en hand och checkraisar dig, vilket blir ännu kostsammare.

Man sätter sig alltså i en situation där man bara kan förlora, och det är ju inte så festligt. :)

enligt mina erfarenheter så checkar fi till mig 9/10 om dom pottat flop och är tomma

Postad
du synar 55$ på floppen, det har du inte implicerade odds till. borde väl en NL400-spelare veta...?

så om du ej tror du har bäst hand, fold...

det finns fisk på alla nivåer, right? ;)

det handlar ju inte bara om implied här, jag tycker han luktar tom eller kommer att gå att bluffa bort på turn så om han checkar turn kommer jag kunna ta ner den, alternativt ha ett hyfsat drag jag kommer semibluffa. bettar han däremot även ut turn kommer jag slänga

klart du ska syna om du tror han är tom. men varför tror du det? han reraisar dig preflop och pottar flop. han har nog ett överpar eller en träff på den brädan ganska ofta. förstår inte riktigt slutsatsen att han skulle vara tom även om det är ett givet c-bet med AK och Ax. så du får väl väga de möjligheterna mot varandra.

och som de andra säger om turn blankar och han pottar igen eller ställer, då synar du igen?

jag hade nog inte försökt stjäla den här potten iaf.

Postad

Helt klart är det säkert en spelare som man kan spela skräpkort imot. Han lämnar säkert för bra implicita. Det kan ju varit en sådan situation här att han antingen skulle gått all in på turn om han hade KK,AA,AQ eller foldat med AK,AJ, lägre pockets. Så spelet är väl rätt.