Gå till innehåll

Ny bra TV-serie?


pozz2

Recommended Posts

Wtf! 22 dagar till säsongsstart av The Office? Börjar få svår Schrute-abstinens.

 

Tipset om Generation Kill är guld värt. Se, se, se.

 

bara 22dagar? 90+ dagar tills bsg och dollhouse :(

 

märkte just att det är nåt tillfälligt fel på dendär countdown-länken

saknas iaf dollhouse, stargate atlantis, eureka, bones, pb för att nu nämna några...

 

har man konto kan man adda serier som favoriter och få egen schedule.... i den menyn syns nästa episod på alla serier

 

 

nåt för fantasy älskare: BBC:s Merlin: http://www.guardian.co.uk/media/2008/aug/29/bbc.television?gusrc=rss&feed=media

medeltid, drakar, magic, slott och riddare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi snackar om den amerikanska versionen av The Office eller? Håller det på än??
Yeesh! Nu tycker ju jag iofs att förlagan håller sjukt hög klass och om inte annat så ska Gervais ha credit för att ha spawnat Schrute och Co.

 

Btw, det här är väl snarare en äldre serie men jag har hört mycket gott om Simon Peggs "Spaced". Kommentar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, det här är väl snarare en äldre serie men jag har hört mycket gott om Simon Peggs "Spaced". Kommentar?

 

Har också hört det, ser dock inte själv på varken sitcoms eller commedy-only-genrer, men vad jag förstått är det en av dom okända bortglömda guldbitarna... 9,5 på imdb, så för commedy fantasten lär det ju vara nåt värde att leta fram den

 

edit:

var visst på gång en US-version av den i år som inte blev av...

http://www.televisionaryblog.com/2008/05/where-pilots-go-to-die-foxs-spaced.html

 

 

Dollhouse verkar ju intressant. Eliza Dushku är ju snygg som en lärka och dessutom väcker ju namnet Dollhouse en massa ljuva minnen från en finfin tysk nöjesinstutition.

:) Förutom Eliza finns ju Amy Acker, Olivia Williams m.fl.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dollhouse_(TV_series)

...många favoriter, både framför och bakom kameran

 

 

Fast lite ögon och öron godis finns det ju redan nästa vecka, o då menar jag inte Summer Glau utan scener i stil med slutscenen från förra säsongen(best ever?).... till passande toner från Johnny Cash (eury happy now?)

Terminator: The Sarah Connor Chronicles

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började en ny bra serie denna vecka, Sons Of Anarchy. Verkar ganska lovande efter att ha sett det första avsnittet. Han som skapat serien har även skrivet manus (eller varit producent) för The Shield.

 

Handlar om ett motorcykelgäng i Kalifornien som säljer vapen och huvudperson verkar Jax vara som är vice president i klubben. I första avsnittet stjäl ett annat MC-gäng vapen från dem. Dessutom har Jax crackberoende exfru nyss fött hans son några veckor för tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeesh! Nu tycker ju jag iofs att förlagan håller sjukt hög klass och om inte annat så ska Gervais ha credit för att ha spawnat Schrute och Co.

 

Btw, det här är väl snarare en äldre serie men jag har hört mycket gott om Simon Peggs "Spaced". Kommentar?

 

"Gervais ha credit för att ha spawnat Schrute och Co". Ursäkta men kan du förklara. Spawna? Schrute och Co?? Känner mig som en gammal gubbe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I came

Men nu måste du vänta många veckor igen, eller hoppas du på en preair på E2 också? :)

en äkta dexter fan sparar alla episoder på hög och maraton kollar när säsongen är klar, helst ur orginalbox

 

btw HBO:s nya serie True Blood premieres today:

http://www.hbo.com/trueblood/

...from the creator of Six Feet Under

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja nu börjar det komma igång med sköna tv-serier igen. två första avsnitten på säsong 2 av Californication läckt. Entourage igång igen och nästa vecka kommer house tillbaka.

 

Någon som har nå åsikter om Generation Kill, Swing Town och Flashpoint?

 

Inte riktigt min stil nån av dem vore kul och veta om de är värda att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har sett JJ Abrahams nya serie (är nog bara pilotavsnittet som sänts än så länge) Fringe?[/url]

 

Såg piloten igår verkar ruskigt lovande. Jag kommer definitivt följa den iaf.

 

Såg Sons of Anarchy igår också verkar riktigt bra. De här två serierna kommer nog bli mina favoriter denna säsong.

 

Här är lite info som slicer inte kommer uppskatta. Joss Whedon shuts down Dollhouse

 

Vilka sidor använder ni för att ha koll på alla serier? jag har använt min torrents sida kalender hittills men den är inte alltid uppdaterad på nya serier. Försöker använda tvrage nu men tycker det är för krångligt. Vill enkelt kunna se vilka serier som är nya för säsongen och när dem sänds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg piloten igår verkar ruskigt lovande. Jag kommer definitivt följa den iaf.

 

Såg Sons of Anarchy igår också verkar riktigt bra. De här två serierna kommer nog bli mina favoriter denna säsong.

 

Här är lite info som slicer inte kommer uppskatta. Joss Whedon shuts down Dollhouse

 

Vilka sidor använder ni för att ha koll på alla serier? jag har använt min torrents sida kalender hittills men den är inte alltid uppdaterad på nya serier. Försöker använda tvrage nu men tycker det är för krångligt. Vill enkelt kunna se vilka serier som är nya för säsongen och när dem sänds.

ARGHH,,,,men det kanske är rätt om han känner så:

"Whedon has put his anticipated new show Dollhouse on hold, believing that some of the scripts just aren't Whedon-worthy, according to The Hollywood Reporter. "

 

Om du addar serier som du är intresserad av så får du ju en egen schedule med enbart dessa tex...

 

Tänkte se Fringe igår men somnade, det är väl lite tröst att vi har en Whedon som writer i den då...(piloten som sändes i veckan lär vara olik den som hade varit ute innan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ARGHH,,,,men det kanske är rätt om han känner så: "Whedon has put his anticipated new show Dollhouse on hold, believing that some of the scripts just aren't Whedon-worthy, according to The Hollywood Reporter. "

 

Om du addar serier som du är intresserad av så får du ju en egen schedule med enbart dessa tex...

 

Tänkte se Fringe igår men somnade, det är väl lite tröst att vi har en Whedon som writer i den då...

 

Helt klart skönt att han bryr sig om kvaliten så mycket. Jobbigt om den kanske tvingas lägga ner mitt i pga detta. Värsta som finns är serier som man börjar kolla på gillar som fan och sen blir dem cancelled.

 

Ska ge rage ett försök nu inte ens orkat regga mig där än :) Funkar det så att jag kan se andra användares schedules också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju inte så farligt som det lät, är väl inte så konstigt man får hjärtat i halsgropen efter FOX/Firefly :evil:Dont do that again!!

 

http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/television/news/e3i1e78793628949bf0d7261030ca1fd817

 

A second midseason Fox series, Joss Whedon's new drama "Dollhouse," has shut down production for a couple of weeks to work on scripts.

 

Filming on "Dollhouse" stopped Thursday after wrapping episode three. It came upon request from creator/exec producer Whedon, who had had spent little time in the writers room lately, busy directing the first two episodes of the series. Not completely happy with the quality of upcoming scripts, he asked producing studio 20th TV for a timeout.

 

Production on the midseason sci-fi drama starring Eliza Dushku is slated to resume Sept. 25.

 

 

 

Ska ge rage ett försök nu inte ens orkat regga mig där än :) Funkar det så att jag kan se andra användares schedules också?

Du måste vara reggad ja, lite svårt för sidan att annars hålla reda på settings.

 

Ja, man kan tex göra en rss-feed att lägga på en sida, i stil med 10 senaste inläggen rutan här osv.... Titta under Feeds efter du skapat konto. Finns även friends funktion, så antar det går att se andras schedules om man tillåter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där en rätt bra sammanfattning på True Blood.

Five reason to and not to watch inside.

http://www.tv.com/true-blood/show/74645/story/11595.html?om_act=convert&om_clk=headlinessh&tag=headlines;title;0om_act=convert&om_clk=headlinessh

ska fortsätta se, vet inte riktigt va jag tycker ännu, mycket erotisk iaf och härlig sydstats dialekt :) hur mycket kan man skriva utan spoilertaggar?

 

 

S2 premiären av TTSCC var ingen besvikelse

edit: tog bort länken, var helt out of sync ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...