Gå till innehåll

Ny bra TV-serie?


pozz2

Recommended Posts

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blir ju inte bättre av en kvinnlig pilot som super, slåss, röker cigarr, och inte lyder order. Kunde dom inte kommit på nåt bättre?

 

Du menar som Star Treks kvinnor som går runt i tighta kläder och förösker vara sexiga? Nej då föredrar jag BGs pilot. Det fina med BG är att det finns flera parallellahistorier och så mycket fler karaktärer som inte följer samma mall som Star Trek. I Star Trek är alla så himla goda och snälla medans i BG så är ingen direkt ond eller god utan de känns mer verkliga eftersom dehar båda onda och goda sidor. Sen är vissa mer onda än goda och tvärt om. Håller med om att säsong 2 är bättre men säsong 1 är betydligt bättre än de flesta Star Trek säsonger.

 

Sen är oftast de första säsongerna i en serie inte lika bra som de följande säsongerna eftersom varken författarna eller skådespelarna har hittat rätt till hur deras karaktärer ska vara.

 

Sen är ju Firefly en underbar serie. Synd bara att det blev en säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arrested Development är den bästa komediserien jag någonsin sett. Något annorlunda än andra, men har man väl sett några avsnitt så är man fast.

 

Någon som kan rekommendera the Wire?

 

Oh ja, fruktansvärt bra polisserie, till och med bättre än The Shield.

 

Den 4:e säsongen började för några dagar sedan och den ser faktiskt ut att kunna bli den bästa någonsin.

 

Edit - Jag bör kanske tillägga att båda serierna gör sig bäst om man ser alla avsnitt från början. De är inga serier man kan se ett avsnitt här och där och ändå hänga med bra, mycket av handlingen bygger på tidigare händelser. Det är troligen anledningen till att de båda är väldigt underskattade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju inte bättre av en kvinnlig pilot som super, slåss, röker cigarr, och inte lyder order. Kunde dom inte kommit på nåt bättre?

 

Du menar som Star Treks kvinnor som går runt i tighta kläder och förösker vara sexiga?

 

Jo fast bara för att jag hade synpunkter på henne i BG så kan man inte direkt anta att jag älskar allt i Star Trek. Det var ju faktiskt BG som var huvuddiskussionen. Star Trek kvinnorna är inte perfekt på nåt sätt heller.

Bara tyckte att BG hade dålig fantasi när dom skulle ha med en stark kvinna, och enda sättet att få henne att verka stark var att hon är precis som en kille. Tyckte det var lite tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast bara för att jag hade synpunkter på henne i BG så kan man inte direkt anta att jag älskar allt i Star Trek.

 

Det var iofs lite ironiskt ;) Ber om ursäkt att det inte fram gick. Har bett QoS om [ironi][/iron] taggar ;)

 

Öh, ja för det är väl precis så män är starka... generellt alltså...?

 

Har hört att QoS kan bänka 200kg ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt ni hört stämmer... ;)

 

Tillbaks till topic, har hört mycket bra om BG, är det tom. så att dom lagt upp s01 som torrent själva?

 

En annan serie som verkar lovande är Weeds, såg att den gick på TV3 igår, missade tyvärr det. Nån som har en åsikt om serien?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 1 month later...
Heroes känns lite likt 4400

...men ganska precis sju resor bättre!

 

What about Brian är en perfekt serie att slänga på när man är för trött för att orka koncentrera sig allt för mycket.

 

Har just plöjt igenom 12 timmar Prison Break, säsong två. Älskar att spara avsnitt och förpassa mig själv till sängen och TV´n ett halvt dygn :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heroes och Jericho. Två suveräna serier. Cliffhangern i varje heroes avsnitt glömmer man sällan. man vill bara ha mer!

 

Nån som vet om det är sista avsnittet som kommer nu i veckan? (i usa)

Va inne och kikade på en sida och Heroes var inte tablålagt mer efter imorgon måndag. Kan ju inte ta slut redan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...