Gå till innehåll

Ny bra TV-serie?


pozz2

Recommended Posts

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dexter som just nu går på canal+ är ruskigt bra!

 

Dexter är antagligen den bästa serie jag sett. Helt otroligt jävla bra.

 

Håller med om att Dexter är grym även om det finns några mindre skönhetsfläckar. Har börjat grinda Heroes nu och det känns som värsta dussinserien i jämförelse. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Dexter är antagligen den bästa serie jag sett. Helt otroligt jävla bra.

 

Jag tyckte vid något tillfälle att jag skulle börja se någon ny serie; mindes den här tråden och tänkte kolla in Dexter, och allt verkade till en början lovande.

 

Såg bara 5 avsnitt tror jag, men vad är hela grejen med Dexter? Så som jag minns det så skulle han helt avsakna känslor, ändå blir han rädd. Har också svårt att förstå drivkraften till att ha ihjäl folk om man står helt utan känslor.

 

Kan ju vara att jag helt har missförstått vad som sagts i serien, och att jag i mitt sömndepriverade tillstånd bara har fått för mej saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heroes, BSG, House är väl dom tre bästa onair just nu.

(nästan så jag vill skriva in även Smallville på listan, vuxit till sig sista 2 säsongerna och blivit bättre och bättre, dock var 4 första säsongerna inget jag precis fastnade för. Men just nu är Smallville bra)

 

The Sarah Connor Chronicles verkar intressant...får se

Drive verkade också intressant, tills den las ner, efter 4 avsnitt :(

 

och här är vad som önskas...kan inte annat än hålla med #1, mera Joss åt folket :D

Top 10 TV Spin-Offs IGN TV Wants to See

#1: Faith or The Watcher

resten av top10 listan där:

http://tv.ign.com/articles/789/789563p3.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Dags att fundera lite över höstens NYA serier:

 

Själv blev jag förtjust i Chuck och Bionic Woman... rekommenderas

Följer även med Reaper men vet inte riktigt va jag ska tycka om den ännu... men gillar skarpt "herr Leland Parker" i nya "onda" uppsåt.

Även The Sarah Connor Chronicles såg lovande ut...men en episod är ju inte mycket att gå på ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

bumpar denna tråd lite för jag undrar var ni hämtar era undertexter från?

 

många svenska går att finna på ex undertexter eller swesub men de tv-serier som de ej textar (eller fixar extremt lånsamt) typ House och Nip/Tuck vart kan jag snabbare hitta engelska undertexter??? jo har provat googla men hittar bara sidor till filmer, TV-serier är det jag främst söker efter nu!

 

blir galen på att titta på tv-serier utan undertexter.... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bumpar denna tråd lite för jag undrar var ni hämtar era undertexter från?

 

många svenska går att finna på ex undertexter eller swesub men de tv-serier som de ej textar (eller fixar extremt lånsamt) typ House och Nip/Tuck vart kan jag snabbare hitta engelska undertexter??? jo har provat googla men hittar bara sidor till filmer, TV-serier är det jag främst söker efter nu!

 

blir galen på att titta på tv-serier utan undertexter.... :shock:

 

Subtitlesource.org/

tvsubtitles.net/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att Heroes är rätt träig?

 

EDIT: Drömde för övrigt att jag var tillsammans med Claire i en relativt snar framtid. Då hade hon tjockat till sig rejält, bara så ni vet.

Första säsongen var riktigt bra men gankska besviken på andra än så länge. Varit alldelles för osammanhängande och flummigt.

 

 

De nya som jag följer just nu är: Pushing Daisies, Caveman, Journeyman och The big bang theory.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis laddat 6 första avsnitten av Pushing Daisies. Älskade Dead Like Me, så borde rimligen tycka om den här också.

 

För de som inte vet så är det alltså övernaturligt kriminaldrama med höga produktionsvärden och rapp dialog. Handlar om en snubbe som löser mord genom att tillfälligt väcka döda till liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Californication!

 

Men självklart går Entourage först, kan va de bästa jag sett!

Sen får man inte ha missat första säsongerna av OC

 

Entourage är mycket bra. Heroes likaså. Har inte sett den nämnas någonstans här i tråden men jag har verkligen fastnat för studio 60 on the sunset strip med Matthew Perry och Amanda Peet. Tyvärr verkar det som att den lades ner efter en säsong så jag kanske är rätt ensam om tycka om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis laddat 6 första avsnitten av Pushing Daisies. Älskade Dead Like Me, så borde rimligen tycka om den här också.

 

För de som inte vet så är det alltså övernaturligt kriminaldrama med höga produktionsvärden och rapp dialog. Handlar om en snubbe som löser mord genom att tillfälligt väcka döda till liv.

 

Det lär du göra! Väldigt vackert gjord serie men berättarrösten stör mig lite ibland. Tittarsiffrorna har varit bra hitills, hoppas PD överlever efter eventuella strejken. Gillade du Wonderfalls också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...