Gå till innehåll

Ny bra TV-serie?


pozz2

Recommended Posts

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är ett seriefreak och de "nya" serier som toppar listan för mig är:

 

 

How I met your mother (Komedi serie med halvtimmesavsnitt)

 

Weeds (Dramakomedi) (Top 3 av alla serier jag någonsin sett)

 

The Unit (Actiondrama, handlar om en hemlig enhet inom amerikanska armén som skickar på uppdrag jorden runt)

 

Lucky Louie (ny halvtimmes komediserie)

 

Hustle (Brittisk serie om "con-artists") (Inte ny med riktigt bra. 3 säsonger ute)

 

Psych (Ny komediserie som följer en ung man som ljugit till polisen om att han är psychic och får således hjälpa dom med olika uppdrag)

 

Over there (Actionserie som gick i en säsong 2005, följde en amerikansk pluton stationerad i Irak. Serien la dom sorgligt nog ner, gillade den starkt)

 

Off Centre (Komedi serie som man absolut inte får missa. Iofs inte ny men absolut sevärd)

 

Tilt (en poker serie som gick förra året med Eddie Cibrian som även spelar i Invasion som tidigare påpekats som ny bra serie)

 

Entourage (Mkt underhållande komediserie som följer 4 killars försök att bli stora i Hollywood. Vagt baserat på Mark Wahlbergs liv)

 

Serier som kommer få nystart nu under hösten är ju Lost, The O.C, Smallville, Desperate Housewives och alla dessa serier man hatar så mycket men ändå finner sig själv tittandes på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kfluffie: Ny, var ett av orden som användes i specifikationen.

 

Antog att det var serier som var nya för honom.

 

F.ö. så kom det sista avsnittet av Scrubs i maj 2006 och en ny säsong är på gång! Och samma med Gilmore Girls! :)

 

Så så gammal är den inte (om man räknar på det viset vill säga)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Serier jag inte sett nämnas, alla är hyfsat nya:

Criminal Minds

Numbers

According to Jim

War at Home

 

Annan must see tv (politiska humorshower som går 1-4 ggr i veckan):

Daily Show

Colbert Report

Real time med Bill Maher

 

Av de som nämnts gillar jag:

Battlestar Galactica

The Shield

Gilmore Girls!

Entourage

Lucky Louie

 

Sen finns det ju äldre lättkollade serier som du säkert känner till:

CSI-varianterna

Law & order-varianterna (personliga favoriter)

 

Har du inte följt dessa sen innan finns uppskattningsvis 40 eller så säsonger av bra TV att ladda hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har fått TF här på forumet att börja se den och han är helt såld.

 

Gillar man Sci-Fi måste man ge denna serien en chans. Gillar man inte Sci-Fi så bör man ändå ge denna serien en chans.

 

Den går just nu på 5:an men finns att köpa på DVD. Man måste dock först se piloten som är i form av en mini-serie annars är man toast och kommer få svårt att hänga med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker ta mig igenom Battlestar Galactica. Gillar Star Trek, Babylon 5 osv. Men måste säga att Battlestar Galactica är jäkligt seg. Inte alls nån höjdare enligt mig. Fast dom som övertalade mig sa att den blev mycket bättre i andra säsongen, så jag ska väl kämpa vidare lite. Men säsong ett var inte mycket att hurra för. Blir ju inte bättre av en kvinnlig pilot som super, slåss, röker cigarr, och inte lyder order. Kunde dom inte kommit på nåt bättre? Nog ska man kunna hitta på en roll där en kvinna är stark utan att hon måste vara precis som en man? Dålig fantasi.

Den har lite potential, men lyfter liksom aldrig.

Anyway, säsong två ska visst vara mycket bättre så jag fortsätter ett tag till.

 

Pratar vi miniserie så är Sleeper Cell som går på SVT1 riktigt bra. Bara 10 avsnitt, men det ska visst komma fler säsonger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har fått TF här på forumet att börja se den och han är helt såld.

 

Gillar man Sci-Fi måste man ge denna serien en chans. Gillar man inte Sci-Fi så bör man ändå ge denna serien en chans.

 

Den går just nu på 5:an men finns att köpa på DVD. Man måste dock först se piloten som är i form av en mini-serie annars är man toast och kommer få svårt att hänga med.

 

Tack! Du räddade mig. Ställde frågan om man var tvungen att se själva miniserien från 2000 för att hänga med serien som började x antal år senare (2003?) på ett annat forum men fick aldrig svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...