Gå till innehåll

Bästa pokersajten med sämsta spelarna?


mbman

Recommended Posts

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Jag har svårt att gå plus på Pacific NL :oops:

Tycker det är jobbigt att spela mot en blandning av Maniacs, fisk och bra spelare, man vet aldrig riktigt var man står.

 

Jag spelar som vanligt ganska aggresivt höjer pre-flop o post-flop med preimium händer... Blir ändå satt all-in gång på gång... varvid jag får lägga mina fina träffade par(fruktar att fi har floppat minst två par eller set). Efter foldat bort alldeles för mkt väljer man att syna dessa... bara för att förlora hela stacken mot något lågt två par. :evil:

 

Gör nytt inköp:

JJ på hand (raise 5xBB) flop AJ7 6st ser flopen... Jag går all in.. syn av 3 st. :shock: var av en av dom sätter en stege på rivern (10).

 

Känns som det blir mycker mer Gamblig här.. någon som håller med?

 

Thats it, jag cashar ut

 

Jag håller mig till B2B.. det känns tryggt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla klienter jag hört talas om, plus några till, har redan nämnts i tråden (kanske inte Ladbrokes?). Verkar som att man kan spela var man vill och ändå träffa på rikligt med dåligt motstånd. Själv spelar jag FL på Pacific, Party, 7 Sultans (samma nätverk som Expekt) och Caribbean Sun (CRY).

Verkar motståndet lite besvärligt är det bara att byta bord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade nyss på Pacific med KK på hand mot en kille som spelade 42o i mittenposition. Han fick triss på river och tar hem potten trots att jag höjde/bettade varje runda. Brädan var rainbow och enda paret blev 4:an. Det känns som om sånt händer hela tiden på Pacific. På andra ställen hade det inte varit en chans att en sådan kille gått med.

 

Om ända paret var 4:an kommer frågan hur kunde ditt par i kungar förlora mot ett par i fyror...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade nyss på Pacific med KK på hand mot en kille som spelade 42o i mittenposition. Han fick triss på river och tar hem potten trots att jag höjde/bettade varje runda. Brädan var rainbow och enda paret blev 4:an. Det känns som om sånt händer hela tiden på Pacific. På andra ställen hade det inte varit en chans att en sådan kille gått med.

 

Om ända paret var 4:an kommer frågan hur kunde ditt par i kungar förlora mot ett par i fyror...?

 

Antar att det blev par i 4 på brädan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, Pacific har fan fÖr dåliga lirare, de går med på allt, höjer på ingenting och förstår sig inte på när man gör en finfin bluff. Har lagt ner Pacific, ful grafik, tråkig miljö och sjuka spelare. Har provat det mesta och tycker Empire och Multi är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, Pacific har fan fÖr dåliga lirare, de går med på allt, höjer på ingenting och förstår sig inte på när man gör en finfin bluff. Har lagt ner Pacific, ful grafik, tråkig miljö och sjuka spelare. Har provat det mesta och tycker Empire och Multi är bäst.

 

Det kanske är så att Pacific har de BÄSTA spelarna :shock:

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig förstått när folk gnäller på att folk spelar dåligt och synar med allt. Visst blir man utdragen ibland, men om man bara klarar att ta en förlust då och då är ju t ex Pacific en guldgruva.

 

Typexempel: Träffar floppen med AK, flop K98 två ruter. Höjer typ 3/4 pot både på flop och turn. Sätter honom på steg- eller färgdrag. Efter rivern är brädan K98QJ, tre ruter. Då lägger han sig! Vad hoppades han på egentligen?

 

Denna typ av spel stöter jag sällan på på t ex Expekt och MultiPoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typexempel: Träffar floppen med AK, flop K98 två ruter. Höjer typ 3/4 pot både på flop och turn. Sätter honom på steg- eller färgdrag. Efter rivern är brädan K98QJ, tre ruter. Då lägger han sig! Vad hoppades han på egentligen?

 

Denna typ av spel stöter jag sällan på på t ex Expekt och MultiPoker.

 

Detta skulle förmodligen aldrig hända på Pacific.

Du skulle få minst 3st som syna höjningen på floppen med drag och någon/några utav dem får antagligen in stegen eller färg och du förlorar alla dinna pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typexempel: Träffar floppen med AK, flop K98 två ruter. Höjer typ 3/4 pot både på flop och turn. Sätter honom på steg- eller färgdrag. Efter rivern är brädan K98QJ, tre ruter. Då lägger han sig! Vad hoppades han på egentligen?

 

Denna typ av spel stöter jag sällan på på t ex Expekt och MultiPoker.

 

Detta skulle förmodligen aldrig hända på Pacific.

Du skulle få minst 3st som syna höjningen på floppen med drag och någon/några utav dem får antagligen in stegen eller färg och du förlorar alla dinna pengar

 

Det var på Pacific igår :) . Men om nu tre st synar med sämre händer är det ju bara bra. Det som kommer hända är att du vinner färre potter, men potterna du vinner blir så stora att du ändå går rejält plus på tomtarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typexempel: Träffar floppen med AK, flop K98 två ruter. Höjer typ 3/4 pot både på flop och turn. Sätter honom på steg- eller färgdrag. Efter rivern är brädan K98QJ, tre ruter. Då lägger han sig! Vad hoppades han på egentligen?

 

Denna typ av spel stöter jag sällan på på t ex Expekt och MultiPoker.

 

Detta skulle förmodligen aldrig hända på Pacific.

Du skulle få minst 3st som syna höjningen på floppen med drag och någon/några utav dem får antagligen in stegen eller färg och du förlorar alla dinna pengar

 

Det var på Pacific igår :) . Men om nu tre st synar med sämre händer är det ju bara bra. Det som kommer hända är att du vinner färre potter, men potterna du vinner blir så stora att du ändå går rejält plus på tomtarna.

 

Jo, det borde vara sant. Men det har inte funkat för mig ialla fall.

Kanske beror på att 100% av mina bluffar blir synade :roll:

Jag får nog spela korten mer- inte spelaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ett varningen finger för pacific och party, många nybörjare tror att det bara är att hoppa in och vinna pott efter pott. Men tänka på att fisken oftas synar med det mesta och "ibland" träffar de, dvs. fisken träffar oftare än en bra spelare och då gäller det att kunna ta bad beaten och fortsätta spela korrekt.

Sämre spelare = fler bad beats = större BR, dvs var beredd på att förlora några inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns banne mig inte någon sida som har sämmre spelare än Pacific, och så är det!

Alla som säger något annat ljuger, eller så har de inte spelat där.

Böjrar med bli trött på alla som säger "Så dåliga spelare går inte att vinna mot, de drar ut en hela tiden" Snacka om att skjuta sig själv i foten...

 

Här är en guidline till vinnande spel på pacific:

 

1. Bluffa inte.

2. Vinn stora potter när du har stål.

 

Enkelt =)

 

Edit, en pott på mitt NL25 bord utspelade sig så här preflop:

7st limpers, BB ställer in sina sista $7 (28xBB) och får TVÅ syn, TVÅ! Personligen synar jag bara preflopraises som är 28xBB med AA/KK...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns banne mig inte någon sida som har sämmre spelare än Pacific, och så är det!

Alla som säger något annat ljuger, eller så har de inte spelat där.

Böjrar med bli trött på alla som säger "Så dåliga spelare går inte att vinna mot, de drar ut en hela tiden" Snacka om att skjuta sig själv i foten...

 

Här är en guidline till vinnande spel på pacific:

 

1. Bluffa inte.

2. Vinn stora potter när du har stål.

 

Enkelt =)

 

Edit, en pott på mitt NL25 bord utspelade sig så här preflop:

7st limpers, BB ställer in sina sista $7 (28xBB) och får TVÅ syn, TVÅ! Personligen synar jag bara preflopraises som är 28xBB med AA/KK...

 

Jag hade synat med nästan vad som helst. Short stacken är ju förmodligen desperat och hoppas stjäla alla limpares blinds. Dessutom är det ju bara 7 dollar det handlar om och när väl den första synar så har ju den andra ganska bra odds för en syn också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jag lägger min röst på Ladbrokes av de jag spelat på. Bara att leta upp ett bord med massa britter så är det i princip klart sen. Helst på fredag/lördag.

 

En site att undvika är Noble Poker. Aldrig sett så mkt tighta amerikaner och svenskar på ett o samma ställe. Man kan dock ha tur med en vilsen fransman som vill dominera.

 

Nästa sajt jag ska prova blir party poker som jag hört bra (dåliga spelare?) saker om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...