Gå till innehåll

Normal intäckt för en hyfsad nl sh spelare?


The__muse

Recommended Posts

Man brukar kvantifiera vinsten i antal big blinds man vunnit per 100 händer. Siffror som brukar nämnas tror jag är någonstans i trakterna 10-30 BB/100. (Någon rätta mig om detta är för högt/lågt!)

 

Säg att du ligger i mitten av detta intervall, så har du en medelvinst per dag på 0.50 * 15 * 5 = $37.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par hundra k så får du ett hum iaf..
Oj e d så pass tyckte väl att min bb/100 lät högt men så är det ju lite skillnad på nivåer. På ex 0.5-1 vet jag att man aldrig skulle kunna hålla dom siffrorna så det känns som ev+ att fortsätta multi grinda tills man har rulle och kunskap att gå på minst 0.5-1!

Men det är bara vad jag tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra just en sådan här tråd:) Är det så svårt att göra mer än 10bb/100 händer? Jag började lira cashgame igår på nl 100, efter att ha lirat sng ett bra tag. Spelade i 2 timmar och plussade 30bb, men då förlorade jag ändå stooora potter i onödan. Jag kunde t.ex. inte släppa mina qq fast jag visste han satt med ess, förlorade väl 30bb där. Sen förlorade jag 60bb för att jag skulle bluffa helt i onödan på en person som callar allt:/...

 

Hur som, det känns som att 100bb på några timmar (5?) borde vara möjligt, eller? Eller hade jag bara en grym tur att hamna på ett så vekt och fiskigt bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra just en sådan här tråd:) Är det så svårt att göra mer än 10bb/100 händer? Jag började lira cashgame igår på nl 100, efter att ha lirat sng ett bra tag. Spelade i 2 timmar och plussade 30bb, men då förlorade jag ändå stooora potter i onödan. Jag kunde t.ex. inte släppa mina qq fast jag visste han satt med ess, förlorade väl 30bb där. Sen förlorade jag 60bb för att jag skulle bluffa helt i onödan på en person som callar allt:/...

 

Hur som, det känns som att 100bb på några timmar (5?) borde vara möjligt, eller? Eller hade jag bara en grym tur att hamna på ett så vekt och fiskigt bord?

Återkom när du haft en downstreak och tappat 15+ inköp på en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra just en sådan här tråd:) Är det så svårt att göra mer än 10bb/100 händer? Jag började lira cashgame igår på nl 100, efter att ha lirat sng ett bra tag. Spelade i 2 timmar och plussade 30bb, men då förlorade jag ändå stooora potter i onödan. Jag kunde t.ex. inte släppa mina qq fast jag visste han satt med ess, förlorade väl 30bb där. Sen förlorade jag 60bb för att jag skulle bluffa helt i onödan på en person som callar allt:/...

 

Hur som, det känns som att 100bb på några timmar (5?) borde vara möjligt, eller? Eller hade jag bara en grym tur att hamna på ett så vekt och fiskigt bord?

altså detta med bb/100hd ska ju vara långsiktligt. Många e vi nog som plussat 500bb/100 händer på en session. Men som sagt långsiktligt när variansen mm har jämnat ut sig!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra just en sådan här tråd:) Är det så svårt att göra mer än 10bb/100 händer? Jag började lira cashgame igår på nl 100, efter att ha lirat sng ett bra tag. Spelade i 2 timmar och plussade 30bb, men då förlorade jag ändå stooora potter i onödan. Jag kunde t.ex. inte släppa mina qq fast jag visste han satt med ess, förlorade väl 30bb där. Sen förlorade jag 60bb för att jag skulle bluffa helt i onödan på en person som callar allt:/...

 

Hur som, det känns som att 100bb på några timmar (5?) borde vara möjligt, eller? Eller hade jag bara en grym tur att hamna på ett så vekt och fiskigt bord?

altså detta med bb/100hd ska ju vara långsiktligt. Många e vi nog som plussat 500bb/100 händer på en session. Men som sagt långsiktligt när variansen mm har jämnat ut sig!

 

ok. Jo jag vet att en gång inte säger någonting, men de var helt enkelt superdåliga, så det kändes som det inte gick att inte plussa där. En person låg -200bb enligt poker office. Han köpte in sig förlora, köpte in sig fölora. Nästan gav bort sina pengar. Men det är väl kanske sant att det inte blir mer än 10bb/100 i snitt om man ser på det långsiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra just en sådan här tråd:) Är det så svårt att göra mer än 10bb/100 händer? Jag började lira cashgame igår på nl 100, efter att ha lirat sng ett bra tag. Spelade i 2 timmar och plussade 30bb, men då förlorade jag ändå stooora potter i onödan. Jag kunde t.ex. inte släppa mina qq fast jag visste han satt med ess, förlorade väl 30bb där. Sen förlorade jag 60bb för att jag skulle bluffa helt i onödan på en person som callar allt:/...

 

Hur som, det känns som att 100bb på några timmar (5?) borde vara möjligt, eller? Eller hade jag bara en grym tur att hamna på ett så vekt och fiskigt bord?

Återkom när du haft en downstreak och tappat 15+ inköp på en vecka.

 

Vore det inte roligare om han återkom när han vunnit 15 + inköp på en vecka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon reda ut begreppen.

 

BB= Big Blind

BB = Big Bet (alltså dubbla Big Blind)

 

Jag hade uppfattat det som så att man i dessa sammanhan pratar om Big Bet i FL och Big Blind i NL. Är jag helt ute och cyklar?

 

Men när jag kollar i Pokertracker så räknar de på Big Bet i NL. Och detta förvånade mig lite nr jag kom på det. Jag trodde ju nämligen att det snitt jag kollade på var beräknat på Big Blind. Sen gick det ju upp för mig att det var Big Bet och att jag alltså hade ett dubbelt så bra snitt mot vad jag trodde :-) Sen är detta enbart efter 25 000 händer och jag vet att många här tycker att det inte ens ger en indikation på att man ens har suttit ner och spelat....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon reda ut begreppen.

 

BB= Big Blind

BB = Big Bet (alltså dubbla Big Blind)

 

Jag hade uppfattat det som så att man i dessa sammanhan pratar om Big Bet i FL och Big Blind i NL. Är jag helt ute och cyklar?

 

Jo det är lite förvirrande terminologi. Normalt så säger man BB/100 när man menar Big Blinds och PTBB/100 när man menar Big Bets (därför att PokerTracker anger i Big Bets).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon av er hur många hd man bör ha ned för att få en rättvis statestik? Kollade min sessionbrowser där jag spelat 14000 hd denna mån och plussat 1066 dollar på 0.25-0.25 stämmer då 1066/140= 7,6/100= 4x7.6= 30.4bb/100 hd ? eller e jag helt ute o cycklar?

 

Det går att räkna fram statistiskt hur tillförlitligt ens resultat är, det har diskuterats ett otal gånger här tidigare, här är en länk till en sida där du kan räkna ut ett konfidensintervall för din winrate, 2+2.

 

Generellt brukar folk överskatta mängden händer som krävs för att dra slutsatser. Det beror helt på vad det är du vill visa. Om du bara är intresserad av att se om du är en vinnande spelare kan 10k händer räcka. Vill du däremot visa att din winrate med 95% säkerhet är högre än 10BB/100 - ja då kommer det troligen krävas flera hundratusen händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon av er hur många hd man bör ha ned för att få en rättvis statestik? Kollade min sessionbrowser där jag spelat 14000 hd denna mån och plussat 1066 dollar på 0.25-0.25 stämmer då 1066/140= 7,6/100= 4x7.6= 30.4bb/100 hd ? eller e jag helt ute o cycklar?

Du har 30.4 big blinds/100 men den siffran man brukar använda är Big Bets vilket är den dubbla big blinden. Du får då 15.2 BB/100

Anledningen till att man använder detta sätt att räkna är, tror jag, för att det skall gå att jämföra limit med nolimit. 15.2 är riktigt bra. Själv ligger jag på 9.9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker stats som 15-20bb/100 låter helt vansinnigt högt och vet inte vad jag kan göra för att få den winraten. Eller 1-2 tablar de personer med så höga winrates mest?

 

har 133k, 10.02ptbb/100 händer på nl200 då jag 4-5 tablade där. Har rätt nyss stegrat en nivå. Jag känner mig ändå långt ifrån optimal i mitt spel så med ordentlig table selection, bra stats på motspelarna och nära optimalt spel så finns det säkert de nl200-regulars som ligger uppemot 25-30bb/100 iaf. Fast såna spelare ökar väl i nivåer rätt snabbt iaf på de lägre stakesen och är inte kvar alltför länge på samma.

 

Noteras skall också att för knappt ett år sen skulle jag också tycka att 7-15 ptbb/100 skulle låta vansinnigt högt och i princip onåbart.

 

Vad är det du gjort som fått dig att nå dom siffrorna nudå? Är det att du blivit bättre eller har du börjat med PT och PaHUD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det vanligt att ligga såhär högt? Jag tycker så jäkla många verkar ligga tokhögt, och jag tycker absolut inte att jag spelar dåligt. Långt ifrån optimalt? Javisst, men jag förstår fortfarande inte hur jag skulle kunna drygt dubbla in winrate :o Nu är det här iof baserat på typ 30-40k änder, men ändå.

 

20bb/100 över 133k händer låter ju helt absurt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...