Gå till innehåll

TexasLimitKing har min respekt!


Albert

Recommended Posts

  • Svars 263
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

räcker ju att hans lover boy har konto här för han berättar ändå allt

 

:oops:

 

antar att det är såna där kommentarer som får folk att lämna forumet...

 

Nej då, jacob fisken är kompis vi gillar honom ändå. Är snarare fisk kommentarer om vissa spel och så från folk som inte har en aning om hur spelet ser ut på hans nivå, är lixom inte så givande att ta kritik från folk som spelar max 10-20 och applicera det på 500-1000. Sen att han e semi-störd och va tvungen att banna sig själv från forumet för det kanske var lite drastiskt men pokerspelaer kan vara speciella ibland ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han bad att bli avstängd från forumet för att han tyckte han slösa tid på att läsa här då och då eftersom som folk oftast är helt lost ändå.

 

Man kan läsa även med kontot avstängt. Och man kan sluta skriva även med ett aktivt konto.

 

Enda anledningen att han väljer att stänga sitt konto är väl för att markera nåt slags missnöje, vilket kan anses som ganska töntigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lolla mig alltså, killarna har spelat HU limit på högsta nivå mot dom bästa i över 2 år dom hade för stunden spelat HU mot varandra i 5-6 timmar i sträck. Och ni ska berätta för dom villka reads dom kan och inte kan göra, jag tror det är tvärt om va?

 

Hans specifika read för handen var att han inte kan ha pocket par över 3or för att han skulle 3bettat preflop då och Q skulle han slowplayat till turn och att han inte skulle spelat A hög på det sättet. Och eftersom han checkraisa flop så är 33 en trolig hand nu. Sen bedömde han att det var tillräckligt stor chans att han hade rätt och synade, sen att det var en sjuk read är en annan sak och lite turligt att han hade rätt såklart. Men han har säkert gjort massa andra syner (inte lika sjuka antagligen) som inte gått hem.

 

Sen tanken att han skulle raisat på river om han trodde neverwin bluffade så är det rätt kallt om hans read är som den är för han för inte ut en hand som har honom slagen (kunde möjligtvis ha 55).

 

Det är till och med ganska löjligt att jag försöker förklara readen för man måste vara så inne i gejmet för att ha koll, men det var en del av det Alex sa till mig.

 

Men å andra sidan, han kanske bara haft tur ;) Det är nog därför han sällan får Hu games på nätet längre, inte ens av Lagerborg eller Erik123

 

Självklart kan man ju göra en bedömning av vad han kan tänkas ha men om han var 100% på att den enda hand fi kunde ha var 33 så måste jag döma ut fi.

 

Hur kan man vara så förutsägbar på en sån nivå? Ska man inte mixa upp spelet just så att såna reads inte blir möjliga? Har han såna extrema reads varje hand, eller bara ibland?

 

All respekt till alla high stakes spelare men det finns ju en viss mytbildning kring det här också. Att dessa spelare på nåt sätt är övernaturligt duktiga och aldrig gör nåt tveksamt. Jag tycker fortfarande att synen var ganska konstig. Syna med 4 hög liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

]Enda [/b]anledningen att han väljer att stänga sitt konto är väl för att markera nåt slags missnöje, vilket kan anses som ganska töntigt.

 

?

 

unreal ville stänga sitt konto för att inte kunna logga in, vilket skulle minska incitamentet för att öht spendera tid här, eftersom det inte gav honom något. Varför han skulle ödsla energi på att göra någon form av markering är jag inte riktigt med på.

 

Förhoppningsvis så återkommer han när de mer avancerade diskussionerna tar fart här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

]Enda [/b]anledningen att han väljer att stänga sitt konto är väl för att markera nåt slags missnöje, vilket kan anses som ganska töntigt.

 

?

 

unreal ville stänga sitt konto för att inte kunna logga in, vilket skulle minska incitamentet för att öht spendera tid här, eftersom det inte gav honom något. Varför han skulle ödsla energi på att göra någon form av markering är jag inte riktigt med på.

 

Förhoppningsvis så återkommer han när de mer avancerade diskussionerna tar fart här på forumet.

 

Precis. Att stänga kontot bara för att kunna hålla sig borta låter ju lite töntigt. Nu släpper vi det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kan man ju göra en bedömning av vad han kan tänkas ha men om han var 100% på att den enda hand fi kunde ha var 33 så måste jag döma ut fi.

 

Nej hade trodde han hade 33 eller 6an. Och han kände att han var såpass säker på att det var en av dom 2 händerna så att han hade odds att syna.

 

Det skriker fusk på nåt sätt. Jag tyckte motståndaren gjorde rätt som stack.

 

Moståndaren stack för en stund bara, sen spelade dom hela natten igen. Dom flesta fattar nog att det inte var fusk efetrsom han spelat på högsta nivåerna länge nu och gärna spelar hu med vem som helst, så det vore lite motsägelsefullt att helt plötsligt börja fuska genom att hacka nåns dator eller liknande (om det ens går?). Inte mkt man kan säga för att försvara dom anklagelserna omman inte fuskat, folk får spela mot honom om dom vill I guess. Sen har dom som spelar highstakes oftast helt ok kontakt med varandra då man spelat mkt ihop, så dom flesta välkända namnen litar nog ändå på varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RaMz

 

 

 

Sedan: 29 Apr 2004

Inlägg: 825

Från: Stockholm

Skrivet: 2006-08-29 02:17:08 Tråd:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Lolla mig alltså, killarna har spelat HU limit på högsta nivå mot dom bästa i över 2 år dom hade för stunden spelat HU mot varandra i 5-6 timmar i sträck. Och ni ska berätta för dom villka reads dom kan och inte kan göra, jag tror det är tvärt om va?

 

Hans specifika read för handen var att han inte kan ha pocket par över 3or för att han skulle 3bettat preflop då och Q skulle han slowplayat till turn och att han inte skulle spelat A hög på det sättet. Och eftersom han checkraisa flop så är 33 en trolig hand nu. Sen bedömde han att det var tillräckligt stor chans att han hade rätt och synade, sen att det var en sjuk read är en annan sak och lite turligt att han hade rätt såklart. Men han har säkert gjort massa andra syner (inte lika sjuka antagligen) som inte gått hem.

 

 

 

 

haha alså ärligt hör du inte hur löjligt det låter. Som du säger man lirar hu mot en kille i 5-6 timmar. Tror du han sitter och överanalyserar varenda hand sådär. Nä killen tänkte att 33 var en möjlig hand han kunde sitta med. Han chansade och hade tur. Sen är han säkert ruggit vass på att läsa händer men då handlar det snarare om vilken typ av hand fi sitter med. Hur svag / stark han är osv. att sätta en kille på en sån där specifik hand och ha rätt är bara tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du han sitter och överanalyserar varenda hand sådär. Nä killen tänkte att 33 var en möjlig hand han kunde sitta med. Han chansade och hade tur.

 

Nej tyvärr så tror jag inte så mkt, däremot så vet jag att han sitter och överanalyserar varje hand, han gör det ganska snabbt dock, för det är vad han jobbar med. Det är det man gör om man spelar ett bord högt som fan HU, inte så att han sitter o kolla på en film samtidigt och klickar lite, han spelar mot en av dom som anses vara topp i världen på HU limit lixom, han blir slaktad om han inte överanalyserar varje hand. Är lixom inget att diskutera, det är bara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...