Gå till innehåll

Mogge - NL50

Mogge13

Recommended Posts

• Svars 832
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppas det vänder nu, och det bästa är att gå ner i nivå och skaffa diciplin det är bara för det eget bästa. Lycka till nu och krossa på nl50 ;)

tack :P

:club::diamond:

blev riktigt förvånad när jag vann potten :P

***** Hand History for Game 5033715960 *****

$400 NL Texas Hold'em - Saturday, August 26, 15:54:38 ET 2006

Table Table 106323 (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: robertjohn20 ( $111.10 )

Seat 6: MOggE_123 ( $205.72 )

Seat 1: Daveg5 ( $630 )

Seat 2: lestatvam123 ( $285.40 )

Seat 3: GregSki ( $171.80 )

Seat 4: englishvalleybnb ( $392 )

GregSki posts small blind [$2].

englishvalleybnb posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to MOggE_123 [ As Qh ]

robertjohn20 folds.

>You have options at Table 107222 Table!.

MOggE_123 raises [$14].

Daveg5 folds.

lestatvam123 folds.

GregSki calls [$12].

englishvalleybnb calls [$10].

>You have options at Table 107226 Table!.

** Dealing Flop ** [ 5s, Qc, 6d ]

GregSki checks.

englishvalleybnb checks.

MOggE_123 bets [$30].

GregSki calls [$30].

englishvalleybnb raises [$120].

MOggE_123 is all-In [$161.72]

GregSki is all-In [$127.80]

englishvalleybnb calls [$71.72].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

** Dealing River ** [ Tc ]

englishvalleybnb shows [ Kd, Qd ] a pair of queens.

MOggE_123 shows [ As, Qh ] a pair of queens.

GregSki shows [ Jh, Qs ] a pair of queens.

MOggE_123 wins $67.84 from side pot #1 with a pair of queens with ace kicker.

MOggE_123 wins $512.40 from the main pot with a pair of queens with ace kicker.

men torskade tyvärr en coinflip värd $500 på ett annat bord.. är så sjukt kall idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom igen nu mogge äg upp NL50 LÄNGE nu. finns redan så många dagböcker som tiltas bort. du verkar ju ha nånting bakom pannbenet så se till att utnyttja det nu :D bättre att lugnt och sansat grinda NL50 i timmar istället för att ångestspela på NL1000 :P

lycka till men det är sista gången du får höra mig säga det, tiltar du igen är du ett hopplöst fall enligt joeki (många som bryr sig säkert :oops: )

Länk till kommentar

Tilta är inget som man bör göra MEN att våga riskera mer pengar än man i vanliga fall gör bevisar att man faktiskt vågar gambla och inte förblir en "torr" grinder hela livet. Jag tror att de personer som "tiltar" (läs: vågar gambla) lite grann är de spelare som verkligen blir bäst. Men det ska naturligtvis vara i måttlig mängde gör du det för mycket så är det absolut inte bra. Men gör du det i en måttlig mängd visar du att du verkligen inte ger dig utan du vill ha dina pengar tillbaka snabbt och inte grinda tillbaka allt igen. Som en del säger du måste förlora hela din rulle flera gånger innan du kan bli en bra pokerspelare ;)

Lycka till och tilta inte för mycket! :P;)

Länk till kommentar

Tilta är inget som man bör göra MEN att våga riskera mer pengar än man i vanliga fall gör bevisar att man faktiskt vågar gambla och inte förblir en "torr" grinder hela livet. Jag tror att de personer som "tiltar" (läs: vågar gambla) lite grann är de spelare som verkligen blir bäst. Men det ska naturligtvis vara i måttlig mängde gör du det för mycket så är det absolut inte bra. Men gör du det i en måttlig mängd visar du att du verkligen inte ger dig utan du vill ha dina pengar tillbaka snabbt och inte grinda tillbaka allt igen. Som en del säger du måste förlora hela din rulle flera gånger innan du kan bli en bra pokerspelare ;)

Lycka till och tilta inte för mycket! :P;)

"Men gör du det i en måttlig mängd visar du att du verkligen inte ger dig utan du vill ha dina pengar tillbaka snabbt och inte grina tillbaka allt igen.

vill ha pengarna tillbaka snabbt? Det är ju det som är ett förlorande spel

Länk till kommentar

Men det visar att du har bra kämpaglöd vinnarinstinkt orka grinda liksom :P

De jag känner som verkligen har vinnarinstinkten de vill ju verkligen vinna till vilket pris som helst och de kämpar verkligen för det men de tiltar även en del men sen känner jag personer som spelar som "man ska" disciplinerat och tiltar i stort sett aldrig. De förstnämda vinner betydligt mera om man ser i förhållande till nivån de spelar på...

Länk till kommentar

***** Hand History for Game 5034035669 *****

$400 NL Texas Hold'em - Saturday, August 26, 16:40:57 ET 2006

Table Table 106323 (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: robertjohn20 ( $468.80 )

Seat 6: MOggE_123 ( $540.09 )

Seat 1: Dolze ( $308.30 )

Seat 3: josh3336 ( $400 )

Seat 2: kmoneyk06 ( $413.60 )

Seat 4: Freewheelinn ( $400 )

kmoneyk06 posts small blind [$2].

josh3336 posts big blind [$4].

Freewheelinn posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to MOggE_123 [ Ad Ah ]

Freewheelinn checks.

robertjohn20 folds.

MOggE_123 raises [$14].

Dolze raises [$99].

kmoneyk06 folds.

josh3336 folds.

Freewheelinn folds.

MOggE_123 raises [$170].

Dolze is all-In [$209.30]

MOggE_123 calls [$124.30].

** Dealing Flop ** [ 7s, Jd, 5d ]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ Tc ]

MOggE_123 shows [ Ad, Ah ] a pair of aces.

Dolze shows [ Td, Ts ] three of a kind, tens.

Dolze wins $623.60 from the main pot with three of a kind, tens.

Länk till kommentar

De jag känner som verkligen har vinnarinstinkten de vill ju verkligen vinna till vilket pris som helst och de kämpar verkligen för det men de tiltar även en del men sen känner jag personer som spelar som "man ska" disciplinerat och tiltar i stort sett aldrig. De förstnämda vinner betydligt mera om man ser i förhållande till nivån de spelar på...

Jag tror att du har fel. Tiltar man aldrig så borde man plussa hyfsat stabilt.

Länk till kommentar

Jag tror att du har fel. Tiltar man aldrig så borde man plussa hyfsat stabilt.

Känns som att när man tiltar så ökar man förlusterna mer än man borde göra. Iof spelar man mer kort än vad man ska göra. Fast de andra korterna man spelar kommer ju ändå förlora. Det är väl insatsen man gör som gör skillnaden.

Sen kan man ju hamna i undermedveten tilt också. Alla tiltar, men kanske inte just i vad som brukar defieneras som tilt.

Länk till kommentar

JAG GER UPP! !! det går fan inte och vinna på poker..

inte en enda jävla coinflip har jag vunnit idag.. knappt nån pott där jag har varit favorit och i helvete heller att jag skulle kunna klonka nån gång..

kom 7:a i $75 turren på FT .. fick typ $400..

ställer med A2o från SB (efter all foldat fram till mig) och så hittar BB syn för hela hans jävla stack med KQo.. direkt när jag såg hans kort så visste jag att han skulle träffa.. och mycket riktigt så kommer floppn Kxx.. har typ 2BB kvar efter den handen och ställer sen med A6s, en synar med QJs ... gissa floppen Jxx ( jag får färgdrag, men helvete heller att jag skulle kunna träffa nått nån gång!! :x )

skulle jag ha vunnit med A2 så skulle jag blivit chippie, men FAN HELLER!!!!!!!!!! så jävla sjuklig otur idag ..

ingen poker dom närmaste dagarna.. hej då..

( :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x )

Länk till kommentar

Seriöst, lägg ner... Du har uppenbarligen ingen koll på moneymanagement what so ever. Du kommer aldrig gå vinnande i längden så som du håller på. För din, och dina nära och käras skull, lägg ner pokern för all framtid då du uppenbarligen inte har någon aning om vad varians innebär och hur den ska hanteras...

Inget illa menat, vill bara få dig att inse vad fan du håller på med mannen...

Länk till kommentar

Det här må vara det gräsligaste jag sett :roll:

hur menar du ?

Seriöst, lägg ner... Du har uppenbarligen ingen koll på moneymanagement what so ever. Du kommer aldrig gå vinnande i längden så som du håller på. För din, och dina nära och käras skull, lägg ner pokern för all framtid då du uppenbarligen inte har någon aning om vad varians innebär och hur den ska hanteras...

Inget illa menat, vill bara få dig att inse vad fan du håller på med mannen...

Typ.

Länk till kommentar

det gör ont när man ser sånhär misshandlad moneymanagement.... skärpning ffs... bäst att lägga ner verkar det som

FFS ska väl jag säga!

det räcker att en jäkla person kommer in och klankar ner på min MM ( om jag ens har nån) och allt annat.. jag behöver inte 5 pers som skriver att jag ska lägga ner

seriöst ... skicka PM, istället för att skriva att jag är en jävla spelberonde sopa i min dagbok..

:club::diamond::heart::spade:

Orka tilta mer nu, liksom..

så blir lite hårdare på MM nu, 50 inköp på varje nivå minst

och idag låg rullen på $2000 ( egentligen $3700, men ska ta ut $1500 snart)

Så nu blir det alltså nl50 tills jag har $5K i rullen.

har också "räknat" ut att jag behöver spela in 60 inköp på nl50 innan jag kan gå upp på nl100, så kommer ha det som mål..

:heart::spade:

har bara spelat ca 600 händer nl50 idag och ca $170 upp..

Mål:

3/60

får se om det blir ngt mer spel idag, är ganska trött..

har varit på IKEA med min syrra, och som alla vet är man ju lagom pigg efter det ;)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...