Gå till innehåll

Vilka underbara typer man möter på nätpoker!


Kengul

Recommended Posts

Måste bara delge er en kul grej som hände mig idag när jag spelade SLAGET på ParadisePoker. Har bara spelat poker i 1 mån ungefär och tycker väl att jag är en hyfsad nybörjare, tagit mig till två veckofinaler i SLAGET och varit 5 som bäst i KVÄLLSKVIST på Svenska Spel. Måste säga att de flesta man mött och tjattat med har varit mycket trevliga men denna kille är nog ett undantag hoppas jag. Här kommer handen:

SB50/BB100

Spelare 1 går allin med 425

Jag synar i pos 4 med A8s

3 spelare till synar

Floppen, Ar Qs 5s

Då jag vet att minst en spelare efter mig är agressiv vill jag känna på honom och checkar, det checkas runt

Turn är 4r

Jag går allin med mina 1935, vill bli av med de 3 som synade och lyckas

Tycker att mitt läge är rätt bra, Topp par och drag till färg

Rivern är 2h.

Jag förlorar mot A9. Totalt förlorade jag bara min första syn och fick tillbaka 1935.

 

Då kommer den roliga kommentaren från en av de som la sig när jag gick allin, "HaHa idiot".

 

Vet inte om jag spelade denna hand så dåligt men det jag vet är att jag aldrig skulle uttrycka mig så om en annan spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det finns det ingen större anledning att stoppa in allt på turn eftersom du i 9/10 fall bara får syn av en hand som slår dig och då måste dra ut. Eftersom du misslyckas med din checkraise på flopp (som jag förmodar var syftet?) hade jag nog valt att försöka checka ut handen bara på turn.

 

Beroende på turnering, vilken plats man ligger på, hur många djupa stackar som är med i potten osv hade jag spelat olika men standardspel när man har ca 1900 kvar och potten borde vara på runt 2000 för mig är att stoppa in allt på floppen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara delge er en kul grej som hände mig idag när jag spelade SLAGET på ParadisePoker. Har bara spelat poker i 1 mån ungefär och tycker väl att jag är en hyfsad nybörjare, tagit mig till två veckofinaler i SLAGET och varit 5 som bäst i KVÄLLSKVIST på Svenska Spel. Måste säga att de flesta man mött och tjattat med har varit mycket trevliga men denna kille är nog ett undantag hoppas jag.

 

Det är han GARANTERAT inte. Förstår, uppriktigt sagt, inte heller vad som var så farligt med den kommentaren. Pokerbord drar gärna till sig hårda ord och blir det inte värre än sådär, har jag inga som helst problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar med vissa spelare:

 

Game # 410030401 - Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00 - Table "Padova"

Game ended 2006-08-22 22:47:03 GMT+01:00

 

Players:

_tomtefan_ (EUR 356,15 in seat 1)

1Outer$ (EUR 607,10 in seat 3)

mikethenut (EUR 306,00 in seat 5)

 

Dealer: 1Outer$

Small Blind: mikethenut (3,00)

Big Blind: _tomtefan_ (6,00)

 

1Outer$ was dealt: 4h - Ac

 

1Outer$ Raise (20,00)

mikethenut Fold

_tomtefan_ Call (14,00)

 

Flop 5s - 4d - 4c

 

_tomtefan_ Check

1Outer$ Bet (28,00)

_tomtefan_ Call (28,00)

 

Turn 5s - 4d - 4c - 8h

 

_tomtefan_ Check

1Outer$ Bet (60,00)

_tomtefan_ Call (60,00)

 

River 5s - 4d - 4c - 8h - 3d

 

_tomtefan_ Check

1Outer$ All-In (499,10)

_tomtefan_ All-In (248,15)

1Outer$ Payback (250,95)

 

1Outer$ shows: 4h - Ac (three of a kind, fours)

_tomtefan_ shows: Td - As (a pair of fours)

 

1Outer$ wins: EUR 714,55 (with three of a kind, fours)

Rake: EUR 0,75

 

 

 

---

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till poker är den enda jag har att säga :D

 

Tack tack. När jag började spela poker på nätet för antalet år sedan var attityden inte i närheten av vad den är idag. Då var det väldigt sällsynt med spelare som kallade folk saker. Det känns på något vis som att anledningen till detta är att pokern trots allt sjunkit nedåt i åldrarna.

 

Jag blir lite rädd när jag ser folk på 15 år här på forumet som berättar om deras jättevinster. Det känns även som att folk under 20 är dem som står för den, ibland, väldigt tråkiga attityd man kan möta vid borden. Frågan är, OM dessa nu skulle ta sig in vid ett riktigt pokerbord, skulle dom bete sig på samma vis? Någon som upplevt denna typ av tråkig attityd vid irl-pokerbord. Eller är det bara trashtalkers á la Tony G som egentligen inte menar något illa! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Nizze, attitydsnorisarna frekventerar oftast inte live-bord av olika anledningar. Dom få som gör det håller oftast käften och skyltar definitivt inte med vilket nick man har på olika forum.

Det är mera-titta ner i marken och var tyst tills jag kommer tillbaka till pojkrummet och datorn och då jävlar ska dom få höra....

 

Samma syndrom tycks faktiskt härska bland flertalet "vuxna" också.

En rutten värld vi har givit oss in i, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Men finns det nåt roligare än att kapa nån totalt i chatten? Naturligtvis inte genom att kläcka ur sig "you idiot, why are you giving you money away bye calling when you only have 10%?" utan mer genom att väldigt talande beskriva våldspräglade sexscener, mord av mödrar och barn, håna en persons hemstad eller liknande. Möjligen att det kan vara kul att håna sig själv(vilket man även gör i de första exemplen) också, typ "What an idiot I am for going all in with top-set against flushdraw, you should shoot me" eller "oh fuck it, now Im gonna go masturbate". Det ger mig små kickar hela tiden, när jag inte får ut nog med självbekräftelse av att göra bra spel

 

Det kan vara kul att göra sig lustig över nån som förlorar men känns lite borderline ibland.

 

Notera att jag pratar om nätet här förresten. Det är mycket lättare att slippa backa upp sitt skitsnack där. Och att döma ut en person totalt, i verkligheten, gör väl lite ondare än några rader på internet kanske.

 

Edit: Det allra roligaste är förstås att göra ett misstag, typ, slänga in alla pengarna med QQ mot AA på en låg flopp och suga in runner runner-rärg och sen skräna över hur dåligt det var av honom att spela så där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att använda olämpliga ord vid pokerbordet är ngt vi får leva med tror jag, i just detta fall så verkar hans ord gett utdelning.

Som jag ser det så när man spelar online så finns det inte så många sätt att psyka varandra på och att använda chatten är typ det ända. så när han kallade dig idiot kan han ju haft flera anledningar och du verkar ju ha tagit åt dig.

Upp med huvudet nu och kör över han med korten istället.

 

Man får inte respekt man vinner den vid ett pokerbord.

So Long!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...