Gå till innehåll

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

• Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108

Recommended Posts

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Lite funderinger:

Jag undrar hur stor del av alla insättningar som hamnar i pokersajternas fickor. Pengarna rejkas ju om och om igen – och i princip skulle de ju kunna rejkas tills de har försvunnit helt. Systemet är ju beroende av nya insättningar hela tiden, som ett pyramidspel, och jag undrar när det hela spricker och uttagen blir större än insättningarna.

Åhhhh!!! Exakt vad jag har funderat på den sista tiden!

Min kvalificerade gissning är att dom mesta pengarna hamnar hos pokersajterna =\

Vore intressant som fan att få siffror på det, och siffror på hur många % som vinner / förlorar.

Postad
Sen undrar jag även hur man kan fortsätta spela om man hela tiden förlorar.

Det finns nog de som undrar varför du är så arg hela tiden fast du vinner stadigt. Jag tror att de båda frågorna är likartade och svaret bygger på att den njutning eller det lidande man får ut av spelet är ganska svagt relaterat till vilka resultat man visar upp på sikt.

Sen är urvalet snett eftersom personer som förlorar och tycker det är tråkigt slutar spela. De som spelar är kvar antingen för att de vinner eller för att de tycker det är kul, eller båda. Dessa grupper är ganska små sett till hela samhället men relativt stora sett till alla pokerspelare (tillsammans bör de ju utgöra uppåt 100% av pokerspelarna).

Sen tycker jag inte att det är självklart att det är vettigare att vara en vinnande spelare som lider av sitt spelande (som du) än en förlorande spelare som tycker det är kul (som fisken du skinnar på NL25).

Postad
Det finns nog de som undrar varför du är så arg hela tiden fast du vinner stadigt. Jag tror att de båda frågorna är likartade och svaret bygger på att den njutning eller det lidande man får ut av spelet är ganska svagt relaterat till vilka resultat man visar upp på sikt.

Nja, för mig handlar det ju BARA om resultatet. Jag blir lack när jag torskar. Om jag inte vore vinnande skulle jag inte fortsätta spela - särskilt som jag skulle ha fått minst ett par hjärtinfarkter om jag hade fortsatt spela och torskat hela tiden. Men jag förstår vad du menar.

Postad
Jag gissar på för varje 100-lapp insätt så är det 50kr uttaget max, kanske så lite som 10kr.

Mmm, men det jag undrar mest är hur stor del av totalsumman som försvunnit ner i pokersajternas fickor. Totala insättningar-uttag-spelarsaldo=det som har rejkats bort. När det gäller uttag tror jag att du har helt rätt. Min gissning skulle nog ligga någonstans runt 25%, men jag har ju ingen aning.

Jag tror aldrig att pokersajterna kommer att redovisa några siffror. Då skulle folk förstå hur stor del som försvinner i rejk och fly sajterna. Man får trösta sig med att man kunnat plocka ut åtminstone lite pengar ur cirkulation.

Postad

Sen är urvalet snett eftersom personer som förlorar och tycker det är tråkigt slutar spela. De som spelar är kvar antingen för att de vinner eller för att de tycker det är kul, eller båda. Dessa grupper är ganska små sett till hela samhället men relativt stora sett till alla pokerspelare (tillsammans bör de ju utgöra uppåt 100% av pokerspelarna).

Sen tycker jag inte att det är självklart att det är vettigare att vara en vinnande spelare som lider av sitt spelande (som du) än en förlorande spelare som tycker det är kul (som fisken du skinnar på NL25).

Okej, det kom visst mer text så jag får svara igen. Det kanske verkar så, men jag skulle inte påstå att jag "lider" av mitt spelande. Jag ventilerar bara mitt missnöje mer än de flesta. :mrgreen: Om jag inte fick ut någon av pokern skulle jag bara göra något annat.

Jag har sagt det tidigare och kan säga det igen: Jag skulle kalla mig själv spelberoende - men inte spelmissbrukare. Jag har spelat i stort sett hela livet, men aldrig spelat för pengar som jag inte haft råd att förlora - och ligger hyfsat plus sett till hela livet. Före pokern var det trav som var min spelhobby - och när jag lirade så ägnade jag många timmar åt att få fram information och analysera loppen. Jag hänger mig helt och hållet åt det jag får för mig att syssla med.

Postad

Jag fick $25 av Party - och har clearat dem efter att ha lirat 250 rejkade händer. Vi har fått upp det till $38 och förhoppningsvis kan det bli något, men jag har så otroligt svårt för Party. Något får mig att tilta direkt när jag öppnar klienten.

Postad
Jag fick $25 av Party - och har clearat dem efter att ha lirat 250 rejkade händer. Vi har fått upp det till $38 och förhoppningsvis kan det bli något, men jag har så otroligt svårt för Party. Något får mig att tilta direkt när jag öppnar klienten.

haha vet hur det känns dock inte party för mej utan snarare primas megariggade nätverk.

Postad

Herregud, vad riggat Party är. Man blir ju bara mörkrädd... Jag cashade ut mina futtiga $40 - av ren princip. Varenda krona som jag kan plocka ut är en krona mindre som de kan rejka bort. Jag ska väl inte klaga för mycket eftersom det ändå bara var gratispengar. Då ligger vi på 155,25k sammanlagt.

Postad
Jag ska försöka låta bli att lira mer i kväll. Att lira med gratispengar är så skönt eftersom man inte har någon press på sig.

Party: $62

Ibland undrar jag om du är ett väldigt avancerat forumtroll :shock:

Postad
Ibland undrar jag om du är ett väldigt avancerat forumtroll :shock:

Jo, den har vi hört förut. :mrgreen: Jag är antiskottaren - pokerns motsvarighet till antikrist. Men allvarligt talat så tror jag på att hålla hårt i slantarna och att inte spela över på nivåer där man inte känner sig bekväm. Jag har inte som mål att bli bäst eller dra in mest. Jag nöjer mig med att dra in lite småslantar och hobbylira.

Postad
Jag fattar ingenting, du har varit stabilt plussande under en lång period och du har 150k sek rulle?

Varför i helvete spelar du inte åtminstone nl100? Dina vinster skulle antagligen öka dramatiskt.

Jag är ett forumtroll. Nej, men jag är bara en hobbylirare som nöjer mig med blygsamma vinster och som har svårt att hantera stora swings.

Postad

Satt och lirade en frirulle på Prima tidigare i dag. Motriggen där har varit überjobbig på sistone, så till slut fick jag nog och började tilta av mig i chatten. Efter att ha skrivit en del om Prima och vad de borde göra kommer det in en manager och "varnar mig". "Please refrain bla, bla, bla..." "Sweet, nu kan man äntligen få chathelvetet avstängt", tänker jag och fortsätter slänga ur mig skit och säger bland annat åt managern att suga av mig. Barnsligt, jag vet, men jag hade fått nog och såg rött. Tyvärr hjälpte det inte, för efter varningen hörde han aldrig av sig igen oavsett vad jag skrev.

Postad

Jaha, det här var ju kul. Jag försökte lira lite seriöst igen, men allt sket sig som vanligt eftersom man blir übermotriggad. Back en tusing och nu ligger vi på 154,2k. Jag kan lika gärna summera maj nu, för något mer spel blir det inte. Plus lite drygt 2k under månaden blev det. Jag har visserligen inte lirat särskilt mycket, men med undantag för typ 200 händer för någon vecka sedan har jag haft antiklonk precis hela tiden. Usch för nätpoker! Dags att pausa igen. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Postad

Okej, då har det äntligen hänt – jag har tiltskottat. Jag satte in 4k och lirade fyra bord NL100. Det tog ungefär en halvtimme att torska tre inköp (motrigg) och då slog något slint i skallen. Jag började med att lira NL200 med de $300 jag hade kvar på kontot, men flyttade snabbt upp till NL400. Efter kanske hundra händer där och typ breakeven gick jag upp till NL1000 och lirade shortstackat mot bland andra Beachjohan. All-in första handen i BB med JJ efter att någon slagit upp $40. Killen foldade och efter några varv insåg jag att det inte var så lyckat att sitta kvar och lämnade bordet. Ner till NL400 igen och snortight spel. Tyvärr gav det inte något utan jag låg fortfarande kvar på typ $300 efter ett par timmar. Då gick jag ned till NL200 och har precis lyckats grinda mig upp igen till $770, så nu ligger vi faktiskt marginellt plus för dagen och över 155k igen.

Att jag lyckades ta mig upp igen beror enbart på ett NL200-bord där jag lyckades gå från $100 till $660 på cirka 170 händer.

Table: $2-$2 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($193,55 in chips)

Seat 2: Fi2 ($191,20 in chips)

Seat 3: Fi3 ($224,25 in chips)

Seat 5: Fi4 ($225,50 in chips)

Seat 6: Fi5 ($186,15 in chips) (on the button)

Seat 7: Fi6 ($198 in chips)

Seat 8: Hero ($228,10 in chips)

Seat 9: Fi780 ($58,65 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi6 : Post Blind ($1)

Hero : Post Blind ($2)

Dealt to Hero: 10s

Dealt to Hero: 10c

*** Pre-Flop *** :

Fi780 : Fold

Fi1 : Fold

Fi2 : Fold

Fi3 : Fold

Fi4 : Fold

Fi5 : Fold

Fi6 : Bet ($7)

Hero : Call ($6)

*** Flop *** : 8h 6h 10d

Fi6 : Bet ($10)

Hero : Raise ($32)

Fi6 : Call ($22)

*** Turn *** : [ 8h 6h 10d ] 8c

Fi6 : Check

Hero : Bet ($45)

Fi6 : Raise ($158)

Fi6 : All In ($158)

Hero : Call ($113)

*** River *** : [ 8h 6h 10d 8c ] Qh

Dealt to Fi6: 8d

Dealt to Fi6: As

Fi6 : Show Cards

Hero : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $393 | Rake: $3

Board: [ 8h 6h 10d 8c Qh ]

Fi1 lost $0

Fi2 lost $0

Fi3 lost $0

Fi4 lost $0

Fi5 lost $0

Fi6 lost $198 Shows [ 8d As ] (three eights)

Hero bet $198, collected $393, net $195 Shows [ 10s 10c ] (a full house, tens full of eights)

Fi780 lost $0

Seat 0: Fi1 ($159,20 in chips) (on the button)

Seat 1: Fi2 ($198,40 in chips)

Seat 2: Fi3 ($76 in chips)

Seat 3: Fi4 ($15 in chips)

Seat 5: Fi5 ($194,50 in chips)

Seat 8: Hero ($530,55 in chips)

Seat 9: FI6 ($141,90 in chips)

Fi2 : Post Blind ($1)

Fi3 : Post Blind ($2)

Dealt to Hero: Ah

Dealt to Hero: 2h

*** Pre-Flop *** :

Hero : Call ($2)

FI6 : Call ($2)

Fi1 : Fold

Fi3 : Check

*** Flop *** : Kh 2d 2s

Fi3 : Check

Hero : Bet ($5)

FI6 : Raise ($10)

Hero : Raise ($23)

FI6 : Call ($18)

*** Turn *** : [ Kh 2d 2s ] 8d

Hero : Bet ($35)

FI6 : Call ($35)

*** River *** : [ Kh 2d 2s 8d ] 5d

Dealt to FI6: 10h

Dealt to FI6: Kc

Hero : Check

FI6 : Bet ($76)

Hero : Call ($76)

FI6 : Show Cards

Hero : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $282 | Rake: $3

Board: [ Kh 2d 2s 8d 5d ]

Fi1 lost $0

Fi2 lost $1

Fi3 lost $2

Fi4 lost $0

Fi5 lost $0

Hero bet $141, collected $282, net $141 Shows [ Ah 2h ] (three twos)

FI6 lost $141 Shows [ 10h Kc ] (two pairs, Kings and twos)

Table: $10-$10 No Limit HE (Real)

Seat 0: uralbomber ($1 489 in chips)

Seat 2: Hero ($310,90 in chips)

Seat 3: latta1973 ($150 in chips)

Seat 5: Grabson1 ($1 142 in chips)

Seat 6: xxHEXER ($1 769 in chips)

Seat 8: Beachjohan ($3 725 in chips) (on the button)

uralbomber : Post Blind ($5)

Hero : Post Blind ($10)

Dealt to Hero: Jh

Dealt to Hero: Jd

*** Pre-Flop *** :

latta1973 : Fold

Grabson1 : Bet ($40)

xxHEXER : Fold

Beachjohan : Fold

uralbomber : Fold

Hero : Raise ($300,90)

Hero : All In ($310,90)

Grabson1 : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $355,90 | Rake: $3

Board: [ ]

uralbomber lost $5

Hero bet $310,90, collected $355,90, net $45

latta1973 lost $0

Grabson1 lost $40

xxHEXER lost $0

Beachjohan lost $0

Postad

Jag är världens mest korkade idiot! Upp med nya bord - NL100 och NL200 - med bara $770 på kontot. Om jag skulle gula så innebär det nog slutet. Lite antiklonk och så var vi nere på $450 och jag blev helt förtvivlad. Men återigen lyckades jag ta igen backet och nu ligger vi på $840 hos Europest. Av någon anledning så verkar det gå mycket bättre på NL200 än på NL100, men jag tror att det är dags att ta sig i kragen och kliva ned till NL50 igen. Vi får se...

Jag funderar på att se pengarna på kontot som min totala rulle. Utöver de så har vi "säkrat" drygt 150k, och jag vill verkligen inte åka ned under det.

Europest: $840

Postad

Seat 0: Fi1 ($200 in chips)

Seat 1: Fi2 ($354,75 in chips) (on the button)

Seat 2: Hero ($194,70 in chips)

Seat 7: Fi3 ($194,45 in chips)

Seat 8: Fi4 ($385,75 in chips)

Seat 9: Fi5 ($102,75 in chips)

Hero : Post Blind ($1)

Fi3 : Post Blind ($2)

Fi1 : Post Blind ($2)

Dealt to Hero: Kc

Dealt to Hero: As

*** Pre-Flop *** :

Fi1 : Bet ($4)

Hero : Raise ($15)

Fi1 : Call ($10)

*** Flop *** : Ac 6c 10c

Hero : Bet ($20)

Fi1 : Raise ($184)

Fi1 : All In ($184)

Hero : ?

Tar vi synen här?

Seat 4: Fi1 ($466 in chips)

Seat 6: Fi2 ($118,65 in chips)

Seat 7: Fi3 ($332,25 in chips) (on the button)

Seat 8: Hero ($254 in chips)

Hero : Post Blind ($1)

Fi1 : Post Blind ($2)

Dealt to Hero: As

*** Pre-Flop *** :

Fi3 : Bet ($8)

Hero : Raise ($23)

Fi1 : Call ($22)

*** Flop *** : 9c 2d 10d

Hero : Check

Fi1 : Check

*** Turn *** : [ 9c 2d 10d ] 3d

Hero : Bet ($23)

Fi1 : Call ($23)

*** River *** : [ 9c 2d 10d 3d ] 5h

Hero : Bet ($25)

Checkar floppen för pottkontroll (vill inte betta rakt in i ett set) och för att reppa AK. Bra? Anus?

Postad

AK-handen: Toksyn. Jag hade raisat lite mer preflop eftersom du sitter ur position resten av handen. Men jag hade definitivt tagit synen alla dagar i veckan.

AA-handen: Anus. Jag hade höjt mer preflop här också eftersom du sitter ur position. Sen hade jag betat flopp. Som spelat hårdare på turn. Och river vettefan.