Gå till innehåll

NLT - KK preflop, fold?


_ante_

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skulle nog tippa att man har vunnit 7/10 ggr all in med KK i HU !

Och nu snackar jag som sagt inte sexbord eller fullring.

 

V

 

Men bläh.

 

1. Det är inte HU.

2. Du skulle nog kunna "tippa att man har vunnit" all in med KK 10 av 10 gånger och det skulle ändå inte ha någon betydelse. Har du belägg för vad du säger?

3. Vem pratar du om när du säger "man"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fold. Är han en någorlunda duktig spelare (inte omöjligt då han trots allt har 400BB) har han AA här. Hans meddelande i chatten gör det bara ännu troligare. Även om det kan verka otroligt att en bra spelare är så förutsägbar finns det ingenting "trixigt" eller "smart" med att gå all in med en sämre hand om han sätter dig på din rimliga handdistrubition.

Klart att han "kan" ha något annat än AA men du måste vinna nästan 50% av gångerna och det känns väldigt otroligt. Även om han går all in med alla AA, KK, AKs och 50% av QQ har du bara 45, vilket bara är marginellt mer än du behöver för break even. Och då är det ändå en väldigt optimistisk antagelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog tippa att man har vunnit 7/10 ggr all in med KK i HU !

Och nu snackar jag som sagt inte sexbord eller fullring.

 

V

 

Nu har vi konstaterat att det är FR.

 

Skullle du då synat 400 Biggisar med KK?

 

Vilka händer kan man tänkas slå med en sån raise egentligen? Finns bara AA samt KK på min karta egentligen mot en kompetent Fi.

 

Visserligen vet jag inte hur kompetent Fi är.

 

Det Kenny_roger skrev var bra.

 

Du har stoppat in 32 eller 36BB har jag för mig och du har visat dig stark genom återhöjning so tror ni att han skulle riskera 400BB på att köpa potten med en marginell hand som AK, AQ eller QQ i detta läge?

 

(De händer blir för mig marginella i detta läge)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som säger att han "bara kan ha AA" har fel. Så säker kan man bara vara om man kikat i korten.

 

Han kan även ha åtminstone AKs, AKo, KK, QQ, JJ, TT plus en ren bluff typ QJs. Sedan får man roa sig med att sätta procentsatser på de olika händerna. Till exempel:

 

AA: 50 %

AKs: 8 %

AKo: 12 %

QQ: 9 %

JJ: 6 %

TT: 5 %

"bluff": 10 %

 

Med ovanstående siffror är det ungefär lika rätt att folda och syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA: 50 %

AKs: 8 %

AKo: 12 %

QQ: 9 %

JJ: 6 %

TT: 5 %

"bluff": 10 %

 

Har inte KK ett par procentenheter? VIsserligen minskas ju oddsen för det iom att vi håller två Kungar.

 

Hur som helst så tror inte jag att en spelare med 400BB i stacken kan göra så här med t.ex. TT.

 

Din "beräkning" är ändå ganska bra då snubben kan vara på tilt, full, en komplett idiot eller what ever.

 

Men som du själv säger så blir det en fold när man tar en tänkare på vad hans möjliga HD kan vara.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som säger att han "bara kan ha AA" har fel. Så säker kan man bara vara om man kikat i korten.

 

Han kan även ha åtminstone AKs, AKo, KK, QQ, JJ, TT plus en ren bluff typ QJs. Sedan får man roa sig med att sätta procentsatser på de olika händerna. Till exempel:

 

AA: 50 %

AKs: 8 %

AKo: 12 %

QQ: 9 %

JJ: 6 %

TT: 5 %

"bluff": 10 %

 

Med ovanstående siffror är det ungefär lika rätt att folda och syna.

Jag skulle nog säga AA, KK eller en ren bluff. Vet inte varför han skulle slänga bort allt på t ex TT om han är en okej spelare. En ren Bluff känns också rätt riskabel eftersom jag har reraisat och visat mig stark och då blir chansen rätt stor att jag synar om man ser det ur hans perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan får man roa sig med att sätta procentsatser på de olika händerna. Till exempel:

 

AA: 50 %

AKs: 8 %

AKo: 12 %

QQ: 9 %

JJ: 6 %

TT: 5 %

"bluff": 10 %

 

Med ovanstående siffror är det ungefär lika rätt att folda och syna.

 

Du tycker inte att AKs, AKo, QQ, JJ, TT är detsamma som "bluff. Eller tror du att han tror sig leda med dom händerna i detta läge, eller?

 

Som sagt, har stött på denna situation massor av gånger NL200 och NL400 nivå det senaste året och aldrig har det varit annat än AA eller KK som agerar så som fi gör i detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att se hur han skulle kunna ha annat än AA eller KK och har han KK tog han just initiativet och lät dig ta ett svårt beslut!

 

Är det en maniac så kan man väl med viss tvekan syna. Att han skulle vara på tilt då han sitter på 400BB är väl knappast troligt, möjligen en fisk med hybris som ställer upp i klonkar-vm...

 

Att reraisa till 36 gör ju ändå bara att du lagt in 9% av stacken preflop så det är ju ingen större fara att folda.

 

Lätt fold i FR med så djupa stackar om du inte har monsterread!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog tippa att man har vunnit 7/10 ggr all in med KK i HU !

Och nu snackar jag som sagt inte sexbord eller fullring.

 

V

 

Nu har vi konstaterat att det är FR.

 

Skullle du då synat 400 Biggisar med KK?

 

Vilka händer kan man tänkas slå med en sån raise egentligen? Finns bara AA samt KK på min karta egentligen mot en kompetent Fi.

 

Visserligen vet jag inte hur kompetent Fi är.

 

Det Kenny_roger skrev var bra.

 

Du har stoppat in 32 eller 36BB har jag för mig och du har visat dig stark genom återhöjning so tror ni att han skulle riskera 400BB på att köpa potten med en marginell hand som AK, AQ eller QQ i detta läge?

 

(De händer blir för mig marginella i detta läge)

 

MVH

//KF

 

 

Nej, givetvis inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som säger att han "bara kan ha AA" har fel. Så säker kan man bara vara om man kikat i korten.

 

Han kan även ha åtminstone AKs, AKo, KK, QQ, JJ, TT plus en ren bluff typ QJs. Sedan får man roa sig med att sätta procentsatser på de olika händerna. Till exempel:

 

AA: 50 %

AKs: 8 %

AKo: 12 %

QQ: 9 %

JJ: 6 %

TT: 5 %

"bluff": 10 %

 

Med ovanstående siffror är det ungefär lika rätt att folda och syna.

Jag skulle nog säga AA, KK eller en ren bluff. Vet inte varför han skulle slänga bort allt på t ex TT om han är en okej spelare. En ren Bluff känns också rätt riskabel eftersom jag har reraisat och visat mig stark och då blir chansen rätt stor att jag synar om man ser det ur hans perspektiv.

 

Är det? Du la precis KK, näst bästa handen som finns. Kanske ville han att det skulle se ut som han hade AA för att få dig att folda. Dock lite riskabelt kanske, men om så är fallet så lyckades han ju verkligen eftersom du la 2 kungar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som säger att han "bara kan ha AA" har fel. Så säker kan man bara vara om man kikat i korten.

 

Han kan även ha åtminstone AKs, AKo, KK, QQ, JJ, TT plus en ren bluff typ QJs. Sedan får man roa sig med att sätta procentsatser på de olika händerna. Till exempel:

 

AA: 50 %

AKs: 8 %

AKo: 12 %

QQ: 9 %

JJ: 6 %

TT: 5 %

"bluff": 10 %

 

Med ovanstående siffror är det ungefär lika rätt att folda och syna.

Jag skulle nog säga AA, KK eller en ren bluff. Vet inte varför han skulle slänga bort allt på t ex TT om han är en okej spelare. En ren Bluff känns också rätt riskabel eftersom jag har reraisat och visat mig stark och då blir chansen rätt stor att jag synar om man ser det ur hans perspektiv.

 

Är det? Du la precis KK, näst bästa handen som finns. Kanske ville han att det skulle se ut som han hade AA för att få dig att folda. Dock lite riskabelt kanske, men om så är fallet så lyckades han ju verkligen eftersom du la 2 kungar.

saken är ju den att jag lika gärna hade kunnat ha 2 ess. Det kan såklart vara så att han tänker ett steg längre med sin kommentar i chatten och vill att jag ska tro att han har AA men eftersom det var 0.5/1 tror jag inte att chansen är så stor att han tänker så långt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hm" kan ju lika gärna betyda att han har QQ och chansar på att du inte har ett överpar, utan att du har K-A..

 

Det kan betyda vadfan som helst, jag skulle aldrig lägga k-k för att någon sa Hm i chatten.

 

Som jag sa tidigare, om jag inte har read på killen i fråga som en riktigt ultratight spelare som bara spelar typ 5 procent av händerna så skulle jag syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hm" kan ju lika gärna betyda att han har QQ och chansar på att du inte har ett överpar, utan att du har K-A..
Det var nog det där han ville att jag skulle tro. Det är min gissning iaf. Jag tror inte att han skulle säga "hmm" om han verkligen hade en tveksam hand. Möjligtvis på högre nivåer där spelarna tänker lite längre men chansen är nog mycket mindre att han tänker så långt på 0.5/1.

 

EDIT: Och det var ju inte bara därför jag foldade men det var en av faktorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt också lagt KK när en gick all in preflop men "bara" 70*bb. Han visade upp AK. Jag la mig för att jag hade fått KK 2 gånger tidigare(vunnit båda) inom 10 min så det kändes som att jag inte skulle vinna den handen.

 

 

Din fold var solklar för han hade lotat med sin 4-2a ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt också lagt KK när en gick all in preflop men "bara" 70*bb. Han visade upp AK. Jag la mig för att jag hade fått KK 2 gånger tidigare(vunnit båda) inom 10 min så det kändes som att jag inte skulle vinna den handen.

 

 

Din fold var solklar för han hade lotat med sin 4-2a ;)

 

du måste driva med mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...