Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Du ger killen chansen att dra till en pott du i och med synen redan är commitad till. Eftersom du säger du till honom att du inte har en färdig hand.

Klart jag är committad. Jag vill ju ha alla hans chips. Varför ska jag riskera att skrämma bort honom?

Nu har jag ju redan postat resultatet, så luften pyser ur diskussionen. Ingen verkar hitta folden, och det hade jag inte förväntat mig heller. Däremot verkar många hitta en möjlighet att INTE få in hela hans stack. Om man bortser från hur det gick, så tycker jag det är dåligt. Om målet är att få in alla chips så spelar det ju ingen roll om han eller jag trycker in. Nackdelen med att själv ställa in på floppen eller re-raisa all-in på floppen är ju att man ger honom en chans att dra sig ur med lite chips kvar.

Postad

Du ger killen chansen att dra till en pott du i och med synen redan är commitad till. Eftersom du säger du till honom att du inte har en färdig hand.

Klart jag är committad. Jag vill ju ha alla hans chips. Varför ska jag riskera att skrämma bort honom?

Nu har jag ju redan postat resultatet, så luften pyser ur diskussionen. Ingen verkar hitta folden, och det hade jag inte förväntat mig heller. Däremot verkar många hitta en möjlighet att INTE få in hela hans stack. Om man bortser från hur det gick, så tycker jag det är dåligt. Om målet är att få in alla chips så spelar det ju ingen roll om han eller jag trycker in. Nackdelen med att själv ställa in på floppen eller re-raisa all-in på floppen är ju att man ger honom en chans att dra sig ur med lite chips kvar.

Skrev jag inte precis varför du ska ställa? Finns nära på ingen chans att han foldar om du trycker. Synar du däremot och en klöver kommer och han har grtmt låg färg lär han kunna slinka undan handen.

Men som sagt, detta är en bad-beat tråd och helt onödig att analysera. Vill du ha kommentarer, ställ in.

Postad

Du missar en viktig poäng: Ett fjärde :club: faller på turn eller river så riskerar all action att dö. Därför är det bra att stoppa in pengarna medan fi fortfarande är villig att göra det, vilket han har visat att han är.

Postad
Du missar en viktig poäng: Ett fjärde :club: faller på turn eller river så riskerar all action att dö. Därför är det bra att stoppa in pengarna medan fi fortfarande är villig att göra det, vilket han har visat att han är.

Var väl nåt sånt jag försökte skriva men fick kanske inte till det.

Postad
Ta inte illa upp men såna här trådar förstör den här delen av forumet.

Du frågar om något som du inte ens undrar över bara för att få klaga på att du förlorade med AA, tror du någon bryr sig?

Var har jag klagat över att jag blev slagen med AA? Klart som fan att ingen bryr sig. Det var inte tröst jag var ute efter utan en diskussion om en hand. Jag kan väl leva med att jag åker ut tidigt ur en turnering, speciellot om jag tycker att jag spelat rätt.

Jag insåg inte att jag skulle förstöra forumet med den här tråden, men jag ser ju nu har jag verkligen har demolerat det totalt. Tror du det går att starta om alltihop från början eller är pokerforum permanent förstört? Om man inte är intresserad av att diskutera en hand så kan man väl bara hoppa över den och låta tråden vissna bort istället för att spy galla över den.

Är det verkligen fel att använda uttrycket "push-bot" om en spelare som har gått all-in tre gånger på de första sju händerna i en turnering bara för att det inte är en SNG? Är termen reserverad för SNG-turneringar? Jag försökte beskriva en spelartyp som gladeligen skickar in alla sina chips.

Postad

Mmm, det har du rätt i.

Postad

Men varför har du tidigt i turneringen som mål att ta ALLA hans chips? Vill du slå ut en motståndare eller vill du bygga din stack?

Om du på floop kan ställa in och ta hälften av hans chips så har du ju lyckats bygga din stack. Du tjänar ju inte mycket på att slå ut enstaka motståndare tidigt i turneringen. Istället för att ställa på floop så ger du honom en möjlighet att dra ut dig. (om han inte redan gjort det).

Nu kanske han skulle ha synat ialla fall en All-in på floop men å andra sidan blev det ju ändå slutresultatet. Men en all-in på floop kanske hade fått han att folda?

Postad

Bara ställa på en reraise på floppen.

Du får ju ett riktigt guldläge.

Om han e den mås du säger han e så kommer han inte lämna sina chips i den potten även om du reraisar all in.

"Better to win a small one than loose a big one"

Dessutom så är ju klöver korten i leken RIKTIGA jävla action dödare för din del.

Postad
Ta inte illa upp men såna här trådar förstör den här delen av forumet.

Du frågar om något som du inte ens undrar över bara för att få klaga på att du förlorade med AA, tror du någon bryr sig?

Var har jag klagat över att jag blev slagen med AA? Klart som fan att ingen bryr sig. Det var inte tröst jag var ute efter utan en diskussion om en hand. Jag kan väl leva med att jag åker ut tidigt ur en turnering, speciellot om jag tycker att jag spelat rätt.

Jag insåg inte att jag skulle förstöra forumet med den här tråden, men jag ser ju nu har jag verkligen har demolerat det totalt. Tror du det går att starta om alltihop från början eller är pokerforum permanent förstört? Om man inte är intresserad av att diskutera en hand så kan man väl bara hoppa över den och låta tråden vissna bort istället för att spy galla över den.

Är det verkligen fel att använda uttrycket "push-bot" om en spelare som har gått all-in tre gånger på de första sju händerna i en turnering bara för att det inte är en SNG? Är termen reserverad för SNG-turneringar? Jag försökte beskriva en spelartyp som gladeligen skickar in alla sina chips.

que?

Det är väl precis det du fått, ett helt gäng med analyser om varför du spelade fel, normalt får man inte det på denna typen av händer som är så solklart enkla. Krävs ju inte direkt någon djupare analys av den.

Ser ingen som stört sig på ditt utryck heller, bara ett enkelt konstaterande att detta var första gången han hörde det i MTT sammanhang.

Om jag var väl kritisk tidigare får jag be om ursäkt men jag anser att handen verkligen är basic och knappt värt att postas för diskussion.