Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

vad ser ni helst, en amatör eller ett känt proffs som vinner?

 

Jag har funderat fruktansvärt mycket på just detta de senaste måndaderna. Slutligen har jag kommit fram till att jag hoppas att vinnaren är en amatör som precis har bestämt sig för att "go pro". Önskvärt är även att han/hon är mellan 34-37 år, helst våg och bosatt i europa eller något fransktalande land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men jag undrar bara: Vad fan har poker blivit för skitspel? Förrut spelade man som män i flera dygn i sträck för att sedan sova 2h och spela igen etc. i typ 3 månader. (Den som vill ha fakta kan läsa den eminenta pokerliteraturen pokerhandboken där det står om dessa två gossar). Numera finns det bara EN! hård spelare. Det är friberg, som spelade 2-3 dygn i sträck och sedan somnade i middagspausen i EPT, en riktig satsare. Vad fan är WSOP? Är inte det VM? Ska man inte utse en riktig man? Ska man utse en pussy?

 

Alltså: Varför ska de sova, o spela flera dagar med massa pauser etc? Varför inte göra det snyggt och hederligt och köra nonstop och den som vill sova får sova men torskar då sina blinds, fair för alla?

 

Jag förstår mig verkligen inte på hur den som har ordnat WSOP i år har tänkt, håller helt o hållet med DN, det har ordnats skitdåligt i år. NONSTOP NOSLEEP nästa år ftw!

 

Go Go Go?

 

Svaret är väl: TV, media och "vanligt folk" bestämmer villkoren hur det ska vara nu. Spelade man sådär skulle nog det säkert bli ett riktigt uthållighetsprov men...ja...skulle nog inte funka i dagens värld riktigt, men alla kanske blivit veklingar och bekväma nuförtiden jämfört med gubbarna på 70-talet ;)

 

Klart det skulle fungera, skillnaden är bara att alla dessa satelittomtar utan kondition eller dagens "pokerproffs" som tror sig vara coola med sina svarta fadade solglajer inte skulle hålla. Då skulle man få en kamp MÄN emellan, inget fjolleri som det är idag!

 

OT: Tror iofs det skulle bli mycket roligare TV om alla däckade hela tiden. Skulle ju gå att sända till hela befolkningen som en såpa och inte bara till pokerspelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ser ni helst, en amatör eller ett känt proffs som vinner?

 

Jag har funderat fruktansvärt mycket på just detta de senaste måndaderna. Slutligen har jag kommit fram till att jag hoppas att vinnaren är en amatör som precis har bestämt sig för att "go pro". Önskvärt är även att han/hon är mellan 34-37 år, helst våg och bosatt i europa eller något fransktalande land.

 

hehe, du vill att han ska locka en ny marknad eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr går det neråt för Thorsson.

 

27

William Thorsson

1,100,000

Down $-450,000

 

JOBBA!

 

Han ska väl fan inte gå och jobba om det går kärvt? Snarare sätta sig vid bordet och fokusera på att spela poker? Vad tror du Thorsson tjänar på sitt 8-5 kneg i Sverige? Nej, juste, inte mycket! Det står fan millar på spel och du säger att han ska gå och jobba OMFG! Vilken nisse du är!

 

Kan inte nån moderator tysta denne man som för tillfället bara sprider dynga i denna tråd?

 

Det är iofs bara du som sprider dynga? Jag har antingen berört WSOP main event eller tillrättavisat någon i ALLA mina inlägg, jag ser inte att du har gjort något väsentligt alls i ditt senaste inlägg, så PMa QoS och säg att du vill bli bannad, tack!

 

OT: Då gör du dessutom hela världen en tjänst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ser ni helst, en amatör eller ett känt proffs som vinner?

 

Jag har funderat fruktansvärt mycket på just detta de senaste måndaderna. Slutligen har jag kommit fram till att jag hoppas att vinnaren är en amatör som precis har bestämt sig för att "go pro". Önskvärt är även att han/hon är mellan 34-37 år, helst våg och bosatt i europa eller något fransktalande land.

 

hehe, du vill att han ska locka en ny marknad eller?

 

Vad har det med WSOP main event att göra om jag får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det skulle fungera, skillnaden är bara att alla dessa satelittomtar utan kondition eller dagens "pokerproffs" som tror sig vara coola med sina svarta fadade solglajer inte skulle hålla. Då skulle man få en kamp MÄN emellan, inget fjolleri som det är idag!

 

OT: Tror iofs det skulle bli mycket roligare TV om alla däckade hela tiden. Skulle ju gå att sända till hela befolkningen som en såpa och inte bara till pokerspelare

 

Du förordaralltså att man kör utan blindshöjningar? (som på 70-talet) Då skulle man nog kunna hålla på i 3 månader :D (som på 70-talet) Men kan hålla med att det kanske går lite väl snabbt nu, blindsen kanske ökar för snabbt så det blir alltför mycket lotteri över det? Men det är väl en balansgång, det får väl inte bli för segt och utdraget heller om intresset ska hållas vid liv, även om man kanske kunde göra en såpa av det... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det skulle fungera, skillnaden är bara att alla dessa satelittomtar utan kondition eller dagens "pokerproffs" som tror sig vara coola med sina svarta fadade solglajer inte skulle hålla. Då skulle man få en kamp MÄN emellan, inget fjolleri som det är idag!

 

OT: Tror iofs det skulle bli mycket roligare TV om alla däckade hela tiden. Skulle ju gå att sända till hela befolkningen som en såpa och inte bara till pokerspelare

 

Du förordaralltså att man kör utan blindshöjningar? (som på 70-talet) Då skulle man nog kunna hålla på i 3 månader :D (som på 70-talet) Men kan hålla med att det kanske går lite väl snabbt nu, blindsen kanske ökar för snabbt så det blir alltför mycket lotteri över det? Men det är väl en balansgång, det får väl inte bli för segt och utdraget heller om intresset ska hållas vid liv, även om man kanske kunde göra en såpa av det... ;)

 

Fan vad du är smart, ja, givetvis vore ju det allra bästa att ha utan blindshöjningar, så långt tänkte jag inte. Men alltså, även med höjningar fast inga pauser mellan dagarna, utan spel non.-stop till en har alla marker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ser ni helst, en amatör eller ett känt proffs som vinner?

 

Jag har funderat fruktansvärt mycket på just detta de senaste måndaderna. Slutligen har jag kommit fram till att jag hoppas att vinnaren är en amatör som precis har bestämt sig för att "go pro". Önskvärt är även att han/hon är mellan 34-37 år, helst våg och bosatt i europa eller något fransktalande land.

 

:lol: Tack för att jag fick le lite innan jag somnar hehe

 

Nu hoppas jag att Ruuskanen o Mattsson också håller sig kvar tills nästa dag, godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad du är smart, ja, givetvis vore ju det allra bästa att ha utan blindshöjningar, så långt tänkte jag inte. Men alltså, även med höjningar fast inga pauser mellan dagarna, utan spel non.-stop till en har alla marker!

 

Hehe då skulle man nog behöva införa dopingkontroller. Gissar att en och annan skulle känna sig lockad att ta uppåtknark om man fick "sit out" betala med blindsen under sovperioderna. Folk på knark eller folk med extremt lite sömnbehov (finns väl en del som bara sover typ 3 timamr per dygn medan andra sover 8-10 timmar...) skulle bli de som gick ända fram :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg på forumet :D

 

Vill bara gratta alla svenskar som är kvar i VM och önskar er samtliga lycka till.

 

Jag hoppas på att alla ni forumproffs tar väl han om mig då jag ar ny till poker och givetvis inte kan allt om spelet.

 

Vi hörs

 

Elinor

 

Hej och välkommen Elinor67!! hoppas du är tjej behövs fler.

 

Annars så kan jag be dig att INTE sluta som medlem bara för att du kommer gråta första veckan på forumet av alla otrevliga dryga forumtroll som gillar att leka med folks mentala hälsa, så blunda första veckan sedan är det lugnt.

 

Hade bra så länge....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer??? har detta blivit off topic tråden nummer ett?

 

Äh skit samma! omöjligt att göra något åt..

 

Jag har en liten fundering.. hur många händer tror ni/vet ni att de hinner spela ungefär i timmen vid detta stadie med ungefär 80 pers kvar? sitter alla och steker sig bruna nu eller vad händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sebastian Zavarsky pushes all-in preflop and is called by William Thorsson. Thorsson shows pocket Jacks and Zavarsky flips up pocket 7's. The board comes AQ95Q, eliminating Zavarsky and putting Thorsson's stack up to $2,670,000. Zavarsky will make $65,973 for his 81st finish.

 

Jävla niiice!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...