Santa_Bege Postad 8 Maj , 2006 Rapport Share Postad 8 Maj , 2006 Vad är table overlay? Läser denna term titt som tätt. Inte brytt mig särdeles förrän Myssion blev plantare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tom_filip Postad 8 Maj , 2006 Rapport Share Postad 8 Maj , 2006 Vad innebär det att spärrbeta? Har hört detta uttryck ett par gånger men aldrig brytt mig om att ta reda på vad det innebär Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pennypacker_ Postad 8 Maj , 2006 Rapport Share Postad 8 Maj , 2006 Vad betyder att göra ett "freeze play" eller "to freeze someone"? Jag kommer inte ihåg den exakta forumuleringen men det va nåt me freeze...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 8 Maj , 2006 Rapport Share Postad 8 Maj , 2006 Vad betyder att göra ett "freeze play" eller "to freeze someone"? Jag kommer inte ihåg den exakta forumuleringen men det va nåt me freeze...... Menar du squeeze play? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 8 Maj , 2006 Rapport Share Postad 8 Maj , 2006 Vad innebär det att spärrbeta? Har hört detta uttryck ett par gånger men aldrig brytt mig om att ta reda på vad det innebär Vet inte om det möjligen är samma sak som en defensiv bet. Tanken är att du på river inte checkar utan bettar typ halvpott på en bräde som kan innehålla lite vad som helst som kan vara farligt. Fi kan då inte reraisa dig om inte han har nötterna utan måste folda eller syna. På så sätt så minskar du din riverkostnad jfr med att bara checka och låta Fi betta/bluffa potsize lr mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pennypacker_ Postad 8 Maj , 2006 Rapport Share Postad 8 Maj , 2006 Vad betyder att göra ett "freeze play" eller "to freeze someone"? Jag kommer inte ihåg den exakta forumuleringen men det va nåt me freeze...... Menar du squeeze play? Näe, jag menar freeze. Jag tror jag även hört "freeze the raise" eller nåt, har för mig att personen i fråga då först synade en raise preflop och sen smooth callade på floppen för att till sist betta hem potten på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tom_filip Postad 8 Maj , 2006 Rapport Share Postad 8 Maj , 2006 Tack Supertequila! Close your eyes and fling your chips out there med andra ord Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lumor_ Postad 10 Maj , 2006 Rapport Share Postad 10 Maj , 2006 Stop'n'go ? Vet att det har något med betningssekvensen att göra men exakt vad och varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 10 Maj , 2006 Rapport Share Postad 10 Maj , 2006 Stop'n'go ?Vet att det har något med betningssekvensen att göra men exakt vad och varför? Användbart framförallt när du är ganska short i turneringar. Innebär att du synar en upphöjning ur position (oftast på blindarna) för att trycka på flop oavsett kort. Det gäller dock att du har minst ett pottbet kvar på flopp, helst mer. På så sätt kan du få fi att göra en dålig fold på flopp i lägen där han hade autosynat en push preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 10 Maj , 2006 Rapport Share Postad 10 Maj , 2006 Vad menas med "stejka"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 10 Maj , 2006 Rapport Share Postad 10 Maj , 2006 Vad menas med "stejka"? Att man finansierar en annan mindre bemedlad spelare som man tror på, mot en del av hans vinst. Skulle han förlora pengarna så är han inte återbetalningsskyldig. En investering helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-Lime- Postad 11 Maj , 2006 Rapport Share Postad 11 Maj , 2006 stejka betyder att om du tex vill köpa in dig till en stor tävling, tex WSOP, men du saknar alla cash till det. Då kan du bli stejkad av någon som skjuter in pengarna för avgifterna och ni 2 tex då har en deal som ger stejkaren (en viss % eller halva eller hur ni nu delar upp det) eventuella vinstpengar. dåligt förklarat, men hoppas du förstår edit: för sega fingrar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 11 Maj , 2006 Rapport Share Postad 11 Maj , 2006 Tack för svaren!.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 11 Maj , 2006 Rapport Share Postad 11 Maj , 2006 Det finns även varianten "Steka", men det gör man mest på Stureplan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson Postad 17 Maj , 2006 Rapport Share Postad 17 Maj , 2006 Ok, detta är onödigt vetande, men jag undrar vad man kallar kortets... siffra? Exempelvis har kortet färgen klöver (kanske finns bättre namn där med?), men vad kallar man det attribut som har värdet 5? Rang, valör..? Jag nöjer mig med ett svar på engelska om ingen vet det svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 21 Maj , 2006 Rapport Share Postad 21 Maj , 2006 Ok, detta är onödigt vetande, men jag undrar vad man kallar kortets... siffra? Exempelvis har kortet färgen klöver (kanske finns bättre namn där med?), men vad kallar man det attribut som har värdet 5? Rang, valör..? Jag nöjer mig med ett svar på engelska om ingen vet det svenska. valör, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pennypacker_ Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 C/R? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 C/R? Checkraise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Ok, detta är onödigt vetande, men jag undrar vad man kallar kortets... siffra? Exempelvis har kortet färgen klöver (kanske finns bättre namn där med?), men vad kallar man det attribut som har värdet 5? Rang, valör..? Jag nöjer mig med ett svar på engelska om ingen vet det svenska. valör, ja. Och rank på engelska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rush_Of_Joy Postad 1 Juni , 2006 Rapport Share Postad 1 Juni , 2006 Kanske skulle inkludera "Straddle" i listan? (Där man bettar innan man sett sina hålkort) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cunni£ingus Postad 1 Juni , 2006 Rapport Share Postad 1 Juni , 2006 Hur spelar en krokodil? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 1 Juni , 2006 Rapport Share Postad 1 Juni , 2006 Skotta är när man går upp i nivå där man inte är van och inte har bankrulle till.Så t.ex. om jag går upp o lirar 10/20 NL så skottar jag o hoppas på tur i de första sessionsen. Gammal post, men liten ytterligare förklaring: Man tar ett skott på en högre nivå (som i "take a shot"), alltså skottar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 1 Juni , 2006 Rapport Share Postad 1 Juni , 2006 På floppen finns begreppen toppar, mellanpar och bottenpar. Finns det något begrepp på turn och river för "näst högsta paret" eller "näst lägsta paret"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 1 Juni , 2006 Rapport Share Postad 1 Juni , 2006 På floppen finns begreppen toppar, mellanpar och bottenpar. Finns det något begrepp på turn och river för "näst högsta paret" eller "näst lägsta paret"? Då talar man väl om toppar och 2:a par ned till 4:e par samt bottenpar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 7 Juni , 2006 Rapport Share Postad 7 Juni , 2006 OK, jag måste fråga, vad betyder "klonka"? Jag har fått intrycket att det ibland betyder "vinna", ibland "förlora" och ibland något helt annat. "Smurfa" är kanske en bra översättning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts