Gå till innehåll

Vad betyder olika pokertermer?


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 430
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En SnG (enbordsturnering enklast förklarat) där det är ett visst antal deltagare (max 6 eller max 10 t.ex.) Där topp 2 eller topp 3 brukar få pris.

Inte nödvändigtvis enbords heller.. Definitionen måste väl vara det senare - en turnering med bestämt antal spelare. När det antalet anmält sig så drar den igång, till skillnad från en schemalagd turnering som drar igång vid en viss tid oavsett hur många som registrerat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En SnG (enbordsturnering enklast förklarat) där det är ett visst antal deltagare (max 6 eller max 10 t.ex.) Där topp 2 eller topp 3 brukar få pris.

Inte nödvändigtvis enbords heller.. Definitionen måste väl vara det senare - en turnering med bestämt antal spelare. När det antalet anmält sig så drar den igång, till skillnad från en schemalagd turnering som drar igång vid en viss tid oavsett hur många som registrerat sig.

 

Så sant som du skriver det Klyka - En turnering med ett fast antal deltagarplatser - Varken mer eller mindre! - När alla platser är tagna sätter den igång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

vet inte om jag hörde eller såg fel tror inte det... för det var såhär:

 

High stakes poker avsnitt 11 har förekommit i dem andra avsnitten med...

 

Någon höjer sedan säger vi att alla lägger sig så:

 

A: Raise

B: Call

 

sedan så säger B check in the dark när han callat? :S är det inte automatiskt en flopp då? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att göra en blocker eller ett blockbet kanske man kan säga också. Vad innebär det?

Om du har en hand du inte är helt 100% tillfreds med men inte vill att FI ska ta den ifrån dig så lägger du ut en bet, tex på turn som gör att han endast synar dig och inte snor potten (fold går juh bra såklart :P).. förhoppningvis så höjer han dig inte, annars är det inget lyckat blockbet :P

 

EDIT: hoppas jag inte svamlar, isf så får nån rätta mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sedan så säger B check in the dark när han callat? :S är det inte automatiskt en flopp då? =)

 

En "Check in the dark" betyder att personen som är först att agera bestämmer redan innan korten(floppen, turn eller river) kommer på bordet att han ska checka

 

så den som är först att agera först på flopp turn eller river kan säga check in the dark då? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sedan så säger B check in the dark när han callat? :S är det inte automatiskt en flopp då? =)

 

En "Check in the dark" betyder att personen som är först att agera bestämmer redan innan korten(floppen, turn eller river) kommer på bordet att han ska checka

 

så den som är först att agera först på flopp turn eller river kan säga check in the dark då? =)

Precis, sen varför är juh en annan 5a :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en tiltad kanadensare vid mitt bord som skrev "you´re definitely a flamer" till mig. Gissar på att det inte var en komplimang, men någon som vet vad det betyder? Aldrig hört uttrycket tidigare.

 

Han säger att du är en bög.

 

Näh, han säger att du är en person som tenderar att tappa humöret och skälla ut folk. Det är inte så mycket en pokerterm som en internetterm. Används oftast på forum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...