Gå till innehåll

Mest korkade synen?


skogis_72

Recommended Posts

Jag trodde jag hade sett idiotiska syner många gånger, men inget slår den jag såg i går, så NU har jag VERKLIGEN insett vad en korkad syn är.

 

Har tyvärr ingen logg på HH, men jag minns handen mycket väl.

Spelade NL, blinds 1, 2 dollar på betfair i går, 6-manna-bord.

Jag har drygt 200 dollar i stacken, fi täcker mig (han hade nyligen tagit en rejäl bit av min stack efter att ha synat mina höjningar PF, på flopp, och turn med Qc 5c, och klonkat in färgen mot mina AA).

 

Jag sitter i UTG+1 och limpar med Q9o. Alla lägger sig utom Fi på BB.

Således 5 dollar i potten.

 

Flopp: Qc 9h 3c

Fi: check.

Jag: betar 5 dollar

Fi: syn.

 

Turn: 9s

Fi check

Jag: betar 10 dollar i potten på 15. Vill dels låtsas som att jag är skrämd av 9:an, dels ge FI odds så han blir lockad att fortsätta dra till färg/stege, eller vad han nu pysslar med.

Fi: Syn

 

River: Qh --Jävla skitkort, mycket av min styrka försvann och bordet bör skrämma fi.

Fi: betar 20 dollar

Jahaja, tänker jag, då hade han en Q och det blir delad pott. Skit också. Eller möjligen så bluffar han.

Men jag kan ju omöjligt förlora och synar jag är gränsen för maxrake redan passerad, så jag har inget att förlora på att höja. Fi kan ju sitta med en 9 och syna en höjning. Hmmmmm.... Jag bestämmer mig för att göra en idiotgrej och ställer in, med drygt 4 gånger pottens storlek. Tänkte att det finns en mikroskopisk chans att fi synar med en 9:a, eller slänger en Q i tron att jag jag 9 9.

 

Brädan är alltså QQ993 och jag betar all in, 4 gånger potten.

Fi: syn

Fi visar upp J 10 för ett missat stegdrag.

 

Mäktigt spelat av Fi...... Länge leve engelmännen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

missclick?

 

Eventuellt, men tror ändå inte det. Han stekte en god stund, så han verkade grubbla. Han kan ju ha varit upptagen av andra bord, men han spelade snabbt i övrigt så det känns inte sannolikt.

 

Baserar du ofta ditt beslut på huruvida raken är maxad eller ej?

 

Hehe, nej, så klart inte. Gjorde egentligen inte det i går heller, men jag var i princip 100% säker på att han hade en Q och att potten skulle delas, så det var ju lite extra "försvar" för att göra en "onödig" höjning, när det inte kostade en enda cent....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, han slog ju väldigt många händer som du kunde ha, exempelvis alla dina låga pocketpar. Finns ju värre syner, man har ju sett syner på QQ997-brädor med 22 på handen (jag har TRE par!).

 

Ok, jag är slagen, jag som trodde jag skulle få vara värst för en gångs skull, men icke... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...