Gunman Postad 6 December , 2004 Rapport Share Postad 6 December , 2004 Jag är i högsta grad amatörspelare och läser många av inläggen här med intresse. Vill gärna att notera att jag hittills inte läst ett enda inlägg här där någon har erkänt sig bli bluffad av t ex en hand som A5o som sen drar ett ess till på floppen. Samtliga personer refererar till dessa personer som "Tomtar". Det kan ju faktiskt vara så att det är en person som läst dig så bra och vet att du bara kör efter skolböckerna, och vet när han kan bluffa dig. Desto bättre att du tycker han är en tomte, det ökar bara hans chanser nästa gång... Målet i poker är inte att alltid ha bästa handen. Att ha bästa handen är förmodligen det bästa sättet att nå målet, dvs att vinna pengar och helst mest pengar, men det är inte det ENDA sättet! Tar gärna kritik och kommentarer! (Ligger på plus!) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 6 December , 2004 Rapport Share Postad 6 December , 2004 vad jiddrar du om? menar du att någon försöker stjäla mörkarna innan floppen med a5 blir synad och sen vinner? tror inte någon här försöker referera att någon som försöker det under rätt omständigheter tycker det är något märkvärdigt dåligt spel och de flesta böcker nämner blindstealing så jag förstår inte vad du menar där heller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gunman Postad 6 December , 2004 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2004 Nope, avser inte blindstealing, utan bluffspel i största allmänhet. Statistiskt sett alldeles för många som tycker att andra spelare är tomtar. Med tanke på att bluffmomentet ändå är rätt väsentligt i poker är jag mer förvånad över att ingen verkar vilja erkänna, "ok, jag blev jäkligt lurad, nice play!". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...