Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 2 *** inget piratsnack ***


strutter

Recommended Posts

  • Svars 512
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den som vill se mer av Mr Zeidman kan kolla på WSOP Main Event 2005 episode 1b (eller 1c).

 

Just ja därför jag kände igen tomten, ja han måste ju uppenbarligen ha för mycket pengar som han vill skänka bort, de flesta låg limit no-limit spelare är bättre än det jag har sett honom göra.

 

Har Doyle set så ligger han rätt pyrt till. Med under 30/70 och Doyle kunde gjort precis samma sak med set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, var det han. Trodde det var nån amatör. Eller ja, det verkar han ju vara i NLHE. ;)

 

Han har dock viss erfarenhet.

 

TOURNAMENT/EVENT DATE PLACE WINNINGS

2005 Bellagio Friday/Saturday No Limit Hold'em Tournament

No-Limit Hold'em 02/04/2005 6 $4,481.00

2004 California State Poker Championship

Seven Card Stud 06/09/2004 1 $21,200.00

2004 35th Annual World Series of Poker

Seven Card Stud World Championship 05/14/2004 5 $44,000.00

34th World Series of Poker (WSOP) 2003

World Championship Event 05/23/2003 39 $25,000.00

28th World Series of Poker (WSOP) 1997

Seven-Card Stud 04/25/1997 8 $8,481.00

 

cardplayer.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som vill se mer av Mr Zeidman kan kolla på WSOP Main Event 2005 episode 1b (eller 1c).

Level 1 lr 2, Jennifer Harman träffar nötkakan med damer upp på turn. Zeidman drar in 1-outaren på river för J-hög färgstege. Pengarna åker in, Harman slänger upp kåken och Zeidman slowrollar flinande sin färgstege.

 

Zeidman ber sedam om ursäkt, men Jennifer är allmänt förbannad. Lite klumpigt att bete sig så på ett feature-table. Ändå ganska rolig karaktär, känns lite anithjälte. :)

 

Vore intressant om Jennifer kom tillbaka, då kanske det kunde bli lite mer spänning mellan dessa.

Jag tänkte väl att han var bekant. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna vilja se amatören Dr Amir Nasseri fr S1. Killen var ju helt out there med särskild garderob för sin table image, guldkedjor, skjortan öppen ner till kragen, och ständiga försök att vara kaxig och verka spelvan.

 

Sen att han inte var rädd för att slaska runt var ju också kul.

 

Och Ted Forrest,,, kan inte få nog av killens spel.

 

Varför är Ivey inte med vare sig i S1 lr 2? Det är väldigt skumt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som vill se mer av Mr Zeidman kan kolla på WSOP Main Event 2005 episode 1b (eller 1c).

Level 1 lr 2, Jennifer Harman träffar nötkakan med damer upp på turn. Zeidman drar in 1-outaren på river för J-hög färgstege. Pengarna åker in, Harman slänger upp kåken och Zeidman slowrollar flinande sin färgstege.

 

Zeidman ber sedam om ursäkt, men Jennifer är allmänt förbannad. Lite klumpigt att bete sig så på ett feature-table. Ändå ganska rolig karaktär, känns lite anithjälte. :)

 

Vore intressant om Jennifer kom tillbaka, då kanske det kunde bli lite mer spänning mellan dessa.

Jag tänkte väl att han var bekant. ^^

 

Jag har någonstans sett Jennifer förneka att det skulle vara, och någonsin har varit, några arga tankar från hennes sida riktade mot Zeidman. Hans slowrolling var bara naturliga, spontana känsloutryck orsakade av att han inser att han sitter på en färgstege. Och Harmans upprördhet är bara en naturligt utryck av den chock och besvikelse som kommer av att man tror att man har dubblat och plötsligt inser att man har bustat.

 

Det har jag läst på internet så det måste vara sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har någonstans sett Jennifer förneka att det skulle vara, och någonsin har varit, några arga tankar från hennes sida riktade mot Zeidman. Hans slowrolling var bara naturliga, spontana känsloutryck orsakade av att han inser att han sitter på en färgstege. Och Harmans upprördhet är bara en naturligt utryck av den chock och besvikelse som kommer av att man tror att man har dubblat och plötsligt inser att man har bustat.

 

Det har jag läst på internet så det måste vara sant.

 

Hon har själv skrivit om det på 2+2:

 

I don't think that Cory meant to slow roll me. I think he was just caught up in the moment. ESPN didn't show us talking about it and joking about a friend we have in common later. He apologized and I felt he was sincere about it.

 

ESPN kept saying I was steaming. Once me and Cory talked about it, I was over it. I was just trying to stay focused and build my chips in the most important tournament of the year.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har någonstans sett Jennifer förneka att det skulle vara, och någonsin har varit, några arga tankar från hennes sida riktade mot Zeidman. Hans slowrolling var bara naturliga, spontana känsloutryck orsakade av att han inser att han sitter på en färgstege. Och Harmans upprördhet är bara en naturligt utryck av den chock och besvikelse som kommer av att man tror att man har dubblat och plötsligt inser att man har bustat.

 

Det har jag läst på internet så det måste vara sant.

 

Hon har själv skrivit om det på 2+2:

 

I don't think that Cory meant to slow roll me. I think he was just caught up in the moment. ESPN didn't show us talking about it and joking about a friend we have in common later. He apologized and I felt he was sincere about it.

 

ESPN kept saying I was steaming. Once me and Cory talked about it, I was over it. I was just trying to stay focused and build my chips in the most important tournament of the year.

 

Där ser man hur felvinklat det kan bli i TV!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det klart att de kommer att göra en tredje säsong av High Stakes Poker :D

 

Tyvärr börjar inspelningen först i oktober så det lär dröja ett bra tag innan det visas på TV.

 

Cardplayer artikel

 

Sen en 2+2 länk om hur ESPN försöker vinkla en del saker för att få "bra TV". Ett litet urdrag:

- Doyle's daughter was at another table next to Doyle, diagonal from my table. Random table placement? Right. The ESPN guys were obsessed about getting Doyle and his daughter to interact with each other. They were not cooperating as for some reason they were more focused on playing poker.

 

The ESPN guys were trying to manufacture some sort of interaction. They asked other people at the table (as they were standing away from the table) to get Doyle or his daughter to talke about each other. They talked about capturing shots where they looked in the direction of the other. They were essentially trying to artificially create an interaction by capturing sound and reaction shots that they would later edit together. They talked openly and in detail about what type of shot, angle, reaction that they were looking for.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska bli väldigt kul och se va gus hansen hittar på i nästa avsnitt...

 

doyles citat i förra/förr-förra avsnittet va kul när Eli Elezra vann en all in...doyle säger nått i stil med "if you would have lost it would have been get away bitch!!!!" :P

 

Elezra: Thank you very much Britney.

 

Doyle uppfattar Britney som baby och säger:

 

- NOW it sounds like baby. If he'd lost that pot he would have said: Get away from me bitch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska bli väldigt kul och se va gus hansen hittar på i nästa avsnitt...

 

doyles citat i förra/förr-förra avsnittet va kul när Eli Elezra vann en all in...doyle säger nått i stil med "if you would have lost it would have been get away bitch!!!!" :P

 

Elezra: Thank you very much Britney.

 

Doyle uppfattar Britney som baby och säger:

 

- NOW it sounds like baby. If he'd lost that pot he would have said: Get away from me bitch.

 

Notera också att exakt när han säger:"Get away from me bitch", så kommer en servitris å frågar om allt är bra eller om han behöver något. "Do you need something doyle?", "Get away from me bitch". :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S11 har sänts nu för de som är intresserade. Och, ja, den berömda given finns med (potten slutade på över $600 000). Även för en storspelare borde en sån förlust kännas i alla fal lite grann… iofs, det som gör att de kan spela High Stakes är väl att de kan stoppa in så mycket pengar utan att ha den absoluta nöt-handen.

 

Även i övrigt ett sevärt program, som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den andra säsongen har det varit mycket prat och skämt om Bluetooth. Jag är verkligen helt lost. Kan nån förklara vad det handlar om?

 

Är det verkligen ingen som har fattat vad det här handlar om?

 

Jag har inte hört något skämt om bluetooth och det verkar vara fler som inte gjort det. Men citera gärna något så man kan se i vilket sammanhang det sägs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...