Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 2 *** inget piratsnack ***


strutter

Recommended Posts

Är det någon som hör vad Daniel säger efter att Mike torskat hela sin stack? Någon som har lust att skriva vad han säger till just Esfandiari?

 

Jag tror dom diskutterar dom 4000 $ som Matuzow fick i förra avsnittet för att han skulle stanna och spela. Negranue tycker han ska få behålla dom, trots att han blev tom. Han säger nåt i stil med "He went broke, I mean... Hey Mike that´s yours!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 512
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet inte, men tror ni Harman är så smart att hon säger så för att testa honom?

 

Synd att man inte fick se hennes kort, då hade det inte varit så svårt att räkna ut. Hon hade kanske 9 :heart: eller nåt

Hon kunde lika gärna haft vad som helst.

 

Jag tror att Daniel inte kommenterade Matusows tunga förlust för att han såg

hans uttryck, kopplade det med de $4 000 han fick, plus att Matusow brukar

göra på det viset, enligt DN; spela jättebra ett tag och sen i en eller två händer

helt plötsligt ställa in med skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I säsong ett blir Deeb hårt ansatt av DN för att eventuellt ha tagit pengar (sina egna) från bordet. En stor del av ett avsnitt ägnas åt debaclet.

I episod 7 denna säsong tar DN $100k från bordet utan att någon reagerar.

 

Förstår de inte vad som hände?

Bryr de sig inte för att DN ändå täcker alla med marginal och det ska mycket till innan -100k på hans stack kommer i spel?

Eller är det helt enkelt OK eftersom det sker öppet och den som inte gillar det kan protestera?

 

Edit: Ska kanske nämna att det sker när han lånar Todd Brunson $100k med pengar från sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I säsong ett blir Deeb hårt ansatt av DN för att eventuellt ha tagit pengar (sina egna) från bordet. En stor del av ett avsnitt ägnas åt debaclet.

I episod 7 denna säsong tar DN $100k från bordet utan att någon reagerar.

 

Förstår de inte vad som hände?

Bryr de sig inte för att DN ändå täcker alla med marginal och det ska mycket till innan -100k på hans stack kommer i spel?

Eller är det helt enkelt OK eftersom det sker öppet och den som inte gillar det kan protestera?

 

I S1 så lånar DN pengar till Jerry Buss när han blir utköpt. Och här lånar han pengar till DB. När han gör det så frågar han bordet om det är ok att han kör vidare med minus 100K och alla säger ok. Förmodligen för att han täcker alla och hans spelstil inte bjuder på så hög volatilitet som t ex Hansens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reagerade också på det när jag såg det. Men han spelade med $100k bakom, om han gick all-in gjorde han det med alla sina chips +$100k. Dom hade en liten diskussion om det vid bordet och alla tyckte det var ok, men den klipptes bort.

 

Bloggade han om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4000$ och fria drinkar, vem kan säga nej ;)

 

Matusow borde ju inse att det är -EV att stanna vid bordet, medan det definitivt är ett relativt + EV att gå från bordet och limma satan på coctailtjejerna...

Det har ju iaf "Sheiky" förstått...

 

Matusow har inte BR för spelet och bustade som väntat. Sheiky hade nog stakat Matusow på ett eller annat sätt vilket Kaplan antydde i senaste programmet.

 

Sjukt dåligt spelat av Matusow mot snortighta Laak som dessutom brukar prata med sig själv om han är tveksam till att syna. Nu så blixtsynade han ju både flop och turn vilket kanske borde hintat Matsusow lite grann...

 

För övrigt så spelade Bengt Sonnert CG mot Brad Booth i LV för några dagar sedan. Inte så trevlig kille tydligen...

 

http://www.swedishsantas.com/forum/viewtopic.php?t=1014&postdays=0&postorder=asc&start=90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snortighta Laak som dessutom brukar prata med sig själv om han är tveksam till att syna. Nu så blixtsynade han ju både flop och turn vilket kanske borde hintat Matsusow lite grann...

 

nja, han brukar väl bara prata högt om han väljer mellan att syna och kasta på rivern, då den andra spelaren inte kommer agera mer hur eller hur..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Helt sjukt avsnitt! All-in! All-in! All-in!

 

Barry äger allting i början. Sådan jäkla sjukt bra bluff mot Elezra där Barry går all in med JT på brädan K44. Elezra har KJ.

 

Potten där Barry äger Zeidman totalt PF med T8o är trevlig. :)

 

Barrys kommentarer om Zeidman är så sjukt jäkla kul att höra. :D

 

Sheikhans All-in PF med 55. Lite tiltad där kanske. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sheiky hade nog stakat Matusow på ett eller annat sätt vilket Kaplan antydde i senaste programmet.

 

Den antydan måste jag ha missat. Det enda jag hörde var att Kaplan spekulerade i varför inte Sheiky tog över när Matusows stol blev ledig.

 

Han sa även att han (Sheiky) troligen hade del i Matusows pengar och att det var etiskt korrekt av honom att inte sätta sig ned så länge Matusow var kvar i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snortighta Laak som dessutom brukar prata med sig själv om han är tveksam till att syna. Nu så blixtsynade han ju både flop och turn vilket kanske borde hintat Matsusow lite grann...

 

nja, han brukar väl bara prata högt om han väljer mellan att syna och kasta på rivern, då den andra spelaren inte kommer agera mer hur eller hur..

 

Oftast var det så men jag har för mig att han diskuterat med sig själv även före rivern i ngt tidigare program. Hursomhelst borde kanske Matusow anat ugglor i mossen när han synade såpass snabbt på flop och turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...