Gå till innehåll

Jennez knarkarbok


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja, jag vet inte om du anser att min krönika är dålig eller om du tror att jag använder mig av ordet ”liksom” i den. I vilket fall är det ganska många som läser First Poker.

 

Inget av det eftersom jag inte har läst den. Var kanske väl hård mot First Poker där, mitt intryck är bara att de flesta verkar föredra Poker Magazine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget av det eftersom jag inte har läst den. Var kanske väl hård mot First Poker där, mitt intryck är bara att de flesta verkar föredra Poker Magazine.

 

Jag själv kan tycka att både FP och PM har sina för- och nackdelar. Inte för att det är någon kukmätartävling men i dagsläget tror jag att FP har större upplaga (med en hårsmån) vilket troligen kommer att svänga både fram och tillbaka över en lång tid framöver.

 

För övrigt är analyser och dyl i båda tidningarna knappast till för avancerade spelare och ingen annan påstår något annat heller. Gläd dig åt intervjuer, reportage och krönikor i både PM och FP istället! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man inte klonka in €300 playmoney mot Parre på nät-backgammon? Han kommer bara att skylla på att jag hade tärningsklonk men Jesus H Christ vilket skill game bg är alltså.

 

Rött vin + Backgammon + tiltbalt = skön onsdagskväll.

 

Btw, får varna för bonusen på backgammon-siten play65. ”Samla ihop €300 i playmoney (eller kulpengar som de kallar det) och få en gratisbonus på €20!” My ass, det visade sig att man måste sätta in €15 moch lira 35 riggade spel innan man får sina fattiga €20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger på mina bara knän framför hettan. Jag hör det visslande ljudet av pisksnärten, spänner mig, och känner hur det gnisslande lädret än en gång fläker upp ett sår tvärs över min ryggrad. Det varma blodet rinner längs min rygg i några sekunder tills adrenalinet tar över och jag inte längre känner smärtan. Jag kramar hårt om den gamla strumpan jag håller i handen. Med viss möda för jag den upp mot det kalla rostfria stålet framför mig. Jag putsar det redan blänkande men samtidigt matta stålet. Gnider ut rengöringsmedlet i snabba, hårda rörelser. Svetten rinner ner i mina ögon och jag kan inte avgöra om jag redan putsat stället tidigare eller inte. Adrenalinchocken börjar avta och de öppna såren på min rygg börjar sakta svida mer än svetten i mina ögon. Jag blinkar hårt flera gånger och mina ögon tåras av saltet som irriterar dem. Jag ser inget. Jag putsar hårdare. ”Bättre en gång för mycket än en gång för lite” tänker jag.

- Är det rent nu? Tycker du det?! hör jag rösten bakom mig väsa.

Jag vrider sakta på huvudet och mina ögon, där svett och tårar blandas, urskiljer personen. Hon står vid strykbrädan och stryker en vit duk jag nyss försökt mangla för att spara tid. Jag suckar uppgivet och reser mig långsamt.

- Ja, det tycker jag nog... säger jag med låg röst.

- När jag putsar ugnen brukar det bli mycket bättre! Fräser den kvinnliga gestalten framför mig.

Jag faller återigen på knä efter att kvinnan vid strykbrädan lagt ett menande ögonkast mot diskmaskinen. Detta åbäke är helt överlägset den köksinventarie med störst rostfri yta. Allt rostfritt i köket måste blänka. Jag kryper sakta framåt med strumpan i den ena handen och flaskan med rengöringsmedel i den andra. Jag betraktar stålmonstret framför mig en stund. Min hjärna kan inte ta in vidden av det rengöringsarbete som nu ligger framför mig och mina valkiga händer. Ögonen tåras återigen, men den här gången är det inte blod eller svett, utan ångest. Ren och skär ångest som tvingar sig in i min kropp. Min livsvilja försvinner och jag gråter ynkligt över att behöva putsa den här jävla diskmaskinen. Rostfritt stål så långt ögat når. Rostfritt stål som skall putsas. Rostfritt stål som skall hålla mig fången under större delen av nyårsaftonen. Rostfritt stål som just nu kräver min uppmärksamhet och om det inte får just det kommer piskan att vina igen. Jag sluter mina ögon och ger mig hän åt de monotona rörelserna med strumpan medan jag känner hur mina tänder pressas samman när ännu en pisksnärt viner över min sargade rygg.

 

Ok, riktigt så här illa har det inte varit idag. Det vankas nyårsfest imorgon och min kära sambo är aningen pedantisk av sig. Fast hon är världens bästa, det är bara ibland hon piskar mig.

Hoppas på att det blir en kul fest och att alla har trevligt! :D

 

Gott nytt år allihop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott nytt år själv, men hur kan en pisksnärt låta som en vissling? ;)

Dock mycket välskrivet!

 

Fanken, hade glomt ett ord dar. Nar jag skulle andra (och lagga till ordet pa 5 bokstaver: foljt) kommer den tiltande texten "Ditt inlagg maste besta av minst 10 bokstaver". Jag lagger inte till nagra utfyllnadsord bara for det. Det far vara som det ar.

 

Grattis forresten till gdaily som klonkade ett London Poker Weekend-paket! Ses vid floden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happy New Year Jennez!

 

Nu har man vaknat och börjat med att kläcka en morgonpilsner för att fira det snart nya året.

 

Brahma heter skiten, typ 14 kronor på Systemet, och värre skit för man hitta till dyrare pris (Ja, förutom mörk öl förstås)!

 

Mvh, KF!

- Gott nytt år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happy New Year Jennez!

 

Gott Nytt på dig också Fluffis!

 

Angst. Vet inte ens varför. Kanske för att man vaknade kl 17, eller så är det så att 2006 var ett stort år och det kommer aldrig igen.

 

Ska försöka summera året nu.

 

Januari

Får mitt break under EPT i Köpenhamn. Eller break och break, första stora reportaget var det i alla fall.

 

Februari

Lund Poker Club rullar på, nytt material införskaffas och hela grejen bara växer och växer.

 

Mars

Monte Carlo. Får några bra intervjuer och allt är frid och fröjd. Tror att det är nu någon gång klubben blir ”outad” av Jens Mikkelsen på Sydsvenskan. Första intervjun för jobbet i London, vet inte själv om jag vill ha det (eller ens får det).

 

April

Intervju nummer två för nya jobbet, även den här gången i Stockholm. Får det och har redan överlagt med regeringen där hemma. I mitten av månaden drar jag till London och bosätter mig i företagshuset.

 

Maj

Jobbet rullar på, nytt, kul och utvecklande. Konferens i Gibraltar.

 

Juni

Jobbet fortsätter, sommar i London. Förberedelserna inför WSOP börjar ta fart.

 

Juli

Alla kval är klara, alla resor bokade. I slutet av månaden beger jag mig mot Las Vegas. Började skriva krönikor för Expressen.

 

Augusti

Första halvan av månaden tillbringas i Las Vegas. Spelmässigt är det katastrof men allt är kul ändå.

 

September

Tillbaka i London. Jobbet rullar.

 

Oktober

Har för mig att det är EPT i London. Tror också att det är i slutet av den här månaden jag klonkar Full Tilts 250k gtd. Flyttar in hos Marcus vid Brick Lane nära Liverpool Street.

 

November

Första London Poker Weekend. Klonkar en plats till Victor Chandler Grand Prix på nyöppnade Loose Cannon vid London Bridge. Finalen går sedan åt helvete.

 

December

Blir klart att jag flyttar hem till Sverige den 1:e februari och börjar jobba som VIP & Event Manager fast till stor del med samma arbetsuppgifter som jag har nu.

 

Januari 2 0 0 7

Vi får se vad som händer. Som det ser ut nu blir det EPT Köpenhamn och cirkeln kommer att slutas. Åker till London den fjärde. Min sambo tar sin examen den 19:e jan och börjar jobba den 1:e feb. Då är vi äntligen klara båda två! Woohoo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan, har ni LPW varje helg?

 

Nix, en helg i månaden och nu till helgen blir det av igen! Gutshot kommer troligen att få se sitt starkaste startfält i en $400 turre med bl.a iremmats, Sir_Call, Othello och gdaily!

 

Funderar på om jag skall lira Gutshots eller Vic’s turre ikväll. Andra alternativ är att stanna på kontoret och slaska lite skönt DC eller kanske åka till svenskpuben och käka köttbullar och lingonsylt.

 

Förra helgen var det lugnt... tror jag. Nej, vi var ute på lördagen förresten. Stand up i Greenwich, kul som fanken var det.

 

På tisdag beger jag mig mot Köpenhamn för pokergala och EPT’n.

Kommer att köra side-sng’s för hela slanten tror jag. Om jag är nykter dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet!

Gutshot hade tydligen noll koll på att det var London Poker Weekend idag (igår)! Naturligtvis löste vi problemet men dealersarna (försvenskat ord) uteblev. Jag och chefen fick deala vilket gick bra tills gdaily sparkade chefen och började deala själv (efter att han åkt ut). För min del blir det värk i huvud, axlar, knän och tår eftersom jag dealade hela turren igenom. Inget att göra, bara att bita ihop.

 

Lyckades rätt bra på backgammon eteråt. +£45. Därefter ställde jag dumt nog upp i en match om £50 per poäng i onyktert tillstånd. Torskade £200. Börjar förstå varför Othello inte dricker.... Därefter utgång och nu sitter jag här med en pizza i min fattiga engelska ugn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Nu är det Köpenhamn. Riktigt kul gala igår, Scandinavian Poker Awards! Festade loss ordentligt, var ju tvungen att fira vår nya guldkalv – Mats Iremark! Rookie of the year blev det föga oväntat.

 

Gartis bar var ju tvunget att utnyttjas. Vaknade lite lagom bakis i morse men jobbade bort den hangovern vid frukosten. Nu springer jag fram och tillbaka här och försöker boka intervjuer. Stressigt som fanken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Update:

Har inte orkat skriva, har haft otroligt mycket att göra. Bland annat har jag flyttat hem till Sverige! Ska bli så himla skönt! Kommer dock att sakna grabbarna på kontoret, vi hade/har jäkligt kul där.

 

Kommer att vara i London en vecka i månaden framöver, det blir kanon!

 

Jobbar hemifrån just nu tills nätet på nya kontoret är installerat.

 

Vad har mer hänt? Hade en liten rulle på Full Tilt sedan klonken som jag desperat försökte bli av med. Uttagsmöjligheterna på den sajten är ju katastrofala! Använder inte Neteller eftersom kontot spärras varenda gång man loggar in i något annat land än Sverige. Banktransfer från Full Tilt var ju just ”Full Tilt” – minimum $10k!!!

Det löste sig till slut genom att Mats ”Parmaskinkan” Iremark köpte loss mina slantar.

 

Grindar sng på Stars just nu med experimentrullen. Funderar på att wastea ”stora” rullen live. Grebbestad först i sikte. Eventuellt skall jag försöka kvala till Monte Carlo men vet inte om jag kan ta semester då (eller ens om jag lyckas kvala). WSOP överväger jag, men mest ”bara för att ha gjort det”.

 

Alternativet är ju att hitta på något helt annat för pengarna; resa, bil, whatever. Samtidigt känns det skönt att ha en ”trygg” rulle. Tilt, har lite beslutsångest. Förslag på vad som skall göras med pengarna? Jag räknar kallt med att de skall vara borta innan året är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sponsra med mig till WSOP, så kan vi spela mer Pai Gow och dricka kaukasier.

 

Sure thang! Om du betalar resa, hotell och inköp till ME så sponsrar jag dig med en giv Pai Gow och en vitryss.

 

Och så pokerforum.nu som medsponsor, jag har ju minst en beundrare och fick andra glada tillrop.

 

Ja, du är en skön lirare! Synd att vi inte hann med fler låglimit slaskturrar. Saknar de skabbiga frukostarna på Monterey Room också. Jag sällar mig till din fanclub så nu har du två beundrare. Obs! Detta är inte en gay-invit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunch med Peder på förbundet idag. Fick höra lite sköna rykten. Annars är det fina fisken. Har flyttat in på nya kontoret, sover gott om nätterna (äntligen!) och imorgon bär det av ut för att fira min hemkomst. Förväntar mig att det blir lite som palmsöndagen. Ska bara fixa en åsna också. Någon donkey som ställer upp? (Hö hö)

 

Har äntligen hittat klonken och klonkar vidare med experimentrullen. Spelar över min rulle men det verkar funka så jag kör på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu grindat $20+2 sng med experimentrullen.

 

Spelade: Typ ett gäng. Ingen aning egentligen, runt 40 give or take 10?

Startrulle: $200

Nuvarande rulle: $377

 

Har lirat mest enbords men även ett par 2-bords och en 5-bords. Ingen klonk i någon av dem, kom ITM på 5-bords - typ inköpet tillbaka bara.

 

Lajvrulle: För mycket, väntar fortfarande på förslag vad man kan göra med kosingen. Är lite sugen på Jezajas Xbox 360 dock.

 

Inplanerat: Grebbestad klart, ska bara boka hotell också. Om någon från Skåne ska upp så PM:a mig, ser ut som att vi blir ett gäng.

 

Monte Carlo hyfsat klart, men kommer inte att lira (skräll!). ;) Har inte haft tid eller koncentration till att kvala.

 

Övrigt klonkande:

Eftersom jag är rötklonkaren nummer 1 har jag nu sluppit undan krognotor på sammanlagt 9 000 sek under dec och jan. Tokmackan har åkt på allihop. Kortdragningar och tärning har båda varit till min fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltade stort igår. Tappade ner Experimentrullen till $107. Riktigt besviken är jag, så fruktansvärt onödigt. I sådana lägen brukar jag alltid byta rulle och spel men vad fanken, jag var inne i ett sjukt bra stim under eftermiddagen och sen gick det åt pipan.

 

Aja, det blir Lomma Series of Poker på söndag, får försöka skärpa mig tills dess. Tills jag har blivit av med storhetsvansinnet får jag spela Betapet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm... rida sig själv blir aningen svårt ja.

 

Ja, jag vet. Jättesnällt att du erbjöd dig att vara personlig passopp i Monte Carlo igår förresten men tyvärr tror jag inte att din veka lekamen mäktar med att bära väskor och serva mig med white russians i en hel vecka.

 

Du får helt enkelt kontakta båt-gubben igen och åka med hans båt till Monaco. Du är ju van vid att betala i natura.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...