Cyntax Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Spelteori, 5 poäng "Spelteori är ett sätt att modellera strategiska situationer där flera personer är inblandade, och där utfallet för varje individ även påverkas av vad de andra väljer att göra. Enkla matematiska resonemang kan användas för att analysera spel, och det är en mycket viktig tillämpning av matematik inom bland annat samhälls- och beteendevetenskap." 12'e juni -> 27'e augusti. Jag ska inte läsa den, ville bara tipsa om den. Kanske någon som inte har något att göra i sommar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sten666 Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Skulle tippa på att kursen låter roligare än vad den är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 31 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Skulle tippa på att kursen låter roligare än vad den är.Mycket möjligt, men kunskap är makt och jag är maktgalen!Den som har mest universitetspoäng när han dör vinner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
apekatt Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Jag vill ju ha såna här sommarkurser, på kau finns det bara typ blockflöjt och färöarna och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Jag vill ju ha såna här sommarkurser, på kau finns det bara typ blockflöjt och färöarna och sånt. Orka bo i karlstad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
apekatt Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Orka bo i karlstad skitställe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 31 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Jag vill ju ha såna här sommarkurser, på kau finns det bara typ blockflöjt och färöarna och sånt. Men är det någon obligatorisk närvaro då? Hemtenta? Inlämningsuppgifter?Kan man inte göra den på distans? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
maximus82 Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Hur blir det med studiebidrag och studielån om man skulle läsa den här kursen under sommaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Micke_E Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Synd att det inte är en distanskurs, känns lite kallt att flytta till umeå hela sommaren för att läsa en kurs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matt83 Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Den finns i uppsala också. länk till uu.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Colderose Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Jag har läst matematik på universitetet och min gissning är att kursen är precis lika tråkig som det låter. Den som tror att man kommer att lära sig analysera situationer och sannolikheter i Texas Hold'em tror nog fel. Kursen är säkert superteoretisk, precis som det mesta inom universitetsmatematiken. Jag kan ju ha fel, det var 25 år sedan jag läste matematik i Uppsala... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 31 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 Hur blir det med studiebidrag och studielån om man skulle läsa den här kursen under sommaren?Eftersom det är 5p på halvtid, dvs 10 veckor så får du 50% av bidragen/lånen som CSN erbjuder.Jag har läst matematik på universitetet och min gissning är att kursen är precis lika tråkig som det låter. Den som tror att man kommer att lära sig analysera situationer och sannolikheter i Texas Hold'em tror nog fel. Kursen är säkert superteoretisk, precis som det mesta inom universitetsmatematiken. Jag kan ju ha fel, det var 25 år sedan jag läste matematik i Uppsala...Du har självklart rätt. Läste om en tråkig kurs som någon högskola ute landet hade svårt att rekrytera studenter till... man trixade lite med namnet på den och kallade den något med "media", vips så var den fullsatt! Man kan ju regga sig och se på kursupplägget osv, är det inget man gillar så hoppar man av före man pröjsat kursavgiften/kåravgiften. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 31 Maj , 2006 Rapport Share Postad 31 Maj , 2006 På UmU så affischerade de om kursen utanför Nek-institutionen i första hand, så jag tror nog den kan vara snäppet mer spännande för ekonomer och samhällsvetare i övrigt än den genomsnittliga matematikkursen iaf. Funderade faktiskt ett tag på att läsa den, bara för att liksom, medans man sommargrindar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Micke_E Postad 2 Juni , 2006 Rapport Share Postad 2 Juni , 2006 Den finns i uppsala också. länk till uu.se Den har jag läst. Den är väldigt inriktad på teorin bakom dom vanliga teoremen som används inom spelteori. Dock rätt intressant om man gillar att analysera matrisspel och sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lupus123 Postad 2 Juni , 2006 Rapport Share Postad 2 Juni , 2006 Spelteori tycker jag är riktigt intressant, läst en del inom programmet jag läst vid LiTH. Tråkigt tyckte jag på intet sätt att det var, måhända lite lurigt emellanåt. Man ska väl dock vara ruskigt härlig om man från en 5p-kurs ska hitta feta tillämpningar på ens pokerspel som gör en till en ultimat vinnare. "Tänket" (hata ordet) inom spelteori kan väl vara rätt användbart dock, om än jag tror att de flesta bra pokerspelare redan har det naturligt. PS. Önskar jag vore en bra pokerspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 5 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2006 Någon som läste kursen i sommar och vill skriva en recension? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts