Gå till innehåll

GBM återupplivar sin dagbok med massa NL1k-NL2k HHs


GBM

Recommended Posts

HH1:

Gillar att du leder ut på den brädan. Checken på turn är väl också standard. Ser inget annat spel än att check-syna turn och utvärdera rivern.

Att han höjer sin PF raise behöver inte betyda så mycket, vet inte hur stor vikt man behöver fästa vid de. En kille har limpat, etc... För vissa betyder de AA, andra är de samma lankor som vanligt.

 

HH2:

Jag gillar inte riktigt C/R på turn. Hade nog hellre lett ut där också. Som spelat tycker jag du ska försöka ta dig till showdown så billigt som möjligt. Check-syn eller Check-fold beroende på hur mycket han bettar. Få spelare valuebettar ett nacket A där pga risken att bli C/R igen, därför torde en value bet ofta vara stål och överbets bluff...

 

HH3:

Jag hade varit väldigt osäker på turnen. När han då pushar rivern så håller jag med om ditt resonemang och således bör man nog ha en hyffsat hög frekvens på den synen.

 

HH4:

Jag hade nog lett ut på turnen också, antingen så har han ett drag eller en Q och jag tror han hade betalt av där väldigt ofta med båda.

Tycker C/R på rivern är bra. Färgdraget har missat och de är självklart att ge fi en möjlighet att bluffa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 215
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

HH1:

Gillar att du leder ut på den brädan. Checken på turn är väl också standard. Ser inget annat spel än att check-syna turn och utvärdera rivern.

Att han höjer sin PF raise behöver inte betyda så mycket, vet inte hur stor vikt man behöver fästa vid de. En kille har limpat, etc... För vissa betyder de AA, andra är de samma lankor som vanligt.

Så klart PF raisen inte behöver betyda mkt, jag lägger alltid på en eller fler BBs på mina PF raises om någon har limpat oavsett om jag har 3 hög eller AA.

MEn denna kille hade som sagt spelat hyfsat solid.

Äsch jag hade en jävla dålig feeling på handen iaf iom att jag beta rakt in i 4 pers och fick plansyn av PF raisarn.

Men iom att jag hade ätit cp soppa till frukost så checkraisade jag honom AI på turn efter att ha stekt en del. Hoppades väl på något vänster att jag kunde reppa set eller dylikt o KANSKE få honom att lägga KK eller AA. Han stekte faktiskt ett tag o det kändes som han crying calla med KK som stog även på rivern.

Men med djupare stackar så hade nog mitt spel funkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåväl.

IGÅR så spelade jag idiot poker blandat med lite tilt och en gnutta grym poker. Resultatet efter 6h blev BACK ca 3700$.

 

Helt sjukt dåligt, kunde knappt sova, mina första backsession på ...hmm ingen aning hur länge.

Men som sagt så har jag "loosat" upp mig lite. Har gått från 23-25% VPiP till 31-35% och även höjt PF raises med några procent. Så det blir mer svängar och jag måste vänja mig vid min nya stil.

 

Så började jag nattens session. Backade 8k efter 5h spelande. Och funderade på att bita av mig själv halspulsådern.

Men egentligen var det bara varians polisen som var på besök.

Jobbigt att ha LAG image ibland då man knappt kan representera top par och får syn av något konstigt bottenpar som klonkar triss eller tvåpar på rivern.

 

Vägrade ge upp och lirade ytterligare 6h non stop, och hör och häpna så slutade sessionen +7148$ upp. HELT sjuka svängar jag har.

 

HHs från natten kommer nog lite senare idag. Är hyfsat slut efter 11h poker non stop utan mat i magen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH1:

Gillar att du leder ut på den brädan. Checken på turn är väl också standard. Ser inget annat spel än att check-syna turn och utvärdera rivern.

Att han höjer sin PF raise behöver inte betyda så mycket, vet inte hur stor vikt man behöver fästa vid de. En kille har limpat, etc... För vissa betyder de AA, andra är de samma lankor som vanligt.

Så klart PF raisen inte behöver betyda mkt, jag lägger alltid på en eller fler BBs på mina PF raises om någon har limpat oavsett om jag har 3 hög eller AA.

MEn denna kille hade som sagt spelat hyfsat solid.

Äsch jag hade en jävla dålig feeling på handen iaf iom att jag beta rakt in i 4 pers och fick plansyn av PF raisarn.

Men iom att jag hade ätit cp soppa till frukost så checkraisade jag honom AI på turn efter att ha stekt en del. Hoppades väl på något vänster att jag kunde reppa set eller dylikt o KANSKE få honom att lägga KK eller AA. Han stekte faktiskt ett tag o det kändes som han crying calla med KK som stog även på rivern.

Men med djupare stackar så hade nog mitt spel funkat.

Inte för att vara allt för neggo, så tror jag dock att det är väldigt optimistiskt att tro att fi kan lägga AA eller KK här, tyvärr. Som du själv säger så hade din "semi-bluff" funkat bättre om stackdjupet hade varit större hos fi, men som de va nu så tvingas han nästan syna pga att han är väldigt commitad till potten. Men att de är ett crying call från hans sida är jag också rätt övertygad om, du spelar din hand som värsta stålet ;)

 

Ang. spelstils ändringen så tycker jag de är jävligt bra att testa lite nya grejer. Lite jobbigt med sååå stora svängningar som du verka ha haft. Problemet som jag ofta har märkt när man loosar upp, är som du sa att folk vägrar att ge creeds för något.

Det är i de här lägena som riktigt duktiga LAG spelare kan anpassa sig (Jag har ingen anning om hur duktig du är på detta eller anpassar ditt spel) märker man att vissa siktar lite extra på en, så tycker jag man får lugna ner sig lite och försöka att spela lite mer färdiga händer, minska sin bluff-frekvens, etc. Hela poängen är att man trots sitt lös-aggresiva spel inte ska släppa värde till sina motståndare då man är tom (Mer än CB's och lite 2-/3-barrels då bra lägen infinner sig) för att påsätt kapitalisera de ggr man har en hand och då kunna få motståndarna att syna ner med sämre händer.

Tror också det är viktigt att dina PF raises följer med din VP$IP, dvs har du 31-35% så tycker jag att du ska höja iaf 25%. Kan vara jobbigt att komma upp i så höga siffror, men om du ökar din squeez-play HD samt slår om mer i position så ska de nog lösa sig och givetvis istortsett aldrig limpa. De ggr du inte raisar själv bör vara då du cold-callar eller limpar in från SB efter att andra har limpat.

 

Märkte att de blev en jäkla massa blaj av de här och de mesta är säkert inte någon nyhet för dig, men men allt bra att ventilera lite tankar och idéer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara allt för neggo, så tror jag dock att det är väldigt optimistiskt att tro att fi kan lägga AA eller KK här, tyvärr. Som du själv säger så hade din "semi-bluff" funkat bättre om stackdjupet hade varit större hos fi, men som de va nu så tvingas han nästan syna pga att han är väldigt commitad till potten. Men att de är ett crying call från hans sida är jag också rätt övertygad om, du spelar din hand som värsta stålet ;)

Det är meningen att jag ska spela handen som stål. Typ set eller QT.

För som sagt så anar jag ugglor i mossen när han synar på flop.

Som sagt så är jag ganska övertygad om att spelet skulle ha gått hem med stackdjup på 2.5k+. Men det kom jag på efter att jag checkraisat all in. Som sagt, cp soppa till frukost är inge bra.

 

Ang. spelstils ändringen så tycker jag de är jävligt bra att testa lite nya grejer. Lite jobbigt med sååå stora svängningar som du verka ha haft. Problemet som jag ofta har märkt när man loosar upp, är som du sa att folk vägrar att ge creeds för något.

Det är i de här lägena som riktigt duktiga LAG spelare kan anpassa sig (Jag har ingen anning om hur duktig du är på detta eller anpassar ditt spel) märker man att vissa siktar lite extra på en, så tycker jag man får lugna ner sig lite och försöka att spela lite mer färdiga händer, minska sin bluff-frekvens, etc. Hela poängen är att man trots sitt lös-aggresiva spel inte ska släppa värde till sina motståndare då man är tom (Mer än CB's och lite 2-/3-barrels då bra lägen infinner sig) för att påsätt kapitalisera de ggr man har en hand och då kunna få motståndarna att syna ner med sämre händer.

Tror också det är viktigt att dina PF raises följer med din VP$IP, dvs har du 31-35% så tycker jag att du ska höja iaf 25%. Kan vara jobbigt att komma upp i så höga siffror, men om du ökar din squeez-play HD samt slår om mer i position så ska de nog lösa sig och givetvis istortsett aldrig limpa. De ggr du inte raisar själv bör vara då du cold-callar eller limpar in från SB efter att andra har limpat.

 

Märkte att de blev en jäkla massa blaj av de här och de mesta är säkert inte någon nyhet för dig, men men allt bra att ventilera lite tankar och idéer...

 

Jo men som sagt så blir det jävla stora svängar med LAG image. T.ex så hade en duktig regular lite flyt mot mig igår och plockade 2 inköp på 5 händer av mig.

Först fick jag AA på knappen och slog om hans UTG raise, flop kommer 8d8h4d. Han leder ut och jag slår om halva stacken varpå han ställer, turn x, river Q. Han har QQ för hus.

Någon hand senare så raisar en slaskig kille UTG, syn av mr QQ. Jag slår om stort med KK i SB. PF raisarn foldar och mr QQ ställer rakt in. Jag synar, A kommer på rivern och han har AKo.

Som sagt så får jag inte någon respekt med mina omslag NÅNSIN så att bli utdragen hör till vanligheterna när man spelar LAG. Men som sagt så lönar det sig i längden. ORka whina med trista bad beat historier=)

 

Uppskattar som sagt allt ditt "blaj" och det är alltid kul med tips och andras åsikter, tror vi delar åsikter när det gäller min nya spelstil. Min PF raise ligger dock inte på 25%+ men däremot på 22% vilket har funkat bra.

 

Nu ska jag leta upp lite HHs från gårdagens maraton session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bee and the bop and kan ignorera.. det är en kille som alltid betalar av... men boosted... det är den bästa amerikanen på 5/10 och kanske hela pp efter bldsweatears och lolitrickedu

 

Omg, beeandtheboo är ju Samoleus :P Som är lätt bland top 5 bästa på party 5/10 och 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bee and the bop and kan ignorera.. det är en kille som alltid betalar av... men boosted... det är den bästa amerikanen på 5/10 och kanske hela pp efter bldsweatears och lolitrickedu

 

Omg, beeandtheboo är ju Samoleus :P Som är lätt bland top 5 bästa på party 5/10 och 10/20.

 

Enligt bldsweatears är Samoleus den bästa. Har dock bara läst det på 2+2 så jag kan inte direkt backa upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi verkar ganska sådär men har ändå koll verkar det som. Han är ganska LAG.

Jag har ganska LAG image men en del respekt på bordet.

 

Kan man syna med QQ här och motivera varför?

Det gjorde han iaf i sista sekunden.

Spelar AA likadant om någon 3 betar pre, det tror jag inte han har hunnit sett dock.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($1532)

UTG ($1633)

Button ($1196.36)

GoodBetMate (Hero) ($2180.89)

 

Preflop: GoodBetMate (Hero) is SB with Tdiamond.gif, Jdiamond.gif. GoodBetMate (Hero) posts a blind of $5.

1 fold, Button raises to $30, GoodBetMate (Hero) (poster) raises to $130, 1 fold, Button raises to $300, GoodBetMate (Hero) calls $2045.89 (All-In).

 

Final Pot: $2490.89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är TIG_666 (UTG) i denna hand. Ganska tight när det kommer till att försvara sina PF raises.

Jag har LAG image och har slagit om säkert 5 av 50 händer jag spelat på detta bord. Varav 2 av gångerna har jag faktiskt haft en hand att slå om med =)

Den andra spelaren som kallsynar från SB är en superdonk som kan syna reraisade potter när han bara limpat med premium händer som K9o.

Supercalling station.

 

Hur maximera vinst med denna hand?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($2738.55)

UTG ($1610.75)

MP ($1092)

CO ($552)

GoodBetMate ($1241)

SB ($813.59)

 

Preflop: GoodBetMate is Button with 2heart.gif, 3heart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG raises to $35, 2 folds, GoodBetMate raises to $135, SB (poster) calls $130, 1 fold, UTG calls $100.

 

Flop: ($415) Qheart.gif, 3spade.gif, 3club.gif(3 players)

SB checks, UTG bets $211.

 

Final Pot: $626

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att tänka något alls känner jag lite för att höja för att få det att se ut som en slaskbluff, dvs ganska stort. Jag antar då att du är kapabel att göra sånt på en så här torr bräda.

 

Det skulle nog vara ganska rätt spel,

jag spela handen som skit, men jag tänkte att om jag synar kanske jag kan få en overcall/omslag av killen i SB, har sett han syna med T high på typ 5 hög bräda förut.

Iaf så syna jag bara, turn kom X, check check, river x, check och jag pusha och försökte få det att se ut som ett steal. Men tyvärr kom jag på att det ofta ser ut som nötterna med synen på flop.

Kasst spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deepstacked.

Fi är xratholerx.

Duktig 8 tablande semi TAG.

Han har haft en dålig dag vad jag vet.

Vi känner till varandras spel väldigt bra.

Jag är ganska säker på att han är antingen tom och sätter mig på FD eller att han har ett starkt A. Otroligt sällan har han 2p/set här, nästintill obefintligt. Dock finns chansen att han också har FD.

 

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO ($1523)

Button ($578.25)

SB ($3328)

Hero ($3766.50)

UTG ($1128.75)

MP ($985)

 

Preflop: Hero is BB with 8heart.gif, Qheart.gif. SB posts a blind of $5.

4 folds, SB (poster) raises to $30, Hero calls $25.

 

Flop: ($70) 2heart.gif, 4heart.gif, Aspade.gif(2 players)

SB bets $60, Hero calls $60.

 

Turn: ($190) 8spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $155, SB raises to $575.

 

Final Pot: $920

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckan började helt cp. Försökte mig på att spela semi LAG på 8 bord. Gick sådär minst sagt.

Tror jag plussade 6k på 4500 händer under måndagen och tisdagen. Helt sjukt kasst.

Sen gick jag tillbaks till 6 tablande och hittade mitt spel igen.

Onsdags +13k

Torsdags +16k

Dagens frukostsession på 2h +5.5k

 

Igår fick jag en självförtroendes kick när jag prata med Samoleus och han sa att han tyckte att jag var den bästa lirarn på 5/10.

Betydde en hel för mig då jag respekterar han grymt mkt.

 

I helgen ska jag sitta och försöka lära mig spela MTTs. Jag är helt SJUKT kass på tourneys.

Har för mkt cashgame tänk.

 

Behöver verkligen någon som lär mig! Jag har läst alla böcker osv men det hjälper inte :P

Jesus jag skulle jättegärna betala någon som lär mig så desperat är jag :P

On a sidenote skulle jag även jättegärna ta på mig själv på webcam mot betalning om någon är intresserad, måste stoppa undan pengar till dåliga perioder så extraknäck är inte fy skam :/

 

Anyway, någon som har tips på vart det brukar finnas mid/high buyin tourneys på fredagar med bra värde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uh, du är missnöjd med att plussa 6k på 2 dagar, 3-6 inköp? Tycker det låter grymt imponerande. Keep it up :D

 

Tack!

5/10 inköp.

Jag är missnöjd iom att jag hoppades på att jag skulle klara av och 8 tabla men uppenbarligen så sjönk min bb/100 drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man plussar 34.5 intag på två dagar och en frukost varför vill man då byta spelstil?

 

Vansinnigt imponerande resultat.

 

Riktigt bra dagbok.

 

Usch vet egentligen inte varför jag vill byta spelstil. Men jag prata med en snubbe häromdan som hade plussat 28k på typ 10h på 5/10 och har väl fått för mig att jag också ska klara det :)

 

Jag spelar otroligt mycket nu under sommaren och har förkastat allt som har med sol och sommar att göra. Så jag har jobbiga krav på mig själv. Har även endast spelat på party nu de senaste veckorna och tycker mig kunna de flesta regulars väldigt bra så jag förväntar mig otroligt bra resultat av mig själv.

 

Tyvärr så kan jag dock få hybris och åka på en tiltsession någon gång i månaden och då ryker 10-12 inköp snabbare än man hinner blinka. Brukar alltid ha någon sån session i månaden därför jag inte kommer upp i rillegs imponerande 100k/mån resultat :)

 

Denna månad kommer jag dock lägga ner otroligt mkt MER tid på poker än vad jag gjort tidigare. Säkert 100% mer så jag hoppas kunna uppnå ett liknande resultat som rillegs förra månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uh, du är missnöjd med att plussa 6k på 2 dagar, 3-6 inköp? Tycker det låter grymt imponerande. Keep it up :D

 

Tack!

5/10 inköp.

Jag är missnöjd iom att jag hoppades på att jag skulle klara av och 8 tabla men uppenbarligen så sjönk min bb/100 drastiskt.

 

Vad ligger du på för bb/100 normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uh, du är missnöjd med att plussa 6k på 2 dagar, 3-6 inköp? Tycker det låter grymt imponerande. Keep it up :D

 

Tack!

5/10 inköp.

Jag är missnöjd iom att jag hoppades på att jag skulle klara av och 8 tabla men uppenbarligen så sjönk min bb/100 drastiskt.

 

Vad ligger du på för bb/100 normalt?

 

På 50k händer ligger jag på 9.26 PTBB/100 (Pokertracker big bets är alltså dubbla big blindsen)

(Party 5/10 endast)

Tror jag har lite sämre på Ongame och prima har jag nog minus på t.o.m =) Spelade bara på prima i några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, kort session på 1,5h. +5k

Tror min image betala allt denna session.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($1000)

CO ($1898.12)

Button ($707)

SB ($175)

Hero ($1919)

UTG ($681.32)

 

Preflop: Hero is BB with 7spade.gif, 6spade.gif. SB posts a blind of $5.

UTG calls $10, 1 fold, CO raises to $35, 2 folds, Hero calls $25, UTG raises to $125, CO calls $90, Hero calls $90.

 

Flop: ($380) Tdiamond.gif, 8club.gif, 7club.gif(3 players)

Hero checks, UTG checks, CO checks.

 

Turn: ($380) 5heart.gif(3 players)

Hero checks, UTG checks, CO bets $175, Hero raises to $425, UTG folds, CO calls $250.

 

River: ($1230) 2club.gif(2 players)

Hero calls $1369 (All-In), CO folds.

 

Final Pot: $2599

 

Jag visade bluffen denna hand.

Han folda set, puuuh, trodde bara han hade överpar.

 

Iaf Ca 15 händer senare:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($1317)

Button ($955.12)

SB ($742)

Hero ($2794.75)

UTG ($584.32)

 

Preflop: Hero is BB with Aspade.gif, 4spade.gif. SB posts a blind of $5.

2 folds, Button raises to $50, 1 fold, Hero calls $40.

 

Flop: ($105) 2spade.gif, 3spade.gif, Tdiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $75, Hero calls $75.

 

Turn: ($255) 7heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $200, Hero calls $200.

 

River: ($655) 5spade.gif(2 players)

Hero bets $631, Button calls $630.12 (All-In).

 

Final Pot: $1916.12

 

Kul när man gör en sån storbluff sen hittar dundernötterna på samma bord =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...