Gå till innehåll

GBM återupplivar sin dagbok med massa NL1k-NL2k HHs


GBM

Recommended Posts

Bara för att jag postat några menlösa HHs där jag vinner måste jag säga att jag gjorde nog månades sämsta syn för ett helt inköp mot en fisk idag. Jag var ny på ett bord och en lösaggro fisk som miniraisa alla raises osv floppade färg mot mitt top par och ställde rakt in mot mitt CB, och jag syna såklart med TPMK. Haha, såg så sjuuuuukt fiskigt ut =) Ibland är det kul att va kass!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 215
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Veckan började helt cp. Försökte mig på att spela semi LAG på 8 bord. Gick sådär minst sagt.

Tror jag plussade 6k på 4500 händer under måndagen och tisdagen. Helt sjukt kasst.

Sen gick jag tillbaks till 6 tablande och hittade mitt spel igen.

Onsdags +13k

Torsdags +16k

Dagens frukostsession på 2h +5.5k

 

Igår fick jag en självförtroendes kick när jag prata med Samoleus och han sa att han tyckte att jag var den bästa lirarn på 5/10.

Betydde en hel för mig då jag respekterar han grymt mkt.

 

I helgen ska jag sitta och försöka lära mig spela MTTs. Jag är helt SJUKT kass på tourneys.

Har för mkt cashgame tänk.

 

Behöver verkligen någon som lär mig! Jag har läst alla böcker osv men det hjälper inte :P

Jesus jag skulle jättegärna betala någon som lär mig så desperat är jag :P

On a sidenote skulle jag även jättegärna ta på mig själv på webcam mot betalning om någon är intresserad, måste stoppa undan pengar till dåliga perioder så extraknäck är inte fy skam :/

 

Anyway, någon som har tips på vart det brukar finnas mid/high buyin tourneys på fredagar med bra värde?

 

Jag är intresserad, jag kan ge dig en garanti på att jag undervisar dig tills du tar din första miljon garantin efter max 10 försök. Och jag kräver inte mycket.

du får detaljerna via pm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

goodbetmate?

 

Swedens_Hero?

 

damn straight

 

figured =)

 

Nästa månad ska jag försöka mig på din nivå som regular.

Har vart uppe o nosat några gånger och det har gått rätt bra, tror jag spelat pyttelite mot dig.

 

Då måste vi bli vänner och hålla hand på MSN! :/ Du kan få 100$ mot din vänskap och några av dina notes på 10/20 regularsen på PP! Good deal mate?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, kvälls sessionen började knackigt, låg typ 2k back efter 2h. Slängde in massa pengar på bluffar osv. Den absolut bästa bluffen var att försöka squeeza ut barbiegirl (kan det va beachjohan?) på en 543 bräda när han hade KK. Hahah, så jävla idiotiskt att försöka bluffa en 10/10/1 kille när man reraisat och fått syn preflop :P

 

Jag hade iof A5h och turn kom en hjärter och då pusha jag, så jag hade väl några för att sucka out ändå!

 

Sen donerade jag 1k till min vän rilleg när jag visste att jag var slagen men satsade på en runner runner eller att färgen skulle komma. Gick sådär.

 

Efter ytterligare någon donation tog jag mig samman och min cp image började löna sig. Slutade iaf plus 4.5k plus efter 5h lirande. Inte alltför bra men en bra recovery iom att jag börja på back nästan direkt.

 

Ska träna på lite tourneys nu, sen blirre till att posta lite HHs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade en stund. Verkar vara rätt tuffa bord. Såg ett med dig, beachjohan, beeandtheboo och någon annan topplirare. Lämnar du någonsin ett sånt bord och letar upp ett bättre?

 

tuffa bord? Hur menar du då?

 

 

Svårare än nödvändigt att slå? Går att hitta lättare? Rilleg är nötterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade en stund. Verkar vara rätt tuffa bord. Såg ett med dig, beachjohan, beeandtheboo och någon annan topplirare. Lämnar du någonsin ett sånt bord och letar upp ett bättre?

 

tuffa bord? Hur menar du då?

 

 

Svårare än nödvändigt att slå? Går att hitta lättare? Rilleg är nötterna?

 

svårare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade en stund. Verkar vara rätt tuffa bord. Såg ett med dig, beachjohan, beeandtheboo och någon annan topplirare. Lämnar du någonsin ett sånt bord och letar upp ett bättre?

 

tuffa bord? Hur menar du då?

 

 

Svårare än nödvändigt att slå? Går att hitta lättare? Rilleg är nötterna?

 

svårare?

 

Tilta mig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade en stund. Verkar vara rätt tuffa bord. Såg ett med dig, beachjohan, beeandtheboo och någon annan topplirare. Lämnar du någonsin ett sånt bord och letar upp ett bättre?

 

tuffa bord? Hur menar du då?

 

 

Svårare än nödvändigt att slå? Går att hitta lättare? Rilleg är nötterna?

 

svårare?

 

Tilta mig inte.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade en stund. Verkar vara rätt tuffa bord. Såg ett med dig, beachjohan, beeandtheboo och någon annan topplirare. Lämnar du någonsin ett sånt bord och letar upp ett bättre?

 

 

Nope byter fruuuuuuuktansvärt sällan bord under en session, byter bara om bordet dör och alla lämnar.

Har spelat mkt mot de flesta regulars så alla vet ju hur dom andra spelar typ.

Vissa har lättare för andra medans dom i sin tur har lättare för andra spelare. Lät krångligt men så funkar det.

 

TUFFA bord hittar man på 10/20 PP, på 5/10 finns d inga tuffa bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade en stund. Verkar vara rätt tuffa bord. Såg ett med dig, beachjohan, beeandtheboo och någon annan topplirare. Lämnar du någonsin ett sånt bord och letar upp ett bättre?

 

 

Nope byter fruuuuuuuktansvärt sällan bord under en session, byter bara om bordet dör och alla lämnar.

Har spelat mkt mot de flesta regulars så alla vet ju hur dom andra spelar typ.

Vissa har lättare för andra medans dom i sin tur har lättare för andra spelare. Lät krångligt men så funkar det.

 

TUFFA bord hittar man på 10/20 PP, på 5/10 finns d inga tuffa bord.

 

skitsnack o d vet du också, men sen är d cp för party har svåraste 10/20 borden på nätet så blir lite diffust... in med ratholer,boostedj, bebee,millionare o lite sånt o låt d multitable så har du tuffa bord, inget snack om saken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en dum fråga.

 

Varför har inte t ex Stars och Party högre bord än 10/20? (eller har de det?) Och borde inte 10/20 vara lättare på en site där det inte är "end of the line" så att säga?

 

Och vad skiljer det i skills på 10/20 och t ex 100/200 om man bortser från bankrullekraven?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade en stund. Verkar vara rätt tuffa bord. Såg ett med dig, beachjohan, beeandtheboo och någon annan topplirare. Lämnar du någonsin ett sånt bord och letar upp ett bättre?

 

 

Nope byter fruuuuuuuktansvärt sällan bord under en session, byter bara om bordet dör och alla lämnar.

Har spelat mkt mot de flesta regulars så alla vet ju hur dom andra spelar typ.

Vissa har lättare för andra medans dom i sin tur har lättare för andra spelare. Lät krångligt men så funkar det.

 

TUFFA bord hittar man på 10/20 PP, på 5/10 finns d inga tuffa bord.

 

skitsnack o d vet du också, men sen är d cp för party har svåraste 10/20 borden på nätet så blir lite diffust... in med ratholer,boostedj, bebee,millionare o lite sånt o låt d multitable så har du tuffa bord, inget snack om saken

 

Det har du faktiskt rätt i, jag är dock aningens utvecklingsstörd och ser inte just ett bord med rat, boosted, beebee och millionair510 som megatufft utan mer som en megarolig utmaning.

 

Jag har suttit och lirat liknande bord för ett tag sen, satt och lira i ca 10h non stop när rat, beebee och boosted också satt o multitabala, så på typ av 4/6 bord satt jag, samo, boosted och rat och några andra random snubbar. Tror jag skrev något kort om den sessionen lite längre bak i dagboken.

 

Klart det blir TUFFARE bord, det är inte bara att plocka pengar utan man får jobba in dom, men jag ser det mer som att det är sjukt skoj att bara lira mot skillade snubbar, man utvecklas otroligt mycket under såna sessioner. Sen så är det inte EV+ i monetärt syfte men kunskapsmässigt så är det EV++.

 

Sen så svänger det ju som attans när det är omslags fest mot grymt duktiga lirare och därför kör jag med 100 inköp/nivå BR krav nu för tiden.

 

Men för att svara på frågan, ja det är skitsnack att det inte finns hårda 5/10 bord, men jag ser det helt enkelt mer som en rolig utmaning även om jag respekterar de ovannämnda motståndarna otroligt mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en dum fråga.

 

Varför har inte t ex Stars och Party högre bord än 10/20? (eller har de det?) Och borde inte 10/20 vara lättare på en site där det inte är "end of the line" så att säga?

 

 

Det är mycket sant det du säger, jag tycker 10/20 är lättare på prima och ongame än vad det är på party och stars t.ex.

 

Har personligen iofs aldrig lirat 10/20 på stars och det kan va mjukare games där sedan 25/50 borden startades upp och H@££ o gänget drog vidare upp.

 

Men brukar som sagt lira lite 10/20 på ongame ibland och det är otroooooligt mycket lättare bord än PP NL2k. Problemet med ongame är tyvärr att det inte alltid finns bord och att det finns jääävla massa hit n runners, även semi regulars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur bar du dig åt när du köpte klockan? är själv påjakt efter en klocka, skulle du kunna pm mig med lite info?

 

Ahhhh nice =) Klockor gör mannen!

 

Gick ner till urmakaren under min lägenhet som tillhör Stjärnurmakarna kedjan, sa till försäljaren som är bekant med mig att jag ville ha en fet klocka med myyycket diamanter.

Så beställde han hem massa kataloger och tog kontakt med massa mindre men fina märken och kollade va dom kunde göra.

Efter 1 månads letande hittade jag klockan jag ville ha till ett "rimligt" pris.

 

Beställde den via butiken från Schweiz och woops 3 veckor senare så hade jag den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till dum fråga.

 

Alltså, vad är det som gör en spelare bra enligt dig? Du skriver "omslagsfest". Kommer det mesta av dina pengar från bluffar alltså? Och försöker du på nåt sätt göra det enklare för motståndaren att hitta synen när du har ett monster? Eller hur funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...