Gå till innehåll

GBM återupplivar sin dagbok med massa NL1k-NL2k HHs


GBM

Recommended Posts

Sjysst dagbok, men du har ju uppenbarligen missat min coachning. You should sign up! Kan säkert lära dig ett par knep eller 10, även dom du verkar rätt duktig redan nu ;)

 

Hälsa samo från MDMA om du hör av honom igen btw :)

 

För övrigt finns det garanterat duktiga spelare på 5/10 så till den grad att det blir "tuffa bord", ingen tvekan om det. Visst, 10/20 är garanterat snäppet värre (shecantsayno säger väl allt ungefär), men att påstå att det inte finns tuffa bord är väl inte helt träffsäkert. 5/10 är lite mer straightforward TAG:ande än 10/20, typ. Preflop är nivåerna rätt identiska, 3-betande konstant i position mot varandra är standard mellan regularsen på båda nivåerna nu mer, det är mer postflops som 10/20-spelarna är rätt mycket vildare i en del situationer medan 5/10-gubbarna tightar till sig och inte är "out of line" (på ett smart sätt) så ofta. Visst finns det undantag, och visst är vissa 5/10 regulars bättre än vissa 10/20-regulars, det är ju givet.

 

Ahhh! Härligt att Mr MDMA har kikat in. Din coaching är mkt uppskattat! Nu ska jag börja posta mkt HHs! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 215
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Goddag! Sitter här efter en efterfest med massa alkohol och annat och har diskuterat pokerteori.

Bl.a att längre downswings inte är p.g.a otur nästan överhuvudtaget.

 

Ska förklara mer när jag vaknar imorrn.

 

Hade en lillsession på 2,5h. Lirade mot en del rätt dåliga svenskar "regulars".

Vill inte namnge några med SN, tror inte ens dom läser pf.nu men måste visa hur det kan svänga när man har dålig image mot ganska dåliga spelare =)

 

I kron. ordning.

 

HHnr1:

Har precis satt mig på bordet, men har lite notes mot honom och en sak jag vet är att han squeezar hyfsat ofta med all möjlig skit.

Jag har börjat implentera squeeze defense ganska mkt mot rätt spelare nu för tiden. Nu kände jag att det var tillfälle.

Tänkte att om jag träffar floppen på något sätt så C/R AI på flop. Oavsett om jag floppar ett monster.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($990)

BB ($984)

UTG ($1119)

MP ($621.51)

CO ($570)

Button ($965)

 

Preflop: Hero is SB with 9spade.gif, 6spade.gif. Hero posts a blind of $5.

3 folds, Button raises to $35, Hero (poster) calls $30, BB raises to $165, Button folds, Hero calls $140.

 

Flop: ($385) 8spade.gif, 9diamond.gif, Kspade.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $270.14, Hero calls $815 (All-In), BB calls $538.86 (All-In).

 

Turn: ($2009) 2heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($2009) 4club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $2009

 

Results in white below:

Hero has 9s 6s (one pair, nines).

BB has Ad 8d (one pair, eights).

Outcome: Hero wins $2009.

 

Det var hans sopdåliga syn nr1.

Sopdåliga syn nr2 som tyvärr sucka ut kommer här ca 5 minuter senare på ett annat bord av mr dålig svensk "regular" eller om vi ska kalla honom semi regular.

Tänkte att han va lite på tilt p.g.a hans förra spel, han skällde lite i chatten efter den förra handen så jag vet att han var supersugen o vinna tillbaks pengarna från just MIG på alla sätt och vis.

Försökte få mitt spel att se ut som FD då jag var 100%ig på att jag ledde även på den livsfarliga brädan.

 

En tiltad spelare gör oftast dåliga spel och försöker ofta trappa väldigt mkt

när han floppar nötterna så jag är säker på att hans blockbet inte reppa något set/str8/etc.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO ($1370.57)

Button ($847.51)

SB ($2826.80)

BB ($1127)

Hero ($930)

MP ($1330.08)

 

Preflop: Hero is UTG with Kspade.gif, Kdiamond.gif. SB posts a blind of $5.

Hero raises to $35, 3 folds, SB (poster) calls $30, 1 fold.

 

Flop: ($80) 9heart.gif, Tdiamond.gif, 7diamond.gif(2 players)

SB bets $80, Hero calls $895 (All-In), SB calls $815.

 

Turn: ($1870) 8diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($1870) 2heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1870

 

Results in white below:

SB has 8c 8s (three of a kind, eights).

Hero has Ks Kd (one pair, kings).

Outcome: SB wins $1870.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhmm, alltså, wtf ska han ha?!

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($1094.03)

UTG ($1789.47)

MP ($2092.50)

CO ($985)

Hero ($957)

SB ($1269)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Jheart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG calls $10, MP calls $10, 1 fold, Hero raises to $55, 2 folds, UTG raises to $325, MP folds, Hero calls $270.

 

Flop: ($675) 5heart.gif, Qdiamond.gif, 2club.gif(2 players)

UTG bets $240.87, Hero calls $632 (All-In), UTG folds.

 

Final Pot: $1547.87

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är ganska halvdan regular som försöker vara lite tricky ibland.

Inte spelat alltför mkt mot han då han mest spelar eftermiddagar.

 

Hans stats: 25/13/2

Mina på detta bord: 28/21/3

 

Det som han och dom flesta andra vid bordet vet är väl att checkar man till mig och jag sitter i pos så betar jag oftast.

Nu betar jag sällan in i 4 pers utan något av en hand men det kanske inte alla tänker på här.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($1209.03)

BB ($1566.85)

UTG ($1157.50)

MP ($942)

Hero ($1558.87)

Button ($262)

 

Preflop: Hero is CO with Aspade.gif, Jheart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG raises to $35, MP calls $35, Hero calls $35, 2 folds, BB calls $25.

 

Flop: ($145) 5club.gif, Jspade.gif, Tspade.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets $135, BB folds, UTG folds, MP calls $135.

 

Turn: ($415) Aclub.gif(2 players)

MP calls $772 (All-In).

 

Final Pot: $1187

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhmm, alltså, wtf ska han ha?!

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($1094.03)

UTG ($1789.47)

MP ($2092.50)

CO ($985)

Hero ($957)

SB ($1269)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Jheart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG calls $10, MP calls $10, 1 fold, Hero raises to $55, 2 folds, UTG raises to $325, MP folds, Hero calls $270.

 

Flop: ($675) 5heart.gif, Qdiamond.gif, 2club.gif(2 players)

UTG bets $240.87, Hero calls $632 (All-In), UTG folds.

 

Final Pot: $1547.87

 

Skulle vara intressant att få reda på lite tankar kring denna handen... wp typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhmm, alltså, wtf ska han ha?!

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($1094.03)

UTG ($1789.47)

MP ($2092.50)

CO ($985)

Hero ($957)

SB ($1269)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Jheart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG calls $10, MP calls $10, 1 fold, Hero raises to $55, 2 folds, UTG raises to $325, MP folds, Hero calls $270.

 

Flop: ($675) 5heart.gif, Qdiamond.gif, 2club.gif(2 players)

UTG bets $240.87, Hero calls $632 (All-In), UTG folds.

 

Final Pot: $1547.87

 

Skulle vara intressant att få reda på lite tankar kring denna handen... wp typ

 

Alrightie, jag tänkte i stil med att hans PF raise made NO sense.

Jag har raisat stort på knappen med alla möjliga händer när flera pers har limpat, because July is no limping month!

Det känns mer som om den här killen är trött på mina stora pf raises och vill visa att han lever, tycker hans PF bet är för stort, bestämmer mig i stort sett att beroende på hans flop CB pusha, ville helt enkelt veta vad han gick för och tyckte mig ha en bra read på honom.

 

Tänkte att det kunde vara värt den här tusingen att veta hur svag/stark han är och hur han spelar kritiska nyckepotter, brydde mig inte så mkt om jag skulle bli synad för jag hade ju trots allt runner runner nötfärg =)

 

PS, en duktig regular skulle jag aldrig göra detta spel mot, han synar mig på AK här.

 

Samtidigt så limpraisar inte många såna på 5/10 iaf, har sett en hel del sånt på 10/20 party though.

 

Anyway det var lite av mina tankar! Woohoo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är ganska halvdan regular som försöker vara lite tricky ibland.

Inte spelat alltför mkt mot han då han mest spelar eftermiddagar.

 

Hans stats: 25/13/2

Mina på detta bord: 28/21/3

 

Det som han och dom flesta andra vid bordet vet är väl att checkar man till mig och jag sitter i pos så betar jag oftast.

Nu betar jag sällan in i 4 pers utan något av en hand men det kanske inte alla tänker på här.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($1209.03)

BB ($1566.85)

UTG ($1157.50)

MP ($942)

Hero ($1558.87)

Button ($262)

 

Preflop: Hero is CO with Aspade.gif, Jheart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG raises to $35, MP calls $35, Hero calls $35, 2 folds, BB calls $25.

 

Flop: ($145) 5club.gif, Jspade.gif, Tspade.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets $135, BB folds, UTG folds, MP calls $135.

 

Turn: ($415) Aclub.gif(2 players)

MP calls $772 (All-In).

 

Final Pot: $1187

 

Denna handen skulle jag vilja höra hur du tillsammans med andra regulars på NL1000 tänker och agerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är ganska halvdan regular som försöker vara lite tricky ibland.

Inte spelat alltför mkt mot han då han mest spelar eftermiddagar.

 

Hans stats: 25/13/2

Mina på detta bord: 28/21/3

 

Det som han och dom flesta andra vid bordet vet är väl att checkar man till mig och jag sitter i pos så betar jag oftast.

Nu betar jag sällan in i 4 pers utan något av en hand men det kanske inte alla tänker på här.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($1209.03)

BB ($1566.85)

UTG ($1157.50)

MP ($942)

Hero ($1558.87)

Button ($262)

 

Preflop: Hero is CO with Aspade.gif, Jheart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG raises to $35, MP calls $35, Hero calls $35, 2 folds, BB calls $25.

 

Flop: ($145) 5club.gif, Jspade.gif, Tspade.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets $135, BB folds, UTG folds, MP calls $135.

 

Turn: ($415) Aclub.gif(2 players)

MP calls $772 (All-In).

 

Final Pot: $1187

 

Denna handen skulle jag vilja höra hur du tillsammans med andra regulars på NL1000 tänker och agerar.

 

Jag vet hur jag tänkte, men jag vill höra vad andra skulle göra i denna situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är ganska halvdan regular som försöker vara lite tricky ibland.

Inte spelat alltför mkt mot han då han mest spelar eftermiddagar.

 

Hans stats: 25/13/2

Mina på detta bord: 28/21/3

 

Det som han och dom flesta andra vid bordet vet är väl att checkar man till mig och jag sitter i pos så betar jag oftast.

Nu betar jag sällan in i 4 pers utan något av en hand men det kanske inte alla tänker på här.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($1209.03)

BB ($1566.85)

UTG ($1157.50)

MP ($942)

Hero ($1558.87)

Button ($262)

 

Preflop: Hero is CO with Aspade.gif, Jheart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG raises to $35, MP calls $35, Hero calls $35, 2 folds, BB calls $25.

 

Flop: ($145) 5club.gif, Jspade.gif, Tspade.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets $135, BB folds, UTG folds, MP calls $135.

 

Turn: ($415) Aclub.gif(2 players)

MP calls $772 (All-In).

 

Final Pot: $1187

 

Denna handen skulle jag vilja höra hur du tillsammans med andra regulars på NL1000 tänker och agerar.

 

Jag vet hur jag tänkte, men jag vill höra vad andra skulle göra i denna situation?

 

.Du har top 2 par, och den enda troliga handen han har callat med preflop är 55 lr KQ, jag skulle callat, lägga är kanske det rätta att göra, men jag tror han sitter på ett drag.

men är inget snille på cashgame precis så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är ganska halvdan regular som försöker vara lite tricky ibland.

Inte spelat alltför mkt mot han då han mest spelar eftermiddagar.

 

Hans stats: 25/13/2

Mina på detta bord: 28/21/3

 

Det som han och dom flesta andra vid bordet vet är väl att checkar man till mig och jag sitter i pos så betar jag oftast.

Nu betar jag sällan in i 4 pers utan något av en hand men det kanske inte alla tänker på här.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($1209.03)

BB ($1566.85)

UTG ($1157.50)

MP ($942)

Hero ($1558.87)

Button ($262)

 

Preflop: Hero is CO with Aspade.gif, Jheart.gif. SB posts a blind of $5.

UTG raises to $35, MP calls $35, Hero calls $35, 2 folds, BB calls $25.

 

Flop: ($145) 5club.gif, Jspade.gif, Tspade.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets $135, BB folds, UTG folds, MP calls $135.

 

Turn: ($415) Aclub.gif(2 players)

MP calls $772 (All-In).

 

Final Pot: $1187

 

Denna handen skulle jag vilja höra hur du tillsammans med andra regulars på NL1000 tänker och agerar.

 

Jag vet hur jag tänkte, men jag vill höra vad andra skulle göra i denna situation?

 

.Du har top 2 par, och den enda troliga handen han har callat med preflop är 55 lr KQ, jag skulle callat, lägga är kanske det rätta att göra, men jag tror han sitter på ett drag.

men är inget snille på cashgame precis så.

 

Vild gissning, JTc. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
så går det inte bra när jag lirar på prima fastän spelarkvaliteten är grymt låg jämfört med typ Party.

Svenskarna som spelar 5/10 kan jämföras med partys 2/4 spelare. Veka, tighta och kan inte släppa starka händer mot någon med superaggro image, och dom förstår inte avancerad representering av händer.

Trist, orkar inte lira mer på prima atm. Lämnar fiskarna där åt rilleg =)

 

partys 2/4 spelare? du måste skämta?

Skulle vilja se dig göra 52K där på en månad :)

Och varför spelar inte du där om dom nu är så sjukt mkt sämre?

 

 

 

och du verkar ju inte ens ha några backsessioner?

Så hur kan det komma sig?

 

1, Du är hur jävla bra somhelst och tar inte ett fel beslut (går bort direkt även fast du verkar väldigt duktig)

 

2. Party har VÄLDIGT många fiskar som verkar ge bort sin stack väldigt ofta med dumma bluffar och inte släpper en hand

 

3. Du är på en av dom sjukaste streaksen men verkar inte fatta det själv

 

 

Skulle gissa på 2, men går inte att förneka att du har haft en jädrans streak.

 

Jamenar att vinna, jag antar 500 dollar i timmen på party 5/10 bord där alla verkar vara så jättebra det är 100 bbs/h vilket känns som en omöjlighet nästan mot allt motstånd om man inte spelar headsup mot en riktigt dålig spelare.

att t om iremmats som kanske bara är en medelbra NL spelare går in och vinner nästan 40K sin första månad på 5/10...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

good bet mate har helt rätt.... skillnaden på party o prima är enorm... finns kanske 3 spelare på prima som är nåt att ha medan på party du har fantastiska jänkare som är helt sjuka men det finns så mkt pengar på party o väldigt mkt dåligt folk som donerar plus att de bra spelarna ofta är inne me stacken så länge de tror de är favoriter vilket inte händer på prima..

 

snabb sammanfattning på sponken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så går det inte bra när jag lirar på prima fastän spelarkvaliteten är grymt låg jämfört med typ Party.

Svenskarna som spelar 5/10 kan jämföras med partys 2/4 spelare. Veka, tighta och kan inte släppa starka händer mot någon med superaggro image, och dom förstår inte avancerad representering av händer.

Trist, orkar inte lira mer på prima atm. Lämnar fiskarna där åt rilleg =)

 

partys 2/4 spelare? du måste skämta?

Skulle vilja se dig göra 52K där på en månad :)

Och varför spelar inte du där om dom nu är så sjukt mkt sämre?

 

 

 

och du verkar ju inte ens ha några backsessioner?

Så hur kan det komma sig?

 

1, Du är hur jävla bra somhelst och tar inte ett fel beslut (går bort direkt även fast du verkar väldigt duktig)

 

2. Party har VÄLDIGT många fiskar som verkar ge bort sin stack väldigt ofta med dumma bluffar och inte släpper en hand

 

3. Du är på en av dom sjukaste streaksen men verkar inte fatta det själv

 

 

Skulle gissa på 2, men går inte att förneka att du har haft en jädrans streak.

 

Jamenar att vinna, jag antar 500 dollar i timmen på party 5/10 bord där alla verkar vara så jättebra det är 100 bbs/h vilket känns som en omöjlighet nästan mot allt motstånd om man inte spelar headsup mot en riktigt dålig spelare.

att t om iremmats som kanske bara är en medelbra NL spelare går in och vinner nästan 40K sin första månad på 5/10...

Hej på dig!

 

Håll på att skriva ett längre inlägg tidigare när jag multitabla men rille sammanfatta det ganska bra.

Jag har aldrig sagt att jag skulle klara av att prestera lika bra resultat på prima, för att jag klarar inte det veka spelet där, t.ex så gillar jag att squeeza en del pre och försvara mina pf raises eller coldcalls mot squeeze plays, det går knappt att göra det på prima då folk ofta slår om på premium händer endast.

 

Där försvinner en stor del av mitt game, sen så har jag inte tålamodet att sitta på några bord med weak tajta spelare och vänta på att jag floppar ett högre set mot deras bottenset för att få betalt, så jag skulle antagligen bluffa bort mina stacks konstant.

 

Och förresten, jag HAR backdagar, juli var en otroligt hemsk månad, iaf sista 1,5 veckan. Backade 6 dagar i rad, slutade plus 16k totalt vilket är hemskt med tanke på hur många händer jag spelat, min PTBB/100 sjönk drastiskt för Juli kan jag säga.

 

 

Iaf, iom att du återuppliva min dagbok, så ska MÅSTE jag få whina lite, här kommer lite HHs som bekräftar din teori om att vissa av partys lirare är helt utvecklingsstörda.

 

***** Hand History for Game 4852698440 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, August 01, 08:43:55 ET 2006

Table Monster #1277272 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: SassyPants34 ( $1638.62 )

Seat 4: winneklein ( $2853.06 )

Seat 6: GoodBetMate ( $1347.84 )

Seat 5: ElLoboGordo ( $1069.83 )

Seat 2: Hunterare ( $1000 )

Seat 3: JWL76 ( $455 )

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

SassyPants34 posts small blind [$5].

Hunterare posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to GoodBetMate [ Kh Ts ]

JWL76 folds.

winneklein calls [$10].

ElLoboGordo folds.

GoodBetMate raises [$45].

SassyPants34 folds.

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

Hunterare calls [$35].

winneklein calls [$35].

** Dealing Flop ** [ 8s, 6h, 9d ]

Hunterare checks.

winneklein checks.

GoodBetMate bets [$115].

Hunterare raises [$350].

winneklein folds.

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

GoodBetMate is all-In.

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

Hunterare is all-In.

** Dealing Turn ** [ 5h ]

** Dealing River ** [ 9c ]

Hunterare shows [ Kc, 5c ] two pairs, nines and fives.

GoodBetMate shows [ Kh, Ts ] a pair of nines.

The time at which hand ended:Aug 01 2006 08:45 ET

GoodBetMate wins $347.84 from side pot #1 with a pair of nines.

Hunterare wins $2046.50 from the main pot with two pairs, nines and fives.

>You have options at Constantia Table!.

good call, u were almost a favorite, except me being 90/10 fav

 

***** Hand History for Game 4836942965 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, July 30, 01:19:01 ET 2006

Table San Benito (No DP) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: nagnines ( $1265 )

Seat 2: konjakovic ( $1067 )

Seat 3: Rcxslam ( $1739.71 )

Seat 5: GoodBetMate ( $800 )

Seat 4: togav ( $1976.25 )

Seat 6: Rollinx420 ( $1215 )

nagnines posts small blind [$5].

konjakovic posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to GoodBetMate [ 5h Ah ]

>You have options at Monster #1277537 (No DP) Table!.

Rcxslam folds.

togav raises [$20].

>You have options at Monster #1277272 Table!.

GoodBetMate raises [$115].

Rollinx420 folds.

nagnines folds.

konjakovic folds.

togav calls [$95].

** Dealing Flop ** [ 9h, 8s, 8h ]

>You have options at Just Relax Table!.

>You have options at Monster #1277272 Table!.

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

>You have options at Monster #1277674 (No DP) Table!.

>You have options at Monster #1277272 Table!.

togav bets [$275].

GoodBetMate is all-In.

>You have options at Monster #1277674 (No DP) Table!.

togav calls [$410].

** Dealing Turn ** [ Qs ]

** Dealing River ** [ Td ]

>You have options at Monster #1277272 Table!.

togav shows [ Js, 2c ] a straight, eight to queen.

GoodBetMate doesn't show [ 5h, Ah ] a pair of eights.

togav wins $1612 from the main pot with a straight, eight to queen.

im speechless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holken är nöten?

 

Njae, typ, just i detta fall var det nöten.

Skulle ha pushat med vilket par som helst och alla Kx och Ax där då jag tydligen läste situationen korrekt.

 

Ohh btw, spel som KT handen är t.ex hyfsat sällsynta på Prima jämfört med party.

Som rilleg säger, party = swingers paradise.

Swing me here swing me there.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag ber om ursäkt för att jag lät lite dissig, jag uppfattade det som att du uppfattade primas 5/10 spelare som lika dåliga som partys 2/4 spelare, var därför jag reagerade som jag gjorde.

 

Annars har du ju rätt roliga handhistories. :)

 

Hmm alltså jag håller fast vid att primas 5/10 REGULARS är ungefär lika duktiga som dom duktiga 2/4 - 3/6 regularsen på party,

Medans dom duktigaste kanske 20 bästa 5/10 regsen på party spelar brutalt mycket finare och bättre POKER än primas regs på samma nivå.

 

Prima = Mer nutpeddling, mer kortspel än psykologiskt. Men många duktiga TAGs (som iofs knappt har en suck på party i längden)

 

Party = Mer sambapoker, den psykologiska aspekten är mycket större, och svängarna är sjukt mycket större.

 

Tack för uppskattningen av mina HHs meeeeeeeeeen inte för att vara "dissig" mot PF.nu nu men man får otroligt dåligt med kvalificerade analyser av spelare på högre nivåer när man postar en HH här jämfört med t.ex 2p2.

Därför jag uppdaterar så sällan nu för tiden.

 

Givetvis uppskattar jag alla analyser jag får, men extra mycket av folk på samma nivå och högre, och tyvärr så finns det bara ett fåtal sådana här som aktivt postar(läs rille, nebbis,jacobmal etc).

 

Btw, antar att du är 5/10 regular på prima? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...