Gå till innehåll

Att spela HU, tips på bra site?


RödGrönBlå

Recommended Posts

Jag är sugen på att bli bättre på mitt Heads Up-spel. Detta är lite av en akilleshäl jag har och jag hoppas att den kan försvinna/slås in i plåt.

 

Jag undrar bara vilken sajt man kan få bäst action på? Lättast motstånd? De jag funderat över är Cryptologic, Prima och Tain. Jag kommer att köra mestadels direkta cashgames och inte sit-n-go's. Kommer också att spela med en marginal på 8-16ggr så att jag ex spelar med maxinköp som ligger på mellan 1/8 och 1/16 av min rulle avsatt för Heads Up. Börjar med en rulle på $800. Kommer att spela mestadels NL.

 

Jag bryr mig inte om raken i just detta fall, även om det är en avgörande faktor, då jag har "erbjudanden" på alla de tre nätverken. Kanske är dock raken extra hög på något nätverk?

 

Pros and Cons för de olika nätvrken vore schysst att veta.

 

Mvh,

RGB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat igenom utbud och liknande nu, och valet står mellan Cryptologic och Prima Poker. Är det någon som har någon erfarenhet gällande HU-spel på dessa två nätverken?

 

Det känns som att det finns mest fisk på Cash Game HU-borden då sit-n-go's är mer "seriöst". HU CG-borden fylls mestadels med spelare som tycker att det är kul att spela HU för omväxlings skull eller är på tilt eller vill vinna lite "snabbt"? Eller har jag helt fel? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat igenom utbud och liknande nu, och valet står mellan Cryptologic och Prima Poker. Är det någon som har någon erfarenhet gällande HU-spel på dessa två nätverken?

 

Det känns som att det finns mest fisk på Cash Game HU-borden då sit-n-go's är mer "seriöst". HU CG-borden fylls mestadels med spelare som tycker att det är kul att spela HU för omväxlings skull eller är på tilt eller vill vinna lite "snabbt"? Eller har jag helt fel? :?

 

Nej. Du har helt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte spelar högre än 10/20 kommer du få väldigt jobbigt att slå raken om du inte är riktigt duktig. Undvik speciellt cryptologicskinen där de tar ut 2 dollar i rake.

 

Mja, tror du tar i lite nu. ;)

 

Men vad har Prima Poker och Cryptologic för gränser på vad som max kan tas ur ett HU Cash Game, och vilka övergångsfaser är det? Man brukar ju även kunna få lite återbetalning på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en del HU på 1/2 -- 1,5/3 NL på prima.. och det är rusktigt lätt motstånd.. kommer in massa som köper in för 20-140 (på NL200) och "donerar" du tar dom ju lätt bara dom inte hit n runnar.. och har du lätt för att tilta är inte HU nån höjdare tycker jag.. jag la av med det pga det, trots bra vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl kring de nivåerna jag skall börja spela. Undrar om 8-16ggr fulla inköp är en bra gräns att börja röra sig med? Ex. ha mellan 1600 och 3200 för att kunna spela NL200. Svängningarna är kanske inte lika stora som på NL400 och uppåt?

 

Jag är lugn och tiltar sällan. Är väl min enda styrka gentemot andra. Hehe, nee, så illa är det inte. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl kring de nivåerna jag skall börja spela. Undrar om 8-16ggr fulla inköp är en bra gräns att börja röra sig med? Ex. ha mellan 1600 och 3200 för att kunna spela NL200. Svängningarna är kanske inte lika stora som på NL400 och uppåt?

 

Jag är lugn och tiltar sällan. Är väl min enda styrka gentemot andra. Hehe, nee, så illa är det inte. :D

 

8 inköp kan du tappa ganska snabbt om du möter fulla inköp som kan spela någorlunda okej.. men det kan nog vara bra att börja med iaf..

 

ok, perfekt att du inte tiltar.. då ska nog HU passa dig.. jag tiltade sönder pga alla hit n runners.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera även att om du ska spela på Crypto så är ju $-borden att föredra ur rakesynpunkt.

 

B2B´s HU bord tror jag f.ö att du undvika. Sen kan du ju även få "erbjudanden" på Ongame, men mer säger jag ju såklart inte. Kanske redan sagt för mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör mycket HU SNG's och kör numer nästan uteslutande på Titan (iPoker nätverket) pga av det otroligt sunkiga motståndet...åtminstone upp till $50 buyins.

Det kanske kan vara värt att kolla in även för cash HU.

 

Från de som spelar på cash HU på prima har jag fått intrycket att det är extremt svårt på lägre limits att ha en winrate som är högre än raken.

 

Men har du riktigt bra rakeback eller spelar av en bra bonus kanske det kan funka.

Annars verkar det som det är SnG eller höga limits som gäller om man vill tjäna pengar på HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...