Gå till innehåll

PartyPoker - Bäst pp/kr på olika prylar i Store


heltok

Recommended Posts

https://secure.partyaccount.com/pc/merc_search.htm?search=%

 

vilka prylar ger mest valuta för pengarna?

 

Jag började jämföra:

 

APPLE IPOD NANO- 2GB

Brand: Apple

Color: White

Model: Ipod Nano 2gb

50,000PartyPoints

APPLE IPOD VIDEO 60GB

Brand: Apple

Color: White

Pris i Sverige 1840kr

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=64176

50 000 / 1 840 = 27.173913 dvs 27pp/kr

 

Model: Ipod Video 60gb

100,000 PartyPoints

kostar i sverige 3800kr.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=71571

100 000 / 3 800 = 26.3157895, dvs 26pp/kr

 

DVD SYSTEM WITH SURROUND SOUND

Brand: Sony

Deliveriess: Us/Canada Davdx250 | All Other Davdz500f

Includes: Surroundsound System

99,950PartyPoints

kostar i sverige 5000kr

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=30279

99 950 / 5 000 = 19.99 dvs 20pp/kr

 

PORTABLE PLAY STATION

Compact Size: 6.7 X 2.9 Inches

Main Memory: 32 Mb

Screen: Widescreen Lcd

62,500 PartyPoints

kostar i sverige 2080kr

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=48125

62 500 / 2 080 = 30.0480769 dvs 30pp/kr

 

Hjälp mig fylla ut listan på relevanta prylar.

 

Kontentan var Sonys Hemabio verkar vid första anblick vara relativt billigast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en pulsklocka för 19k points. Dom är ganska dyra vad jag vet i sverige, inte så stor marknad för dom här så det blir väl så. Ska köpa en sån tror jag, alltid bra att ha :)

 

Pulsklockor ligger nog prismässigt ganska lågt i Sverige. Vi joggar mycket och marknadsledaren håller till i vårt grannland (Polar=Finland). Men ja, de är roliga att leka med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som har någon anning huruvida det kan vara värt att slänga in alla sina points på en majdragning och få lotter. Har bara 30k poäng och det får man ju inte mkt vettigt för men det känns dumt att köpa lotter för poängen om sannolikheten att vinna är liten.

 

Skickade ett mail till supporten för att se om de vill tala om hur många lotter som var ute men jag blev ju inte förvånad över God Dag yxskaft mailet jag fick tillbaka.

 

Hello,

 

How many tickets in total do you think it will be in the MayDaze promotion? Maybe you have some numbers you can give me for the last drawing or otherwise you might know how many tickets it is out in the drawing right now.

 

Thanks,

xx (Screen name: xx)

 

Dear x,

 

Thank you for contacting us.

 

On Wednesday, May 24th, a Lottery will choose 500 tickets that will share

$100,000 dollars ($200 each). A same player can win several times. If a same

player gets 2 or more of his tickets drawn out, we will add $500 to the total of

his gain (ex: a player gets 3 tickets drawn, he gets (3*200) + 500 = $1100). The

tickets are picked up in random and the tickets are drawn on the specified date.

 

Please note that there is no limit to the amount of tickets you can acquire

using your PartyPoints.

 

And, to redeem your PartyPoints for special tickets (at 100 PartyPoints per

ticket), please go to the Events and Promotions section of your PartyAccount.

 

For more details about Maydaze promotion, please check the link below:

 

http://www.partypoker.com/news/items/maydaze.html

 

 

Kishore R K

PartyPoker Customer Care

 

Edit: Skickade ett mail tillbaka i utbildningssyfte. Undrar om de nu blir sura på mig och fryser mitt konto. Skulle inte förvåna mig :D

 

Thank you for the answer but you did not answer my question at all. It is pointless to send me a standard email when it does no good. In fact it is only making me angry. In the next time it is better to send an email with the sentence "I do not know, I am afraid".

 

Thanks,

xx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och rätt många till bedömmer det som EV- att slänga iväg massa poäng på tickets. Något som dock vi vet är det är högre EV/lott om man köper många, där dock inte sagt att det behöver vara EV+ även om man köper väldigt många lotter.

 

Är det nån som har någon anning huruvida det kan vara värt att slänga in alla sina points på en majdragning och få lotter. Har bara 30k poäng och det får man ju inte mkt vettigt för men det känns dumt att köpa lotter för poängen om sannolikheten att vinna är liten.

 

Skickade ett mail till supporten för att se om de vill tala om hur många lotter som var ute men jag blev ju inte förvånad över God Dag yxskaft mailet jag fick tillbaka.

 

Hello,

 

How many tickets in total do you think it will be in the MayDaze promotion? Maybe you have some numbers you can give me for the last drawing or otherwise you might know how many tickets it is out in the drawing right now.

 

Thanks,

xx (Screen name: xx)

 

Dear x,

 

Thank you for contacting us.

 

On Wednesday, May 24th, a Lottery will choose 500 tickets that will share

$100,000 dollars ($200 each). A same player can win several times. If a same

player gets 2 or more of his tickets drawn out, we will add $500 to the total of

his gain (ex: a player gets 3 tickets drawn, he gets (3*200) + 500 = $1100). The

tickets are picked up in random and the tickets are drawn on the specified date.

 

Please note that there is no limit to the amount of tickets you can acquire

using your PartyPoints.

 

And, to redeem your PartyPoints for special tickets (at 100 PartyPoints per

ticket), please go to the Events and Promotions section of your PartyAccount.

 

For more details about Maydaze promotion, please check the link below:

 

http://www.partypoker.com/news/items/maydaze.html

 

 

Kishore R K

PartyPoker Customer Care

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en hel container med beachsandaler för mina 150.000 points, veckan innan dom tog in vettiga grejer i shoppen i vintras.

 

Stolpe ut som vanligt.

 

själv köpte jag 2st pokerdukar för 15k poäng. något man ångrar idag. fina dukar dock. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en hel container med beachsandaler för mina 150.000 points, veckan innan dom tog in vettiga grejer i shoppen i vintras.

 

Stolpe ut som vanligt.

 

Ursäkta men, HAHA :lol:

 

Hur många fick du hem, o var ligger butiken nu? ;)

 

Äsch, jag bara skojar. men det var faktiskt nära. Dom hade ju ingenting av värde förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som har någon anning huruvida det kan vara värt att slänga in alla sina points på en majdragning och få lotter. Har bara 30k poäng och det får man ju inte mkt vettigt för men det känns dumt att köpa lotter för poängen om sannolikheten att vinna är liten.

 

Köpte just 61 tickets för mina 6100 Party points. Fick lott nr omkring 213500. Så jag antar det är så många dom sålt så här långt.

 

Sannolikhet att vinna blir då för mig: 0.000468%

Vilket är 31 x större chans än att få 7 rätt på lotto! yay!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som har någon anning huruvida det kan vara värt att slänga in alla sina points på en majdragning och få lotter. Har bara 30k poäng och det får man ju inte mkt vettigt för men det känns dumt att köpa lotter för poängen om sannolikheten att vinna är liten.

 

Köpte just 61 tickets för mina 6100 Party points. Fick lott nr omkring 213500. Så jag antar det är så många dom sålt så här långt.

 

Sannolikhet att vinna blir då för mig: 0.000468%

Vilket är 31 x större chans än att få 7 rätt på lotto! yay!

 

Måste vara +EV va? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som har någon anning huruvida det kan vara värt att slänga in alla sina points på en majdragning och få lotter. Har bara 30k poäng och det får man ju inte mkt vettigt för men det känns dumt att köpa lotter för poängen om sannolikheten att vinna är liten.

 

Köpte just 61 tickets för mina 6100 Party points. Fick lott nr omkring 213500. Så jag antar det är så många dom sålt så här långt.

 

Sannolikhet att vinna blir då för mig: 0.000468%

Vilket är 31 x större chans än att få 7 rätt på lotto! yay!

 

EDIT! Av flera anledningar kom jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Var ungefär vad jag trodde spontant. Det låter bra med 100k i en prispol men Partypoker är ett vinstmaximerande företag så de har säkert räknat på det och kommit fram till att de tjänar på att spelarna bränner sina poäng på dessa lottdragningar för att slippa att folk plockar ut grejor från shopen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...