Gå till innehåll

NLT - AA i BB, fel spelat?


DallasTower

Recommended Posts

Följande utspelade sig på Ladbrokes på ett 0.5/1 NL bord med 10 pers. Vet inte varför det står att det är ett 1/2 bord när jag exporterade HH:n, det var iaf 0.5/1. Har spelat rätt mycket på Ladbrokes, men känner bara igen mofflowis sedan tidigare och vet att det är en mycket bra spelare. Generalssnus har bluffat hejvilt, i övrigt verkar bordet hyfsat tight. Ändrar lite i Lads usla HH för att göra den lite mer överskådlig.

 

FI hade en stack på ~90$ och jag ~140$.

 

 

----------------------------------------------------

 

Date: 11/29/2004 6:43:09 PM

Game: 148019267: Table: Doncaster

Normal Table No Limit 1.00/2.00

Rake: 3.00

Seat: 1 izewolf

Seat: 2 Lotex

Seat: 3 generalsnus

Seat: 4 Hjalmar_ye

Seat: 5 Haystack

Seat: 6 SlowMoe

Seat: 7 Mofflowis

Seat: 8 liv2 (Dealer)

Seat: 9 gvjf

Seat: 10 DallasTower

 

Jag sitter alltså i BB och tittar ner på A :heart: A :club: .

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

gvjf : Posts small blind 0.50

DallasTower : Posts big blind 1.00

izewolf : Raises for 3.00

Lotex : Folds

generalsnus : Calls for 3.00

Hjalmar_ye : Folds

Haystack : Folds

SlowMoe : Folds

Mofflowis : Folds

liv2 : Folds

gvjf : Calls for 2.50

DallasTower : Raises for 10.00

izewolf : Calls for 8.00

generalsnus : Calls for 8.00

gvjf : Calls for 8.00

 

Pot: 44$

 

UTG höjer 3*BB, två syn fram till mig. Väljer att höja 10*BB, vill inte ha med mig 4 pers på floppen. Höjningen fick inte speciellt mycket gehör och alla synar.

 

------------------

Flop [ 2 :heart: Q :spade: 9 :heart: ]

------------------

gvjf : Checks

DallasTower : Bets 42.00

izewolf : Calls for 42.00

generalsnus : Folds

gvjf : Folds

 

Pot: 128$

 

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om floppen, möjlighet till både färgdrag och stegdrag. J 10 känns avlägset med 10BB höjning preflop, men man vet aldrig med fyra callers. Det jag oroar mig mest för här är QQ. Vill dock inte ge några gratiskort till eventuella draghänder, och väljer att betta pot i hopp om att ta potten direkt. Får syn av UTG.

 

------------------

Turn [ 3 :diamond: ]

------------------

DallasTower : Bets 51.00

izewolf : Went all-in 44.26

DallasTower : Receives returned betting money 6.74

 

Är ganska orolig här. Sitter FI på QQ? 99? AK :heart: ? Hade jag själv träffat set på floppen med både färg och stegdragsmöjligheter, dessutom med en FI som bettar pot, så hade jag ställt in direkt (ungefär ett potbet till i dethär fallet). Det ligger 128$ i potten och Fi har 45$ kvar. Känner att jag inte kan släppa handen här, och sätter FI all-in.

 

------------------

River [ 6 :spade: ]

------------------

 

DallasTower : Shows cards

izewolf : Shows cards

 

------------------

Showdown

------------------

izewolf [ Q :spade: , Q :diamond: , Q :club: , 9 :heart: , 6 :spade: - Three of a Kind ]

DallasTower [ A :heart: , A :club: , Q :spade: , 9 :heart: , 6 :spade: - One Pair ]

 

izewolf Showed Cards (Winning) 213.52

 

Hur hade ni spelat handen? Jag höjer pot preflop, det känns inte speciellt fel med AA. Fel att betta pot på floppen? Känner egentligen inte att FI kan ha synat med så mycket annat än QQ, men kan jag verkligen checka här och lägga mina AA om FI bettar hårt? Det känns inte så. Framförallt undrar jag över turn där jag sätter FI all-in. Återigen, kan jag släppa AA när potten är 128$ och FI har 45$ kvar? Tacksam för alla synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din höjning pre-flop för att få bort en del callers - rätt.

Ditt pottbet på floppen - Rätt

Ditt bet på turn - Rätt .

 

Han kan mycket väl ha AQs, AKs alt. KK. Nu hade han QQ vilket gjorde att han fick betalt för sitt set. Inget att göra något åt. Han var för grund i sin stack för att du skall göra något annat.

 

Bra spelat och det är bara att komma igen.

 

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur djupa var övriga synares stackar? Om de var 90 eller under kan jag gott och väl tänka mig att gå all-in på floppen. Jag får troligtvis syn tillräckligt många gånger av sämre händer för att det ska vara lönsamt, samt att jag tar betalt av färgdragen utan att behöva ta ett jobbigt beslut på turn. Finns så många kort du inte vill se så jag hade gått all-in rakt av, varit nöjd om jag fått potten direkt, varit jättenöjd om jag fått en syn av en sämre hand, varit missnöjd om jag fått syn av en bättre hand men då hade jag köpt ut... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju sjukt aggresiv parre. Springer du aldrig in i set ?

 

Jo, titt som tätt...

 

Men grejen är den att om han ska beta 40 på flop och sedan ställa motståndaren all-in på en blank turn så tycker jag han lika gärna kan ställa motståndaren all-in direkt och hoppas på att han inte har set. Detta undviker även risken att bli utbluffad ur potten om tredje hjärtret kommer...

 

Ponera att fi har färgdrag. Får du fi att betala 85 dollar för att dra till en flush så är du glad. Får du honom att betala 40 för att dra så är det bra - men du har ingen fold equity på turn (när han har 45 kvar och han behöver betala 45 för att vinna ca 220). Då är det IMHO lika bra att ställa han all-in direkt.

 

Detta om fi's stack är den djupaste av alla synares - om någon har lika mycket som mig spelar jag handen annorlunda.

 

Och ja, jag är sjukt aggressiv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelade handen rätt bra. Dock tycker jag du borde höjt lite mer preflop, en pothöjning minst. Speciellt eftersom det var utg som höjde vilket antyder att han har en hand som han verkligen tycker om.

 

Om jag inte har räknat helt fel så höjde jag ganska exakt potten.

 

Sen har ju parre helt rätt, det är lika bra att ställa in direkt på floppen. Om FI bara synar mitt potbet (som han gjorde), ställer jag in ändå på turn. Om ett hjärter kommer har jag ett svårt beslut precis som parre säger. Blir jag raisad redan på floppen har jag också ett svårt beslut, men förmodligen synar jag ju ändå med tanka på hans stack. Alltså lika bra att ställa in på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...