Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Orka lägga skräphand mot miniräjs, lite väl svagt eller?

Nej.

 

Eh... vad menar du?

 

Nej som i att man inte orkar lägga sig = Syn, eller Nej som i att det inte är svagt att lägga sig = Fold (får skylla mig själv som formulerar mig lite lodigt i den meningen iofs)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Orka lägga skräphand mot miniräjs, lite väl svagt eller?

Nej.

 

Eh... vad menar du?

 

Nej som i att man inte orkar lägga sig = Syn, eller Nej som i att det inte är svagt att lägga sig = Fold (får skylla mig själv som formulerar mig lite lodigt i den meningen iofs)?

 

Med 10-15 BB i stacken är det fold eller allin som gäller i det läget.

 

EDIT: Stop and go kan ju funka också, men syn-check-fold utan monsterträff går bort iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag, nya mål:

 

- Mål från igår: Har införskaffat SNGPT nu (register key kommer idag eller imorgon).

 

- 30 st $25+$2 SnG's

 

- Ska läsa något (från t.ex. 2+2 eller i min nya bok som jag fick av Frugan igår)

 

- Ska fokusera spelet ITM idag, blev nog lite för passiv när blindsen var höga i vissa situationer igår. Aggro is da shit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sagt Grattis förut, så gör det nu!

 

Kommer du att spela i morgon (fredag) kväll, eller har du "tagit helg" då? Är jäkligt sugen på att utmana dig (skänka bort mina pengar) och eftersom regeringen är ute på festligheter imorgon så har jag reserverat kvällen för lir (barnen mutas med ostbågar och Cola :-)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sagt Grattis förut, så gör det nu!

 

Tack! :)

 

Kommer du att spela i morgon (fredag) kväll, eller har du "tagit helg" då? Är jäkligt sugen på att utmana dig (skänka bort mina pengar) och eftersom regeringen är ute på festligheter imorgon så har jag reserverat kvällen för lir (barnen mutas med ostbågar och Cola :-)).

 

Här har regeringen bestämt att helgen börjar kl 17.00 på fredagen. Regeringen = Jag. ;)

 

------------

 

Dagens första utdragning är ett faktum...

 

Blindsen på 50/100, jag har väl ca 1400. Någon höjer till 300 pf, jag reraisar med AA till 700 för att ställa in på floppen. Han synar pf och steksynar med 88 på en JTx-bräda... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoJo

 

Klart putte kommer råkka

 

GågåGÅÅ

 

Värmer mitt skångliska hjärta att se att du åffisiällt använder Såkker...

 

Ja va fan skriver man annars...ska i möjligaste mån lyfta ett vakande öga öfer dina påkerstrapatser...o skulle jag av nåen anledning ente "sitta i publikum" så vet du att där ute nåenstans i verklighetens verklighet...så tänker jag på dig (hahah...trodde fan aldrig jag nästan skulle använda en semi textrad ur Främling...men subban känner väl mer än tänker)

 

Nåja fåkk it...Gå Båjj

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långt mycket muppigare på borden idag. Folk har synat all-in med större delen av sin stack utan att vara särskilt korta med K6s och Q2s och liknande... Någon tomte gick all-in andra handen med 32, kommer inte ihåg om det var suited eller inte (spela roll iofs)...

 

Får tajta till mig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade AK lite passivt nu, men han satt och segade och duttbetade, bara fick en sådan stark set-känsla, synade ner hans fjantbetar och han hade AJ.

 

Äntligen ITM på ett bord nu. Är CL när vi är HU men torskar två ggr, första AJ mot A7 och sedan K9h mot 87h. 2:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna se lite mer uppdateringar av ren statistik, hur många ITM/spelade och rullestorlek osv.

 

Ok.

 

Just nu (idag):

- 11 st spelade

- 2 st ITM (2 st andraplaceringar)

- 6st placeringar nära bubblan, 3st fjärdeplaceringar och 3 st femteplaceringar

:(

 

Rullestorleken blir knivig eftersom jag ligger ute med 5 inköp på borden hela tiden, så den skippar jag tills vidare om det är ok. Det får jag ta när det är paus. Annan stats som ni vill se?

 

Åkte precis ur den 11:e. En överaggro räjsare som höjt jättemycket höjer till 150 (blinds 25/50), jag ställer bakom med AQo. Såklart har han KK den handen, ingen klonk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kryper vår dotter runt i cirklar på golvet här och bara skrattar... Något i generna kanske... :?

 

 

Muppkalas på Stars idag, till råga på allt så tokklonkar de hela tiden. Det bästa jag såg var nog en syn med Q7o för större delen av stacken på bubblan... Nästan så man tror man spelar $2+$0.25 på Everest igen ju...

 

Matpaus...

 

- 16 st spelade

- 4 st ITM = 25% (2 st 3or och 2 st 2or, förstaplaceringarna lyser med sin frånvaro)

- 7 st nära bubblan (4 st 4or och 3 st 5or)

ROI: -48% :?

Resultat: -$207

Rulle: $1883

 

8 inköp back idag, låter mycket men i korta loppet är det ju nada. En första-placering + en ITM så är man tillbaka på runt 0 igen, så det svänger ju en hel del.

 

Ska lägga upp två snarlika HH:s om bubbelspel strax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är ingen poker lingo expert, men tänkte bara kika med dig vad du har för strategi när du spelar? Jag spelar själv mestadels shorthanded SnG (lite längre inköp än dig nu för tiden då jag fick prioritera bort min rulle för en bostad).

 

hur spelar du tex AK, AQ, AJ? Antar att du byter strategi skapligt mycket under tiden borden rullar på men rent generellt sådär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur spelar du tex AK, AQ, AJ? Antar att du byter strategi skapligt mycket under tiden borden rullar på men rent generellt sådär...

 

Beror ju på postition, storlek på stackarna, tidigt eller sent i S&G m.m. m.m.

 

Sen spelar man ju AK, AQ och AJ lite annorlunda också... Känns som det kan bli en låååååååååååååååång artikel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att du spelar 5 sng's samtidigt nu, men du hinner ju inte med...för du är "sitting out" på ett bord där ni bara är 5 spelare kvar också... ahja, nu har du snart mörka ut dig också.

 

Förresten såg jag då du spelade 24172592. Måste komma med skarp kritik där. Du var solklar 1'a då ni var 4 kvar. Du hade ca 4600, men då började du spela som om ni var 9 spelare. Inte en enda flopp såg du tills du hade ca 1500 kvar, då gick du all in med J3o och fick syn av storstacken med JT. Självklart kom en 3'a. Lite flyt där då du till slut kom 2'a. Från det jag såg så måste jag säga att du spelade vekt. Förvisso såg jag inte dina kort, men du kan knappast haft skit så länge....

När du är storstacken måste du försvara dina mörkar mot dom små "stackarna". *ordvits*

Just det, när ni var 3 kvar så hade du BB på 600, kvar hade du ca 760 (?), +SB +Antes... UTG/Knappen foldar, SB (Storstacken) sätter dig all in. Varför foldar du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att du spelar 5 sng's samtidigt nu, men du hinner ju inte med...för du är "sitting out" på ett bord där ni bara är 5 spelare kvar också... ahja, nu har du snart mörka ut dig också.

 

Förresten såg jag då du spelade 24172592. Måste komma med skarp kritik där. Du var solklar 1'a då ni var 4 kvar. Du hade ca 4600, men då började du spela som om ni var 9 spelare. Inte en enda flopp såg du tills du hade ca 1500 kvar, då gick du all in med J3o och fick syn av storstacken med JT. Självklart kom en 3'a. Lite flyt där då du till slut kom 2'a. Från det jag såg så måste jag säga att du spelade vekt. Förvisso såg jag inte dina kort, men du kan knappast haft skit så länge....

När du är storstacken måste du försvara dina mörkar mot dom små "stackarna". *ordvits*

 

Det är såna här diskussioner som kan bli riktigt intressanta (tycker jag), om det hålls konstruktivt.

Vore kul om Myssion kunde lägga ut hela HH'n för 24172592 från den tidpunkt då han hade 4600 och se vad som egentligen utspelade sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från det jag såg så måste jag säga att du spelade vekt. Förvisso såg jag inte dina kort, men du kan knappast haft skit så länge....

 

Vem bryr sig om korten när man är bigstack på bubblan? bara att puscha.. man ska dra nytta av en stor stack på bubblan, inte känna att man kan blinda bort sig och hoppas att dom andra slår ut varandra.. !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, när ni var 3 kvar så hade du BB på 600, kvar hade du ca 760 (?), +SB +Antes... UTG/Knappen foldar, SB (Storstacken) sätter dig all in. Varför foldar du då?

 

Jag är en ruggig novis, men för mig låter detta som en klockren syn oavsett kort.

Vill ha svar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att du spelar 5 sng's samtidigt nu, men du hinner ju inte med...för du är "sitting out" på ett bord där ni bara är 5 spelare kvar också... ahja, nu har du snart mörka ut dig också.

 

Förresten såg jag då du spelade 24172592. Måste komma med skarp kritik där. Du var solklar 1'a då ni var 4 kvar. Du hade ca 4600, men då började du spela som om ni var 9 spelare. Inte en enda flopp såg du tills du hade ca 1500 kvar, då gick du all in med J3o och fick syn av storstacken med JT. Självklart kom en 3'a. Lite flyt där då du till slut kom 2'a. Från det jag såg så måste jag säga att du spelade vekt. Förvisso såg jag inte dina kort, men du kan knappast haft skit så länge....

När du är storstacken måste du försvara dina mörkar mot dom små "stackarna". *ordvits*

 

Det är såna här diskussioner som kan bli riktigt intressanta (tycker jag), om det hålls konstruktivt.

Vore kul om Myssion kunde lägga ut hela HH'n för 24172592 från den tidpunkt då han hade 4600 och se vad som egentligen utspelade sig.

 

Som sagt. korten är irrelevanta i det läget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från det jag såg så måste jag säga att du spelade vekt. Förvisso såg jag inte dina kort, men du kan knappast haft skit så länge....

 

Vem bryr sig om korten när man är bigstack på bubblan? bara att puscha.. man ska dra nytta av en stor stack på bubblan, inte känna att man kan blinda bort sig och hoppas att dom andra slår ut varandra.. !

Exakt! Och det gjorde han inte. Han satt med typ 4000-4600 och lillstackarna på kanske 1000 kunde stjäla hans blinds hela tiden, varje runda kostade det honom 450-600 då.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten såg jag då du spelade 24172592. Måste komma med skarp kritik där. Du var solklar 1'a då ni var 4 kvar. Du hade ca 4600, men då började du spela som om ni var 9 spelare. Inte en enda flopp såg du tills du hade ca 1500 kvar, då gick du all in med J3o och fick syn av storstacken med JT. Självklart kom en 3'a. Lite flyt där då du till slut kom 2'a. Från det jag såg så måste jag säga att du spelade vekt. Förvisso såg jag inte dina kort, men du kan knappast haft skit så länge....

När du är storstacken måste du försvara dina mörkar mot dom små "stackarna". *ordvits*

Just det, när ni var 3 kvar så hade du BB på 600, kvar hade du ca 760 (?), +SB +Antes... UTG/Knappen foldar, SB (Storstacken) sätter dig all in. Varför foldar du då?

 

Han fick väl inte korten att syna ner mig med.. hehe

 

men tyckte både du och den andre var passiva, både på bubblan och itm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, när ni var 3 kvar så hade du BB på 600, kvar hade du ca 760 (?), +SB +Antes... UTG/Knappen foldar, SB (Storstacken) sätter dig all in. Varför foldar du då?

 

Jag är en ruggig novis, men för mig låter detta som en klockren syn oavsett kort.

Vill ha svar :-)

Jag hade gjort insta-syyyyn med :3s::2d: EZ!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten såg jag då du spelade 24172592. Måste komma med skarp kritik där. Du var solklar 1'a då ni var 4 kvar. Du hade ca 4600, men då började du spela som om ni var 9 spelare. Inte en enda flopp såg du tills du hade ca 1500 kvar, då gick du all in med J3o och fick syn av storstacken med JT. Självklart kom en 3'a. Lite flyt där då du till slut kom 2'a. Från det jag såg så måste jag säga att du spelade vekt. Förvisso såg jag inte dina kort, men du kan knappast haft skit så länge....

När du är storstacken måste du försvara dina mörkar mot dom små "stackarna". *ordvits*

Just det, när ni var 3 kvar så hade du BB på 600, kvar hade du ca 760 (?), +SB +Antes... UTG/Knappen foldar, SB (Storstacken) sätter dig all in. Varför foldar du då?

 

Han fick väl inte korten att syna ner mig med.. hehe

 

men tyckte både du och den andre var passiva, både på bubblan och itm

Var det du som vann? Jag tyckte du spelade som en gud då ni var 4. Osis då du torska JT mot Myssions J3 :shock:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, när ni var 3 kvar så hade du BB på 600, kvar hade du ca 760 (?), +SB +Antes... UTG/Knappen foldar, SB (Storstacken) sätter dig all in. Varför foldar du då?

 

Jag är en ruggig novis, men för mig låter detta som en klockren syn oavsett kort.

Vill ha svar :-)

Jag hade gjort insta-syyyyn med :3s::2d: EZ!

 

Ja, självklart.

Den handen måste väl vara bättre än t ex :6s::Jd: ? Mindre risk för kort av samma valör, med ditt exempel.

Eller? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han fick väl inte korten att syna ner mig med.. hehe

 

men tyckte både du och den andre var passiva, både på bubblan och itm

Var det du som vann? Jag tyckte du spelade som en gud då ni var 4. Osis då du torska JT mot Myssions J3

 

det var väl det som var felet, jag vann ju inte hu sen men jag försökte utnyttja passiviteten på bordet, (var ju small stackkad på bubblan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...