Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken


mrdawwe

Recommended Posts

Dags för något nytt igen? Backa närmare 13 inköp är ju inte riktigt vad man vill med en nytändning. Hur många bord kör du? Stenhårda 9 table grinden eller?

 

Vore jag dig skulle jag göra en fet turnover och ta ut ännu mera av rullen, och kanske köra lite shortstack 5/10? Känns som att de kan vara en väg att få upp fokuset igen, för du har väl inte direkt ditt A-game nu?

 

Bara en ren gissning, men finns inte risken att 2/4 känns klent för dig nu, och du gör lite risiga syns då o då? Kan lätt bli så när man går ner i nivåer.

 

Känns som att du kan bättre!

 

Jag har kört stenhård 9-bordsgrind ja. Din ide låter vettig och jag tänker försöka. 2/4 känns tyvärr klent och jag vill inte ta en paus.

Jag kommer att försöka mig på shortstack 5/10. Jag kommer att gå ut från bordet DIREKT om jag når $800 så att det blir omöjligt att få stora swings. Det som är bra på Party är att man kan ju dubbla/trippla på ett bord för att sen sätta sig igen. :P

Jag har trots allt inte haft en enda backsession hittills när jag grindat shortstack på 5/10 seriöst. Det är när jag fortsatt lira med flera tusen i stackarna som swingsen ju har kommit.

 

det är det som är en av dom dåliga grejerna med party. ratholing är inte bara dålig etikett utan minskar dessutom bra spelares edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

TACK MrGavve för den fina iden. Jag plussade $6500 igår. Känns hur bra som helst. Ill be back very soon....

Idag tog jag mitt körkort btw. Fjärde gången gillt :D

Finns det någon bättre dag än fredag den 13:e?

 

Grattis! :)

 

Edit: Vad är det för bil som gäller nu då? Blåser du halva rullen på nya BMW 3-serien? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe bara gött att höra att de funkar. Brukar ge bra resultat tycker jag med :)

 

jacobmal: Du har sån stor edge redan =P

(Spelar iofs inte på party själv)

 

 

Förresten: Ta ut de du plussade idag. Försök att hålla rullen kort. Inte ha typ 30k där igen, då är du så snabbt tillbaks med fulla inköp. Försök få typ 10 plussande dagar med shortstack först, o sen gå upp igen.

 

Annars får man såna där tiltswings o de vill man ju inte ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK MrGavve för den fina iden. Jag plussade $6500 igår. Känns hur bra som helst. Ill be back very soon....

Idag tog jag mitt körkort btw. Fjärde gången gillt :D

Finns det någon bättre dag än fredag den 13:e?

 

Grattis! :)

 

Edit: Vad är det för bil som gäller nu då? Blåser du halva rullen på nya BMW 3-serien? ;)

 

Tack tack!

Har inte löst den frågan än. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe bara gött att höra att de funkar. Brukar ge bra resultat tycker jag med :)

 

jacobmal: Du har sån stor edge redan =P

(Spelar iofs inte på party själv)

 

 

Förresten: Ta ut de du plussade idag. Försök att hålla rullen kort. Inte ha typ 30k där igen, då är du så snabbt tillbaks med fulla inköp. Försök få typ 10 plussande dagar med shortstack först, o sen gå upp igen.

 

Annars får man såna där tiltswings o de vill man ju inte ha.

 

Gissar också på att du har ganska bra edge Jacobmal :) Har jag spelat mot dig? Vad nickar du?

Förstår isåfall om du stör dig på mina små ställ pre men jag vill också ha edge. (Mitt självförtroede som storstack är just nu inte på topp, men det är troligtvis bara tillfälligt. Mitt mål är att bli regular på $5/10)

 

:D Känns som sagt riktigt bra och att det knappt går att backa med den strategin. Frågan är dock om jag kommer att ta ut när jag plussat eftersom jag ju vill ha "riktig" rulle för $5/10. Får se hur jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till kortet och tack förpåminnelsen om datumet...Det slog mig att jag varit tillsammans med flickan i 1 år och 5 månader, samt förlovad i 9 månader :D

Tack!

:lol: Ingen orsak, storkalas nu då?

 

kalas o kalas! Blir nog film med tilltugg! ;)

btw, skoj att plusset är tillbaka! Måste kika på dig nån dag och inspireras :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kanske borde börja spela shortstacked poker själv, gärna på en sida där man får rakeback efter "dealt cards" så man får rakeback även när man itne själv är med i potten, visst är det svinigt att spela så men inte emot reglerna

 

de borde ändra reglerna till 60bb som min-inköp och att man måste sätta sig med samma summa om man vill komma tillbaka till bordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, jag känner vändningen 8-) Plussade $4700 igår efter att ha spelat kanske 5 timmars (mestadels) bra poker, väldigt nöjd med spelet. Jag klarade av att läsa spelarna bra vilket jag brukar ha väldigt svårt för att disciplinera mig till. Fuskade lite m,ed min $800gräns och spelade djupstackat. Det kändes rätt eftersom jag hade ganska bra koll på spelarna jag mötte. Jag blir lika "förvånad" varje gång hur mycket det egentligen ger ist. för att bara sitta och nöta t.ex. 9 bord och bara spela korten(6 bord igår bara, det gick inte att öppna fler på Party, nån som vet varför? :evil: Monster-borden är borta också, fattar ingenting).

 

Jag kommer att ta ut en summa från Party nu, vet inte hur mkt (nånstans mellan $5-10000). Min totala rulle ligger på ca $30k nu varav $22k på Party.

Ikväll är det Sunday million och $125k:n som nog ska liras. SKA lyckas låta bli att tilta på cashgamen om jag mot förmodas lyckas tilta mig ur turrarna innan finalborden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner dig nöjd med spelet igår så undrar jag hur du definerar bra poker? spelen jag såg dig göra igår var horribla för att uttrycka mig milt. Sen är det lite halvkul när någon vid bordet sitter med 200 och går allin då och då för att sedan sitta ut 10min lite då och då och bara tar upp plats. Testa poker, hört att det ska vara riktigt kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner dig nöjd med spelet igår så undrar jag hur du definerar bra poker? spelen jag såg dig göra igår var horribla för att uttrycka mig milt. Sen är det lite halvkul när någon vid bordet sitter med 200 och går allin då och då för att sedan sitta ut 10min lite då och då och bara tar upp plats. Testa poker, hört att det ska vara riktigt kul!

Tack för komplingen kompis!

Jag spelade inte exakt varenda hand bra iofs. Jag var på tilt under en kortare tid då jag råkade gå allin med exempelvis J9s vilket ÄR horribelt, du har helt rätt. Vet inte om det var det du menade, förklara gärna närmare ist. för att bara komma och säga hur pass dålig jag är. Får du verkligen ut något av det? Sedan tog jag en paus (lyckades för en ¨gångs skull slita mig när jag var tiltad). Ber om ursäkt för att jag tog upp plats. Jag var tiltyad och tänkte helt enkelt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de klassiska Dawwemovesen att ställa med skräp, suga ut och sen sitta ut? Fett moveregister.

Inte riktigt nej. Det där har du ju inte ens koll på så förstår inte varför du yttrar dig överhuvudtaget. Som shortstack ställer han ju knappast ofta med skräp iaf med tanke på att folk synar med i princip any two.

 

EDIT: Sen måste du ju tänka på att de gånger han ställer med skräp mycket väl vägs upp av de gånger han får betalt av marginella händer vid starka träffar. Det är ju en av anledningarna till att man spelar löst och inte sitter och väntar in Top-10 händer. Det där med Sit-Out grejen vet jag ingenting om så det kommenterar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...