Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken


mrdawwe

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste bara berätta om något roligt som hände nyss efter att vi hade ätit. Under tiden vi satt och åt så kom det världens skyfall och att vi skulle gå tillbaka till hotellet var inte något alternativ. En TukTuk stog och väntade vid vägen så vi sprang dit för att ta den till hotellet. Det var väldigt mycket trafik så vi hamnade i en lång bilkö paralellt med en annan TukTuk. Dawwe som inte fått röka på hela dagen ser föraren sitta med en halv cigarett i handen och e inte sen att fråga om att få smaka. Föraren ger Dawwe cigaretten och får 100 Baht av som betalning för tjänsten. Han trodde typ inte det var sant, sa typ wow och skulle skaka hand och grejer, lite roligt. Såg typ ut som att han vunnit på triss eller nåt sånt. Hursomhelst så kom vi tillslut ur bilkön och blev skjutsade till hotellet. När Dawwe betalade föraren 100Baht för skjutsen så verkade han ganska tiltad för att skjutsen tydligen var lika mycket värd som en halv cigarett.

Han hade tydligen sagt till Dawwes tjej att han hade väntat sig mer eller något sånt.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Övernöjd med dagens resultat:

Shortstacklir på Party + ca $6000 kanske 5 timmar. Min strategi kanske borde gå ut på att byta bord när jag dubblat/tripplat eller likn. Jag har inte kört så nånting. Borde jag det? Satt med $6000 på ett bord idag när jag slutade. :D

Jag tänker lite att jag hinner få read på motståndet så att jag inte backar ett inköp direkt pga dålig read (hinner även tilta dom lite :twisted: ) för att sen plocka hela inköpet av dom. Det är även svårt för mig att börja tilta av ett shortstackinköp förlorat (min $200 på Party).

 

MÅSTE fortsätta rusha ikväll! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 5251381588 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 26, 03:39:15 ET 2006

Table Quick Bite (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Platinum_Toenail ( $1015 )

Seat 3: Mrdavve ( $682.20 )

Seat 5: ltran05 ( $1402.76 )

Seat 2: traheho1 ( $1390 )

Seat 4: SECRETWEAPONS ( $1840.25 )

Seat 6: MezC4lito ( $985 )

Mrdavve posts small blind [$5].

SECRETWEAPONS posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Mrdavve [ Kd Jd ]

ltran05 folds.

MezC4lito folds.

Platinum_Toenail folds.

traheho1 raises [$35].

Mrdavve calls [$30].

SECRETWEAPONS folds.

** Dealing Flop ** [ Ad, 6c, 8d ]

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

Mrdavve checks.

traheho1 bets [$65].

Mrdavve raises [$130].

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

traheho1 calls [$65].

** Dealing Turn ** [ Js ]

Mrdavve checks.

>You have options at Just Relax Table!.

traheho1 checks.

** Dealing River ** [ 2d ]

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

Mrdavve checks.

>You have options at Owl Island (No DP) Table!.

traheho1 bets [$100].

>You have options at Speed Read (No DP) Table!.

Mrdavve is all-In [$517.20]

traheho1 calls [$417.20].

traheho1 shows [ Ac, Qh ] a pair of aces.

Mrdavve shows [ Kd, Jd ] a flush, ace high.

Mrdavve wins $1371.40 from the main pot with a flush, ace high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara berätta om något roligt som hände nyss efter att vi hade ätit. Under tiden vi satt och åt så kom det världens skyfall och att vi skulle gå tillbaka till hotellet var inte något alternativ. En TukTuk stog och väntade vid vägen så vi sprang dit för att ta den till hotellet. Det var väldigt mycket trafik så vi hamnade i en lång bilkö paralellt med en annan TukTuk. Dawwe som inte fått röka på hela dagen ser föraren sitta med en halv cigarett i handen och e inte sen att fråga om att få smaka. Föraren ger Dawwe cigaretten och får 100 Baht av som betalning för tjänsten. Han trodde typ inte det var sant, sa typ wow och skulle skaka hand och grejer, lite roligt. Såg typ ut som att han vunnit på triss eller nåt sånt. Hursomhelst så kom vi tillslut ur bilkön och blev skjutsade till hotellet. När Dawwe betalade föraren 100Baht för skjutsen så verkade han ganska tiltad för att skjutsen tydligen var lika mycket värd som en halv cigarett.

Han hade tydligen sagt till Dawwes tjej att han hade väntat sig mer eller något sånt.

 

:D

 

Hihihi

tokiga TukTukar är nästan det roligaste som finns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min read var att han brukar checkraisa toppar

 

***** Hand History for Game 5253728865 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 26, 15:53:58 ET 2006

Table San Benito (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Mrdavve ( $621 )

Seat 2: TIG_666 ( $990 )

Seat 3: TheBlackDeath ( $1800.50 )

Seat 4: I_Float_U ( $1771.27 )

Seat 5: Tizerd_MD ( $1161 )

Seat 6: makbelieve ( $982.90 )

TIG_666 posts small blind [$5].

TheBlackDeath posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Mrdavve [ Kd Ac ]

>You have options at String Bet (No DP) Table!.

I_Float_U folds.

makbelieve folds.

Mrdavve raises [$30].

TIG_666 calls [$25].

>You have options at Skip Ahead (No DP) Table!.

>You have options at Monster #1277244 Table!.

TheBlackDeath folds.

** Dealing Flop ** [ 2c, 7h, Jh ]

>You have options at Skip Ahead (No DP) Table!.

TIG_666 bets [$56].

>You have options at Monster #1277244 Table!.

Mrdavve calls [$56].

** Dealing Turn ** [ Qs ]

>You have options at String Bet (No DP) Table!.

TIG_666 bets [$130].

Mrdavve raises [$260].

>You have options at String Bet (No DP) Table!.

TIG_666 calls [$130].

** Dealing River ** [ 6d ]

TIG_666 bets [$300].

>You have options at Monster #1277244 Table!.

Mrdavve is all-In [$275]

TIG_666 shows [ 8h, Ah ] high card ace.

Mrdavve shows [ Kd, Ac ] high card ace.

TIG_666 wins $25 from side pot #1 with high card ace.

Mrdavve wins $1250 from the main pot with high card ace with king kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Helt seriöst måste du ge fan i sånt skitspel :P Finns ju inget skönare än när hjältespelet sitter. Men att syna ner tom, vafan ska han ha tänket kostar ju sjukt mkt i längden..

 

Kanske det, men vad ska han syna med på turn och pusha river när han även för första gången bettar in i mig på floppen?

Det kändes väldigt rätt men som du säger är det antagligen inte smart att syna tom så ofta. (har även dragit ner på det en del ;))

 

Frågar dig igen, vad nickar du på Party/Prima? Respektarar såklart om du inte vill ge ut det men svara gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär! Har sedan kvart över 8a suttit och grindat din dagbok med kortare uppehåll för lunch och ett litet fastighetsbesök... Sjukt underhållande.

Verkar som att du har en naturligfallenhet på att syna folk så du kan ju ta över efter leif silbersky om du skulle gula sönder någon dag.

 

Hoppas du fortsätter lika strongt dels för din egen skull och dels för min skull (älskar nämligen att läsa daimx avundsjuka inlägg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You and me dawwe! monsterplussers. Jag hade tävlig med oggeking igår, jag skulle plussa lika mkt som han...blev svårt när han spelar 8 gånger högre än mig...men jag tycker jag hävdade mig ganska bra ändå, även fast han plussade typ 2500-3500 nått.. :P

Kul för mig, Plussa 5 inköp och endå prestera sämst av alla :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You and me dawwe! monsterplussers. Jag hade tävlig med oggeking igår, jag skulle plussa lika mkt som han...blev svårt när han spelar 8 gånger högre än mig...men jag tycker jag hävdade mig ganska bra ändå, även fast han plussade typ 2500-3500 nått.. :P

Kul för mig, Plussa 5 inköp och endå prestera sämst av alla :D

 

Haha, lite småkomiskt faktiskt. Men du är ändå bäst jimmy. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You and me dawwe! monsterplussers. Jag hade tävlig med oggeking igår, jag skulle plussa lika mkt som han...blev svårt när han spelar 8 gånger högre än mig...men jag tycker jag hävdade mig ganska bra ändå, även fast han plussade typ 2500-3500 nått.. :P

Kul för mig, Plussa 5 inköp och endå prestera sämst av alla :D

 

Haha, lite småkomiskt faktiskt. Men du är ändå bäst jimmy. :)

 

Hehe helt okej dygn om man säger så. 14 inköp är inte att leka med. Dustinz is back and I know it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You and me dawwe! monsterplussers. Jag hade tävlig med oggeking igår, jag skulle plussa lika mkt som han...blev svårt när han spelar 8 gånger högre än mig...men jag tycker jag hävdade mig ganska bra ändå, även fast han plussade typ 2500-3500 nått.. :P

Kul för mig, Plussa 5 inköp och endå prestera sämst av alla :D

 

Haha, lite småkomiskt faktiskt. Men du är ändå bäst jimmy. :)

 

Hehe helt okej dygn om man säger så. 14 inköp är inte att leka med. Dustinz is back and I know it!

 

Tihi, sorgligt bara att jag skulle backa 7 igår :D:D

Meeeeeen, idag kom det lite bananer, så det märktes inte ens att jag backade... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You and me dawwe! monsterplussers. Jag hade tävlig med oggeking igår, jag skulle plussa lika mkt som han...blev svårt när han spelar 8 gånger högre än mig...men jag tycker jag hävdade mig ganska bra ändå, även fast han plussade typ 2500-3500 nått.. :P

Kul för mig, Plussa 5 inköp och endå prestera sämst av alla :D

 

Haha, lite småkomiskt faktiskt. Men du är ändå bäst jimmy. :)

 

Hehe helt okej dygn om man säger så. 14 inköp är inte att leka med. Dustinz is back and I know it!

 

Tihi, sorgligt bara att jag skulle backa 7 igår :D:D

Meeeeeen, idag kom det lite bananer, så det märktes inte ens att jag backade... :)

 

Neeeeej gjorde du?? Vilka swings du har skaffat dig då haha

Tar igen det ikväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...