Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken


mrdawwe

Recommended Posts

David 22 (Edit 23) år från Norrköping

Dags för dagbok nu efter att ha haft den största tiltperioden någonsin.

Jag har läst/följt en del dagböcker vilket har givit mig inspiration. Tror verkligen detta kan hjälpa mig att spela disciplinerat.

"Börjar om" på Purple lounge (Prima) med 3000$.

 

Jag lirar i stort sett uteslutande NL6-mannabord (3-5st) och har inga planer på att ändra på det.

Följer dessa krav:

0-6000 NL100 Känner verkligen att jag klarar av nivån när jag spelar disciplinerat.

6000-9000$ NL200

9000-12000$ NL300

 

Disciplinregler som ÄR till för att följas:

1. Sluta spela/ta en paus vid 3 inköp back

2. Koncentration, ha kul! Sluta spela/byt spel (ex. sitngo) om det blir enformigt

3.Förbereda mig inför varje session med att analysera lite av mitt tidigare spel i Pokertracker för att hela tiden lära mig av mina misstag

 

(Kommer att fylla på fler vartefter) Uppskattar tips.

 

Hoppas nu på kritik av de händer jag postar och även att någon därute blir inspirerad av denna dagbok!

 

Mitt första mål: BR på 12000$ 1:a juni (Gillar att sätta höga mål om någon undrar) :lol:

 

Grinden börjar imorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för alla lyckönskningar gott folk!

 

Jag spår att detta kommer att bli en klassisk dagbok. Lycka till!

ABSOLUT ;)

 

 

Men 12000$ var kanske lite väl högt med start på 100NL på en månad, skulle inte gråta om jag inte uppnår målet. Men hoppas självklart att du gör det

Jag förstår vad du menar och nej jag kommer inte bli för besviken om jag inte klarar av målet. Grejen är den att jag tror stenhårt på principen att ju högre mål man sätter, desto högre når man. Hoppas på det bästa :)

 

Kul med en dagbok från samma stad! Ska bli spännande att följa och jag hoppas det insprirerar mig att börja skriva! Har funderat på det så länge nu!

Hur som helst... Lycka till!

Hoppas jag också! Först kändes det jobbigt att sätta igångmen nu känns det istället som en kul grej. Det är bara att sätta igång!

Lirar du nånting på klubben i Haga?

 

Du kommer gula inom två veckor Dawwe.

 

Skämtåsido, kul me en Dawwebok, Här kommer säkert de allra sjukaste handhistorierna postas.

 

Lycka Till!

Inget gult med den här dagboken kan jag lova! Men sjuka handhistorier kan du lita på att det kommer bli överflöd av hehe

 

GL DAVVE! De ä bara att kolla

Kan nog i ärlighetens namn vara en av mina absolut största svagheter. Jag synar ner för ofta :oops: Men som sagt det är bara att k :shock: lla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att gå på grinden för första gången i min nya dagbok! Tyvärr kan jag bara lira för de 140$ som jag har kvar på min gamla sajt eftersom överföringen till Neteller tog lite längre tid än beräknat (bör komma in imorn).

Kommer dock ha långt ifrån fulla inköp idag, vilket är det optimala för min väldigt aggresiv spelstil, men men det ska nog gå vägen.

Hoppas att jag klarar av tekniken att lägga in en eller flera intressanta handhistories nu då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att gå på grinden för första gången i min nya dagbok! Tyvärr kan jag bara lira för de 140$ som jag har kvar på min gamla sajt eftersom överföringen till Neteller tog lite längre tid än beräknat (bör komma in imorn).

Kommer dock ha långt ifrån fulla inköp idag, vilket är det optimala för min väldigt aggresiv spelstil, men men det ska nog gå vägen.

Hoppas att jag klarar av tekniken att lägga in en eller flera intressanta handhistories nu då!

 

Vet inte när du tog ut pengarna, men räkna in med dem imorrn om du tog ut dem igår. Prima är SJUKLIGT sega. B2B skickar däremot på en timme. Undra varför inte alla sidor kan ha den servicen...

 

Tips: skaffa Pokertracker om du nu ska börja spela lite seriöst. Det hjälper verkligen att kunna gå tillbaka och analysera dagens händer. Men du har säkert redan PT.

 

Lycka till iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste inte ens att det var i Haga den låg!? Har precis flyttat till Haga området! Vore skoj att checka in den och se vad det är för folk och vad folk spelar om!?

Berätta gärna mera!

 

 

 

 

 

 

Hoppas jag också! Först kändes det jobbigt att sätta igångmen nu känns det istället som en kul grej. Det är bara att sätta igång!

Lirar du nånting på klubben i Haga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte när du tog ut pengarna, men räkna in med dem imorrn om du tog ut dem igår. Prima är SJUKLIGT sega. B2B skickar däremot på en timme. Undra varför inte alla sidor kan ha den servicen...

 

Tips: skaffa Pokertracker om du nu ska börja spela lite seriöst. Det hjälper verkligen att kunna gå tillbaka och analysera dagens händer. Men du har säkert redan PT.

 

Lycka till iaf!

Jag tog ut dom för tre dagar sen och dom har inte kommit in än. Lite segt att vänta, men det gör inte så mycket nu ändå. Har ju min "andra rulle" så länge på Royal card club. Tack igen för hjälpen med rakebacken.

Jag har haft pokertracker rätt länge men inte användt det på ett tag bara. Känner att jag har jättemycket hjälp av det, kommer även använda det för att posta handhistories (om det funkar). Ska testa om en stund..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste inte ens att det var i Haga den låg!? Har precis flyttat till Haga området! Vore skoj att checka in den och se vad det är för folk och vad folk spelar om!?

Berätta gärna mera!

 

Aha ok nice! Då är det ju bara att glida ner runt hörnet. Vet inte adressen men ungefär bredvid pizzeria Vesuvio. Det brukar vara flera turneringar i veckan, vanligtvis ons, fre, sön. Gå in på http://www.rockets.se och kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm vad ska man säga.. Sjukt bra start på dagboken fick jag iaf.

Startade ju igår på NL100 med inte allt för höga förväntningar med 140$ som jag hade kvar på Royal card club +820$ 6h Frågan är om jag lirade mot endast fulla människor?

BR 3000$ + 970$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade några sköna händer mot den här killen, tiltad?

** Game ID 774183765 starting - 2006-04-29 02:35:24

** Sligo [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- dawidus sitting in seat 1 with $95.50

- Mindripper sitting in seat 2 with $158.70

- playin_poker sitting in seat 3 with $92.70 [Dealer]

- mrdawwe sitting in seat 4 with $394.65

- I_tilt_you sitting in seat 5 with $99.00

- Dzunglipoiss sitting in seat 6 with $56.32

 

mrdawwe posted the small blind - $0.50

I_tilt_you posted the big blind - $1.00

** Dealing card to mrdawwe: 8 of Diamonds, King of Diamonds

Dzunglipoiss folded

dawidus folded

Mindripper folded

playin_poker folded

mrdawwe raised - $3.50

I_tilt_you called - $3.50

 

** Dealing the flop: King of Hearts, King of Spades, Queen of Hearts

mrdawwe bet - $5.00

I_tilt_you raised - $10.00

mrdawwe called - $10.00

 

** Dealing the turn: 8 of Spades

mrdawwe checked

I_tilt_you bet - $25.00

mrdawwe raised - $50.00

I_tilt_you called - $50.00

 

** Dealing the river: 7 of Spades

mrdawwe bet - $297.00

I_tilt_you went all-in - $36.50

I_tilt_you shows: Queen of Spades, 5 of Clubs

mrdawwe wins $197.00 from the main pot

 

End of game 774183765

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste inte ens att det var i Haga den låg!? Har precis flyttat till Haga området! Vore skoj att checka in den och se vad det är för folk och vad folk spelar om!?

Berätta gärna mera!

 

Aha ok nice! Då är det ju bara att glida ner runt hörnet. Vet inte adressen men ungefär bredvid pizzeria Vesuvio. Det brukar vara flera turneringar i veckan, vanligtvis ons, fre, sön. Gå in på http://www.rockets.se och kolla.

 

Får ta och göra det! Tar juh inte låg tid att gå bort ditt iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte släppa. Vad göra?

 

** Game ID 774060082 starting - 2006-04-29 00:46:43

** Schwerin [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Dr_Ev1l sitting in seat 1 with $103.30

- Metalmachine sitting in seat 2 with $86.55 [sitting out]

- mrdawwe sitting in seat 3 with $72.70 [Dealer]

- roteiro sitting in seat 4 with $96.25

- URmyjob sitting in seat 5 with $101.05

 

roteiro posted the small blind - $0.50

URmyjob posted the big blind - $1.00

** Dealing card to mrdawwe: Ace of Diamonds, Ace of Hearts

Dr_Ev1l folded

mrdawwe raised - $4.00

roteiro called - $4.00

URmyjob folded

 

** Dealing the flop: 9 of Spades, 5 of Diamonds, 3 of Spades

roteiro checked

mrdawwe bet - $7.00

roteiro called - $7.00

 

** Dealing the turn: 8 of Hearts

roteiro bet - $12.00

mrdawwe called - $12.00

 

** Dealing the river: 5 of Spades

roteiro bet - $30.00

mrdawwe called - $30.00

roteiro shows: 7 of Hearts, 6 of Hearts

mrdawwe mucks: Ace of Diamonds, Ace of Hearts

roteiro wins $105.00 from the main pot

 

End of game 774060082

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...