Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
3.Förbereda mig inför varje session med att läsa i minst 30 min

(Kommer att fylla på fler vartefter) Uppskattar tips.

Det skulle vara intressant om du kunde skriva lite kort kring vad du läst samt posta någon/några HH som knyter ihop sessionen.

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Måste vara drygt att gå ner och spela NL100 när du har spelat 2-4 osv. Hade ej kunnat motivera mig för det. Men hoppas du lyckas.

Tycker inte det känns så jobbigt i och med att det är jag själv som tar beslutet och vet att jag alltid skulle kunna gå upp igen, tänker inte göra det men ändå. Behöver nog bara en nytändning helt enkelt vilket det känns som att detta ger.

Jag har tänkt så också många gånger. Typ "fan va skönt att vara stabil på NL400 nu då, skulle aldrig klara av att gå ner igen"

Det går :)

Postad
Fan då kommer man få slåss med dig på 1-2 igen snart då ;) Lycka till mannen kommer nog gå minsta lika snabbt den här gången ska du se!

Hehe vi kanske ses ikväll! Dags för NL200.

Lycka till själv!

Postad
vet hur såna här bad streaks känns när man förlorar en alltför stor del av sin bankroll. gjort det själv, hade nyss en period jag tiltade exakt varje gång jag satte mig ner vid pokerborden. kan relatera extra mycket då jag själv spelar eller spelade extremt aggressivt på 2,4 NL.

börja om, diciplin, orka lägga sig när man vet man ska, sluta aggra när man får syn varje hand, osv... ska själv komma igång efter min paus\semester.

lycka till!

Ja det låter VÄLDIGT likt min situation, speciellt: "tiltade exakt varje gång jag satte mig", "börja om, diciplin, orka lägga sig när man vet man ska"

Det andra med iofs. :P

Jag känner igen ditt nick och får känslan av att du är en bra spelare. Du har föresten inte även varit uppe på högre nivåer och tiltat? Har för mig det.

Postad
3.Förbereda mig inför varje session med att läsa i minst 30 min

(Kommer att fylla på fler vartefter) Uppskattar tips.

Det skulle vara intressant om du kunde skriva lite kort kring vad du läst samt posta någon/några HH som knyter ihop sessionen.

Kommer att bli krångligt och kräva mkt energi av mig :P , men ok, jag ska göra ett försök. jag har´dock (lite oseriöst :oops: ) inte börjat att läsa än då jag inte fått min bok än från pokerbokhandeln.

Postad

Dag 1 +$3200 8h

Tror att pokerpausen gjorde susen.

Lade det mesta av tiden på turneringar (även en del på pokerstars). Som Oggeking skrev: 2:a i Prima 12k garanti och 1:a i 3k garantin, vilket gav $2340 resp. $900.Tog även hem en liten PLturnering på Pokerstars dagen innan med 36 startande, det gav $1320 har jag för mig. Såå det känns som att jag är påväg tillbaka. Turre-söndag idag som vanligt. $100kgaranti och Milliongarantierna på Pokerstars och Party bl.a.

Blir nog även cashgame. Startar isåfall på NL100 eftersom turneringsinköpen överstiger $200 så jag inte riktigt har rulle för NL200 men det går fort!!

BR $6200

Postad

Mkt intressant dagbok måste jag säga, grymt rolig att läsa :D. Hoppas att du lyckas bemästra tilten bättre framöver det är din akilleshäl helt klart.

Många gånger har du satt upp mål angående tilt/disciplin som du hållt ett tag men sedan totalt släppt med mindre roliga konsekvenser.

Otroligt svårt att lyckas med en framgångsrik målsättning i vad du än sysslar med då du ger dig själv dubbla budskap.

Ena dagen håller du målsättningen andra dagen åt helvete ena dagen håler du målsättningen andra dagen....osv i all evighet OM du inte sätter stopp en gång för alla.

Bestraffa dig hårt nästa gång idiottiltsessionen inträffar.

Skriv upp en lista med dina mål, klistra upp bredvid skärmen så att du tvingas läsa det vid varje session.

Gå ner rejält om du tiltat e en bra grej och nu menar jag inte nl 100 näe ned till nl50 som högst och spela seriöst och skäms några dagar så ska du se

att tilten har svårare att göra sig påmind.

Lycka till!

Postad
Mkt intressant dagbok måste jag säga, grymt rolig att läsa :D. Hoppas att du lyckas bemästra tilten bättre framöver det är din akilleshäl helt klart.

Många gånger har du satt upp mål angående tilt/disciplin som du hållt ett tag men sedan totalt släppt med mindre roliga konsekvenser.

Otroligt svårt att lyckas med en framgångsrik målsättning i vad du än sysslar med då du ger dig själv dubbla budskap.

Ena dagen håller du målsättningen andra dagen åt helvete ena dagen håler du målsättningen andra dagen....osv i all evighet OM du inte sätter stopp en gång för alla.

Bestraffa dig hårt nästa gång idiottiltsessionen inträffar.

Skriv upp en lista med dina mål, klistra upp bredvid skärmen så att du tvingas läsa det vid varje session.

Gå ner rejält om du tiltat e en bra grej och nu menar jag inte nl 100 näe ned till nl50 som högst och spela seriöst och skäms några dagar så ska du se

att tilten har svårare att göra sig påmind.

Lycka till!

Du har uppmärksammat vad som har hänt den här tiden bra tycker jag. Jag kan ofta disciplinera mig under en kort tid för att sedan släppa det sakta men säkert, till slut katastrof.

Det här med att sätta upp målen så att man hela tiden kan se dem tror jag på. Det har bara inte blivit av att göra det.

Tack för tipsen!

Postad

Dag 2 -$775 5h

Dag 3 -$555 7h

Jag fick in min rakeback igår på $3920 så jag har börjat på NL200 igen (Fel? Lurar jag mig själv)

BR $8790

Idag fick jag min bok :D

Postad
Dag 2 -$775 5h

Dag 3 -$555 7h

Jag fick in min rakeback igår på $3920 så jag har börjat på NL200 igen (Fel? Lurar jag mig själv)

BR $8790

Hur f*n kan du gå back? :shock: Alltid om man kollar dig på nåt bord sitter du med 2 eller 3 buy-in.
Postad
Dag 2 -$775 5h

Dag 3 -$555 7h

BR $8790

Hur f*n kan du gå back? :shock: Alltid om man kollar dig på nåt bord sitter du med 2 eller 3 buy-in.

Och de 2-3 buy-inen kommer ALLTID från extremt tight spel ;)

Postad
Dag 2 -$775 5h

Dag 3 -$555 7h

BR $8790

Vilken site lirar du på då ?

Postad

Om man går ifrån jätteplus till jätteback konstant så dra ner på borden och fundera enbart på att spela helt rätt på de borden du spelar.

Jag själv gulade praktiskt taget från att ha gått från vinnande till fisk. En omstart var vad som krävdes. Och det har du ju, men tänk så när du spelar =)

Postad
Dag 2 -$775 5h

Dag 3 -$555 7h

BR $8790

Vilken site lirar du på då ?

Purple Lounge

Postad
Om man går ifrån jätteplus till jätteback konstant så dra ner på borden och fundera enbart på att spela helt rätt på de borden du spelar.

Jag själv gulade praktiskt taget från att ha gått från vinnande till fisk. En omstart var vad som krävdes. Och det har du ju, men tänk så när du spelar =)

Du menar Abc-poker som att jag t.ex Ska folda K8s UTG+1 t.ex.? :P

Jag har varit inne på det i början av några sessioner men har inte kunnat hålla det speciellt länge.

Det är väldigt svårt att tänka sig in i att det är dom enda pengarna jag har vilket ju var lite av tanken med omstarten.

Vi ses i Motala på lördag btw. :)

Postad

Nejnej, det menar jag inte, SH ska den ju höjas :)

Menar mer att man lyckas med läggningarna när man tänker:

"Fan, jag vet jag är slagen" som man kan göra när man är på topp och liknande.

Japp, ehm, det ska bli kul , planerad utekväll efteråt nånstans? :)

Postad

Dag 4

-$350 12h

Jag satt och spelade konstant i 12 timmar själv inatt. Bra för psyket? :P Det svängde inte så mkt, gjorde en hel del klantiga moves som gjorde att jag slutade på minus igen. Kände dock stundvis att jag hittat tillbaka lite till mitt gamla fina spel, som på den tiden jag var vinnande :roll:

Aggresiv i lite mer rätt lägen om man säger så.

BR $8440

Tror det blir pokerfritt idag

Postad
Nejnej, det menar jag inte, SH ska den ju höjas :)

Menar mer att man lyckas med läggningarna när man tänker:

"Fan, jag vet jag är slagen" som man kan göra när man är på topp och liknande.

Japp, ehm, det ska bli kul , planerad utekväll efteråt nånstans? :)

Ja det kan ju vara en bra grej att göra :D

Väldigt svårt!

Inget planerat, men det skulle vara kul att hitta på nåt!

Jag kan iofs. inte Motala men det löser sig ju.

Postad

Dag 5 +$1200 2 1/2

Jag drog igång 8-bords-grinden ikväll igen och det fungerade klockrent. Jag spelade bra igen. Jag blev utdragen i några potter i början av sessionen och låg ca -$600 men lyckades visst låta bli att tilta. Jag höll fast vid tanken att jag tog rätt beslut när pengarna åkte in. Nu kommer det bara att fortsätta. Jag känner $5/$10-vibbar :D;)

BR $9640

• Skapa nytt...