Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken


mrdawwe

Recommended Posts

Dag 10 -$3285 9 1/2 h :?

Spelade NL600 på Party och Prima. Vad hände? Jag låg ändå nästan +$3000. Spelade så sjukt dåligt igen. Det skulle vara pinsamt att lägga in mina handhistories, så illa är det.

BR $18775 + $2945

$1500 av Party-rullen har gått till räkningar bl.a.

 

Okej, jag klarade alltså inte av målet. Surt!! Var väldigt nära men halkade visst ner rejält istället.

Nytt mål $40k 30:e juni sen upp på 5/10 1:a juli :D Jag kommer klara det. Jag prövade på healing igår så nu är jag en ny människa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är det som händer? Dawwe har två raka minusdagar?!

 

han har inte varit i finspång på länge.. :)

 

Haha, Då Dawwe plussar som mest är när jag o han grindar och han ber mig ta över några minuter när han går på toa.. :)

 

När han kommer till Finspång så kanske det också går hyfsat men jag har förstått att han backar som mest när han sitter instängd ensam o spelar.

 

Killen behöver stöd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst behöver killen stöd! Idag har jag än så länge backat $2000 av party rullen. Nu är det "planerad skottning" på 5/10 som gäller. Tänkte hitta diciplinen. Nu jävlar ska jag ta igen de $8000 jag ligger back. OBS Backar jag $2000 är det rka vägen ner till NL400-grind igen. Där kommer jag att stanna isåfall tills jag är uppe på $25k igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst behöver killen stöd! Idag har jag än så länge backat $2000 av party rullen. Nu är det "planerad skottning" på 5/10 som gäller. Tänkte hitta diciplinen. Nu jävlar ska jag ta igen de $8000 jag ligger back. OBS Backar jag $2000 är det rka vägen ner till NL400-grind igen. Där kommer jag att stanna isåfall tills jag är uppe på $25k igen.

 

Upplagt för tilt men lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar lite hur du räknar på din BR dawwe. Dag 9 har du 20930 + 6475 = 27405 och dag 10 är det 18775 + 2945 =21720......... 27405-21720 = 5685. Men i dagboken skriver du att du är cirka 3300 minus. Annars så lycka till nästa session så du får gröna siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar lite hur du räknar på din BR dawwe. Dag 9 har du 20930 + 6475 = 27405 och dag 10 är det 18775 + 2945 =21720......... 27405-21720 = 5685. Men i dagboken skriver du att du är cirka 3300 minus. Annars så lycka till nästa session så du får gröna siffror.

Sorry, har skrivit lite fel eftersom jag inte har haft hela rullen insatt på pokerkontot, ska skriva rätt i fortsättningen! (Blir lättare nu då partyrullen är helgul såattsäga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 11 -$2055 10h Har loosat tillräckligt mycket nu sista dagarna för att jag ska förstå att något är fel. Ca en tredjedel av min bankrulle borta känns sådär. Nu blir det NL400 högst fram tills jag når $25k igen. MÅSTE få ner antalet starthänder också´ser jag. Senaste tiden på NL600 har jag 42% VPIP, något lägre på 5/10-tilten. Min bästa period,vilket har varit på NL400 har jag haft 27%. Alltså dags att jobba mot det.

 

Dags för gröna siffror igen!

BR $18165

Satte in $500 på Party nu som bara kommer användas till turneringsspel. Kommer dock inte att redovisa det här förutom att jag säger till om jag plockar hem nåt fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag kan ju styrka det du säger dawwe, du tittar lite för mkt ibland...oftast börjar du bra, men kanske torskar en pott, då börjar du titta lite för mkt ;). Inte så pass att man kan kalla det tilt, men varje gång du gör en meningslös syn kostar det en liten del av rullen, och många bäckar små :) Tror du får ta och komma hit tillsammans med jimmy eller nått, så kan vi hålla stenkoll o säga till när det börjar bli lite för mkt av det goda, det kan vara svårt att se själv ibland.

Slutligen vill jag säga att du är skitduktig, så det finns ingen mening o förlora pengar.

Vänd detta idag!

/Erik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag kan ju styrka det du säger dawwe, du tittar lite för mkt ibland...oftast börjar du bra, men kanske torskar en pott, då börjar du titta lite för mkt ;). Inte så pass att man kan kalla det tilt, men varje gång du gör en meningslös syn kostar det en liten del av rullen, och många bäckar små :) Tror du får ta och komma hit tillsammans med jimmy eller nått, så kan vi hålla stenkoll o säga till när det börjar bli lite för mkt av det goda, det kan vara svårt att se själv ibland.

Slutligen vill jag säga att du är skitduktig, så det finns ingen mening o förlora pengar.

Vänd detta idag!

/Erik.

Tack för dom värmande orden Erik :D

Det stämmer bra det du säger, kunde inte uttrycka mig bättre själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klar fold?

** Game ID 833171879 starting - 2006-06-19 05:10:12

** Garden [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- mrdawwe sitting in seat 1 with $1252.96

- MaceDawg sitting in seat 2 with $382.20

- muay2 sitting in seat 3 with $438.06 [sitting out]

- Xelaz sitting in seat 4 with $308.30

- dvIII sitting in seat 5 with $453.70 [sitting out]

- MiddleAgeMan sitting in seat 6 with $329.40 [Dealer]

 

mrdawwe posted the small blind - $2.00

MaceDawg posted the big blind - $4.00

** Dealing card to mrdawwe: Ace of Clubs, Queen of Diamonds

Xelaz raised - $12.00

MiddleAgeMan folded

mrdawwe raised - $32.00

MaceDawg folded

Xelaz called - $32.00

 

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 10 of Diamonds, 4 of Hearts

mrdawwe bet - $60.00

Xelaz went all-in - $276.30

mrdawwe called - $276.30

 

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

 

** Dealing the river: 5 of Clubs

Xelaz shows: King of Spades, Ace of Diamonds

mrdawwe mucks: Ace of Clubs, Queen of Diamonds

Xelaz wins $618.60 from the main pot

 

End of game 833171879

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klar fold?

** Game ID 833171879 starting - 2006-06-19 05:10:12

** Garden [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- mrdawwe sitting in seat 1 with $1252.96

- MaceDawg sitting in seat 2 with $382.20

- muay2 sitting in seat 3 with $438.06 [sitting out]

- Xelaz sitting in seat 4 with $308.30

- dvIII sitting in seat 5 with $453.70 [sitting out]

- MiddleAgeMan sitting in seat 6 with $329.40 [Dealer]

 

mrdawwe posted the small blind - $2.00

MaceDawg posted the big blind - $4.00

** Dealing card to mrdawwe: Ace of Clubs, Queen of Diamonds

Xelaz raised - $12.00

MiddleAgeMan folded

mrdawwe raised - $32.00

MaceDawg folded

Xelaz called - $32.00

 

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 10 of Diamonds, 4 of Hearts

mrdawwe bet - $60.00

Xelaz went all-in - $276.30

mrdawwe called - $276.30

 

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

 

** Dealing the river: 5 of Clubs

Xelaz shows: King of Spades, Ace of Diamonds

mrdawwe mucks: Ace of Clubs, Queen of Diamonds

Xelaz wins $618.60 from the main pot

 

End of game 833171879

 

Jo det var väl en fold iaf, sen om den var klar eller inte är väl lite olika beroende på vem du möter givetvis. Personligen hade jag slagit om med AK preflop mot dig om jag var han. Du får många limpamonsteförattfåmaxbetaltavfisken syner, så du borde kanske funderat på om han inte möjligtvis hade AK, eller ett set för den delen. De borde ju vid det här laget veta att du kan betala av med ganska mediokra händer många gånger. Tänk inte att du har en bra hand, fundera istället över vafan han kan ha att ställa med i det läget i stället, AJ är ju den enda handen du slår i princip, och om han överhuvudtaget synar en reraise till 9xbb preflop med den handen är jag tveksam till. Du slår bara en bluff, så kasta den nästa gång :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på Dawwes image tror jag att han slår fler händer än enbart en bluff där. Många kan ju säkert trycka för värde med alla ess eftersom de vet att Dawwe många gånger kommer att syna med betydligt sämre händer, läs mellanpar, bottenpar. Men rent generellt är det ju som Dustinz säger att det kan vara bra att tänka efter vilken HD han kan trycka in med i detta läge. Mycket beror ju på hur mycket du spelat mot honom Dawwe, borde ju egentligen ha någon form av read för att hitta synen.

 

Du måste veta att han vet att du kan ha en väldigt bred HD där för att hitta synen.

 

Sen vet jag ju såklart vad du säkert sa för dej själv.

 

"Klart han har färgdraget, SYN" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 14 Vilken gulddag! +$5840 8h

$10 på att jag inte gular innan juni är slut ;) Min bästa session någonsin räknat i vunna bigblinds (NL400 5-7st bord)

Jag spelade faktiskt bra (om jag får säga det själv). Hade typ glömt bort hur det kändes. Behövde nog den där downswingen jag hade för att vakna till. Tror jag har varit lite för nonchalant. Man lär sig som alltid av sina misstag och nu hoppas jag att det inte kommer hända nåt liknande igen påväg till mitt 1miljonkronorsmål detta år. Har fått tillbaka självförtroendet nu iaf.

 

BR $22520

 

Ikväll blir det $20kgaranti och Sverige-England :D Kan det bli bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 15 +$2940 4h 3 laxar till i min lilla laxask :lol: Det har verkligen vänt. Ca 22 inköp plus de senaste 12 spel-timmarna. Jag spelar disciplinerat och tiltar inte. Ibland förvånar man sig själv.

BR $25570

Tillbaka på 25k innebär att jag kan börja grinda på NL600 igen. (Snart NL1000 ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 814462421 starting - 2006-06-02 02:27:48

** Lungfish [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- holdnuts sitting in seat 1 with $752.00

- hardcards1 sitting in seat 2 with $170.92 [Dealer]

- jonas6363 sitting in seat 3 with $551.00

- melnic sitting in seat 4 with $273.04

- mrdawwe sitting in seat 5 with $1119.70

- MezCalito sitting in seat 6 with $427.00

 

jonas6363 posted the small blind - $2.00

melnic posted the big blind - $4.00

** Dealing card to mrdawwe: 10 of Clubs, 10 of Spades

mrdawwe raised - $16.00

MezCalito folded

holdnuts called - $16.00

hardcards1 folded

jonas6363 folded

melnic called - $16.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 8 of Diamonds, Jack of Clubs

melnic checked

mrdawwe bet - $30.00

holdnuts folded

melnic raised - $60.00

mrdawwe called - $60.00

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

melnic checked

mrdawwe checked

 

** Dealing the river: Queen of Spades

melnic bet - $150.00

mrdawwe called - $150.00

melnic shows: 8 of Clubs, Queen of Clubs

mrdawwe mucks: 10 of Clubs, 10 of Spades

melnic wins $467.00 from the main pot

 

End of game 814462421

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har hänt?

spelar du bara ett bord människa? :shock:

Nej för fasiken! Vem har sagt det? :D

Började om med NL500 och NL600 idag 5-6 st bord, backade $100 på 4 h. Låg ca $3000 plus men tiltade mot slutet och lyckades iaf stänga ner. Det kommer att bli en session till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...