Gå till innehåll

Söndertiltad - behöver avreagera mig!


Cleburne

Recommended Posts

Trist att läsa Cleburne..

 

Själv är jag sjukligt trött på poker just nu..

 

Jag spelar mest småturneringar och SnG..

Sng spelar jag €5, €10 och ibland även €20....

Spelar ibland $5 och $10 på ladbrokes..

Det jag är less på att hur mycket folk än tjatar om att "det är ju fiskarna som betalar i slutändan" så hjälper det fan inte när man gång på gång råkar ut för en callingstation som synar av bara farten, vad han har spelar ingen roll..

 

Det som hänt idag:

hade 99 och höjde innan floppen. Får 1 syn.

flop kommer 2,5,6 regnbåge. Han synar, jag höjer rejält.. SYN!?

Turn kommer 10. Han checkar, jag höjer återigen. SYN!?

River kommer K. Han checkar (?), jag höjer återigen.. Syn.... KQ..

 

Andra härliga alternativ är när ens AA och KK m.m. blir utdragna totalt av alla fiskars 7,4s ... Vem är så dum att den ens hakar på tokhöjningar med en sådan skithand??

 

Antar att det enda som hjälper mot alla dessa idioter är pengar och ett sjuhelvetes tålamod.. Mitt har tålamod tog slut idag och ska få vila ett par veckor..

 

// najky

 

(avd. idioter, hej kom och hjälp mig!: Satt och lirade en €10 SnG idag..

Själv foldade jag innan floppen men två killar höjde rejält och knappen hängde på.. Det betas för fullt på flop, turn och river och när det blir showdown så visar knappen upp ett stiligt 4-tal... I chatten gratulerar de andra spelarna för fullt med "NH", "Well played", "Nice!"...

Ingen reagerade ens på att han hakat på höjningar pre-flop med 23off!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Meeeeeeeeeeeh, var fan hittar ni alla dessa bord????

Jag skulle betala pengar bara för att få sitta ner och spela med dessa loose passive fiskarna.

Personligen tycker jag att det har blivit mycket tajtare på sista tiden, och min spelstil passar inte tajta bord. Ska dock försöka anpassa mig till den nya tiden och spela loose-aggro när bordet är tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltfråga - när det skiter sig, blir folk förbannade på spelaren som klonkar eller på siten som jävlas med en? I början blev jag lack på spelaren om de satte hålpipan etc., men jag kommer inte ens ihåg när det hände senast. Numera vänds min ilska uteslutande mot nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller verkligen med.

B2B är fanimej det sjukaste nätverket när det gäller att dra ut eller bli utdragen.

 

Men folk reagerar bara på när de blir utdragna, inte drar ut.

Jag fick brytet på b2b, men bestämde mig efter att jag sansat mig för att räkna antalet gånger jag drog ut/blev utdragen.

 

Under en veckas tid fick jag det ungefär till ~60%/40%(utdragen/drog ut).

Dock alldeles för lite händer, hade säkert kunna nå upp till en jämnare nivå.

 

Dock så spelar jag bara prima nu, och det är verkligen inte samma sak där, och jag misstänker verkligen något skumt med b2b emellanåt, men har varken tid, kunskap, ork eller lust för att skaffa fram minsta bevis för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är bara att när man spelar sansat (var ett tag sen nu) så har man aldrig chansen att dra ut eftersom man inte stannar kvar i potten med bottenparet när någon höjer rejält. Dock kommer man in i "stim" ibland när man bara "vet" att man 1) ligger under men 2) KOMMER att dra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat i stort sett uteslutande på b2b sedan oktober och lyckats gå från 1 350 kr till lite drygt 60 000 kr på mikrolimit

 

Det har alltså gått bra för dig sedan oktober. Kanske dags för en liten losing streak?

 

Det är ju inget konstigt att man åker på alla möjliga konstiga utdragningar. Det hör ju poker till.

 

Jag har också mina perioder då man tror att det är en enda stor riggning, men inte tror jag att livet i sig är riggat fastän biljävlarna går sönder ( :evil: ) med jämna mellanrum. Så är bara livet. Det går upp och det går ner.

 

Varför lura sig själv med orden: "Det går upp och ned, bara att acceptera"?. Om något är fel vilket jag är 100% säker på så skall man inte ta det med en klackspark. Alla lättlurade fånar får tro vad de vill. Jag är 10000% säker på att B2B är riggat. Så många konstiga händer som jag förlorat där kan inte hända om det inte är riggat. Speciellt eftersom det händer som mest efter att man har klagat i chatten. Jag har testat mer än en gång så...

 

Om du på B2B har par i åttor och det finns ett överkort på bordet så VET man att den eller någon av dem man möter i potten har överparet. Det slår alltid in. Fan, fick en chock då jag började lira på prima och vann en pott med par i sjuor trots ett överkort på bordet. Helt fantastiskt.

 

Om du har två klöver på hand och det är två klöver på bordet efter floppen så är det bara att gå all-in. Det kommer en klöver till för färg. Speciellt om den som inte har färgchans fått in en triss.

 

Poker på internet är riggat för maximal vinst åt företagen. De gynnar de som i längden genererar dem mest pengar i form av rake. Så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Selektivit minne, att sådant kan skapa sådana enorma debatter är för mig ännu en obesvarad fråga. Alltså, ofta är det så (för mig iaf) när jag har spelat ett tag och börjar känna mig säker, det är alltid då det går åt helvete, man tänker inte riktigt utan bara spelar. Sen har standarden höjts på alla pokersiter och det gör den hela tiden tycker jag. Men att det skulle vara en anledning vet jag inte.

 

Men hur mycket har du backat och under hur lång tid? har du torskat ca 30k på NL20?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det återstår fortfarande att komma med EN bra orsak till varför en poker-site skulle vara riggad.

VEM skulle tjäna på det?

 

Det är så löjligt att det inte är klokt.

 

Grina på ni bara.

 

Fisken blir rik :D

 

Det kan vara en anledning. Om fiskarna vinner ofta på sina chansningar så tjänar siterna mer pengar eftersom fiskar oftare driver upp potterna vilket ger mer rake om jag inte är helt ute och cyklar.

 

En annan anledning kan vara att de som ofta spelar med stora summor pengar har fördelar jämfört med småhandlare som köper in sig för lägsta summan på bordet någon gång i månaden. Klart som fan att de hellre har en ofta spelande storspelare som vinner än en sällans pelande småspelare som vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Snart dags att styra över diskussionen till riggningstråden.) Byt till WorldPX. Där betalas all rake tillbaks till spelarna varje vecka och därför finns inte heller någon anledning för siten att rigga.

 

Jag skulle betala pengar bara för att få sitta ner och spela med dessa loose passive fiskarna.

Jag trodde att det var just detta som var OP:s problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det återstår fortfarande att komma med EN bra orsak till varför en poker-site skulle vara riggad.

VEM skulle tjäna på det?

 

Det är så löjligt att det inte är klokt.

 

Grina på ni bara.

 

Fisken blir rik :D

 

Det kan vara en anledning. Om fiskarna vinner ofta på sina chansningar så tjänar siterna mer pengar eftersom fiskar oftare driver upp potterna vilket ger mer rake om jag inte är helt ute och cyklar.

 

 

Hehe, det klassiska rake-argumentet, som inte håller dock. Eftersom en spelare genererar mer rake om denne spelar fler små potter under längre tid, jämfört med en annan som spelar ett par stora. En fisk som spelar microlimit genererar inte speciellt mycket i rake heller. Jämför med de stora borden. Ett par händer där och fisken får lira i timmar för att generera lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det klassiska rake-argumentet, som inte håller dock. Eftersom en spelare genererar mer rake om denne spelar fler små potter under längre tid, jämfört med en annan som spelar ett par stora. En fisk som spelar microlimit genererar inte speciellt mycket i rake heller. Jämför med de stora borden. Ett par händer där och fisken får lira i timmar för att generera lika mycket.

Mest rake blir det om pengarna hålls i omlopp på siten. Detta tror jag sällan blir fallet om det finns ett fåtal stora vinnnare som tömmer "fisken" snabbt och enkelt.

Sedan är det en annan femma att det är högst osannolikt att ngn site skulle vara riggade... Samtidigt får jag alltid rysningar varje gng jag spelar 5-card draw på B2B :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vill bara skriva av mig lite igen, så använder samma tråd som sist. Grattis till alla som orkar läsa den. Jag har knappt spelat alls den senaste månaden, men efter att ha jobbat stenhårt på sistone så tog jag ledigt i går och kände faktiskt lite pokersug igen. Unibet hade kommit med en reloadbonus på 50 E (så fort man inte har spelat där på några veckor kommer de som ett brev på posten) så jag satte in 500 spänn, greppade en flaska rom och satte mig ner för att ha lite kul. Hoppla, det blev en tio timmar lång sittning som slutade med plus tjugo inköp på NL20. Nu förstår man varför poker kan vara så kul ibland. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver bara skriva av mig lite. Hoppas det är okej. Jag har spelat i stort sett uteslutande på b2b sedan oktober och lyckats gå från 1 350 kr till lite drygt 60 000 kr på mikrolimit (90% NL 20 o 10% NL50), men nu lägger jag ned det sönderriggade hornätverket som går under namnet b2b. Det spelar fan ingen roll vad man gör. Antingen sätter fi sin två-outare på rivern eller så floppar han straight flush mot min A-höga flush.

 

Jag påstår inte att jag är duktig (vet att jag är kass), men jag har blivit fullständigt övertygad om att något är skumt med mjukvaran (läs riggat). Det är alldeles för många potter som "byter ägare". Någon leder på flopp, en annan på turn och en tredje på rivern. Man får alldeles för många bra händer som får stryk mot ännu bättre händer.

 

Frågan nu är bara om man ska spela mer poker över huvud taget eller om det bara är att be om att få magsår. :cry:

 

du är fan grym om du spelat in 60K på microlimit. var nöjd. kanske du upplevt mycket positiv varians tidigare och nu åker du på lite negativ.

 

ta en paus och sen nya tag.

 

och lycka till. om det är riggat råkar väl alla ut för det lika mycket ändå.

snart är det du som sitter där med toppen av en straight flush mot botten av den och ett fyrtal...

nej men allvar, det är inte riggat. du är en vinnande spelare i ett loosing streak. ta paus som sagt så lägger tilten sig, ta sen nya tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har alltså vunnit 60 000kr på NL20

 

60 000 / 144 = 417 inköp under 7 månader

 

det är 60 inköp per månad!

 

och då lever du inte ens på pokern, du sitter inte och grindar 7h per dag som vissa andra..

 

och då har du även sagt: " påstår inte att jag är duktig (vet att jag är kass), "

 

snälla förklarar var oturen kommer in i bilden!

 

 

om du ställer in med 80% chans att vinna kommer du inte vinna varje gång, 20% av gångerna kommer du förlora, ett tips bara

 

 

och sen varför i hela friden måste du ge bort 50% av det du vinner på poker till frugan, du har ju ett riktigt jobb som du bidrar med ><

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver bara skriva av mig lite. Hoppas det är okej. Jag har spelat i stort sett uteslutande på b2b sedan oktober och lyckats gå från 1 350 kr till lite drygt 60 000 kr på mikrolimit (90% NL 20 o 10% NL50), men nu lägger jag ned det sönderriggade hornätverket som går under namnet b2b. Det spelar fan ingen roll vad man gör. Antingen sätter fi sin två-outare på rivern eller så floppar han straight flush mot min A-höga flush.

 

Jag påstår inte att jag är duktig (vet att jag är kass), men jag har blivit fullständigt övertygad om att något är skumt med mjukvaran (läs riggat). Det är alldeles för många potter som "byter ägare". Någon leder på flopp, en annan på turn och en tredje på rivern. Man får alldeles för många bra händer som får stryk mot ännu bättre händer.

 

Frågan nu är bara om man ska spela mer poker över huvud taget eller om det bara är att be om att få magsår. :cry:

 

du är fan grym om du spelat in 60K på microlimit. var nöjd. kanske du upplevt mycket positiv varians tidigare och nu åker du på lite negativ.

 

ta en paus och sen nya tag.

 

och lycka till. om det är riggat råkar väl alla ut för det lika mycket ändå.

snart är det du som sitter där med toppen av en straight flush mot botten av den och ett fyrtal...

nej men allvar, det är inte riggat. du är en vinnande spelare i ett loosing streak. ta paus som sagt så lägger tilten sig, ta sen nya tag.

 

 

 

Precis det jag har gjort (pausat). Just nu verkar det ha lönat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har alltså vunnit 60 000kr på NL20

 

60 000 / 144 = 417 inköp under 7 månader

 

det är 60 inköp per månad!

 

och då lever du inte ens på pokern, du sitter inte och grindar 7h per dag som vissa andra..

 

och då har du även sagt: " påstår inte att jag är duktig (vet att jag är kass), "

 

snälla förklarar var oturen kommer in i bilden!

 

 

om du ställer in med 80% chans att vinna kommer du inte vinna varje gång, 20% av gångerna kommer du förlora, ett tips bara

 

 

och sen varför i hela friden måste du ge bort 50% av det du vinner på poker till frugan, du har ju ett riktigt jobb som du bidrar med ><

 

 

Alltså, otur har jag aldrig sagt något om. Men jag hade en period där allt sket sig, så jag blev frustrerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...