Gå till innehåll

NLT - AK, när borde jag ha kastat?


Recommended Posts

Med tanke på frågans natur så kan jag ju inte följa standardreglerna och inte säga resultatet, men handen passar ändå in i handanalys bättre än resultat.

 

Att spelet var riktigt kasst vet jag (och visste när jag gjorde det, tilt är jobbigt).

Frågan är, när gjorde jag fel och vad skulle jag ha gjort där? Jag har min åsikt klar men jag vill höra era tankar innan jag säger något.

 

** Game ID 766567405 starting - 2006-04-22 19:33:44

** Fort Augustus [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- musashi77 sitting in seat 2 with $47.75

- HERO sitting in seat 3 with $50.15

- wnoclsfupack sitting in seat 4 with $30.71

- IWillRverYou sitting in seat 5 with $33.18 [Dealer]

- tu0mari sitting in seat 6 with $50.10

 

tu0mari posted the small blind - $0.25

musashi77 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: Ace of Spades, King of Diamonds

HERO raised - $2.00

wnoclsfupack folded

IWillRverYou folded

tu0mari raised - $5.50

musashi77 folded

HERO called - $5.50

 

** Dealing the flop: 6 of Hearts, Ace of Diamonds, Queen of Diamonds

tu0mari bet - $4.00

HERO raised - $12.00

tu0mari called - $12.00

 

** Dealing the turn: 8 of Spades

tu0mari checked

HERO bet - $14.00

tu0mari went all-in - $32.85

HERO went all-in - $18.65

tu0mari shows: Ace of Clubs, Ace of Hearts

 

** Dealing the river: Jack of Diamonds

tu0mari wins $98.80 from the main pot

 

End of game 766567405

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bör tillägga varför jag skulle spelat som jag skrev ovan med. 8-)

 

På denna nivån brukar det väl Svensson slå om preflop med en ganska snäv HD (AQ+, JJ+ ungefär, AQ sällsyntast) och mot denna kommer vi förmodligen inte få syn av någon hand vi slår om vi bettar däremot kommer vi gå bust mot de som slår oss, bortsett från AK där vi får split. Turnhecken är för att hålla nere potten mot den händer som slår oss och för att inducera en bluff av de händer som vi slår och ett värdebet av KK. Sen finns det inte några direkta scarecards som kan komma, då jag i detta läget inte bryr mig speciellt mycket om färgdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn. Baserat utan reads är det check-syn alt. check-fold på river tycker jag. Du får inget värde av KK (vilket är den enda troliga handen du slår) om du bettar turn. Däremot förlorar du hela stacken mot nån av de andra händerna du kan vara uppe mot, AAA, QQQ, AQ, och delning då mot AK. Bet på turn får du antingen fold, eller all in emot dej. Dåligt värde på det spelet. Rädd för att bli utdragen är du ju inte direkt här. Tycker hans flopp-spel luktar monster eller just KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn. Baserat utan reads är det check-syn alt. check-fold på river tycker jag. Du får inget värde av KK (vilket är den enda troliga handen du slår) om du bettar turn. Däremot förlorar du hela stacken mot nån av de andra händerna du kan vara uppe mot, AAA, QQQ, AQ, och delning då mot AK. Bet på turn får du antingen fold, eller all in emot dej. Dåligt värde på det spelet. Rädd för att bli utdragen är du ju inte direkt här. Tycker hans flopp-spel luktar monster eller just KK.

Precis vad jag tänker, nu i efterhand dvs...

Det han kan slå om med preflop är väl nästan enbart AK samt JJ+.

Av dem så blir det split mot en, jag förlorar mot AA/QQ och på rivern även JJ (men det kunde jag ju inte räkna med).

 

Eftersom KK som sagt är den enda troliga handen jag slår, och han knappast skulle ställa på turn (kanske inte syna på floppen heller?) med den så var det dåligt spelat imo. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...