Gå till innehåll

NLT - KK på $25-nivå, aggerade jag korrekt?


Recommended Posts

Denna hand utspelade sig under ett no-limit $25 bord. MP1 som är med i potten hade innan handen sett floppen med 24% av sina händer. Han hade höjt preflop med 15% av sina händer. Hans totala showdowns låg på 6%.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG+1 ($24.15)

MP1 ($28.50)

MP2 ($22.90)

Hero ($32.10)

CO ($33.93)

Button ($34.62)

SB ($3.65)

BB ($24)

UTG ($12.41)

 

Preflop: Hero is MP3 with Kclub.gif, Kheart.gif. SB posts a blind of $0.10.

2 folds, MP1 raises to $1, 1 fold, Hero calls $1, 1 fold, Button calls $1, 2 folds.

 

Flop: ($3.35) 7heart.gif, 2heart.gif, Jheart.gif(3 players)

MP1 bets $2, Hero calls $2, Button folds.

 

Turn: ($7.35) Tdiamond.gif(2 players)

MP1 bets $4, Hero raises to $8, MP1 calls $4.

 

River: ($23.35) 6heart.gif(2 players)

 

Final Pot: $23.35

 

Results in white below:

MP1 has Ac Ah (flush, ace high).

Hero has Kc Kh (flush, king high).

Outcome: MP1 wins $23.35.

 

Hur skulle ni aggerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisar du bara med EN hand preflop har du en rätt stor lucka i ditt spel. Dåligt spelat på alla andra gator också. Höj floppen. Höj på riktigt på turn.
Höj pre-flop. Höj flop. Höj mer turn, värt att dubbla - du får i stort sett inte bort en hand.

 

Det är alltid jobbigt att ha AA uppe mot sig när man har KK, men det är smällar man får ta.

Min tanke med att inte höja preflop var att jag avsåg att slowplaya mina kungar, detta är inte något jag gör varje gång.

Efter floppen så var jag rätt säker på att jag hade bordets bästa hand med goda möjligheter till förbättring (färg) vilket medförde att jag bara callade min motståndares raise på 8BB.

Turn så reraisade jag dock och det med 16BB vilket jag inte tycker är för lite. Eller är det de? Tanken var ju inte heller att få bort någon hand utan att mjölka min motståndare på pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke med att inte höja preflop var att jag avsåg att slowplaya mina kungar, detta är inte något jag gör varje gång.

 

Inte helt fel att slöspela mot en väldigt aggressiv motståndare som kör longshots och bombar på alla gator med skit, men då ska han bomba minst pott.

 

Man bör komma ihåg att ett par är en väldigt känslig hand. Dina motståndare har mycket större chans att förbättra sina händer (om de inte sitter på lägre par). Om man låter handen gå till river, då är chansen hyffsad stor att man blir slagen.

 

Som huvud spel och mot normal motståndaren, bör man bomba på alla gator med KK. En del går allin på floppen, personligen gillar jag att beta ca 80% av potten på alla gator.

 

Spelade alldeles nyss mot en kille som alltid slöspelar höga pockets. Jag vann två inköp av han på NL50euro, med 74s (stege) och T5 (triss i femmor på river). Båda gångerna satt jag på bb. Han betade bigblind hela vägen, vilket jag ser som att checka. På river reraisade han mig kraftigt, jag ställde in han synar och visar sin katastrof.

 

Roligaste var att han kallade mig för fisk och klagade på min tur i chatten. Ska även tillägga att han förlorade ett par inköp på samma sätt till andra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...