Gå till innehåll

Kommentera Shahin86s tolvdagarsutmaning


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 417
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag funderade lite på EV:t för Shahin och hans antagonister. Jag var dock inte säker på om han ska spela i sammanlagt 14 dagar varav två är vilodagar eller i sammanlagt tolv varav två är vilodagar? Jag beräknar iaf utifrån det sistnämnda, alltså tio speldagar totalt. Jag tar inte hänsyn EV-mässigt till Shahins vinster vid borden, breitlingklockor eller thailandsresor.

 

Det är inga särskilt avancerade matematiska beräkningar men kan vara kul ändå kanske.

 

Om sannolikheten för att Shahin en enskild dag går plus €1000 är...

 

...95 %:

Shahins EV = 0,95^10 * 300 000 + 1-(0,95^10) * -100000 = 219 750 SEK

RaMz & Co:s EV = -219750 SEK

 

...90 %:

Shahins EV = 0,90^10 * 300 000 + 1-(0,90^10) * -100000 = 39 466 SEK

RaMz & Co:s EV = -39466 SEK

 

...87,0551 %:

Shahins EV = 0,870551^10 * 300 000 + 1-(0,870551^10) * -100000 = 0 SEK

RaMz & Co:s EV = 0 SEK

 

 

...75 %:

Shahins EV = 0,75^10 * 300 000 + 1-(0,75^10) * -100000 = -77 474 SEK

RaMz & Co:s EV = 77 474 SEK

 

...50 %:

Shahins EV = 0,50^10 * 300 000 + 1-(0,50^10) * -100000 = -99 609 SEK

RaMz & Co:s EV = 99 609 SEK

 

Det ska alltså ganska mycket till för att RaMz & Co ska ha gjort ett dåligt vad. Vad gäller Shahin så dras ju hans EV upp av klockan, resan och pengarna han vinner samt uppmärksamheten och chans att bli sponsrad. För oss som tittar på är det i alla fall ingen tvekan om att EV:t är positivt! Lycka till, Shahin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten fråga, startade inte han den där tråden i februari? och det är en 12dagars-grej? då borde den väl vara slut för länge sen eller har jag missuppfattat något (uppenbarligen har jag det,men vad?)?

 

Du har antagligen missuppfattat en hel del eftersom vadet är inne på sin fjärde dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag: Kan inte någon av moderatorerna se till att man får en pop-up när man klickar på denna tråd, med texten

 

"Reglerna till utmaningen hittar du här!<EN LÄNK TILL INFOSIDAN OM UTMANINGEN>"

 

 

Det är ju makabert vad lata folk är, är det så svårt att ägna en minut åt att kolla om svaret redan finns, innan man frågar...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 12 dagars spel

Fan också! Alla mina uträkningar förgäves.

 

En snabb uträkning ger dock att med tolv dagars spel så ska Shahin ha runt 89 % chans att klara varje enskild dag för att vadet ska vara EV 0. Inte så jättestor förändring alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag: Kan inte någon av moderatorerna se till att man får en pop-up när man klickar på denna tråd, med texten

 

"Reglerna till utmaningen hittar du här!<EN LÄNK TILL INFOSIDAN OM UTMANINGEN>"

 

 

Det är ju makabert vad lata folk är, är det så svårt att ägna en minut åt att kolla om svaret redan finns, innan man frågar...?

Jag syftade på att i hans tråd om denna grej står det att den skapades

Skrivet: 2006-02-06 02:21:25 Tråd: Shahin86s tolvdagarsutmaning

Och där skrev han:

Jag kommer testa spela lite nu, och värma upp lite tills jag startar äventyret onsdag eller torsdag.

Så hur skulle jag kunna veta det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det finns lite risk för att det blir ett litet 90konto av det här spektaklet där man kan hjälpa en "stackare" i nöd... :lol: Han ser ju så snäll ut o så håller han på o förlorar en årslön mot några puckon som lurat honom till ett vad.

 

 

I natt när jag tittade in, medans jag snodde pengar av fyllon, så gick det väldigt illa. Nu på dagen så verkar dock välgörare loggat in (läs sämre spelare).

 

 

Fan, klart grabben är en stabil lirare! Drar du in degen innan 24 så ta en dags pause o läs pokerhandboken imorn! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...