Gå till innehåll

Kommentera Shahin86s tolvdagarsutmaning


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 417
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En otrolig härlig tråd att läsa.

 

Trodde faktiskt att han skulle ro hem detta. Förstod nog inte riktigt vilken bedrift det hade varit om det hade funkat.

 

Skulle vara intressant att höra om en vadslagning hade varit aktuell

om snittet / dag hade varit 1000 € istället för minst 1000 €/dag.

Kanske inte till 3 X pengarna , men det måste väl iaf räknas som en jäkla bedrift

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte folk förstår hur otroligt svår denna utmaning är..

 

spelar man så mycket under 12 dagar så kommer en downswing komma, utan tvekan

 

 

låt säga att det är 70% chans att han klara vinna 1000€ under en dag

 

att han ska lyckas 12 dagar i rad 0,7^12=0.014 chans, dvs runt 1-2%

 

 

om han tar vadet 3 gånger pengarna bör han tro att hans chans o klara det en dag är runt

 

93% (0,93^12=0,42)

 

 

vinna 1000€ på 75€ HU SnG's på en dag är ju faktiskt ganska mycket, även om man kan hålla detta i snitt så kommer swingsen göra att man inte kan klara detta varje dag

 

 

tyckte han var modig som försökte, men kan inte hålla med folk om att han va nära

 

att klara något 2 dagar i rad är otrolig stor skillnad mot att klara något 12 dagar i rad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte folk förstår hur otroligt svår denna utmaning är..

 

spelar man så mycket under 12 dagar så kommer en downswing komma, utan tvekan

 

 

låt säga att det är 70% chans att han klara vinna 1000€ under en dag

 

att han ska lyckas 12 dagar i rad 0,7^12=0.014 chans, dvs runt 1-2%

 

 

om han tar vadet 3 gånger pengarna bör han tro att hans chans o klara det en dag är runt

 

93% (0,93^12=0,42)

 

 

vinna 1000€ på 75€ HU SnG's på en dag är ju faktiskt ganska mycket, även om man kan hålla detta i snitt så kommer swingsen göra att man inte kan klara detta varje dag

 

 

tyckte han var modig som försökte, men kan inte hålla med folk om att han va nära

 

att klara något 2 dagar i rad är otrolig stor skillnad mot att klara något 12 dagar i rad

 

 

För i helvete Zyr blanda inte in verkligheten i det här när det finns ego och pokerforum-fans som inte fattat faktan!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vart kul om han klarade av det, så ingen av oss var väl någonsin "oroliga", men efter tat han klarat det i 3 dagar så såg det ju i alla fall möjligt ut, men som sagt så hade han haft 8a dagar kvar att klara. Och det var ju det fakturm att vi trodde det var svårt att spela 12 dagar utan att ha en dålig dag som gjorde att vi trodde oss ha value i vadet.

 

Kan säga att jag är förvånad över hur mkt uppståndelse vi fick oh hur många som följde Shahin både här och när han spelade dygnet runt. kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammalt psykologiskt faktum att hålla på "the underdog", jfr David och Goliat.

 

Killen kämpade väl men jag tycker att Ramz o co matematiskt sett ingick ett vinnande vad.

 

Vad gäller Shahin... det vore inte första gången en människas rena vilja besegrar oddsen, så jag är imponerad över hans mod, uthållighet och vilja.

 

Baloobas,

jag säger bara LOL ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...