Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Jag stör mig på att history.html inte visar den egna handen i listan över resultat. Det är riktigt jobbigt att sitta och leta händer, då man oftast inte kommer ihåg #id eller tid och bord, framförallt när man spelar många bord samtidigt.

 

Men, det här borde väl gå att modifiera? All info finns ju i xml-filerna som history.html använder sig av. Finns det någon som har gjort ett hack eller är kompetent nog att göra det? Borde vara någon mer än jag som har stört sig på "problemet".

 

Mvh frekje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är många som har förslag på förbättringar av SvS (eller åtminstone ändringar).

 

Eftersom det verkar vara dåligt med respons från SvS på forumet* så undrar jag om det finns intresse att fixa en lista med förbättringar från PF.nu:s SvS-spelare?

 

Exakt HUR vet jag inte? Någon sköter en lista som skickas in till SvS där vi hänvisar till tråden? (kanske en separat tråd som tar bort allt ovidkommande).

 

//Jonas

 

* Har inte läst igenom alla 87 sidor så om jag har helt fel = /IGNORE Santa_Bege

 

Finns en tråd om fel och förbättringar här http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=18942

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag släppt mitt program, SS History

 

Programmet visar hand histories för svenska spel och andra bossklienter när man spelar (höger-dubbelklicka bara på bordet). Programmet använder P-Os xmlkonvertering för att göra om händerna till partyformat.

 

Enjoy!

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=28249

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur långa uttagstiderna kan bli hos SvS? Har väntat i två bankdagar nu, på drygt 5.000 SEK, sedan söndagen, hur lång tid kan det maximalt ta?

Det står ju

Överföringen till ditt bankkonto kan ta 2-3 bankdagar beroende på din banks rutiner för insättning.

så det beror nog på din bank också. När jag tagit ut till Swedbank har det tagit "några dagar". Men de kommer.

 

Har du registrerat bankkontot hos SvS nyligen? I så fall:

Av säkerhetsskäl får du vänta i 7 dagar innan du kan flytta pengar från ditt spelkonto till ditt bankkonto.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerklienten har en irriterande bugg. Om man sätter sig vid ett bord och sedan direkt lämnar bordet, för att sätta sig på en annan plats runt samma bord, klarar inte klienten av att spara någon handhistorik för detta bord under resten av sessionen. Någon annan som stött på denna bugg? Har skickat en rapport till SS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är otroligt osugen att läsa igenom hela den här tråden så jag får ursäkta mig att jag ställer en fråga som säkert redan ställts en massa gånger:

Ungefär hur mycket rakeback motsvarar den lägre raken som SS skryter om? Tänkte främst på NLT SH 10/20.

 

från SS

 

Avgifter/Rake

 

Rake är den avgift som Svenska Spel tar ut för tillhandahållande av ringspelsbord. Det sker enligt tabellen nedan.

 

När det gäller turneringar varierar kostnaden, vi tar dock aldrig ut mer än 10%. I satelliter tas ingen rake.

 

No Limit och Pot Limit Pottstorlek Bord Avgift

2 kr < 200 kr 2-manna 2,5%

200 kr och över 2-manna 5 kr

2 kr < 600 kr 5-manna 2,5%

600 kr och över 5-manna 15 kr

2 kr < 800 kr 10-manna 2,5%

800 kr och över 10-manna 20 kr

 

kolla mer på svenskaspels hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samt 2.5% rake mot annars normala 5%.

 

Dock istället ingen som helst möjligthet till RB eller Bonus.

 

Schysst, med sån rejk behövs ju ingen RB eller bonus heller för den delen. Borde inte deras låga maxrake motsvara ungefär 30% RB om man jämför det mot standard raken på andra sidor? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...