Folke Rosvall Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 [quote=valterego;1866360]Inte svårt alls. Vill man vara officiell sajtrepresentant betalar man. Det gäller även om man är staten. Varför ska SvS få friåka på våra medlemmar för att de inte själva vill ha ett forum?[/quote] Ja, det förstår jag. Jag är helt med. Men det var inte det som min fråga gällde. Min fråga gällde hur man ska kunna dra gränsen mellan olika fall, t.ex. mellan fall 1 och fall 2 i mitt inlägg. Skulle du kunna nämna något om det? Citera
valterego Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 [quote=Folke Rosvall;1866363]Ja, det förstår jag. Jag är helt med. Men det var inte det som min fråga gällde. Min fråga gällde hur man ska kunna dra gränsen mellan olika fall, t.ex. mellan fall 1 och fall 2 i mitt inlägg. Skulle du kunna nämna något om det?[/quote] Absolut. För mig är det inget problem egentligen. Vill de promota något så behöver vi inte dra gränsen; de betalar i bägge fallen. Men för att svara mer generellt på din fråga så är det en avvägning från fall till fall, beroende på situation, företag, historik mm. Skulle Svenska Spel kontakta oss och vilja diskutera att få in en person här (de läser garanterat fortfarande denna tråd) så kommer vi inte säga nej per default, utan lyssna på vad de har att säga och ta en diskussion här. Citera
Markus800 Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 [quote=valterego;1866362]Det finns ingen bannlysning. Vi hade ett samarbete tidigare där de betalade för bl a en tråd på forumet. De valde sedan att avsluta detta. Det är ju inte så att de inte vet var vi finns om de skulle vilja ta upp det igen; och tro mig, de läser ALLT som skrivs här, det är jag 100% övertygad om. Så det är nog inte riktigt oss på PF du ska tycka är tjurskallar här.[/quote] Jag håller inte riktigt med. Om man exempelvis kollar de senaste 100 inläggen så ser då inte jag någon rimlighet i att just svs ska betala för att finnas här. I stället skulle det vara snyggt av PF att göra ett undantag. Det är inte som en service till svs utan till sina medlemmar. Om då ägarnas rättvisepatos når så höga larmnivåer går det ju som sagt att begränsa inlägg av mer kommersiell natur. Sen hade inte jag förstått att svs tidigare valde att betala men det är egentligen av underordnad relevans. Stort tack i alla fall för dina tålmodiga svar. Citera
Ola Brandborn Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 [quote=Markus800;1866366]Jag håller inte riktigt med. Om man exempelvis kollar de senaste 100 inläggen så ser då inte jag någon rimlighet i att just svs ska betala för att finnas här. I stället skulle det vara snyggt av PF att göra ett undantag. Det är inte som en service till svs utan till sina medlemmar. Om då ägarnas rättvisepatos når så höga larmnivåer går det ju som sagt att begränsa inlägg av mer kommersiell natur. Sen hade inte jag förstått att svs tidigare valde att betala men det är egentligen av underordnad relevans. Stort tack i alla fall för dina tålmodiga svar.[/quote]Hela argumentationen bygger ju på att SvS själva har ett önskemål att vara här och svara på frågorna över huvud taget. Hur hade ni tänkt tvinga dom komma hit, om de inte själva vill? Förra gången skickade de ju personal som enbart kunde svara "tack för er synpunkt, vi för det vidare". Citera
valterego Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 [quote=Markus800;1866366]Jag håller inte riktigt med. [/quote] Det är okej ;) [quote=Markus800;1866366]Stort tack i alla fall för dina tålmodiga svar.[/quote] Tack själv för en konstruktiv dialog. För övrigt tycker jag att Ola nailar det bra ovan. SvS har inte visat antydan till att närvara här, och som jag sagt är jag övertygad om att de läser allt som skrivs. Citera
Markus800 Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 [quote=Ola Brandborn;1866368]Hela argumentationen bygger ju på att SvS själva har ett önskemål att vara här och svara på frågorna över huvud taget. Hur hade ni tänkt tvinga dom komma hit, om de inte själva vill? Förra gången skickade de ju som enbart kunde svara "tack för er synpunkt, vi för det vidare".[/quote] Ungefär samma typ av resonemang som gör att högstadieluciorna som standard landar i lokalvårdebranschen med begränsat socialt umgänge. Ge svs chansen att kunna göra bättre ifrån sig då i stället. Detta för oss som fortfarande finns på forumet och använder det som en mötesplats för poker. Återigen, det finns ingen rimlighet i att de ska betala för detta innehåll hur läsvärd nu Trillske med flera än alltid är. Edit: det går ju kanske till och med att ställa krav på motprestation. Typ att ni får finnas här gratis eftersom vi har svenska användare men då får ni bemöta frågorna med större allvar direkt i tråden. Citera
chipstutten Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 [quote=Ola Brandborn;1866368]Hela argumentationen bygger ju på att SvS själva har ett önskemål att vara här och svara på frågorna över huvud taget. Hur hade ni tänkt tvinga dom komma hit, om de inte själva vill? Förra gången skickade de ju personal som enbart kunde svara "tack för er synpunkt, vi för det vidare".[/quote] Dom kanske vill skriva här men skiter i det eftersom det kostar. Det vet vi inte. Om det nu är så att svs vill skriva här men inte om de måste betala så tycker jag att PF och svs är exakt lika tjurskalliga eftersom detta är ett ganska unikt fall. Det gynnar varken svs kunder eller PF och dess medlemmar. Jag tror nog att alla svs-grindande PFmedlemmar skulle bli glada om ni gjorde ett undantag i det här fallet. Det skulle se snyggare ut. Men ni kanske inte jobbar så... My cents Citera
BOGiS Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 FOR FUCK SAKE! PF är ett kommersiellt projekt, inga deg in ingen service. Punkt! Citera
MrSokrates Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 Svaret från lotteriinspektionen. Hej Tack för ditt mail och dina synpunkter. Lotteriinspektionen är väl informerad om de problem som Svenska Spel har med sin pokerklient sen den nya klienten lanserades. Svenska Spel jobbar för högtryck för att lösa problem och jag får statusuppdateringar hur det fortlöper. Det är olyckligt att de här problemen finns men inga pengar försvinner och säkerheten vad det gäller både spelarnas pengar och spelet är inte äventyrat på något sätt. De har ett problem med att pengarna vid vissa tillfällen/scenarion inte går över direkt till spelarnas konton och det är ett allvarligt problem som de jobbar intensivt för att lösa men det innebär inte att pengarna är borta, de betalas ut men med fördröjning. Drabbas du av något fel så rapportera det direkt till Svenska Spel så att problem blir kända och då kan prioriteras och åtgärdas så snart de kan, så att allt kan fungera som det är tänkt. Citera
emiiii Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 [quote=valterego;1866309]Jodå. Det får de absolut. Men inte gratis.[/quote] Hade ingen aning om att det kostade för siter att ha representanter på forumet. Förstår samtidigt att forumet drivs som en kommersiell verksamhet och att reklam därmed kostar. Tycker däremot det är stor skillnad på att ha sitereps som agerar kundservice/besvarar användares frågor och att bedriva direkt marknadsföring. SVSs har väl egentligen inga större incitament att betala för att besvara kundernas frågor på andra plattformar än sin egen.. att det sen är ett statligt bolag i monopolställning spär väl bara på det antagandet. Poker.se/pf.nu som lever på att folk besöker sidan (utgår jag ifrån) tror jag dock har större nytta av en SVS siterep. eftersom det antagligen hade genererat fler besökare och mer aktivitet på forumet. Skulle säga att det gynnar alla parter att ha SVS här i fallande skala: Medlemmarna Forumet SVS My two cents. Citera
BlackSmp Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 [quote=MrSokrates;1866374]Svaret från lotteriinspektionen. Hej Tack för ditt mail och dina synpunkter. Lotteriinspektionen är väl informerad...[/quote] Ganska typiskt byråkratsvar. I princip så stod det väl ungefär: "Vi litar på att SvS gör allt rätt. Du behöver inte kontakta oss om du är rädd för att bli blåst eftersom vi koll på allt iom att SvS berättar allt för oss..." Men som sagt, byråkratsvar utan speciellt mycket innehåll Citera
Crappy Postad 27 Mars , 2017 Rapport Postad 27 Mars , 2017 Jag är helt inne på Olas linje här För svs del handlar det här inte om pengar. Det handlar om att de är en statlig strikt byråkratisk inrättning. De får inte säga vad de vill, ingen enskild medarbetare får ta egna beslut utan att fått det förankrat uppifrån. Det betyder att de kan inte svara annat än just precis -Tack för informationen Skulle de vara här skulle de få inrätta en heltidstjänst som bara bankade ctrl v. Tyvärr, självklart skulle alla önska att de var här, men de vill med största säkerhet inte. På tal om bakbundna händer. Det är garanterat så det ligger till med nya klienten också. Lagen om offentlig upphandling slog igenom fullt ut och de var tvungna till att ta ett specifikt anbud (lägsta). Att det däremot ligger ett ovanligt klantigt upphandlingsförfarande och en dåligt specificerad kravlista på hur det skulle fungera, det är en annan sak, och det är nog alla överens om, inkl svs Man fick vad man frågade efter, och som statligt bolag kommer du inte ur det Citera
suitedaces Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 Nån som kommit nånvart med att konvertera nya historik-filen till något tracker-programmen kan läsa? Citera
valterego Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 Vi har haft en del interna överläggningar under morgonen och tagit er input i beaktande. Nu är det bestämt att vi kommer att kontakta Svenska Spel och erbjuda dem att under en testperiod på fyra veckor finnas i denna tråd som officiella representanter för att svara på frågor. Citera
Markus800 Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 [quote=valterego;1866381]Vi har haft en del interna överläggningar under morgonen och tagit er input i beaktande. Nu är det bestämt att vi kommer att kontakta Svenska Spel och erbjuda dem att under en testperiod på fyra veckor finnas i denna tråd som officiella representanter för att svara på frågor.[/quote] Snyggt! En stor eloge för att nu sträcker ut handen. Citera
Clogge Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 [quote=suitedaces;1866379]Nån som kommit nånvart med att konvertera nya historik-filen till något tracker-programmen kan läsa?[/quote] Jag har kommit en bit. Går att läsa ut data till filer, men inte hunnit testa ordentligt. Det skulle i så fall fungera för att logga sessioner men inte för någon HUD. För att få igång den sistnämnda krävs det att det går att tanka handhistorikfilen automatiskt på något sätt. Citera
Folke Rosvall Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 [quote=valterego;1866381]Vi har haft en del interna överläggningar under morgonen och tagit er input i beaktande. Nu är det bestämt att vi kommer att kontakta Svenska Spel och erbjuda dem att under en testperiod på fyra veckor finnas i denna tråd som officiella representanter för att svara på frågor.[/quote] Mycket bra! Min gissning är att dom kommer att avböja erbjudandet, men jag hoppas att jag har fel. Citera
valterego Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 [quote=Folke Rosvall;1866385] Min gissning är att dom kommer att avböja erbjudandet, men jag hoppas att jag har fel.[/quote] Inte omöjligt, men jag hoppas också du har fel :) Jag tror som det sagts av andra ovan att det vore bra för alla parter. Citera
chipstutten Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 [quote=Markus800;1866383]Snyggt! En stor eloge för att nu sträcker ut handen.[/quote] +1 nu håller vi tummarna Citera
emiiii Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 [quote=valterego;1866381]Vi har haft en del interna överläggningar under morgonen och tagit er input i beaktande. Nu är det bestämt att vi kommer att kontakta Svenska Spel och erbjuda dem att under en testperiod på fyra veckor finnas i denna tråd som officiella representanter för att svara på frågor.[/quote] Mycket bra initiativ :-) Citera
MrSokrates Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 [quote=valterego;1866381]Vi har haft en del interna överläggningar under morgonen och tagit er input i beaktande. Nu är det bestämt att vi kommer att kontakta Svenska Spel och erbjuda dem att under en testperiod på fyra veckor finnas i denna tråd som officiella representanter för att svara på frågor.[/quote] Well played Sir! Citera
NeoSlayer Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 [quote=Folke Rosvall;1866385]Mycket bra! Min gissning är att dom kommer att avböja erbjudandet, men jag hoppas att jag har fel.[/quote] Tror tyvärr du har rätt men det vore ju fullständigt idiotiskt att INTE ta hjälp från alla håll. Kruxet är bara att ska man ha en anställd som lägger ett par timmar varje dag så bör ju den vara insatt för annars blir det ju god dag yxskaft svar. Hur hittar man den personen som har ett par timmar över varje dag i dessa tider.. :roll: Citera
tågrånarn Postad 28 Mars , 2017 Rapport Postad 28 Mars , 2017 Nu ha jag vart ifrån ett tag pga diverse skit. Testar ikväll för tredje ggn. Min fråga är: Finns det nån som överlevt ett pass på över 30min på nya klienten? (Nog för att Boss lämnade en hel del att önska men här ser jag knappt ens vilken pos jag har efter flopp. Och knapparna svider mer än när man som ung och viril råkade få en skvätt i ögat.....) Klienten känns ju minst 10 år daterad, Gamla B2B (inkl italien) hade varit bättre! Citera
Folke Rosvall Postad 29 Mars , 2017 Rapport Postad 29 Mars , 2017 [quote=tågrånarn;1866405]Min fråga är: Finns det nån som överlevt ett pass på över 30min på nya klienten?[/quote] Jag har spelat flera timmar om dagen på den nya klienten (cash game) och aldrig åkt ur. Citera
Folke Rosvall Postad 29 Mars , 2017 Rapport Postad 29 Mars , 2017 [quote=NeoSlayer;1866401]Tror tyvärr du har rätt men det vore ju fullständigt idiotiskt att INTE ta hjälp från alla håll. Kruxet är bara att ska man ha en anställd som lägger ett par timmar varje dag så bör ju den vara insatt för annars blir det ju god dag yxskaft svar. Hur hittar man den personen som har ett par timmar över varje dag i dessa tider.. :roll:[/quote] För några år sedan hade Svenska Spel ett eget forum där man kommunicerade med sina kunder, men tyvärr fick man mycket dåliga erfarenheter av detta. Många uppträdde mycket oseriöst och fyllde inläggen med elakheter. Svenska Spel hade förvånansvärt stort tålamod med alla dessa "troll", men till sist gav man upp och la ner forumet. Jag skulle bli förvånad om man vågade sej på ett nytt försök. (ATG har aldrig haft ett forum och man har nog aldrig planerat att ha det heller.) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.