Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Svenska Spel bytte leverantör:

1) -> Svenska Spel fick en bättre deal

2) -> Swedbank fick en ny kund

3) -> Nordea förlorade en kund

 

Swedbank håller längre i kundens pengar än Nordea gjorde:

1) -> Swedbanks lösning är mer lönsam än Nordeas i ett vakuum

2) -> Kunden hos Svenska Spel får en sämre tjänst

 

Kunden får en sämre tjänst:

-> Svenska Spel tappar kunder

 

Kortsiktig summering,

Vinnare: Swedbank, Svenska Spel

Förlorare: Svenska Spels kunder, Nordea

 

Långsiktig summering,

Vinnare: -

Förlorare: Svenska Spel, Svenska Spels kunder, Nordea

 

 

Ingen överlever dagens klimat med dåliga tjänster, har med andra ord svårt att sätta Swedbank som långsiktig vinnare.

 

 

Representanten får antagligen inte prata så mycket om detta. Men det kan då istället vara lite klent att inte åtminstone berätta att han eller hon inte får säga så mycket. Man kan vara tillräckligt transparent utan att bjuda på företagshemligheter.

Roten ur variansen.

Varning, tekniskt:

 

 

σ = Sqrt(σ^2)

 

 

Väl skrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Kan äntligen informera om att vi iadg lanserat en pokerklient för iPad. mer information kommer här nedan.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Jag ska villigt erkänna att det trodde jag inte så det var en rejält positivt överraskning. Appen är på det stora taget helt ok.

 

Som jag skrev på SvS sida så ser jag gärna SnG möjligheter men det kommer väl. Lämnade också lite mer ingående synpunkter på appen där med några små förslag till förbättringar.

 

Tummen upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent principiellt känns det väldigt fel att en ganska stor andel i sm-satelliterna bär ikonen "sm klar". Inte så att gemene man gläds av detta faktum heller...och kanske då inte får lust att kvala en gång till.

 

Inte tusan behöver AIK möta Barcelona i championsleaguekvalet!

 

Lås SM-satelliterna till de som inte redan är kvalade så blir deltagarantalet i SM större tillslut istället för att bli urvattnat av de som grindar kvalen.

 

I princip (nästan iaf..) innebär varje satellitvinst av en redan inkvalad spelare en mindre deltagare i sm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent principiellt känns det väldigt fel att en ganska stor andel i sm-satelliterna bär ikonen "sm klar". Inte så att gemene man gläds av detta faktum heller...och kanske då inte får lust att kvala en gång till.

 

Inte tusan behöver AIK möta Barcelona i championsleaguekvalet!

Lås SM-satelliterna till de som inte redan är kvalade så blir deltagarantalet i SM större tillslut istället för att bli urvattnat av de som grindar kvalen.

 

I princip (nästan iaf..) innebär varje satellitvinst av en redan inkvalad spelare en mindre deltagare i sm.

 

har du så rätt i pöjk! För Aik lär ju aldrig få chansen på CL igen de närmsta 5-10åren tror o hoppas jag ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen inte meningen att undvika några frågor. Angående bankbytet så tillkom detta efter en upphandling som gick enligt konstens alla regler då det går via LOU (lagen om offentlig upphandling). I denna upphandling så blev vinnaren Swedbank vilket gjorde att vissa förändringar skedde.

 

Hej, tack för klargörandet. Då blev jag genast intresserad av en följdfråga.

 

Hur motiverar ni att en sådan tämligen simpel sak som bankbyte går genom Lagen om Offentlig Upphandling, medan exempelvis:

 

* Inköpet av pokerprogramvaran inte var föremål för LOU (dåvarande vd blev misstänkt och polisanmäld, sedermera lades dock utredningen ner, för mutbrott i samband med tecknandet av avtalet med Boss). På den tiden hette det att "ett statligt ägt AB är inte föremål för LOU", vad har fått er att ändra uppfattning nu?

* Konsulttjänster i form av "Spelarprofiler" (i brist på bättre ord), jag tänker här på Turenic, Wigg, in de Betou etc, där det går 13 på dussinet som känner sig kallade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för klargörandet. Då blev jag genast intresserad av en följdfråga.

 

Hur motiverar ni att en sådan tämligen simpel sak som bankbyte går genom Lagen om Offentlig Upphandling, medan exempelvis:

 

* Inköpet av pokerprogramvaran inte var föremål för LOU (dåvarande vd blev misstänkt och polisanmäld, sedermera lades dock utredningen ner, för mutbrott i samband med tecknandet av avtalet med Boss). På den tiden hette det att "ett statligt ägt AB är inte föremål för LOU", vad har fått er att ändra uppfattning nu?

* Konsulttjänster i form av "Spelarprofiler" (i brist på bättre ord), jag tänker här på Turenic, Wigg, in de Betou etc, där det går 13 på dussinet som känner sig kallade.

 

En bra fråga, jag funderade över samma sak. Svenska Spel finansieras inte av allmänna medel.

 

 

Lagen gäller för myndigheter och annan verksamhet som finansieras med allmänna medel. Utöver kommuner, landsting och statliga myndigheter innebär det också offentligägda bolag, och vissa andra organisationer som står dessa nära. Undantag görs dock för vissa former av kommersiell och annan verksamhet. Dessutom gäller lagen olika för olika typer av upphandlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn

 

Representanten kastar sig själv in i mucken och gör om, gör rätt. Från och med idag så ska de banne mig vara minsta antal 3 spelare i Startstacken. Tack för din uppmärksamhet.

 

fixa autoreload på borden

 

Det finns möjlighet i klienten att lägga till autorelod men av spelansvarsskäl så har vi hittills valt att ej aktivera den.

 

Hej, tack för klargörandet. Då blev jag genast intresserad av en följdfråga.

 

Hur motiverar ni att en sådan tämligen simpel sak som bankbyte går genom Lagen om Offentlig Upphandling, medan exempelvis:

 

* Inköpet av pokerprogramvaran inte var föremål för LOU (dåvarande vd blev misstänkt och polisanmäld, sedermera lades dock utredningen ner, för mutbrott i samband med tecknandet av avtalet med Boss). På den tiden hette det att "ett statligt ägt AB är inte föremål för LOU", vad har fått er att ändra uppfattning nu?

* Konsulttjänster i form av "Spelarprofiler" (i brist på bättre ord), jag tänker här på Turenic, Wigg, in de Betou etc, där det går 13 på dussinet som känner sig kallade.

 

Har skickat denna fråga vidare till ansvariga och får be att återkomma med svar på anledningarna till detta.

 

Trevligt med Ipad appen som dök upp idag, när lägger ni in turneringar i appen?

 

Härligt att du uppskattar den och förstår att du med flera önskar större utbud i form utav exempelvis turneringar. Detta är första versionen av iPad-appen och vi vill såklart att den ska fyllas med mer funktioner och spelformer. När detta kan bli verklighet vet vi idag inte.

 

Rent principiellt känns det väldigt fel att en ganska stor andel i sm-satelliterna bär ikonen "sm klar". Inte så att gemene man gläds av detta faktum heller...och kanske då inte får lust att kvala en gång till.

 

Inte tusan behöver AIK möta Barcelona i championsleaguekvalet!

 

Lås SM-satelliterna till de som inte redan är kvalade så blir deltagarantalet i SM större tillslut istället för att bli urvattnat av de som grindar kvalen.

 

I princip (nästan iaf..) innebär varje satellitvinst av en redan inkvalad spelare en mindre deltagare i sm.

 

Vi har valt att låta alla kval vara öppna för anmälan även för de som redan kvalat sig in. Detta beror på att ju fler som anmäler sig i turneringen desto fler platser genereras och vi anser att detta i längden gynnar er spelare då de som redan kvalat in sig inte alltid tar en plats men kan genom sin registrering generera en extra plats.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns möjlighet i klienten att lägga till autorelod men av spelansvarsskäl så har vi hittills valt att ej aktivera den.

 

Jag är kluven till huruvida det är bra eller ej att aktivera denna funktion. Spelar det verkligen någon roll 2013? Jag tänker mest på att man inte vill locka tillbaka/få hit nya regs genom att göra det mer grindvänligt.

 

Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyrfärgslek och omaha i ipad-appen tack!

 

Sen tycker jag det är fruktansvärt löjligt att ni orkar hålla på och hävda "spelansvarsskäl" för att inte aktivera autoreload-funktionen. Som vi alla vet så är det bara snack ändå. Aktivera den så får alla använda det precis hur mycket/lite man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...