Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Hela sanningen tack, Niklas.

 

Du säger att ni bytte bank för "några månader sedan".

Vad hände förra veckan då?

 

Vad vi är medvetna om idag ska de inte varit några problem med uttagen förra veckan. Kontakta gärna vår kundservice på 0770-11 11 11 så kan de kontrollera dina uttag och då ta det vidare om du upplever att det tar längre tid än 1-2 bankdagar.

 

Citat:

Ursprungligen postat av Svenska Spel

Det finns ingen allmän bugg som gör att ett av 5 bord fryser men det finns en större risk att ett av borden tappar kontakten ju fler bord du har upp, men detta är inget som beror på något tekniskt problem utan mer en uppkopplingsfråga.

 

 

Hur tolkar vi detta?

 

 

Made my day! :lol:

 

Hur ni ska tolka mitt svar är att det idag inte finns något känt allmänt problem med att bord stängs ner på grund av ett tekniskt fel. Vi är dock medvetna om att bord kan stängas ner då man upplever ett anslutningsfel. Har man flera bord uppe så är då också risken att ett av borden kan uppleva ett anslutningsfel större. Upplever man att detta sker ofta bör man kontakta vår kundservice som kan ge tips och råd vad detta kan bero på.

 

Startar Svs, den tankar hem och installerar uppdateringar i klienten...sen stängs klienten ner igen.

 

Samma sak gång på gång på gång..samma uppdateringar.

 

Och ja, jag har startat om datorn ;-)

 

Behövs en ominstallation av klienten?

 

Svårt att säga vad detta beror på men den vanligaste orsaken till att klienten stannar vid uppdateringen är att något program i din dator stoppar oss från att koppla upp. Oftast är det en brandvägg eller antivisurprogram som gör detta.

 

Det brukar ordna sig om man av-installerar och installerar pånytt. Då får man godkänna vår programvara igen och tillåter därmed Svenska Spels Poker att koppla upp. Tänk på att spara ner handhistorik och noteringar om du använder detta innan av-installation.

 

Får du det fortfarande inte att fungera ber jag dig kontakta vår kundservice på 0770-11 11 11.

 

Är det någon mer än jag som hade uppskattat om Niklas hade färre semesterdagar?

 

Så mycket semester har jag inte, jag besvarar 1-2 gånger i veckan och samlar då ihop de frågor som kommit in. Vill du ha svar fortare ber jag dig kontakta vår kundservice som finns på plats dygnet runt.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att SvS bytte bank var att de blev lovade lägre avgifter av Swedbank.

 

Hur tror ni de har råd med det? Givetvis genom att behålla kundernas pengar en dag längre vid utbetalningar. Enkel matematik.

 

SvS ser förstås bara sin egen kostnad och struntar i nackdelen för kunderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att SvS bytte bank var att de blev lovade lägre avgifter av Swedbank.

 

Hur tror ni de har råd med det? Givetvis genom att behålla kundernas pengar en dag längre vid utbetalningar. Enkel matematik.

 

SvS ser förstås bara sin egen kostnad och struntar i nackdelen för kunderna.

 

THIS!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar mycket med hur SVS och klienten sköts (OBV) men jag instämmer med föregående, detta whine över två dagars väntetid för uttag direkt till sitt bankkonto är ett stort skämt. Ja, jag föredrar att det går på en dag (OBV) men whinet på 2 dagar är ju pluswhine :)

 

Väntade 2-3 månader i snitt på Everleaf och mina sista slantar lär aldrig komma övht :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tråkiga är att Niklas inte ger ett relevant svar på min fråga.

 

Jag sa att att det sedan en vecka tillbaka har börjat ta längre tid att få sina pengar på kontot.

 

Jag sa även att det i samband med detta har börjat stå "Bankgiroinsättning" vid transaktionen (tidigare stod det Sv Spel Internet).

 

Det är uppenbart att de den senaste veckan har bytt rutiner.

 

Niklas svar på det hela är att de bytte bank för "några månader" sedan.

 

Kan du ge oss ett bättre svar på frågan, Niklas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sitta och klaga blir väl som att klaga på vilket jobb som helst om något blir till det sämre. Bara det att dessa problem anses som lyxproblem bara för att det är poker.

 

Nu vet jag inte hur många som har jobbat här på riktigt, men bara en sådan sak som att byta ut en väl fungerande kaffemaskin till något nytt avancerat helvete kan ju få en att gå bärsärk exempelvis. Eller att lunchen kortas ner en kvart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är bra bortskämd om man klagar över en uttagstid på 2 dagar IMO

 

Nu har väl kort uttagstid (och pengarna säkrade av staten) varit ett av de största plussen med SvS. Att en del är villiga att riskera att se sina pengar bortblåsta på siter där i normalfallet man kanske ser sina pengar efter ett par månader har ingenting med det att göra. Ni som accepterar det ser uppenbarligen inte korta utbetalningstider som något väsentligt.

 

För oss andra så är en ändring från 1 till 2 (eller 3, i ett fall för mig) en rejäl procentuell försämring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller? Har man haft uttagstid på 1dag så länge jag kan minnas och är bra nöjd med det så blir man ju lite irriterad att det ska ta 2dagar, varför ändra till det sämre när det redan var bra? DET som är irriterande.

 

Du definierar vad jag menar rätt bra.

 

Nu har väl kort uttagstid (och pengarna säkrade av staten) varit ett av de största plussen med SvS. Att en del är villiga att riskera att se sina pengar bortblåsta på siter där i normalfallet man kanske ser sina pengar efter ett par månader har ingenting med det att göra. Ni som accepterar det ser uppenbarligen inte korta utbetalningstider som något väsentligt.

 

För oss andra så är en ändring från 1 till 2 (eller 3, i ett fall för mig) en rejäl procentuell försämring.

 

Jag tror du övervärderar vikten av uttag på en kontra två dagar som en konkurrensfördel. Det är förmodligen en rätt snäv målgrupp som bryr sig nämnvärt om förändringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man en gång har använt "tile"-funktionen av borden, kan man då återgå till ursprungsmodellen där nya bord bara poppar upp i org size? tvingas just nu manuellt pilla in "std size alla" under utseende för varje gång ett till bord öppnas.

 

inställningar i klienten inte på borden kanske funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nyss ett uttag jag gjorde i lördags, så definitivt långsammare för mig än tidigare. Det står fortfarande svenska spel på insättningen men det kunde gärna ändras till något random för min del.

 

Unibet eller vad anser du att det skall stå? Kan du inte stå för ditt spelande mot någon i din närhet är det kanske i Svenska Spel som skall lösa det med någon otydlig skrift på ditt uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unibet eller vad anser du att det skall stå? Kan du inte stå för ditt spelande mot någon i din närhet är det kanske i Svenska Spel som skall lösa det med någon otydlig skrift på ditt uttag.

 

Var bara en tanke jag haft om att banken skulle se ofördelaktig på en massa insättningar från svs men det är inget som jag undersökt. Det finns ju inget alternativt uttagssätt.

Och vad rör det dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...