Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

hur mycket är raken på?

 

pros and cons?

 

pros:

man är typ en 6meters vithaj i ett akvarium fyllt med guppys som ej lärt sig simma.

 

200bb i maxinköp, djupare stackar ger mer övertag till den bättre spelaren och innebär roligare spel.

 

lägre rake?

 

cons:

klienten ska vara kass

kass handhistorik?

kan ej spela hur mycket man vil när man vill måste göra sig ett tidsschema?

 

sen hörde jag något om att en spelare kan sätta en gräns för vad han kan förlora på en dag och det kan sen märkas i en pott där han synar typ för 90 men sen vinne rman bara 45 av dem?

låter aom helsjuk totalidioti, är det så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cons:

klienten ska vara kass

kass handhistorik?

kan ej spela hur mycket man vil när man vill måste göra sig ett tidsschema?

 

sen hörde jag något om att en spelare kan sätta en gräns för vad han kan förlora på en dag och det kan sen märkas i en pott där han synar typ för 90 men sen vinne rman bara 45 av dem?

låter aom helsjuk totalidioti, är det så?

 

Raken är väl 2.5% på SvS (jämfört med 5% som andra sajter kör med, så det blir som 50% rakeback). Finns en del buggar men så dålig är inte klienten. Det går att sätta tids och insattsgränser så att det inte blir några problem med dom. Lite B att dom har stängt mellan 03 och 07.

 

Sen att gnälla på att spelarna är dåliga? If you can't spot the sucker, YOU are the sucker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo kom 4a precis i en sådan o blev utdragen av KT mot mina KJ. GG!!

CP SITE!!!

Inga notes kan man göra på fiskarna heller. GG!!!

 

Ok, så du hade knappen och BB synade eller?

På finalbord är det ju oftast de fiskigaste spelarna kvar.. :roll:

 

Nej satt på BB o SB gick All-in som han gjort de senaste 4gångerna så bra tillfälle o dubbla då det börja bli lite short i kassan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker alla som inte spelat på ss ska sätta in nån hundring o se vad riggat verkligen betyder så lovar jag att ni aldrig kommer tilta pga att ni tror den sidan ni lirar på nu är riggad.(partypoker ej inkluderat)

SvS är inte riggat. Du har bara råkat ut för såna som mig, dvs om du har förlorat hundralappen. Om du har 10-dubblat så är du en sån som mig.

 

Det finns så otrolig mycket fisk på SvS, det är liksom bara att sätta sig vid bordet så vinner man pengar. 10-20 BB/h på låga nivåer brukar det bli för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en intressant grej på Paradise igår. På två olika bord på samma nivå kommer det samtidigt 33Q på floppen. Turn och river är dock olika. MEN på båda borden sitter det personer (dock olika) med pocket-3:or. Om man nån gång ska tro på riggen är det då. ;)

Jösses! Det finns 52 kort i en kortlek. Det är inte så väldans svårt att räkna ut att chansen att två floppar blir identiska på två olika bord är relativt stor. You do the math!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en intressant grej på Paradise igår. På två olika bord på samma nivå kommer det samtidigt 33Q på floppen. Turn och river är dock olika. MEN på båda borden sitter det personer (dock olika) med pocket-3:or. Om man nån gång ska tro på riggen är det då. ;)

Jösses! Det finns 52 kort i en kortlek. Det är inte så väldans svårt att räkna ut att chansen att två floppar blir identiska på två olika bord är relativt stor. You do the math!

Och att någon får fyrtalet på båda borden, samtidigt. Är det också en "relativt stor chans"? You do the math yourself ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cons:

klienten ska vara kass

kass handhistorik?

kan ej spela hur mycket man vil när man vill måste göra sig ett tidsschema?

 

sen hörde jag något om att en spelare kan sätta en gräns för vad han kan förlora på en dag och det kan sen märkas i en pott där han synar typ för 90 men sen vinne rman bara 45 av dem?

låter aom helsjuk totalidioti, är det så?

 

Raken är väl 2.5% på SvS (jämfört med 5% som andra sajter kör med, så det blir som 50% rakeback).

 

Bara 50% rakeback på de lägre nivåerna, då maxraken på 20kr börjar närma sig samma storlek som $3 max på utländska sajter.

 

Själv har jag satt upp att jag får spela 24 timmar om dygnet, 720 timmar i månaden med maxförlust på någon miljard eller så. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara 50% rakeback på de lägre nivåerna, då maxraken på 20kr börjar närma sig samma storlek som $3 max på utländska sajter.

 

Stämmer. Utländska sajter cappar på $3 (~22 kr) vid en $60 (~430 kr) pott och SS cappar vid 20 kr på en 800kr pott

 

Så vet man med sig att man spelar potter som normalt ligger under 500 kr så motsvarar det 50% rb på utländska sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har stora problem med klienten? Jag har upprepade gånger varit i kontakt med deras support, men de kan tydligen härleda alla problem i världen till min internetleverantör ;)

 

Problem 1:

På en av burkarna med WinXP 64 pro och Turion processor så blir jag konstant satt i "Paus". Så fort jag ska agera så sätts jag i detta läge. Klienten animerar dessutom mycket långsammare än vanligt. Helt ospelbart.

 

Problem 2:

På den andra maskinen med WinXP 64 Pro och Athlon 64 processor så får jag kortare och kortare tid att agera. Efter att ha spelat i 10 minuter så får jag ingen tid alls att agera utan får meddelandet att jag inte agerat i tid och min hand blir foldad.

 

Kör någon av er 64 bits windows utan att ha problem? Tidigare har jag kört på "vanliga" XP med en 32 bits maskin och där fungerar allt felfritt.

 

Är det "ta ut pengarna och flytta dem till en bättre pokersite" som är den enda lösningen? Andra pokerklienter fungerar felfritt (party, pokertime och pokerstars) men de som bygger på BOSS-medias klient funkar inte. Jag har samma problem med BetRoyal (testade bara för att verifiera buggarna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har stora problem med klienten? Jag har upprepade gånger varit i kontakt med deras support, men de kan tydligen härleda alla problem i världen till min internetleverantör ;)

 

Problem 1:

På en av burkarna med WinXP 64 pro och Turion processor så blir jag konstant satt i "Paus". Så fort jag ska agera så sätts jag i detta läge. Klienten animerar dessutom mycket långsammare än vanligt. Helt ospelbart.

 

Problem 2:

På den andra maskinen med WinXP 64 Pro och Athlon 64 processor så får jag kortare och kortare tid att agera. Efter att ha spelat i 10 minuter så får jag ingen tid alls att agera utan får meddelandet att jag inte agerat i tid och min hand blir foldad.

 

Kör någon av er 64 bits windows utan att ha problem? Tidigare har jag kört på "vanliga" XP med en 32 bits maskin och där fungerar allt felfritt.

 

Är det "ta ut pengarna och flytta dem till en bättre pokersite" som är den enda lösningen? Andra pokerklienter fungerar felfritt (party, pokertime och pokerstars) men de som bygger på BOSS-medias klient funkar inte. Jag har samma problem med BetRoyal (testade bara för att verifiera buggarna).

 

Maila BOSS support och informera dem att deras klient inte fungerar med 64-bitars OS.

 

:heart: Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör vanligt 32-bitars Windows och märker att tiden man har på sig att agera varierar våldsamt. Vid ett tillfälle spelade jag ett 5/10-bord och ett 2.5/5-bord samtdigt och på det förra fick man hur lång tid som helst på sig medan man på det senare bara fick 7-8 sekunder på sig. Mycket märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör vanligt 32-bitars Windows och märker att tiden man har på sig att agera varierar våldsamt. Vid ett tillfälle spelade jag ett 5/10-bord och ett 2.5/5-bord samtdigt och på det förra fick man hur lång tid som helst på sig medan man på det senare bara fick 7-8 sekunder på sig. Mycket märkligt.

 

Kallas det ena bordet för TURBO? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör vanligt 32-bitars Windows och märker att tiden man har på sig att agera varierar våldsamt. Vid ett tillfälle spelade jag ett 5/10-bord och ett 2.5/5-bord samtdigt och på det förra fick man hur lång tid som helst på sig medan man på det senare bara fick 7-8 sekunder på sig. Mycket märkligt.

 

Kallas det ena bordet för TURBO? ;)

Aha ... Det kanske det gjorde, ja. Trodde sådant bara fanns på turneringar och avsåg mörkerhöjningar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör vanligt 32-bitars Windows och märker att tiden man har på sig att agera varierar våldsamt. Vid ett tillfälle spelade jag ett 5/10-bord och ett 2.5/5-bord samtdigt och på det förra fick man hur lång tid som helst på sig medan man på det senare bara fick 7-8 sekunder på sig. Mycket märkligt.

 

Kallas det ena bordet för TURBO? ;)

Aha ... Det kanske det gjorde, ja. Trodde sådant bara fanns på turneringar och avsåg mörkerhöjningar. :)

 

Hehe, nä avser tiden på CG också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro det eller ej, men jag fick ett riktigt svar från SS - inte bara det vanliga standardsvaret.

 

De känner till problemet och, jag citerar:

 

"Både vi och Microsoft jobbar på en lösning på detta problem som vi hoppas detta skall vara klart inom kort, Microsoft har en hotfix på gång ..."

 

Tyvärr är "på gång" planerat till efter sommaren. Spännande att se vad som händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisken som vi alla snackar om :P

 

SvS är en helt annan grej än säg, prima. Det är som om du går hem till din morsas jobbarkompisar och spelar av dom pengarna :P Visst, dom kan ju inte spela poker, men det är ju svenskaspel, så det måste väll vara rättvist ;)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel lever ju på folk som spelar lotto, joker, skraplotter, stryktips, bingo och en hel del annat, och alla dessa vet att de inte kommer vinna, men kanske kanske kanske. Alla dessa har nu även poker att slänga pengarna på. Plus alla svenskar som har gått på skrönan att vi föds som kungar på poker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om SS planerar att fixa så att man kan skriva "notes" på motspelare? Är egentligen det som jag tycker är mest störande med SS. Jag börjar också undra om det inte är någon som förlorar på SS, men dom kanske inte skriver in här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte på några ruskiga utdragningar igår och tiltade snabbt bort ytterligare ett halvt inköp. Jag vet, det är bra att det händer eftersom det visar att fisken frodas och det bara är att vänta ut den - förr eller senare förlorar den stort - men jag blev ändå rätt putt och stängde självmant av mig från sajten en vecka. LOL. :)

 

Men den största anledningen till avstängningen är att jag finner att jag sitter på tok för mycket framför datorn just nu, och jag har en massa andra saker att fixa på kvällarna. ;)

 

Men överlag har jag plussat cirka 1 500 % på SS de senaste månaderna, så, nej, jag förlorar inte på sajten (förutom den normala variansen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...